Venäjä luopuu talviajasta...

  • 5 817
  • 27

Ex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tässä olisi loistopaikka globaalille päätökselle. Eli kaikkialla olisi sama kellonaika, toisissa maissa virastoaika olisi sitten 10-18 yms. Eli nuo ajat vaihtelisivat ja muuten mentäisiin yhteisen kellon mukaan. Eiköhän ihmiset tottuisi tuollaiseen järjestelyyn melko nopeasti.

Ketä tulee mun kelkkaan tän asian kanssa? Voitaisiin perustaa maailmanlaajuinen adressi!

Eikös Kiina käytä vain yhtä aikaa, vaikka aikavyöhykkeitä sinänsä mahtuisi maahan vaikka kuinka paljon? En nyt välttämättä tällekään linjalle lähtisi. Virastoajat voisivat olla aika villejä...

Minulle kyllä riittäisi se ettei kelloja rukattaisi. Ykköstoiveena tietty tuo kesäajan pitäminen iltavalon takia (jota nytkin painotetaan suhteella 7-5), mutta pystyn elämään myös ns. normaaliajan kanssa.
 

White Wolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
AC/DC
Tuossapa on aikavyöhykkeet miten ne maailmalla menee. Ja, kyllä, Kiinassa näyttäis olevan vain yksi aikavyöhyke käytössä.

Tiedosto:Timezones2010.png – Wikipedia


Tuossapa vielä kesäaikaa koskevaan vääntöön lisäinfoa:
Kesäaika – Wikipedia

Sieltä kun tsekkaa sen kartan, että missä on käytössä kesäaika ja missä ei, niin huomaa, että eihän sitä käytetä oikeastaan enää muuta ku euroopassa ja pohjois-amerikassa.
Etelä-amerikka ja aasia ei sitä käytä juuri lainkaan. Australiastakin sitä käyttää vaan 1 läntti itärannikolla.

Edit: minun puolesta voitais luopua koko kesäaika härdellistä...ihan hyvin voitais mennä yhdellä koko ajan - olisi se sitten kesä- tai talviaika, aivan sama. :)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös