Vihreä Liitto

  • 1 392 473
  • 10 623

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaossseura
Ja kuten minä sanoin jo aikaisemmin tässä ketjussa, niin en vielä silloin tutkinut vihervasemmistolaista käyttäytymistä ja ajatusmaailmaa juuri millään tapaa. En siis ala kaivelemaan vihervasemmistolaisten Twitter-käyttäjien reaktioita monen vuoden takaa.
Mutta on myös aika todella turhaa käynnistää jotain spekulatiivista keskustelua asiasta, mikä tod näk ei ole edes mikään asia, kerta lähteenä seiska (eikä edes minkään kohukuvien kanssa).
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ja kuten minä sanoin jo aikaisemmin tässä ketjussa, niin en vielä silloin tutkinut vihervasemmistolaista käyttäytymistä ja ajatusmaailmaa juuri millään tapaa. En siis ala kaivelemaan vihervasemmistolaisten Twitter-käyttäjien reaktioita monen vuoden takaa.

Siltä varalta, että joku muukin on ollut tutkimatta vihervasemmistolaista käyttäytymistä, laitatko jotain linkkiä siihen, miten mainittu porukka reagoi Halla-ahon kaksiavioisuuteen?
 

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Saakeli, mä en tiennytkään, että näitä keskusteluja voitetaan kuvittelemalla miten joku reagoi johonkin asiaan, joka voisi ehkä joskus tapahtua. Pitääkin painaa mieleen.
 

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaossseura
Saakeli, mä en tiennytkään, että näitä keskusteluja voitetaan kuvittelemalla miten joku reagoi johonkin asiaan, joka voisi ehkä joskus tapahtua. Pitääkin painaa mieleen.
No mutta kuvitteluhan on kivaa. Jatketaan! Miten Vihreät reagoisi, jos joku oman puolueen kansanedustaja jättäisi kännissä salkkunsa Bandidosin kerhotiloihin? Mä väitän että siitä tehtäisiin euroedustaja.
 

Tuen Vety

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jussi Markkanen
No mutta kuvitteluhan on kivaa. Jatketaan! Miten Vihreät reagoisi, jos joku oman puolueen kansanedustaja jättäisi kännissä salkkunsa Bandidosin kerhotiloihin? Mä väitän että siitä tehtäisiin euroedustaja.
Kuvittelisin Vihreillä tuon prosessi oli hieman monimutkaisempi. Kuvitellaan, että kun mopokerhon rahanpesuputkifirma tekee kuititta pikku rempan kesämökille, niin sitten pääsee vasta Brysseliin.
 

Zoidberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi 2019
Siltä varalta, että joku muukin on ollut tutkimatta vihervasemmistolaista käyttäytymistä, laitatko jotain linkkiä siihen, miten mainittu porukka reagoi Halla-ahon kaksiavioisuuteen?
Kuten jo mainitsin, niin en ala kolme vuotta vanhoja kommentteja etsimään.

Spekulaatiota maailmaan mahtuu, ja se on hyvä se. Jäämme odottelemaan onko Haaviston suhde avustajaansa platoninen.
 

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaossseura
Jäämme odottelemaan onko Haaviston suhde avustajaansa platoninen.
Jeps. Jos kyseessä olisi mies ja nainen (tai nainen ja mies, ettei kukaan vedä tuosta herneitä nenään), niin voisihan kyseessä olla ihan pelkästään esimies/avustaja -suhde. Mutta kerta kyseessä on homo ja mies, niin pakkohan siinä on olla jotain taustalla. Paneehan ne pakostakin, vaikkei sitä julkisesti näytäkään.
 

Remy Martin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Jeps. Jos kyseessä olisi mies ja nainen (tai nainen ja mies, ettei kukaan vedä tuosta herneitä nenään), niin voisihan kyseessä olla ihan pelkästään esimies/avustaja -suhde. Mutta kerta kyseessä on homo ja mies, niin pakkohan siinä on olla jotain taustalla. Paneehan ne pakostakin, vaikkei sitä julkisesti näytäkään.

No onhan se nyt iso juttu jos avustaja onkin pelkkä mies eikä homo, niin sehän tarkoittaa Pekan puolelta hyväksikäyttöä. Vai onko kyseessä sittenkin asetelma homo ja homo, tai ehkä mies ja mies.
 

Zoidberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi 2019
Jeps. Jos kyseessä olisi mies ja nainen (tai nainen ja mies, ettei kukaan vedä tuosta herneitä nenään), niin voisihan kyseessä olla ihan pelkästään esimies/avustaja -suhde. Mutta kerta kyseessä on homo ja mies, niin pakkohan siinä on olla jotain taustalla. Paneehan ne pakostakin, vaikkei sitä julkisesti näytäkään.
Täysin eri mieltä. Minä en näe ihmisissä ensisijaisesti sukupuolta tai seksuaalisuutta. Haaviston tai esimerkiksi Sebastian Tynkkysen homoseksuaalisuus tai Jussi Halla-ahon ja Touko Aallon heteroseksuaalisuus ovat asioita joita en heissä ensisijaisesti näe. Mikäli Maria Ohisalosta olisi (roska)media uutisoinut, että on selvästi lähentynyt avustajansa kanssa, niin tietenkin mietin ja pelkään onko hän pettäjä.

Turhaan tehdään Haaviston seksuaalisuudesta juttu, kun se on normaali osa hänen ihmisyyttä.
 

Zoidberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi 2019
@Zoidberg Voisiko joku avata mikä tekee iirisuomelasta nyt niin tyhmän? Itse en ole tutustunut tarkemmin. Laitappas vähän statseja niin voidaan vertailla.
Iiris Suomela - ei taida kuulua tähän keskusteluun. Sanotaan silti, että aika lailla on talousasioissa ym. kirittävää. Sellaisia sammakoita pääsee jatkuvasti.
Juurikin näin. On saanut kuulla ja lukea Suomelan (toivottavasti humalassa) tehtyjä tviittejä. En jaksa alkaa niitä kaivelemaan, kuten esimerkiksi sitä surullisen kuuluisaa taloustviittiä, jonka joku taisi tännekin joskus laittaa.

Toisena tulee mieleen minua suuresti hauskuttanut jupakka. Suomela sanoo näin: "Etnisyyteen ei voi pukeutua, sillä se ei ole rooliasu vaan ominaisuus - ja vieläpä ominaisuus, jonka perusteella isoa osaa maailman väestöstä on alistettu kolonialismin ja edelleen yhteiskunnan rakenteissa syvällä piilevän rasismin kautta. Hollannin jouluperinteisiin kuuluva Zvarte Piet -hahmo on mustaksi maalattu hassunhauska palvelija - siis valkoinen näyttelijä, joka alentaa ja pilkkaa vähemmistön edustajia " Kuitenkin hän on itse laittanut omaan Instagramiinsa kuvan, jossa on täysin värjännyt ihonsa mustaksi jotain mustamakkara juttua varten. Vihervasemmistolaisella logiikalla tuo on siis rasismia Suomelalta valkoisena olla mustaksi maalattuna. Eli sanotaan ettei näin saa tehdä, mutta itse kuitenkin tehdään. Voi luoja Iiris sinua.

Onhan näitä esimerkkejä iirissuomeloista sun muista häpeällisistä poliitikoista vaikka muille jakaa, mutta kuten jo sanoin, en jaksa alkaa kaivelemaan kaikkia iirismejä.

Löytyykö täältä Jatkoajalta muuten kuinka paljon vihreitä? Mielenkiinnosta haluaisin kysellä, että ovatko Twitterissä meuhkaavat vihervasemmistoöyhöttäjät pieni siipi Vihreissä vai edustavatko he sitä mitä Vihreät ovat.
 

Jakedeus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Löytyykö täältä Jatkoajalta muuten kuinka paljon vihreitä? Mielenkiinnosta haluaisin kysellä, että ovatko Twitterissä meuhkaavat vihervasemmistoöyhöttäjät pieni siipi Vihreissä vai edustavatko he sitä mitä Vihreät ovat.

Annatko esimerkkejä ensiksi näistä, niin voin yrittää vaikka itseäni tähän suhteuttaa. Jos siis jaksat kertoa mistä puhut.

Jos Iiris Suomela on tyhmin kansanedustaja, joka on häpellinen ja joka meuhkaa, niin luulisi twiittinsä olevan tyhmiä, joten voit poimia niistä vaikka ensimmäisen meille tänne? Eikös näin? Toi sinun lainaamasi ei merkkaa yhtään mitään, koska se on kirjoitettu vittu vuonna 2017. Suomela on ollut silloin ehkä 21 tai 22 ja nyt käsittääkseni 25. Ihan oikeasti, jos aikuisena miehenä jankutat ilmeisesti vuodesta toiseen jotain hiuksiin liittyvää instagram-kuvaa, niin kannattaisiko oikeasti miettiä, että mikä muu kuin Suomela sitä päätäsi kiristää?
 

Zoidberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi 2019
Annatko esimerkkejä ensiksi näistä, niin voin yrittää vaikka itseäni tähän suhteuttaa. Jos siis jaksat kertoa mistä puhut.















Mikki Kauste on Twitter
Tiia Lehtonen on Twitter

Näistä viimeisin on tosin Vasemmistoliiton kunnanedustaja, mutta näemmä tuo hänen tviittinsä on saanut kannatusta ihan laajasti vihervasemmistolaisessa piirissä. Äärimmäisen isot naurut sain, kun vihervasemmistolaiset Twitter-käyttäjät leimasivat Riikka Purran valehtelijaksi ja disinformaation levittäjäksi. Noh, Purra oli oikeassa mutta ei tullut ainuttakaan anteeksipyyntöä tai korjausta. Nyt kun Kauste levittää disinformaatiota, niin kutsutaanko häntä valehtelijaksi? No ei, vaan hänen poistettuaan tviitin häntä sanotaan vastuulliseksi. Kuten olen jo aiemmin sanonut, niin vihervasemmistolainen logiikka vaikuttaa olevan se ettei logiikkaa ole.

Niin ja kysymys siis oli, että edustaako tällaiset surullisen nolot tviitit Vihreitä vai ovatko he vain pieni nolo ryhmä muiden taustalla?
 

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaossseura
Dimitry Gurbanov ainakaan pikaisen googlaamisen perusteella ei ole poliitkko millään tasolla. Ellen Ojala ei myöskään pikaisella googlauksella edusta mitään puoluetta edes kunnallistasolla. Mikki Kauste näemmä on kunnallispoliitikko. Ja sitten on vasemmistoliiton kunnanedustaja.

Jos nyt tälle linjalle lähdetään, niin haluatko, että aletaan hakemaan vaikkapa edes persujen kunnallisedustajien twiittejä?
 

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaossseura
Tosiaan kun ottaa huomioon että nopealla tarkastuksella noista viidestä henkilöstä vain yksi on vihreiden jäsen, niin sanoisin että edustavat aika pientä osaa kyseisen puolueen linjasta.
...mutta näinhän nämä asiat koetaan.
 

peruna

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK
@Zoidberg voitko laittaa linkkiä instaan, selasin instaa en löytänyt kuvaa eikä tuo sinun tarina nyt siksi aukene.

Selasin myös twitteriä mutta ei sieltäkään löytänyt mitään.

Mielellään kyllä kuulisin ihan konkretiaa mistä tämä tyhmyys nyt kumpuaa. Toistaiseksi vain paljon mutua.

Onko esimerkiksi joku selittänyt iirissuomelalle jotain ja hän ei ole sitä ymmärtänyt tai onko hän tulkinnut jonkun sanomisia väärin?

itse en toki äänestä vihreitä, kiinnostaa vaan kun sulla oli niin selkeä ja vahva mielipide niin ajattelin että pohjautua johonkin
 

Zoidberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi 2019
Jos Iiris Suomela on tyhmin kansanedustaja, joka on häpellinen ja joka meuhkaa, niin luulisi twiittinsä olevan tyhmiä, joten voit poimia niistä vaikka ensimmäisen meille tänne? Eikös näin? Toi sinun lainaamasi ei merkkaa yhtään mitään, koska se on kirjoitettu vittu vuonna 2017. Suomela on ollut silloin ehkä 21 tai 22 ja nyt käsittääkseni 25. Ihan oikeasti, jos aikuisena miehenä jankutat ilmeisesti vuodesta toiseen jotain hiuksiin liittyvää instagram-kuvaa, niin kannattaisiko oikeasti miettiä, että mikä muu kuin Suomela sitä päätäsi kiristää?
Kuten jo sanoin, niin en jaksa alkaa kaivelemaan hänen tviittejä. Yritin nopeasti löytää sitä erästä surullista tviittiä, joka on muistaakseni tähänkin ketjuun linkitetty (vai olikohan Marinin hallituksen ketjuun?).

Miksei Suomelan muutama vuosi sitten kirjoitetut viestit merkkaa enää lainkaan, kun vihervasemmistolaisen (ja Iiris Suomelan) logiikan mukaan Jussi Halla-ahonkin kirjoitetut blogi-päivitykset merkkaavat tänäkin päivänä?

En oikein ymmärtänyt, mitä tuolla hiuksiin liittyvällä IG-kuvalla ajoit takaa?
@Zoidberg voitko laittaa linkkiä instaan, selasin instaa en löytänyt kuvaa eikä tuo sinun tarina nyt siksi aukene.
Näemmä Suomela tajunnut poistaa kyseisen mustamakkarakuvan Instagramista, mutta onneksi se on internetissä tallessa.

Linkki vie Ylilautaan

Dimitry Gurbanov ainakaan pikaisen googlaamisen perusteella ei ole poliitkko millään tasolla. Ellen Ojala ei myöskään pikaisella googlauksella edusta mitään puoluetta edes kunnallistasolla. Mikki Kauste näemmä on kunnallispoliitikko. Ja sitten on vasemmistoliiton kunnanedustaja.
Ja minä mietinkin, että ovatko tuollaiset ajatukset ja tviitit Vihreiden päälinjaa vai pientä nolompaa linjaa taustalla.
 

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaossseura
Ja minä mietinkin, että ovatko tuollaiset ajatukset ja tviitit Vihreiden päälinjaa vai pientä nolompaa linjaa taustalla.




Jos oikeasti tälle linjalle lähdetään, että "onko pientä nolompaa linjaa taustalla", niin kyllähän tässä voi alkaa poimimaan Twitteristä vaikka minkämoisia ei persujen jäseniä, mutta silti persumielisiä ihmisiä. Ja siitähän vasta hupia saadaan aikaiseksi.

Mutta olisi parempi sun argumentille, jos vaikka enemmän poimisit oikeiden edustajien twiittejä.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Näemmä Suomela tajunnut poistaa kyseisen mustamakkarakuvan Instagramista, mutta onneksi se on internetissä tallessa.
Jaa-a. Näyttäähän tuo pahalta, mutta Iiris ei ole pukeutunut mustaksi ihmiseksi vaan mustaksi ruokatuotteeksi. Onhan siinä selkeähkö ero. Jos tuossa olisi ollut turbaani päässä tai oltaisiin näytelty plantaasiorjaa, joka haluaa vain syödä kanaa ja vesimelonia niin tuo olisi vähän eri asia. Näyttäähän tuo tietysti huonolta.

 

Zoidberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi 2019
Mutta olisi parempi sun argumentille, jos vaikka enemmän poimisit oikeiden edustajien twiittejä.
Jokaisella noista on merkittävä määrä seuraajia. En tiedä ovatko he virallisesti Vihreiden jäseniä, mutta ainakin pyrkivät vaikuttamaan. Itse asiassa tuossa alava olevassa tviitissähän kyseinen henkilö juuri sanoo, että hän on ollut suuresti vaikuttamassa.





South Parkille hymähdin. Loistava pätkä, vaikka ei sinänsä liity tähän minun keskusteluuni juuri lainkaan.
 

peruna

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK
Näemmä Suomela tajunnut poistaa kyseisen mustamakkarakuvan Instagramista, mutta onneksi se on internetissä tallessa.

Kiitoksia linkistä ja selvennyksestä.

En kyllä ymmärrä miten sitten linkität mustamakkaran-naamiaisasun ja tämän kommentin Zvarte Piet-hahmoon? Miten nämä liittyy toisiinsa? Onko iirissuomela sanonut jossain että mustamakkara on halventava ja kuitenkin itse pukeutunut tähän? Onko Zvarte Piet mustamakkara?
 

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaossseura
Jokaisella noista on merkittävä määrä seuraajia. En tiedä ovatko he virallisesti Vihreiden jäseniä, mutta ainakin pyrkivät vaikuttamaan.
OK - eli samalla logiikalla, Suomen Sisu-jampat tai muut PS-nuoret (eli ihan kirjaimellisesti fasistiksi itseään sanovat) eivät silti vaikuta emopuolueeseen? Niilläkin on merkittävä määrä seuraajia. Osaa jopa kansan-/kunnanedustajat symppaa.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Jokaisella noista on merkittävä määrä seuraajia. En tiedä ovatko he virallisesti Vihreiden jäseniä, mutta ainakin pyrkivät vaikuttamaan.
Emme tiedä oletko sinä Perussuomalaisten jäsen mutta ainakin aktiivisesti pyrit vaikuttamaan. Täten pidän mielipiteitäsi Perussuomalaisten yleisen linjan mukaisena.
 

Zolomy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerrotaan lähiviikkoina
Upeaa maalitolppien siirtelyä. Jos arvon Zoidberg ei jaksa kaivella esiin niitä twiittejä joista koko mouhoaminen on lähtenyt liikkeelle, niin minä en jaksa ottaa hänen kirjoituksiaan kovinkaan vakavasti.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
OK - eli samalla logiikalla, Suomen Sisu-jampat tai muut PS-nuoret (eli ihan kirjaimellisesti fasistiksi itseään sanovat) eivät silti vaikuta emopuolueeseen? Niilläkin on merkittävä määrä seuraajia. Osaa jopa kansan-/kunnanedustajat symppaa.

No johan PS:n puoluesihteeri sanoo Suomen Sisun ja PS:n tavoitteiden olevan samanlaiset. Samoin nuorisojärjestöllä oli vain viestinnällisiä ongelmia viime kesänä, eikä brändi toiminut. Tärkeintä on se ettei somali voi olla oikea suomalainen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös