Veti iloiseksi / hymyn naamalle –ketju

  • 665 871
  • 3 218

muaddib

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mimosanherkät Itkupillit ja Setämiehet
Kuuba ja suomalainen erikoissosialismi.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Mieheni lapsen ystävä on ollut nyt meillä kylässä. Piti olla yhden yön mutta tuossa joku aika sitten soiteltiin ystävän perheeltä lupaa yhteen lisäyöhön. Onhan se mukavaa että ovat viihtyneet.
 

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Ratkaistaan @Everton in jännitys ja kirjoitetaan Tykkimäestä tähän ketjuun.

Tuli oltua kolme päivää kahdestaan reissussa meidän alakoululaisen (125cm) kanssa. Reissun kohde oli Kouvola ja erityisesti Tykkimäki. Tarkoitus oli ensin olla kaksi päivää Tykkimäellä, joka tarjosi aika hyvään hintaan (47e/kpl) kahden päivän rannekkeet, joilla pääsee rajattomasti Tykkimäen huvipuistoon, viereiseen Aquaparkiin ja vielä Prismalta löytyvään Action Parkiin. No, kaikki aika meni huvipuistossa, koska sää muuttui melko viileän tuntuiseksi kuukauden helleputken jälkeen. Ei siis houkutellut tuo Aquapark (muuten kyllä näytti kivalta), eikä Action park nyt varmasti mitään kovin erikoista olisi tarjonnut, mitä ei kotonakin ole saatavilla ja mieluummin kesäkauden ulkopuolella. Kolmantena päivänä oli tarkoitus keksiä jotain muuta, mutta Tykkimäen portilta itsemme löysimme heti ovien avautuessa.

Paikka on itselle aika nostalginen, kun lapsena olen täällä joka kesä ollut. Niiltä ajoilta Taifun ja erityisesti Idän pikajuna, on kyllä kivoja laitteita. Taifun on vähän oman sietokyvyn rajoilla, mutta joka päivä käytiin. Pikajuna taas on just mun käsitys hyvästä huvipuistolaitteesta ja ei taida 20 kertaa riittää, kun rundit vedettiin. Star Flyer oli uusi laite ja siinä oli kivana ominaisuutena maisema-ajo, johon mäkin uskalsin ja jälkikasvulla pituus riitti. Vauhtiajolle ei olisi ollut asiaa.

Muksua viihdytti lisäksi kovasti Endeavour ja keinukaruselli, jotka ei ole mun juttu, eikä onneksi tarvinnut mennä. Pilvenpyörästä selvisin minäkin. Calypso on aika muinaismuisto ja ei tehnyt lapseenkaan vaikutusta, kuten ei myöskään autorata. Kummitusjuna oli lapselle liian pelottava ja itselle liian nössö, joten jäi vähemmälle huomiolle. Loop Fighter oli ainoa laite, johon alle 140 senttinen ei päässyt, yksin tai vanhemman kanssa. Ja en olis kyllä itse mennyt, vaikka olisi päässyt. Näytti laitteena siis Särkänniemen X:ltä.

Selittämätöntä huvia tarjosi lapselle lisäksi Yllätysten talo, jossa piti käydä uudestaan ja uudestaan. Tähän kun lisää vielä kiipeilyradat (Atrenaliin), vesiliukuradan, hauskan Ford-raitin, Kusti-radan, minieläinpuiston ratsastusmahdollisuuksineen, sekä alueen ulko- ja sisäleikkipaikat, sekä huomioi sen, että täällä ei juuri 5 minuuttia kauempaa tarvi jonottaa laitteisiin, niin erittäin viihdyttävät kolme päivää vietimme Tykkimäellä.

Miinuspuoleksi jäi sitten Trombin toimimattomuus kaikkina kolmena päivänä. Kouvolapyörä oli ekat kaksi päivää kiinni, mutta kolmas päivä tarjosi vihdoin tämänkin huvin. Erityinen miinus ihan poskettomista jonoista kaikkiin tarjoilupaikkoihin, minkä ekan päivän virheiden jälkeen ratkoin sitten omilla eväillä ja satsaamalla ensimmäisen ja viimeisen aukiolotunnin asiointeihin.

Hyvä maku jäi reissusta suuhun ja lapsi sai kunnon hölskytykset ja ravistelut. Voin suositella lämpimästi kohteena ainakin alle 10 vuotiaiden kanssa. Kiitos ja näkemiin Kouvola!

P. S. Kusti-Cafen seinällä oleva iso "Rakkaudella Turengista" -teksti lämmitti kovasti Turengin esikaupungissa kasvaneen mieltä
 
Viimeksi muokattu:

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Ensimmäinen auringonkukka on auennut. Tätä on odotettu! Ostin kaupasta jonkun aurinkukkasekoituksen joten ei ole ihan perinteisen värinen. Lintujenruokintapaikalle on noussut itsestään pari auringonkukkaa joten niistä ainakin pitäisi tulla keltaisia (normaaleja) auringonkukkia.
 

Liitteet

  • -5767224992524776891_121~2.jpg
    -5767224992524776891_121~2.jpg
    160,2 KB · kertaa luettu: 58

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Vettä sataa, ilma on raikas ja syksy lähestyy. Autoradiosta tuli We Will Rock You. Vetäsin volyymit kaakkoon, panin silmät kii (olin siis parkissa) ja ajattelin, että muutaman kuukauden sisään olen Rinkelinmäellä lätkämatsissa, jossa on ainakin lähes normaali määrä yleisöä.

Pakko uskoo, vaikka vituiks menis.
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF, sympatiapisteet Ässille
Ensimmäinen auringonkukka on auennut. Tätä on odotettu! Ostin kaupasta jonkun aurinkukkasekoituksen joten ei ole ihan perinteisen värinen. Lintujenruokintapaikalle on noussut itsestään pari auringonkukkaa joten niistä ainakin pitäisi tulla keltaisia (normaaleja) auringonkukkia.
Itsekin ostin pussillisen erivärisiä auringonkukan siemeniä. Taisi olla Lidl josta ostin. Ei ole meillä vielä auenneet ja hetki taitaa vielä mennä, ennenkuin ensimmäinenkään aukeaa.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Itsekin ostin pussillisen erivärisiä auringonkukan siemeniä. Taisi olla Lidl josta ostin. Ei ole meillä vielä auenneet ja hetki taitaa vielä mennä, ennenkuin ensimmäinenkään aukeaa.
Minä esikasvatin auringonkukkia sisällä. En kyllä tiedä oliko sillä suurta merkitystä koska suoraan maahan kylvämäni (siemenet) näyttävät ehtineen samaan kokoon (ja vaiheeseen). Niissä kukat ole auki mutta ei ole noissa esikasvatetuissa kuin tuossa yhdessä. Nyt sitten odotan ensimmäisen asterin aukeamista... lähiaikoina tuon pitäisi tapahtua.
 

Gostisbehere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia City of Brotherly Love
Kyllä on ollut raskas viikko tämä. Lähtenyt oma sankari Joey Jordison ja erittäin tärkeä isoäiti.
Tänään kun katselin Slipknotin Iowa levyä tuli mieleen eräs tarina. Slipknot oli Suomessa kiertämässä Iowa levyä muistaakseni vuosi oli 2002. Bändillä jakoi ennen Hartwall keikkaa Free Record Shopissa. Muistan kun menin silloin nuorena poikana sinne hamuamaan nimmaria. Jono oli aivan käsittämätön pitkä. Juuri ennen kun oltiin pääsemässä sisälle kauppaan niin ilmeisesti manageri tuli ilmoittaa että nyt pitää alkaa lopetella. Porukka alkoi siinä jo pikkuisen kääntymään ja osa taisi tehdä jo lähdön. Silloin Corey Taylor ja Jordison nousivat penkiltä ylös. He ilmoittivat että kyllä jokainen saa tänään nimmarin. Näin kävikin että jokainen sai nimmarin. Nyt en muista mikä vuosi oli kyseessä mutta Jordison oli silloin Kornin rummuissa. Silloin ennen keikkaa kävin Helsinkiläisessä levykaupassa. Tuolla törmäsinkin Joeyyn. Oli pakko sen verran käydä nykäisee hihasta ja kiittää tuosta nimmari kokemuksesta. Mies oli erittäin helposti lähestyttävä ja vaihtoi mielellään muutaman sanan.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans, Dallas Stars, Leksands IF
Tuoreen postin mukana saapuneen musalevyn lyriikkavihkosen uutuudentuoksu pistää mielen iloiseksi.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Nyt menee ihan lässytykseksi, mutta kyllä nämä isyyden mukanaan tuomat ilonaiheet parhaimmillaan tuovat sellaisen hymyn naamalle, että en tiedä mistä muualta iloa yhtä paljon voisi repiä. Esimerkiksi kun lapsi löytää omia vahvuuksiaan, ja sitä itsekin näkee miten hän iloitsee niistä..

Poika täyttää parin kuukauden päästä 6v, ja aloittaa nyt ensimmäisen virallisen harrastuksensa, ninjagymin (perkele näillä harrastuksilla on muuten nykyään seksikkäitä nimiä). On ilmeisesti jonkinlainen telinevoimistelun ja parkourin yhdistelmä sovitettuna tuollaisille alle kouluikäisille. Tänään oltiin seuran tutustumistapahtumassa voimistelusalilla ja lapsonen oli aivan tulessa, kerta kaikkiaan haltioissaan. En ollut ikinä nähnyt hänellä menon lähtevän noin totaalisesti kaikista henkseleistä. Oikein sydäntä lämmitti katsoa.. ja vielä kun se vaikuttaa olevan niin hänen juttunsa, ja ollut sitä jo jonkin aikaa (siksi innostui itsekin tuollaisesta harrastuksesta): roikkuu voimistelurenkaissa pää alaspäin pelkkien jalkojensa varassa ja pystyy siitä kampeamaan itsensä takaisin ylös ja sitten pois renkailta, tekee niissä kieppejä, kiipeilee tolppiin pelkillä käsillä ja jaloilla sekä nyt viimeisimpänä pystyy heittämään jopa voltteja. Minä en tiedä, ehkä aika monikin 5v ikäinen pystyy tuollaiseen, mutta kyse ei olekaan mistään kisasta, vaan siitä uskomattomasta ilosta joka lapsesta välittyy kun on löytänyt juttunsa..

Tällaiset pienet omaakin sydäntä lämmittävät yhteiset hetket ovat varmaan juuri niitä syitä, miksi lapsia tehdään *hymiö*
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Minun kaltaiseni melko lihavan mutta lyhyen ihmisyksilön on suht vaikea löytää itselleen sopivia vaatteita. Etenkin sopivien alusvaatteiden löytäminen on melko hankalaa kun niitä ei voi kai ostotilanteessa oikein edes kokeilla. Ja kun koot vaihtelee aika paljonkin valmistajan ja valmistusmaankin mukaan. Joskus koon XXL-bokserit ovat voineet olla hyvinkin pienet.

Nyt kuitenkin löysin itselleni sopivia vaatteita. Vaatteiden ostospaikka oli kyllä vain Citymarket mutta kai ne jonkin aikaa kestää nuo vaatteet kulutustakin? Kaikki ostamani t-paidat kooltaan mukavan reiluja, samoin alushousut kooltaan kuin tehty minulle ja eiköhän nuo sukatkin minulle sovi. Etenkin siis noiden alushousujen ostaminen aika arpapeliä mutta tämä arpa voitti. Ja se hymyilyttää.

Alkaa kyllä jo hymyilyttämään sekin että kahden viikon kesäloma on jo melko lähellä. Enää kuusi työvuoroa ennen lomaa ja noiden työvuorojen välissä myös tämä tuleva viikonloppu vapaana. Nyt lomaa ei ole kyllä kuin kaksi viikkoa mutta viime kesänä lomaa oli senkin edestä eli viisi viikkoa niin nuo aika hyvin tasaavat toisensa. Tai miten sitä voisi asian paremmin ilmaistakaan.

Jollain tavalla hymyilyttää myös että tein alkuviikosta onnistuneet kaupat Tori-palvelussa. Sain edullisella hinnalla ihan hienon ja hyväkuntoisenkin pyörillä kulkevan retkikassin. Hymyilyttää myös että sain nämä kaksi tällä viikolla ostamaani reissussa tarpeellista asiaa melko edullisella yhteishinnalla. Eli tuo kassi ja kännykän laturin varalatauslähde maksoivat yhteensä vain noin 50 euroa. Minulla oli Telian nettikauppaan lahjakortti käyttämättä jonka hyödynsin nyt samalla.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Sue
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans, Dallas Stars, Leksands IF
Työhaastis meni hyvin ja haastattelija sanoi vielä haastattelun lopussa että vaikuttaa lupaavalta. Perjantaina soittelee kuulemma meikäläiselle päin ja silloin selviää kuis miehen käy. Mutta tällä hetkellä fiilis on hyvin sujuneen haastattelun jäljiltä tapissa!
 

pepsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukka Seppäsen pelipaikaton fantasia
Työhaastis meni hyvin ja haastattelija sanoi vielä haastattelun lopussa että vaikuttaa lupaavalta. Perjantaina soittelee kuulemma meikäläiselle päin ja silloin selviää kuis miehen käy. Mutta tällä hetkellä fiilis on hyvin sujuneen haastattelun jäljiltä tapissa!

Hyvä Breeze, pidetään äijälle peukkuja että natsaisi! Mille alalle miestä viedään?
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans, Dallas Stars, Leksands IF
Hyvä Breeze, pidetään äijälle peukkuja että natsaisi! Mille alalle miestä viedään?
Ravintola. Hassu homma, että tällä minua haastatelleella henkilöllä on restonomin opinnot käytynä, ja tällä hetkellä hän on sitten kuulemma opiskelemassa merkonomiksi. Itsellä kun saattaa olla kaiken nappiin mennessä juuri päinvastainen polku avartumassa. Merkonomin lakinhan sain jo pari vuotta sitten päähäni, ja ravintola-alan koulutus tai ravintola-ala ylipäätään on alkanut kiinnostamaan mua tässä vasta hiljattain.

Ne sosionomin opinnot alkuvuonna mulla meni nätisti sanottuna aivan reisille, jouduin keskeyttämään ne suurin piirtein heti alkuunsa. Mulla oli epäonnisesti just silloin vuodenvaihteessa menossa taas vaikeampi elämänjakso. Oli univajeesta alkunsa saaneita melko vakavia psyykkisiä oireita, joista seurasi masennusta, ahdistuneisuutta ja sen sellaista, ja mähän kannoin kaikki ne oireet mukanani sinne kouluun, vaikka yritin aluksi teeskennellä että kaikki olisi ollut mukamas ok. Eikä se lähes 50 kilometrin pituinen koulumatka junalla ainakaan helpottanut tilannetta.

Muutenkin jos olisin tiennyt miten pitkiä ja energiaa kuluttavia ne kampuspäivät ovat, olisin katsonut itselleni hyvissä ajoin vuokra/solukämpän jostain Hyvinkäätä hieman Helsinkiä lähempää. Helppohan se on tietysti nyt jälkiviisaana näin sanoa. Mutta joo, se laiva meni menojaan ja tällä hetkellä on oikeastaan tulevaisuuden suunnitelmat täysin ylösalaisin vuoden takaiseen nähden, jolloin oli vielä vahva tunne että haluaisin opiskella sosiaalialaa. Mutta niinhän se usein menee että yhden oven sulkeutuminen avaa jonkin toisen oven. Jos pääsisin ravintola-kahvilaan töihin, niin näin voisi sanoa käyneen.

Anyway, nyt suuntaan hyvillä mielin saunaan!
 

Glove

Jäsen
Kerrankin sai nukuttua kutakuinkin tarpeeksi. Tälläkin viikolla olisi voinut kirjoitella monta kertaa aamuyöstä Yöketjuun, mutta tänään olin ihanasti unten mailla. Jospa se päiväkin olisi parempi kun päivän aloittaa hyvällä yöllä.
 

ace

Jäsen
Viimeinen loma-/työttömyyspäivä. Huomenna lento Italiaan ja duunit alkaa sitten maanantaina.

Hymyä naamalle ei tosin vedä ne sikäläiset hirmuhelteet.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Nyt se kesäloma alkoi minullakin vihdoin. Pitkä odotus palkittiin nyt. Oli hieno tunne lähteä töistä polkemaan pyörällä kotiin kun ajatus oli vain että upeaa, kaksi seuraavaa viikkoa aikaa tehdä mitä huvittaa... Tai olla tekemättä.

Ja olen niin saamarin huono odottamaan tosiaan asioita että onneksi nyt pääsin tästä loman odotuksesta eroon. Nyt vain sitten naatitaan.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans, Dallas Stars, Leksands IF
Työhaastis meni hyvin ja haastattelija sanoi vielä haastattelun lopussa että vaikuttaa lupaavalta. Perjantaina soittelee kuulemma meikäläiselle päin ja silloin selviää kuis miehen käy. Mutta tällä hetkellä fiilis on hyvin sujuneen haastattelun jäljiltä tapissa!
Ja näin ne asiat etenee pikatahtiin. Sain paikan!
 

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eka työviikko takana loman jälkeen, nyt jo mökillä. Aurinko paistaa kirkkaalta taivaalta ja järvi on peilityyni. Taidanpa tästä lähteä kuhaa pyytämään ja yön pimeinä tunteina saunaan. Iloiseksi vetää, vaikka yksin olenkin reissussa. Tai ehkä juuri.

Ja näin ne asiat etenee pikatahtiin. Sain paikan!

Onnittelut!
 
Viimeksi muokattu:

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Tänään starttaa kesäloman jälkimmäinen pätkä, ja keväästä asti suunnittelussa/odotuksessa ollut yhden miehen reissu Lappiin alkaa vihdoin :) koko viikoksi en lähde rinkan kanssa tiettömään erämaahan, vaan ohjelmassa on pienempiä etukäteen mietittyjä vaelluskohteita ja käyntikohteita Suomi-neidon päälaen suurpiirteisellä alueella. Tarkoitus ennen kaikkea antaa aikaa itselle, vaikka tuleekin samalla nähtyä Ivalossa asuvaa kaveria, ja kenties myös jopa aikuisbiletettyä hänen kanssaan Lapin kesäyössä..
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Tänään starttaa kesäloman jälkimmäinen pätkä, ja keväästä asti suunnittelussa/odotuksessa ollut yhden miehen reissu Lappiin alkaa vihdoin :) koko viikoksi en lähde rinkan kanssa tiettömään erämaahan, vaan ohjelmassa on pienempiä etukäteen mietittyjä vaelluskohteita ja käyntikohteita Suomi-neidon päälaen suurpiirteisellä alueella. Tarkoitus ennen kaikkea antaa aikaa itselle, vaikka tuleekin samalla nähtyä Ivalossa asuvaa kaveria, ja kenties myös jopa aikuisbiletettyä hänen kanssaan Lapin kesäyössä..

Samoin teki Tarzan:



 

Thombson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Vähän myöhässä mutta kesäkuun 15 päivä kuluvaa vuotta meni oman elämäni top2 päiviin heti tyttären syntymän jälkeen. Viimeinen kerta kun vouti vei palkasta 1/3. Tuli lähemmäks 40k sinne maksettua omia hölmöilyjä. Siitä lähtien ollut hymy korvissa ja olen jopa aloittanut rahastosäästämisen Seligsonilla. #eläkkeelle60v
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Kirjoittelin tänne aiemmin muun muassa vitutusketjuun kuinka minun kävi rahan nostoni kanssa välitystililtä ja kuinka reissuni on vaarassa kun en saanutkaan nostettua ajoissa syystä ja toisesta 300 euroa välitystililtäni.

Noh, onneksi on isosiskoja olemassa. Isosiskoni lainasi minulle 100 euroa ja kun itselläni on valmiina käyttötililläni jo 80 euroa niin Saimaan reissun alkukin on edes turvattu.

Upea fiilis, näin se kesäloma toimii. Ja huomenna se Saimaa tour käynnistyy. Pieni jännitys kuuluu aina elämään... Minäkin lainasin kerran samalle siskolle jotain pari sataa johonkin askarteluvehkeeseen. Hienoa että palvelu toimii toisinkinpäin tarvittaessa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös