Verkkokaupat

  • 51 037
  • 139

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
DealExtreme Ongelmia

Tilasin kyseisestä putiikista GPSloggerin ja paketti saapui kyllä ripeästi kotiin, mutta itse GPS-palikka puuttui. Yritin sitten pyytää heitä lähettämään uuden laitteen, mutta siitä "toivoivat" että maksaisin vielä 15$, jotta saavat tuotteen sitten valmistajalta. No en tietenkään suostu tuollaista maksamaan, joten ehdottivat että lähetän koko paketin takaisin ja maksavat sitten postikulut ja lähettävät uuden tuotteen.

Eli vaikeaksi menee, mitenköhän tuollaisen lähettäminen postikirjeenä saisi tehtyä? Alle 30% eli noin kymmenen euroa saisi maksaa toi lähettäminen Hongkongiin. Vai pitäisikö jotain PayPal-takaisinmaksua yrittää?
 

scholl

Jäsen
Mistä Espanjasta kannattaa tilata kirjoja? Casa del Libro on tuttu reissuilta, mutta jos netistä tilaa niin parin kympin kirjalle tulee joku 12€ postimaksua. Se tuntuu prosentuaalisesti aika paljolta, kun on tottunut Amazon.den halpoihin postimaksuihin.

Ei jaksaisi katsoa tuohon mitään muitakaan kirjoja samaan, koska taktiikkani on yleensä se, että kun bongaan mielenkiintoisen kirjan niin tilaan sen heti. Niin tapahtuu about viikoittain ja se tarkoittaa sitä siis, että tilaan ne yleensä aina yksitellen.
 

Kiekkomies_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Los Angeles Kings
Onko pixmania luotettava verkkokauppa? Olen lukenut suosituksia netissä ja monet kehuvat, mutta löytyy myös niitä joille ei ole edes koko tuotetta kuulemma tullut.
 

Locksmith

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, BVB
Onko pixmania luotettava verkkokauppa? Olen lukenut suosituksia netissä ja monet kehuvat, mutta löytyy myös niitä joille ei ole edes koko tuotetta kuulemma tullut.

Ilmeisesti saattaa tosiaan taso välillä vaihdella. Itse olen asioinut vain kerran, kun tässä keväällä tilasin Pixmaniasta mp3-soittimen ja vähän muuta pientä roinaa siihen kylkeen. Hienosti toimi ainakin omalta osaltani ja toimituskin oli kohtuu nopeasti postissa odottamassa. Mietin maksaessani, että maksanko visalla vai pankkisiirrolla. No maksoin kuitenkin pankkisiirrolla ja sitten kun pixmania vahvisti rahojen saapuneen heidän tililleen, niin tilaus lähti liikkeelle. Eli omassa kokemuksessa ei ainakaan mitään valittamista.
 

SpaidAce

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Dallas Stars
Olen ostamassa kelloa ja yllätys yllätys tuntuu, että netistä sen saa halvimmalla. Onko kellään kokemusta tästä nettikaupasta? Onkohan luotettava? Jotenkaan en tiedä uskaltaako luottaa.. Niin vähän kokemusta nettishoppailusta.
 
Millaisia kokemuksia verkkokaupasta nimeltä Pixmania? Nopeat toimitusajat näyttää olevan ja ihan inhimilliset toimituskulut?

e: No näköjään tästä olikin juttua ylempänä, mutta vastatkaa nyt joku jos olette lähiaikoina kyseisestä puljusta tavaraa tilanneet.
 

anzie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Kolme kertaa tullut tilattua Pixmaniasta erilaisia tavaroita ja ei mitään ongelmia.
Tosin ei ne toimitusajat nyt niin kovin nopeita ole. Itselleni nopeaa tarkoittaa 1-2 päivää, ja kyllä Pixmaniasta mielestäni aina vähintään 5 arkipäivää joutuu odottelemaan.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Kolme kertaa tullut tilattua Pixmaniasta erilaisia tavaroita ja ei mitään ongelmia.
Tosin ei ne toimitusajat nyt niin kovin nopeita ole. Itselleni nopeaa tarkoittaa 1-2 päivää, ja kyllä Pixmaniasta mielestäni aina vähintään 5 arkipäivää joutuu odottelemaan.

Tokihan tuossa kannattaa huomioida että varasto ei ole Suomessa ja kustannuksellisesti noita ei kuriirina kannata tuupata. Jolloin tuo 5 päivää on ihan suhteellisen hyvä aika
 
Kolme kertaa tullut tilattua Pixmaniasta erilaisia tavaroita ja ei mitään ongelmia.
Tosin ei ne toimitusajat nyt niin kovin nopeita ole. Itselleni nopeaa tarkoittaa 1-2 päivää, ja kyllä Pixmaniasta mielestäni aina vähintään 5 arkipäivää joutuu odottelemaan.

Joo no nopealla tarkoitin sitä kun selatessani firman nettisivuilla, tuotteiden kohdalla mainittiin toimitusajaksi 24-48 tuntia mikä on kyllä varsin nopea toimitus. Ilmeisesti tällä tarkoitettiin UPS:n kautta toimitettavia lähetyksiä. Ja paljonkohan niistä sitten saa maksaa ekstraa?

Nimimerkillä "joululahjat ajoissa".
 

jh1981

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampere Saints
Joo no nopealla tarkoitin sitä kun selatessani firman nettisivuilla, tuotteiden kohdalla mainittiin toimitusajaksi 24-48 tuntia mikä on kyllä varsin nopea toimitus. Ilmeisesti tällä tarkoitettiin UPS:n kautta toimitettavia lähetyksiä. Ja paljonkohan niistä sitten saa maksaa ekstraa?

Nimimerkillä "joululahjat ajoissa".

Koska pixmanian toimitushinnat näkyvät ostoskorissa vasta sivustolle rekisteröitymisen jälkeen niin tässä on yksi esimerkki toimitushinnoista.

Digikameran toimitus pixmaniasta Suomeen:
UPS: 24-48 tuntia 17,99 €
KOTIPAKETTI: 4-6 päivää 16,99 €
POSTIPAKETTI 5-6 päivää 11,99 €
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Ulkomaisia verkkokauppoja/verkkohuutokauppoja ja kotimaisia vastineita verratessa sitä tulee aina ihmeteltyä, että miten hemmetissä Suomessa postimaksut voivat olla niin kalliita ja paketit vielä hintavampia? Korpeaa tämä kotimainen tyrannia ja monopoli. Jostain play.comilta tulee paketti kuin paketti kotiin ilman postikuluja, sen sijaan Suomesta esim. huuto.netistä tilattaessa hiemankin normaalia kirjekuorta paksumpi "paketti" maksaa jo vallan perkeleesti ja tekee tilaamisen monesti täysin mahdottomaksi. Ihan turha tilata "halpaa ja käytettyä", jos sen postikulut ovat sitä luokkaa, että uuden vastaavan tuotteen saa ulkomailta posteineen päivineen halvemmalla.

Toinen ongelma on huuto.netteihin liittyvä askartelupaskartelu ja kaupantekoon menevä aika. Aina kauhea säätäminen, viestien vaihto ja myyntitapauksissa pakkailu ja postittelu. Tämä ei yksinkertaisesti kannata, jos myyntikohteena on muutaman euron tuote, ja mikäli myytäviä tuotteita on enemmänkin (kymmeniä tai enemmän), niin ei tuollaista jaksa.

Pitäisi olla joku kätevä tapa myydä tavaroitaan isompina satseina ja esim. jonkun välikäden kautta. Joku taho ottaisi myytäväkseen esim. 100 cd-levyä ja maksaisi niistä joko kerralla jonkun summan tai sitten myisi niitä eteenpäin ja ottaisi prosenttiosuuden voitoista.

Minulla nimittäin on hieman tämäntapainen ongelma. Olen jo pidempään ajatellut, että minun on pakko saada dvd-, bluray-, cd- ja kirjakokoelmiani pienennettyä. Kokoelmissa on tuhansittain nimikkeitä, ja kylmä fakta on, etten esim. cd-levyistäni kuuntele monia levyjäni enää koskaan tai katsoa monia dvd-elokuvia enää koskaan. Mutta huuto.net -helvettiin en lähde, kirpputorille kamojen vieminen on yleensä kusetusta (ylikalliit viikkomaksut ja provikat, kamoja varastetaan sekä perkeleellinen säätäminen, jos/kun pitäisi liimailla joka levyyn ja leffaan myyntitarroja) ja levydivarit/leffadivarit/antikat eivät yleensä tunnu antavan kylmää käteistä vaan tarjoavat mahdollisuutta ottaa vaihdossa jotain, enkä halua ottaa vaihdossa yhtään mitään.

Mahtaneeko kenelläkään muulla olla samantapaista ongelmaa ja kenties ratkaisua siihen? Ainahan sitä voi tietysti kipata jotain tavaraa roskikseen tai kaatopaikallekin, kyllä se aina hyväntekeväisyyskeräyksiin viemisen tai muun lahjoittamisen voittaa.
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Pitäisi olla joku kätevä tapa myydä tavaroitaan isompina satseina ja esim. jonkun välikäden kautta. Joku taho ottaisi myytäväkseen esim. 100 cd-levyä ja maksaisi niistä joko kerralla jonkun summan tai sitten myisi niitä eteenpäin ja ottaisi prosenttiosuuden voitoista.

Minulla nimittäin on hieman tämäntapainen ongelma. Olen jo pidempään ajatellut, että minun on pakko saada dvd-, bluray-, cd- ja kirjakokoelmiani pienennettyä. Kokoelmissa on tuhansittain nimikkeitä, ja kylmä fakta on, etten esim. cd-levyistäni kuuntele monia levyjäni enää koskaan tai katsoa monia dvd-elokuvia enää koskaan. Mutta huuto.net -helvettiin en lähde, kirpputorille kamojen vieminen on yleensä kusetusta (ylikalliit viikkomaksut ja provikat, kamoja varastetaan sekä perkeleellinen säätäminen, jos/kun pitäisi liimailla joka levyyn ja leffaan myyntitarroja) ja levydivarit/leffadivarit/antikat eivät yleensä tunnu antavan kylmää käteistä vaan tarjoavat mahdollisuutta ottaa vaihdossa jotain, enkä halua ottaa vaihdossa yhtään mitään.

Mahtaneeko kenelläkään muulla olla samantapaista ongelmaa ja kenties ratkaisua siihen? Ainahan sitä voi tietysti kipata jotain tavaraa roskikseen tai kaatopaikallekin, kyllä se aina hyväntekeväisyyskeräyksiin viemisen tai muun lahjoittamisen voittaa.

Suosittelen tätä: Linkki leffapisteen sivuille

Eli Leffapiste on firman nimi. Itselläni oli kerran samanlainen tilanne, DVD- ja CD-levyjä oli vaikka millä mitalla, joista halusin eroon päästä. Sitten löysin kyseisen firman, joille lähetin listan levyistä, joista halusin eroon päästä. Kaikkia eivät huolineet, mutta n. 95 % kylläkin. Ja eihän noista nyt tietenkään koskaan kauheasti rahaa itselle saa, mutta parempi silti mielestäni kuin heittää roskiin tai lähteä mainitsemaasi huuto.net -helvettiin moisella määrällä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös