@Zoidberg Voisiko joku avata mikä tekee iirisuomelasta nyt niin tyhmän? Itse en ole tutustunut tarkemmin. Laitappas vähän statseja niin voidaan vertailla.
Iiris Suomela - ei taida kuulua tähän keskusteluun. Sanotaan silti, että aika lailla on talousasioissa ym. kirittävää. Sellaisia sammakoita pääsee jatkuvasti.
Juurikin näin. On saanut kuulla ja lukea Suomelan (toivottavasti humalassa) tehtyjä tviittejä. En jaksa alkaa niitä kaivelemaan, kuten esimerkiksi sitä surullisen kuuluisaa taloustviittiä, jonka joku taisi tännekin joskus laittaa.
Toisena tulee mieleen minua suuresti hauskuttanut jupakka. Suomela sanoo näin: "Etnisyyteen ei voi pukeutua, sillä se ei ole rooliasu vaan ominaisuus - ja vieläpä ominaisuus, jonka perusteella isoa osaa maailman väestöstä on alistettu kolonialismin ja edelleen yhteiskunnan rakenteissa syvällä piilevän rasismin kautta. Hollannin jouluperinteisiin kuuluva Zvarte Piet -hahmo on
mustaksi maalattu hassunhauska palvelija - siis valkoinen näyttelijä, joka alentaa ja pilkkaa vähemmistön edustajia " Kuitenkin hän on itse laittanut omaan Instagramiinsa kuvan, jossa on täysin värjännyt ihonsa mustaksi jotain mustamakkara juttua varten. Vihervasemmistolaisella logiikalla tuo on siis rasismia Suomelalta valkoisena olla mustaksi maalattuna. Eli sanotaan ettei näin saa tehdä, mutta itse kuitenkin tehdään. Voi luoja Iiris sinua.
Onhan näitä esimerkkejä iirissuomeloista sun muista häpeällisistä poliitikoista vaikka muille jakaa, mutta kuten jo sanoin, en jaksa alkaa kaivelemaan kaikkia iirismejä.
Löytyykö täältä Jatkoajalta muuten kuinka paljon vihreitä? Mielenkiinnosta haluaisin kysellä, että ovatko Twitterissä meuhkaavat vihervasemmistoöyhöttäjät pieni siipi Vihreissä vai edustavatko he sitä mitä Vihreät ovat.