Veti iloiseksi / hymyn naamalle –ketju

  • 665 946
  • 3 218

ace

Jäsen
Kolmen vapaapäivän viikonloppu edessä, mikäs sen mukavampaa. Suunnitelmissa suunnata Garda järvelle lauantaina, on kuulema hieno paikka.
 

ace

Jäsen
Kolmen vapaan viikonloppu mahdollisti tutkimusmatkailun täällä Italiassa enemmänkin. Eilen Bolzano tuli tutummaksi kävellen ja tänään road trip aivan upealle Garda järvelle. On maailmassa vaan hienoja paikkoja.

Vielä jäi aikaa kalsarikänneillekkin, vaikka ne tuossa alakerran baarissa aloitinkin. Just nyt elämä on aika jees.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Tulin äsken duunista himaan. Vastapäätä junassa istumaan sattui 16v nuori mies ilmeisesti opttajansa kanssa. Matkalla Stadi-Pasila (maikka poistui Pasilassa) vähän ihmettelin kun vanhempi (huoh, minua nuorempi) sanoi pariin kertaan että laitat sitten minulle ja äidillesi viestiä että olet kotona.

Aloin sitten juttelemaan varsinkin maikan poistumisen jälkeen. Hän olikin erityisnuori, kehitysvammaisten oppilaiden kassia esitteli. Voi että miten hyvät jutut saatiin vajaassa vartissa. Olisinpa minäkin noin elämänmyönteinen. Varastomieheksi haluasi. Toivon että natsaa.
 

Perusjäbä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tulin äsken duunista himaan. Vastapäätä junassa istumaan sattui 16v nuori mies ilmeisesti opttajansa kanssa. Matkalla Stadi-Pasila (maikka poistui Pasilassa) vähän ihmettelin kun vanhempi (huoh, minua nuorempi) sanoi pariin kertaan että laitat sitten minulle ja äidillesi viestiä että olet kotona.

Aloin sitten juttelemaan varsinkin maikan poistumisen jälkeen. Hän olikin erityisnuori, kehitysvammaisten oppilaiden kassia esitteli. Voi että miten hyvät jutut saatiin vajaassa vartissa. Olisinpa minäkin noin elämänmyönteinen. Varastomieheksi haluasi. Toivon että natsaa.

Se onkin ikävää että nämä ovat helppoja kohteita kiusaajille, sekä häiriköille, joita on koko ajan lisää.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Saintpaulia kukkii (ks. liite). En ole mikään suuri saintpaulioiden ystävä mutta tämän yksilön kasvatin lehdestä joka oli otettu mummoni kuoltua hänen saintpauliastaan. Nyt se sitten kukkii ekan kerran ja kauniisti. Olen jotenkin onnistunut...
 

Liitteet

  • IMG_20211005_163451_HDR.jpg
    IMG_20211005_163451_HDR.jpg
    847,4 KB · kertaa luettu: 58

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Saintpaulia kukkii (ks. liite). En ole mikään suuri saintpaulioiden ystävä mutta tämän yksilön kasvatin lehdestä joka oli otettu mummoni kuoltua hänen saintpauliastaan. Nyt se sitten kukkii ekan kerran ja kauniisti. Olen jotenkin onnistunut...
Toi oli eka kukka mitä mulla oli omassa kodissa. En tiennyt mikä se oli, joten siitä tuli ”pieni ja ryppyinen”.
 

Skruf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Kärpät

ace

Jäsen
Toivottovasti tämä hanke tulee valtakunnalliseksi kuten tuossa uutisessa on tavoitteeksi asetettu.

En lukenut linkkiä, mutta nuo tarinat pitäisi ehdottomasti saada jälkipolville kerrotaviksi ja luettaviksi.

Oma edesmennyt Pappani oli vanhan liiton mies, tunteista tai mistään muustakaan mahdollisesti tunteisiin vaikuttavista asioista ei koskaan puhuttu. Varsin vaivaannuttavaa oli usein kommunikointi hänen kanssaan, vanha jäärä kun oli monessa suhteessa.

Kuitenkin yksi viimeisistä vierailuista hänen luonaan, hän yllättäen alkoi kertomaan sotamuistoja. Hämmentyneenä ja mielenkiinnolla kuuntelin näitä tarinoita, joita koskaan aikaisemmin en ollut kuullut ja nyt yritän pitää nämä tarinat omassa muistissa. Kauaa ei tästä tapaamisesta mennyt kun Papan dementia saavutti pisteen että palvelutaloon muutto oli ainoa vaihtoehto, eikä sota-asioista koskaan enää puhuttu uudestaan. Reilu vuosi hoidossa ja Papasta aika jätti vuonna 2003, 96 vuotiaana.

Hieman hankala oli suhteeni Pappaan, mutta tuo avautuminen jätti hyvät muistot hänestä.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Toi oli eka kukka mitä mulla oli omassa kodissa.
Äitini on suuri saintpaulioiden ystävä ja lapsuudessa meillä oli aina kukkapöytä "täynnä" eri värisiä paavalinkukkia. Itse en niistä niin välitä mutta kaksi minulla on. Se aiemmin kerrottu (ja kuvattu) mummoni kukanlehdestä kasvatettu ja toinen joka on äidin sanojen mukaan hänen mummonsa ajalta... Ihan tylsän valkoinen (ks. liite). Onhan se silleen aina kiva kun nuo alkaa kukkimaan. Tulee onnistunut olo. Mutta muuten olen kyllä (enemmän) viherkasvi-ihmisiä.
 

Liitteet

  • IMG_20211007_091637_HDR.jpg
    IMG_20211007_091637_HDR.jpg
    429,1 KB · kertaa luettu: 38
Viimeksi muokattu:

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Wilmaan oli tullut kotitehtävieni arvostelut. Kaikki hyväksytty ja erittäin positiivisella palautteella. Tämä antaa vanhalle miehelle toivoa tulevaan.
 

Glove

Jäsen
Mukavat aamukahvit hyvässä seurassa. Urheilustahan sitä lähinnä puhuttiin, kun koolla oli reilu parisataa vuotta valmentajakokemusta. Toki me eksyttiin välillä muihinkin aiheisiin. Ihan nöösipoikqhqn minä,tuossa porukassa olen, mutta sehän on mukavaa välillä olla itseään viisaampien seurassa.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers

Liitteet

  • 75211CF4-E8BF-4DB8-A416-FE8C443A535C.jpeg
    75211CF4-E8BF-4DB8-A416-FE8C443A535C.jpeg
    162,7 KB · kertaa luettu: 211
Suosikkijoukkue
Nykäskylän ylpeys, Bunch of jerks
Ostin siipiä ja oisko joku 75% noita ns. "flatteja". Kiitos Laamasen tila Huittisissa.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Aijai, kyllähän tuo HPK:n nousu vaikeuksien jälkeen tuollaiseen vireeseen maistuu vaan kerta kaikkisen hyvältä. Vaikeudet on tehty voitettaviksi ja sen Kerho on todistanut paikkansa pitäväksi viisaudeksi. Uuden päävalmentajansa alaisuudessa Kerho ei ole hävinnyt vielä kertaakaan ja äsken nujertui myös sarjan yksi kärkijoukkueista eli Vaasan Sport.

Alkusyksy oli surkeaa taapertamista Kerholta mutta sitten päävalmentajavaihdos ja kurssi muuttui täysin. Nyt jääkiekko tarjoaa HPK-faneillekin niitä tunteita mitä minunkin elämä on kaivannut eli iloa ja nautintoa. Tässähän tulee lisäksi minullekin lisäluottoa siihen että minäkin saan ongelmani korjattua ja pistettyä elämäni taas nousukiitoon.

Kyllä jääkiekko on hieno laji.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
...
Alkusyksy oli surkeaa taapertamista Kerholta mutta sitten päävalmentajavaihdos ja kurssi muuttui täysin. Nyt jääkiekko tarjoaa HPK-faneillekin niitä tunteita mitä minunkin elämä on kaivannut eli iloa ja nautintoa. Tässähän tulee lisäksi minullekin lisäluottoa siihen että minäkin saan ongelmani korjattua ja pistettyä elämäni taas nousukiitoon.

Kyllä jääkiekko on hieno laji.
Ei kannata ulkoistaa henkistä hyvääoloaan urheilujoukkueille, ne pettää nimittäin aina. Toki osa pettää harvemmin tai pidemmän ajan kuluttua, mutta semmoista kestomenestyjää ei ole että kannattaisi niiden kautta itselleen hyvää fiilistä hakea. Kerta kerrasta kestävämpää hakea henkinen hyvinvointinsa urheilemalla itse kuin katsomalla muiden urheilemista, jos vaan paikat kestää.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Ei kannata ulkoistaa henkistä hyvääoloaan urheilujoukkueille, ne pettää nimittäin aina. Toki osa pettää harvemmin tai pidemmän ajan kuluttua, mutta semmoista kestomenestyjää ei ole että kannattaisi niiden kautta itselleen hyvää fiilistä hakea. Kerta kerrasta kestävämpää hakea henkinen hyvinvointinsa urheilemalla itse kuin katsomalla muiden urheilemista, jos vaan paikat kestää.

No juu, kirjoitat ihan järkeviä. Onhan sen oman henkisen hyvinvoinnin perustaminen jonkin suosikkijoukkueensa menestymisen varaan aika huteralla pohjalla. Silti sitä on kuitenkin liian usein menneiden vuosien aikana vaikuttanut aika paljon siihen onko seuraavana päivänä hyvä vai huono päivä niin se kuinka suosikkijoukkue pelaa, tuleeko voitto vai häviö.

Ja luulen että en ole ainoa jolla siihen hyvään oloon vaikuttaa jonkin verran ainakin suosikkijoukkueen menestys. Vaikka toki onhan se kieltämättä tosiaan aika huteraa rakentaa oma hyvinvointinsa sen varaan miten suosikkijoukkue pärjää.

Ja minä taisin jo innostua eilen illalla liikaakin Kerhon voitosta. On vain niin hienoa kun kelkka on kääntynyt noinkin voimakkaasti alkusyksyn taapertamisen jälkeen. Ja kun melko vaikea elämän vaihe menossa omassa elämässä niin kiva juttu kun jostain saa positiivisuutta ammennettua.

Mutta olet myös siinä täysin oikeassa että omasta kuntoilusta saa todella hyvää oloa. Minä en ole nyt kolmeen viikkoon vaan rohjennut lenkkeillä enkä muutenkaan juurikaan liikkua kun jalat ovat olleet kipeät ja siitä liikkumattomuudesta on taas seurannut paskempaa fiilistä.

Kun on tottunut ennen tätä kolmen viikon sairausloma kierrettä liikkumaan aktiivisesti niin se liikkumattomuus kyllä mieltä nakertaa. Mutta sitten kun pääsee taas liikkumaan niin siitä saa kyllä iloa ja voimaa.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo

Hellacopters tulee takaisin! Tämä on päivän paras uutinen, tai useammankin.

Voi hemmetti miten iloiseksi tämä miehen teki! Monet juhlat on juhlittu Hellacoptersin tahdissa. Se on ollut minulle aina sellainen yhtye, joka antaa energiaa ja laittaa hymyn huulille.

Tervetuloa Nicke "Hattu" Andersson myös Suomeen! Tästä onkin jo muutama vuosi, kun on nähty.
 

Outsider

Jäsen

Hellacopters tulee takaisin! Tämä on päivän paras uutinen, tai useammankin.

Voi hemmetti miten iloiseksi tämä miehen teki! Monet juhlat on juhlittu Hellacoptersin tahdissa. Se on ollut minulle aina sellainen yhtye, joka antaa energiaa ja laittaa hymyn huulille.

Tervetuloa Nicke "Hattu" Andersson myös Suomeen! Tästä onkin jo muutama vuosi, kun on nähty.

Tämä oli kyllä mahtava uutinen ja innolla odotan minkälainen levy sieltä tulee. Vaikka koko tuotannolle on oma aika ja paikkansa, niin Dregenin jälkeinen materiaali on kuitenkin sitä millä bändi otti ikuisen paikkansa omalta top-2 listalta. Itselle bändi kolahti siis aikanaan täysillä Grande Rockin myötä ja onkin hienoa, että myös se on saatu nyt viimein Spotifyn listoille. Cd pääsi joskus kulumaan niin huonoon kuntoon, että sitä ei ole tullut kuunneltua kunnolla pitkiin aikoihin. Pitää ehdottomasti hankkia harrasteautoon uusintapainos, niin saa ensi kesän cruisingeissa kuunnella kunnon musiikkia.

Ilmeisesti Tavastian keikat on tarkoitus nyt viimein järjestää joulukuussa mikäli korona tilanne ei enää pahene, joten myös siltä osin hyvät fiilikset, koska uskoisin sittenkin pääseväni paikalle. Eilen kotiuduttu viimeviikkoisesta avosydänleikkauksesta ja mikäli ei tule mitään isompaa takapakkia, niin parin kuukauden päästä pitäisi olla jo ihan täydessä keikkakunnossa. Kyllä elämä on ihmisen parasta aikaa!
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Ilmeisesti Tavastian keikat on tarkoitus nyt viimein järjestää joulukuussa mikäli korona tilanne ei enää pahene, joten myös siltä osin hyvät fiilikset, koska uskoisin sittenkin pääseväni paikalle. Eilen kotiuduttu viimeviikkoisesta avosydänleikkauksesta ja mikäli ei tule mitään isompaa takapakkia, niin parin kuukauden päästä pitäisi olla jo ihan täydessä keikkakunnossa. Kyllä elämä on ihmisen parasta aikaa!
Toivotaan että olet keikkakunnossa ja pääset juhlimaan sitä uutta ehjempää elämää! Tällaisia tarinoita on hieno kuulla, tuli iloinen olo. Ja Hellacoptersilla on kyllä sellainen energiaa antava vaikutus.

Ja sitten muistin itsekin, että onhan mulla liput tuonne Tavastialle. Mutta kun se on siirtynyt niin monta kertaa, ja Nummis on muutenkin niin lahopää...

Hyvä veli tai sisko, elämä voittaa! Ainakin Tavastialla.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Kirjoitin blogiinl taas tekstiä eilen ja sain tekstiin kehuja että minulla on kyllä hyvä asenne. Toivottiin siinä minun olevan pian myös taas terveenä takaisin töissä.

Kyllä piristi mieltä tällainen anonyymiltäkin esiintyvältä lukijalta tullut pieni positiivinen palaute. Asenne kun on nimenomaan ollut se johon olen panostanut kaikkien näiden vuosien aikana. En ole aina niitä taitavampia tekijöitä mutta tavoitteenani on aina ollut paikata mahdollista taitovajetta just kovalla asenteella. Lisäksi ahkeran asenteen lisäksi asennettani voi kai kuvata myös sanalla positiivinen, se on ainakin tavoite. Myös.

Ja nyt tuli fiilis että tämä palaute osuikin naulan kantaan. Oli just sellainen palaute mitä tässä kaipasinkin. Kun nyt pitkähkön sairausloman aikana on ollut usko koetuksella jopa omaa asennetta kohtaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös