Veti iloiseksi / hymyn naamalle –ketju

  • 665 989
  • 3 218

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Meikäläinen toi talvet etelään muuttaessani tänne pk-seudulle syksyllä 2008. Sen jälkeen on jokaisena talvena riittänyt lunta ja pakkasta.

Mulla on vielä opiskelut kesken tossa yliopistolla, enkä siksi pääse muuttamaan vielä suunnittelemaani Etelä-Kaliforniaan. En ole suostunut näiden viime päivien pakkasten aikana kulkemaan julkisilla, koska on liian kylmä, joten olen mennyt autolla keskustaan. Tilanne on kuitenkin se, että parkkimittarit ovat syöneet kolikkovarantoni lähes loppuun, joten pyydän kauneimmin ja kohteliammin: Voisitko muuttaa takaisin pohjoiseen.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Kyllähän tuo talvisessa metsässa auringonpaisteessa vaeltelu väkisin pistää hymyä naamalle, vaikka meinasi naamaa välillä paleltaakin. Kylmähköstä huolimatta siis aika hiton jees että se talvi viimein alkoi. Ja kylmäkään ei ole näillä leveysasteilla kuitenkaan kuin pukeutumiskysymys vielä, sopivasti vaatetta päälle ja vähän töppöstä toisen eteen ni hyvin tarkenee.
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Kyllähän tuo talvisessa metsässa auringonpaisteessa vaeltelu väkisin pistää hymyä naamalle, vaikka meinasi naamaa välillä paleltaakin.
Todellakin. Mahtava tallustella tuolla kirkkaudessa, kun jalan alla narskuu kivasti. Yöllä myöskin mahtava käydä kuljeksimassa, kun nyt on tuo täysikuu valaissut kyllä todella hienosti tuota huurteista maisemaa.

Ei siellä lämmin toki ole. :)
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas
Kyllähän tuo talvisessa metsässa auringonpaisteessa vaeltelu väkisin pistää hymyä naamalle, vaikka meinasi naamaa välillä paleltaakin. Kylmähköstä huolimatta siis aika hiton jees että se talvi viimein alkoi. Ja kylmäkään ei ole näillä leveysasteilla kuitenkaan kuin pukeutumiskysymys vielä, sopivasti vaatetta päälle ja vähän töppöstä toisen eteen ni hyvin tarkenee.

Älä muuta sano. Tälläviikolla on jokapäivä tullut keksittyä asiaa kaupungille ja kävelten hoidettua. Eilen otin termariin teetä ja kävelin merenrantaan nauttimaan juomasta. On se aurinko vaan piristävä.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Mä kahlaan ylävirtaan ja totean, että mulle talvi on parhaimmillaan +2-10 astetta ja ehdottomasti lumeton. Sanotaan että viikoksi voi tulla lunta, jotta pääsee driftaamaan autolla Vermon parkkikselle, sillä se on paras tapa viettää talvipäivää!

Suomi sulo Pohjola, ok, mutta Etelä-Suomi sula sohjola!
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers
Kyllähän tuo talvisessa metsässa auringonpaisteessa vaeltelu väkisin pistää hymyä naamalle, vaikka meinasi naamaa välillä paleltaakin. Kylmähköstä huolimatta siis aika hiton jees että se talvi viimein alkoi. Ja kylmäkään ei ole näillä leveysasteilla kuitenkaan kuin pukeutumiskysymys vielä, sopivasti vaatetta päälle ja vähän töppöstä toisen eteen ni hyvin tarkenee.

Itsellänikin on huomattavasti pirteämpi olo kun saatiin vähän lunta ja pakkasta. Heti paljon valoisampaa ja vihdoin pääsi myös ulkojäille. Sen verran tuolla luistinradalla pukeutuminen petti, että pari sormenpäätä lievästi paleltui, ja ovat nyt sellaiset oudon turtat. Lätkähanskoihin ei kuitenkaan kovin paksua hanskaa mahdu sisälle, mutta eipä tuo haittaa kunhan sormenpäät eivät putoa pois. Kovemmilla pakkasilla on oikeastaan kaksi ärsyttävää asiaa, eli pukeutuminen silloin, kun pitäisi mennä paikkaan tai tilanteeseen, johon pitää pukeutua tavallista siistimmin sekä auton kanssa pitää ottaa aina ennakkoa lämmitysaikojen kanssa.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Aiemmin tällä viikolla naapuri auttoi monellakin tapaa, kun satuin jäämään pyykkireissulla lukkojen taakse rappukäytävään, kun avaimet jäivät sisälle, kuten myös puhelin. Tämä äijä kävi avaamassa mulle pyykkituvan oven jotta sain koneen pyörimään, lainasi puhelinta ja tarjosi lämpimän kämpän jossa odotella ovenavaajaa, mikä hyvä olikin, alkoi olla rapussa kylmä, varustuksena Reinot, verkkarit ja t-paita.

No kuitenkin, huomasin saman kaverin varanneen tälle illalle saunavuoron ja kävin soittamassa ovikelloa ja vein siksterin Kukkoa kiitokseksi avusta. Se mistä tuli hyvä olo, oli kaverin aito kiitollisuus ja kaljojen kelpaaminen. Olin jo miettinyt vasta-argumentit sille "emmä mitää tarvii" -vaatimattomuudelle, mutta niitä ei tarvittu.
 

Delter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Harkimoista vapaa Jokerit
No kuitenkin, huomasin saman kaverin varanneen tälle illalle saunavuoron ja kävin soittamassa ovikelloa ja vein siksterin Kukkoa kiitokseksi avusta. Se mistä tuli hyvä olo, oli kaverin aito kiitollisuus ja kaljojen kelpaaminen. Olin jo miettinyt vasta-argumentit sille "emmä mitää tarvii" -vaatimattomuudelle, mutta niitä ei tarvittu.
Ihmeellisiä persesilmiä sinullakin asuu naapurissa. Ei äijä sitten viitsinyt antaa saunavuoroaan sinulle?
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Vetää iloiseksi ja hymyn naamalle, että nimimerkki Trenchtown vei naapurille Kukkoa, eikä esim. vaikka jotain Koffia tai Karhua tai muuta bulkkirojua.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Vetää hymyn naamalle, kun Tepsi otti kuokkaan numeroin 1-7. Ei jaksa suuremmin vituttaa Palloseuran onneton räpeltäminen, koska tulosveto nappasi kiinni kertoimella 84,26. Panosta ei kyllä ollut kuin kaksi euroa, mutta kelpaa silti vallan mainiosti. Vielä kun salibandyn kakkosdivarissa paikallinen joukkue päätti varsinaisen peliajan tasatulokseen ja lapulta löytyi X kertoimella 6,75 (tässäkään panos ei kyllä ollut kovinkaan suuri) niin onhan tässä oikein hyvä mieli.

...Koffia tai Karhua tai muuta bulkkirojua.

No tämä kyllä johtui pelkästään siitä, että sattui tuo Kukko olemaan tarjouksessa ja taisi maksaa joku 50 senttiä enemmän, kuin vastaava pakkaus Karhua. Oli aika no-brainer.

*edit*

En kyllä varmaksi sano, että oliko tarjouksessa vai ei, mutta hintaa ei kuitenkaan ollut Karhuun verrattuna kuin tuo viitisenkymmentä senttiä enemmän. En normaalisti osta olutta kotiin, joten niiden vakiohinnoista mulla ei ole tietoa. Sen huomasin, että irtotölkkejä ostamalla olisi päässyt halvemmalla, mutta kun en kehdannut naapurille pussikaljaa viedä, niin maksoin suosiolla ylimääräistä tuosta kutistemuovista joilla olutpurkit oli verhoiltu.
 
Viimeksi muokattu:

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Kävin rakasta isoäitiä morjenstamassa ja melkein kolme tuntia katseltiin vanhoja valokuvia, ja mummu sitten tarinoi siitä millaista elämä on tuolloin ollut. Käytiin suvun historiaa läpi yms. Tuli jostain syystä ihan saakelin hyvä fiilis, kun sai kuunnella ihan oikeita juttuja, eikä lukenut mistään kirjoista kuinka Irmeli lehmiä lypsi. Arvokkaita asioita, ja mukavinta oli huomata että mummukin selvästi nautti kun meikäläistä ihan oikeasti kiinnosti moiset asiat.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kävin rakasta isoäitiä morjenstamassa...

Nuo ovat ainutlaatuisia hetkiä, kun tarinat menneisyydestä siirtyvät eteenpäin puhumalla, eivät kirjasta lukemalla. Tästä tuli mieleen mulle aikoinaan käynyt tapaus, josta tähänkin ketjuun olen aikoinaan raportoinut.

Rouva oli 91 vuotta nuori ja sain kuulla uskomattomia tarinoita natsien hirmuteoista, evakkoreissuista, kahdesta hävitystä sodasta, pientilan viljelemisestä Laatokan rannalla jne.

Koko viestiin tästä.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Kyllä tässä on ollut kestohymy päällä perjantaista lähtien kun sain tilaisuuden jutustella Saija Palinin kanssa. Hän on kivan näköinen, huumorintajuinen sekä flirttaileva. Olen mä hieman ihastunut mutta minkäs teet. Ja muuten tuoksui erittäin hyvälle.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kyllä tässä on ollut kestohymy päällä perjantaista lähtien kun sain tilaisuuden jutustella Saija Palinin kanssa.

Pakko lisätä aiheesta sen verran, että veti nuorelle pojalle useastikin hymyn naamalle, kun Palin asuessaan Majakkarannassa kaveriani vastapäätä ripusti useampaankin otteeseen pyykkejä tai vaan hengaili parvekkeellaan pikku-pikku bikineissään.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Pakko lisätä aiheesta sen verran, että veti nuorelle pojalle useastikin hymyn naamalle, kun Palin asuessaan Majakkarannassa kaveriani vastapäätä ripusti useampaankin otteeseen pyykkejä tai vaan hengaili parvekkeellaan pikku-pikku bikineissään.

You lucky bastard! Kyllä mäkin näkisin mielelläni Saija bikineissä vaikka olen jo vanha äijä. On se ihana nainen. Vaihtaisin nykyisen Saijaan koska tahansa. Tämän kerroinkin jo tuolle nykyiselle eli puolet työstä on tehty. Nyt pitää saada vielä vakuutettua itse S. Jos asiat natsaa niin mä otan sut best maniksi.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Kyllä tässä on ollut kestohymy päällä perjantaista lähtien kun sain tilaisuuden jutustella Saija Palinin kanssa. Hän on kivan näköinen, huumorintajuinen sekä flirttaileva. Olen mä hieman ihastunut mutta minkäs teet. Ja muuten tuoksui erittäin hyvälle.

Palinia voisi varmasti mielellään haistella monesta paikasta.

"Siinä tuntui tuliterän auton haju, ja se on kai maailman hienoin haju. Vaikka senkin ehkä voittaa pimppi." (George LeBay, kelpo seniorikansalainen Stephen Kingin kirjasta Christine)
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Lauantaille olivat järkänneet ylläripolttarit. Kyllähän se nosti hymyn huulille, kun pidemmän matkan päästä tulivat ovikelloa soittamaan.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Joku reipas pikkutyttö äiteensä kanssa käveli äsken kaupassa ohitse ollessani kassajonossa. "Oii äiti kato söpö poika", sanoi pikkutyttö osoittaen minua sormellaan ja äiti hämillään sitten jotain virnisteli minulle. Jos pikkutyttö olisi ollut viitisentoista vuotta vanhempi, niin olisi ollut humble brag -ketjun kamaa, mutta aika harvoin tulee törmättyä näin hassunhauskoihin tilanteisiin. Kehnohko päivä ollut, mutta tähän voisi sanoa kliseisesti "it made my day". Naurattaa vieläkin ja taisi pikkutytön äidilläkin olla hymy herkässä. Pikkulapset osaavat yllättää.
 
Viimeksi muokattu:

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Joku reipas pikkutyttö äiteensä kanssa käveli äsken kaupassa ohitse ollessani kassajonossa. "Oii äiti kato söpö poika", sanoi pikkutyttö osoittaen minua sormellaan ja äiti hämillään sitten jotain virnisteli minulle. Jos pikkutyttö olisi ollut viitisentoista vuotta vanhempi, niin olisi ollut humble brag -ketjun kamaa, mutta aika harvoin tulee törmättyä näin hassunhauskoihin tilanteisiin. Kehnohko päivä ollut, mutta tähän voisi sanoa kliseisesti "it made my day". Naurattaa vieläkin ja täisi pikkutytön äidilläkin olla hymy herkässä. Pikkulapset osaavat yllättää.

Mutta minkä ikäinen oli pikkutytön äiti, joka sinulle hymyili? Pikkutytössä on selvää parittajan ainesta, hän yritti varmasti saada äiskälle uutta nuorta kollia pyydykseen. Selvästi sovittu kuvio!
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Selvästi sovittu kuvio!

No voi perse, en tajunnut. Tyttö oli joku nelivuotias ja äitinsä arviolta 25 ikävuoden tietämissä. Minulla on tällä rintamalla muita projekteja ollut käynnissä, niin ei tullut ajateltua asiaa tätä kautta. Hienoa, Nuoli, että toit tämän näkökulman esille.

Huomisen vapaapäivä on muuten toinen asia joka vetäisee leveän hymyn suupielille!
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
No voi perse, en tajunnut. Tyttö oli joku nelivuotias ja äitinsä arviolta 25 ikävuoden tietämissä. Minulla on tällä rintamalla muita projekteja ollut käynnissä, niin ei tullut ajateltua asiaa tätä kautta. Hienoa, Nuoli, että toit tämän näkökulman esille.

Huomisen vapaapäivä on muuten toinen asia joka vetäisee leveän hymyn suupielille!

Tuollainen nuori ja kiihkeä MILF on aina varteenotettava näkökulma! Tuollainen kombo kelpaisi minulle ihan hyvin, lapsi ei ole enää missään vaippaiässä vaan ymmärtääkin jotain ja nuori äiti on liki parhaassa iässä.

Vapaapäivät saavat aina hymyn naamalle. Minulla puolestani on naama lähinnä norsunvitulla, koska viikosta on tiedossa raskas ja huomisesta fyysisestikin erittäin raskas työpäivä. No, huomenna tulee kuitenkin täytettyä oma osani turkulaisesta joukkuevaihdosta eli käyn katsomassa Tepsin matsin Kärppiä vastaan. Sinähän kävit jo syyskaudella TuTon matsissa.

Kärppä-matsiin sain isäni kautta vapaalipun, mutta kaiketi kaikki laskettaneen. Hänelle oli lippuja ilmeisesti lähes tyrkytetty jossain yleisötapahtumassa, taitaa olla vaikeuksia saada halliin riittävää määrää liigakatsojia muuten. No, mielenkiinnolla odotan mitä tuleman pitää.

Tämä viikko menee vapaa-ajan osalta varsin tarkasti jääkiekon liveseurantaan, sillä sekä keskiviikkona (TuTo-HCK) että lauantaina (TuTo-KooKoo) on Mestiksen kärkiotteluita, joissa pitkälti jo ratkotaan Mestiksen pudotuspelien kotietujoukkueiden keskinäisiä sijoituksia. TuTo siis sarjakakkonen, HCK kolmonen ja KooKoo nelonen sekä piste-erot pieniä.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
No, huomenna tulee kuitenkin täytettyä oma osani turkulaisesta joukkuevaihdosta eli käyn katsomassa Tepsin matsin Kärppiä vastaan. Sinähän kävit jo syyskaudella TuTon matsissa.

No, mielenkiinnolla odotan mitä tuleman pitää.

Heh, aikamoisen matsin "valitsit". Huomenna tulet näkemään sen mitä TPS:stä on jäljellä, eli joukkueen A-juniorit ja ne pelaajat, joita ei mihinkään ole huolittu. Vielä kun sarjakärki vastassa... Tunnelma on kuin hautajaisissa, sehän on tiistai huomenna! Hyh. TuTon matsissa tosiaan kävin, pitääkin katsella, jos vielä Kupittaalle tällä kaudella ehtisi.

Huomisen vapaapäivä on siis hieno juttu, mutta perjantaina häämöttää äidinkielen tekstitaidon ylioppilaskoe. Keskiviikkoiltana ajamaan pimeänajoa. Jänskää.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös