Vetoomus: Reijo Leppäsen paita HK Areenan kattoon!

  • 6 468
  • 15

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Yksi puuttuu HK Areenan katosta, Reijo "Pärre" Leppäsen legendaarinen paita #15. Kaveri oli 1970- ja 80-luvuilla Timo Nummelinin ohella se suurin tepsiläinen, joka viihtyi lehtien otsikoissa laitettuaan verkot pysyvästi rullalle uransa aikana.

Muistattehan? #15 kärkkyy passissa keskialueella hakien vapauttavaa syöttöä, jonka useimmiten myös lapaansa saa. Ajo täydessä vauhdissa sisään alueelle ja hetken kuluttua vanha Kupittaa huutaa hoosiannaa koko katsomon voimin. Ikuisia muistoja, jotka eivät koskaan poistu turkulaisten mielistä.

Saavutukset ja palkinnot (lähde: Wikipedia):

1 Suomen mestaruus (1976)
3 SM-hopeaa ja 4 -pronssia
SM-liigan paras pistemies (1981, 1982)
SM-sarjan ja -liigan maalipörssin voittaja (1974, 1982)
SM-liigan syöttöpörssin voittaja (1981, 1982)
Tehopelaaja (1981)
Herrasmiespelaaja (1985)
Lynces Academicin parhaan hyökkääjän patsas (1982)
Valinta All Stars -kentälliseen (1980, 1981, 1982, 1985)
Suomen Jääkiekkoleijona #87

Eikö näiden saavutusten pitäisi pikkuhiljaa riittää pelinumeron jäädytykseen TPS:n toimesta? Ei kai se, että pääsarjaura alkoi TuTossa voi olla mikään este? Sittenhän muista seuroista tulleet pitäisi heittää tansseista ulos tasapuolisesti, Juuso Wahlstenista alkaen.
 

Rote Sau

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS + länsirannikko
Allekirjoitan ehdottomasti! Olen muistaakseni tätä joskus täällä kysellyt. Ehdottomasti kovimpia nimiä koskaan, mitä "Liigassa" on pyörinyt.

Paita kattoon!
 
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä, Bunch of Jerks
Vähän huutelen vieraisiin pöytiin... Opiskelin Turuus about 30 vuotta sitten, ja silloin tuli tietysti Kupittaallakin käytyä matseja katsomassa. Muistan kun joku (SaiPan mahdollisesti, en muista tarkemmin) maalivahti nimesi juuri Leppäsen eniten päänvaivaa aiheuttavaksi hyökkääjäksi, ja perustelu oli suunnilleen näin: Ei sillä ole kovin pahaa laukausta, eikä kovin ihmeellisiä harhautuksiakaan. Mutta kun se on joka saatanan pelissä 3-4 kertaa yksin läpi, ja se tulee niin lujaa ettei puolustajat yletä yhtään häiritsemään, ja kun sen vauhti on niin kova niin ei voi maalivahti juuri lähteä vastaan, ja jos jäät maaliviivalle nököttäämään niin ei sekään ole oikein hyvä ratkaisu...
 

Jykke1978

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC/FC TPS, Turku Dockers, Adelaide Crows
En pistäisi yhtään pahitteekseni, jos Leppäsen paita hallin kattoon nousisi.
 

Hantta#23

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ehdottomasti Pärren paita kattoon. Oon ja ihmetelly miksei se jo siellä ole. Toivottavasti tämä vetoomus auttaa asiaan ja se saadaan sinne. Oli aikansa aivan huippuja.
 

jtuominen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS(+Länsirannikko)
Ehdottomasti

Itsekin peleissä käyminen alkoi juuri Leppäsen parhoina aikoina, kun faijan kanssa Kupittaalla käytiin. Olihan se pelimies parhaasta päästä.
 

Boulerice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boogaard(R.I.P) ja Twist
Kannatetaan! Itse olen sen verran nuori, etten ikinä nähnyt herran pelejä livenä, mutta mitä olen jälkikäteen mieheen tutustunut niin ehdottomasti paita kuuluu kattoon!
Samassa tilaisuudessa voidaan vetää hallitus jojoon.
 

kopo

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Amen. Jäätävä herra silloin kun pikkupoikana ensimmäisiä kertoja pelejä katselin. Huikeat pistemäärät ja mahtava ura.
 

Jay Low

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, SHL
Käsittämätöntä miksei paita jo ole katossa

Herranen aika, siitähän tulisi kustannuksia. Eikä noissa katossa roikkuvissa paikoissa oikein ole sopivaa tilaa mainoksillekaan...

Itse henkilökohtaisesti olen toki sitä mieltä, että Leppäsen paita kuuluu ehdottomasti katonrajan kunniariviin!
 

Hantta#23

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tämä keskustelu ketju tuli taas mieleen kun eilen katseli loistavan pronssipelin jälkeisiä pelaajahaastatteluja varsinkin juuri S. Salon, T. Selänteen ja K. Timosen. Maajoukkue ura sai loistavan päätöksen.
Haastattelun jälkeen mietin taas että eikö Palloseurankin pitäisi vaikka ensi kauden avausottelussa jäädyttää muutaman noiden legendojen numerot ja nostaa paidat kattoon.
Reka/Pärre Leppänen olisi itsestään selvyys joka olisi pitänyt siellä jo olla kauan aikaa sitten ja kyllä mielestäni Ylönen ja Valtonenkin tuon kunnian ansaitsisivat ja miksei jopa Aurinkokuninkaamme. Tammisen kohdalla hän on vaan itse pilannut ehkä tuon mahdollisuuden tuolla omalla egollaan.
TMA:lle heittäisinkin että onko näistä Leppäsen, Ylösen ja Valtosen numeroiden jäädyttämisistä johdon tasolla puhuttu ja voisko hän viedä terveisiä että tälläisiä voisi siellä päässä miettiä. Siinä saattaisi pientä arvostustakin saada lisää kun kuiteski johtoakin on syytelty siitä etteivät arvosta vanhoja staroja.
 

Hantta#23

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Hienoa ja kiitokset.
Toivottavasti toteutuisivat ja jo ensi kaudella.
Samaan aiheeseen vielä liittyen niin eräs tuttu hallilta kertoi kuulleensa ohimennen sellasta että Österlund olisi jollekin jutellut että mestaruusviirien ja jäädytettyjen pelinumeroiden siirrosta keskelle kuution molemmille puolille olisi juteltu ja saattaisi olla mahdollista. Mahtaako pitää paikkaansa?
 

-TMA-

Jäsen
Hienoa ja kiitokset.
Toivottavasti toteutuisivat ja jo ensi kaudella.
Samaan aiheeseen vielä liittyen niin eräs tuttu hallilta kertoi kuulleensa ohimennen sellasta että Österlund olisi jollekin jutellut että mestaruusviirien ja jäädytettyjen pelinumeroiden siirrosta keskelle kuution molemmille puolille olisi juteltu ja saattaisi olla mahdollista. Mahtaako pitää paikkaansa?

En ole kuullut, mutta se ei vielä tarkoita tässä tapauksessa mitään.
 

blackhawk

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Chicago
Reka/Pärre Leppänen olisi itsestään selvyys joka olisi pitänyt siellä jo olla kauan aikaa sitten ja kyllä mielestäni Ylönen ja Valtonenkin tuon kunnian ansaitsisivat ja miksei jopa Aurinkokuninkaamme. Tammisen kohdalla hän on vaan itse pilannut ehkä tuon mahdollisuuden tuolla omalla egollaan.

Samaan listaan voisi lisätä Rauli Tammelinin, joka pelasi Tepsissä SM-sarjaa/SM-liigaa sentään 17 kautta.
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Samaan listaan voisi lisätä Rauli Tammelinin, joka pelasi Tepsissä SM-sarjaa/SM-liigaa sentään 17 kautta.

Totta. #15 ja #16 kattoon samana iltana! Jälkimmäinen on "Rintyn" paidannumero. Hieno kahden suunnan pelaaja aikanaan. Saa kopioida toimintaohjeeksi seuran tstolle!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös