Venäjä hyökkää Ukrainaan

  • 9 985 765
  • 61 438

Jurvanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Äsät!
Mielestäni toin erittäin selkeästi esille, mistä olen tietoni saanut. Jokainen uskoo, jos tahtoo. Niin saa tehdä vapaassa maailmassa.
Juu siis asiat tappelee, ei ihmiset. Ja tämä menee mun kärjistystyylillä kuitenkin tappeluksi ja sori siitä. Ei mun oikeasti ole tarkoitus.
Kunhan nyt vain tässä on osa porukasta fantasioinut jo Israelin erikoisteamista, joka menee bunkkeriin bustaamaan Putinia ja muuta keulimista [en tällä viittaa sinuun, vaan yleisesti keskusteluun], niin ei se vielä ihan linjassa tosiasioiden kanssa ole. Me ei olla vielä siellä. Tornipöllöistä kuuluu vähä huhuu.
Ja asiahan silti saattaa olla, tai olla olematta. En kiistä, enkä puolla. Oikeastaan päinvastoin. Mutta juuri siksi, että saamasi tieto on kuultu kaverilta, joka on nähnyt jotain jossain, joka on sittemmin kadonnut samantien, niin päädyin sitten hassuttelemaan. Kun sodassa faktat kuolee helposti, mutta tornarit ja veritimantit ovat ikuisia.
Jollain Lontoon sivulla oli eilen vai toissa päivänä Israelin vastine. Duunikaveri, entinen rauhanturvaaja, ehti nähdä sen. Kunnes se vedettiin pois helvetin nopeasti.
Minä ihan sitä vain, että tuossa on "kaveri nähnyt jotain jossain Lontoon sivuilla", mutta ei sitä siellä enää ole, mutta aikaisemmin oli ja se o sentää rauhaturvaaja!
Tutkimattomia ovat Israelin tiet. Se saattaa pelata 8D-shakkia mediajulkistuksineen ja luultavasti on aktiivinen tiedustelun ja muiden asioiden osalta (obvi), mutta siitä on vielä matkaa siihen, että tulevat oikeasti paikalle. (jota tietenkään kukaan ei väittänytkään).
It-maailma on ihmeellinen.
Tästä olen vahvasti sama mieltä nyt ja ikuisesti.

Asiasta kukkaruukkuun - ilmeisesti Venäjän propaganda on nyt siinä tilassa, että feikkaavat CNN-uutisia (linkki yllättäen CNN:n sivuille) ja sitten ihmettelevät kuorossa, että mitä ihmeen paskaa se CNN tuuttaa.
Jos nyt oikein ymmärsin tuon jutun, niin siinä väitetään "länsimaisen tiedustelun väittävän, että Steven Seagal olisi osa Venäjän erikoisjoukkoja, jotka ovat palloilemassa Gostomelin tietämillä".

Tämä menee jo niin monta kierrosta järjen ympäri, että mun pää sanoo ihan kohta skrii tähän koko hommaan. Venäläinen propaganda syyttää valeeksi länsipropagandaa, joka onkin venäläistä propagandaa, raportoi "lännen propagandatoimisto" CNN. Ei helvetti. Ei kye.
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Nyt ilmassa ainakin Lockheed P-3 Orion(tiedustelukone), Boeing C-17 Globemaster III(srateginen kuljetuskone) ja tietty pari Blackhawkia(+ Boeing CH-47F Chinook).

Globemaster tuonee tavaraa Ukrainaan , kun näyttäisi laskeutuvan Rzeszowiin. Blackhawkit ilmeisesti suojaavat kuljetusta.
 
Viimeksi muokattu:

chauron

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIMARS
Aivan sika typerä kysymys ja mitään tällaista ei tule tapahtumaan mutta…

Miten tuollaisen sota-alueen ilmatila edes määritellään, onko olemassa jotain sodan sääntöjä mitkä määrittelee jotain?

Esimerkiksi jos tuo ilmatila täytettäisiin yhtäkkiä kolmannen osapuolen kuten vaikka Saudien tai Etelä-Afrikan hävittäjillä. Jotka olis kans julistautuneet neutraaleiksi.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Aivan sika typerä kysymys ja mitään tällaista ei tule tapahtumaan mutta…

Miten tuollaisen sota-alueen ilmatila edes määritellään, onko olemassa jotain sodan sääntöjä mitkä määrittelee jotain?

Esimerkiksi jos tuo ilmatila täytettäisiin yhtäkkiä kolmannen osapuolen kuten vaikka Saudien tai Etelä-Afrikan hävittäjillä. Jotka olis kans julistautuneet neutraaleiksi.

Valtioiden rajat ovat lähtökohtaisesti ne, joista valtiot ovat keskenään sopineet ennen kuin uusia sopimuksia (eli käytännössä rauhansopimuksia/aseleposopimuksia) tehdään. Ilmatila määräytyy sen mukaan sopimusoikeudellisesti, käytännössä sitten tietenkin joku voi hallita jotain aluetta sodassa. Vai mitä tarkoitit?
 

Domi28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Maple Leafs, Liverpool

chauron

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIMARS
Valtioiden rajat ovat lähtökohtaisesti ne, joista valtiot ovat keskenään sopineet ennen kuin uusia sopimuksia (eli käytännössä rauhansopimuksia/aseleposopimuksia) tehdään. Ilmatila määräytyy sen mukaan sopimusoikeudellisesti, käytännössä sitten tietenkin joku voi hallita jotain aluetta sodassa. Vai mitä tarkoitit?
Eli jonkun kolmannen puolen meneminen alueelle vaatisi Ukrainan hyväksynnän (joko näkyvästi tai salaa). Ja luvan antaminen koettaisiin Moskovassa ehkä puolen valinnaksi.
 

Vaakuna

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Juu siis asiat tappelee, ei ihmiset. Ja tämä menee mun kärjistystyylillä kuitenkin tappeluksi ja sori siitä. Ei mun oikeasti ole tarkoitus.
Kunhan nyt vain tässä on osa porukasta fantasioinut jo Israelin erikoisteamista, joka menee bunkkeriin bustaamaan Putinia ja muuta keulimista [en tällä viittaa sinuun, vaan yleisesti keskusteluun], niin ei se vielä ihan linjassa tosiasioiden kanssa ole. Me ei olla vielä siellä. Tornipöllöistä kuuluu vähä huhuu.
Ja asiahan silti saattaa olla, tai olla olematta. En kiistä, enkä puolla. Oikeastaan päinvastoin. Mutta juuri siksi, että saamasi tieto on kuultu kaverilta, joka on nähnyt jotain jossain, joka on sittemmin kadonnut samantien, niin päädyin sitten hassuttelemaan. Kun sodassa faktat kuolee helposti, mutta tornarit ja veritimantit ovat ikuisia.

Minä ihan sitä vain, että tuossa on "kaveri nähnyt jotain jossain Lontoon sivuilla", mutta ei sitä siellä enää ole, mutta aikaisemmin oli ja se o sentää rauhaturvaaja!
Tutkimattomia ovat Israelin tiet. Se saattaa pelata 8D-shakkia mediajulkistuksineen ja luultavasti on aktiivinen tiedustelun ja muiden asioiden osalta (obvi), mutta siitä on vielä matkaa siihen, että tulevat oikeasti paikalle. (jota tietenkään kukaan ei väittänytkään).

Tästä olen vahvasti sama mieltä nyt ja ikuisesti.

Asiasta kukkaruukkuun - ilmeisesti Venäjän propaganda on nyt siinä tilassa, että feikkaavat CNN-uutisia (linkki yllättäen CNN:n sivuille) ja sitten ihmettelevät kuorossa, että mitä ihmeen paskaa se CNN tuuttaa.
Jos nyt oikein ymmärsin tuon jutun, niin siinä väitetään "länsimaisen tiedustelun väittävän, että Steven Seagal olisi osa Venäjän erikoisjoukkoja, jotka ovat palloilemassa Gostomelin tietämillä".

Tämä menee jo niin monta kierrosta järjen ympäri, että mun pää sanoo ihan kohta skrii tähän koko hommaan. Venäläinen propaganda syyttää valeeksi länsipropagandaa, joka onkin venäläistä propagandaa, raportoi "lännen propagandatoimisto" CNN. Ei helvetti. Ei kye.

No hard feelings. Eiköhän tässä kaikilla ole aika paska fiilis koko hommasta.

Toin tuon Israel-kortin siksi, että minulla ei ole mitään syytä epäillä kaverin kertomaa. Eikä varmasti kertonut sitä sen takia, että tietää minun kirjoittavan tänne. Tuskin edes tietää mikä jatkoaika on.

Oikeastaan yksi syy, miksi ylipäätään tuon tarinan tänne jaoin, on ihmettelyni sen suhteen, että Israel on mielestä ollut oudon hiljainen koko reilun viikon ajan. Tai ainakaan silmääni ei ole osunut mitään juttuja, missä Israel ottaisi mitään kantaa koko operaatioon. Joka on mielestäni vähintäänkin omituista, ottaen huomioon, että hyökkääjäpuolelta on alusta lähtien käytetty natsi-korttia. Pelkästään tuon luulisi, tämä siis puhtaasti omaa mielipidettä, antavan Israelin suunnalta edes jonkinlaista vastinetta.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Eli jonkun kolmannen puolen meneminen alueelle vaatisi Ukrainan hyväksynnän (joko näkyvästi tai salaa). Ja luvan antaminen koettaisiin Moskovassa ehkä puolen valinnaksi.

Näin. Tuskin haluaa kolmas osapuoli julistaa sotaa ketään vastaan ja tunkeutua alueelle…
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Vittu mä inhoan sotia. Sielläkin meni todennäköisesti muutamia nuoria miehiä ja minkä vuoksi? Täysin turhaan. Ilman aivopesua ja kusipäisiä johtajia nuokin olisivat kenties saaneet elämässään jotain hyödyllistäkin aikaiseksi.
Ikävä todeta, mutta ei tule heitä ikävä, ja sodassa kuolee aina sotilaita. He vain tottelivat saamiaan käskyjä, mutta niin tekivät nekin, jotka istuivat syytettyjen penkillä Nürnbergissä. En vuodattaisi kyyneltäkään sen vuoksi, että joku heittää veivinsä sotiessaan umpiväärällä asialla, oli aivopesty tai aivokustu.

Sitä vastoin toivon syvästi, että Venäjän nykyjohto tulisi kantamaan niin täyden vastuun tekemisistään kuin ikinä mahdollista. Plus huomattavat taloudelliset korvaukset Venäjältä Ukrainalle sitten aikanaan.
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Miten tuollaisen sota-alueen ilmatila edes määritellään, onko olemassa jotain sodan sääntöjä mitkä määrittelee jotain?

En vastaa kysymykseen, mutta aiheeseen liittyen. Tällä hetkellä Ukraina ilmatilassa ei lennä koneita ja Valko-Venäjälläkin vain pari siviilikonetta. Sotakoneita varmaankin lentää.

Eilen jo kirjoittelin Venäjän lentokielto pitänyt hyvin, kun vain "dipadaapa" maiden koneita sen ilmatilassa.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Soft target? Ei noilla iipoilla ole mitään rajaa omassa toiminnassaan. #rauhanturvaajat

Sotia rauhan puolesta? Vanha komea lause etenkin tuolta idän suunnasta.

Tulee mieleen kappale nimeltä Lenin-setä asuu Venäjällä. Joku on joskus maininnut, että tämä on yksi ihmiskunnan historian pahimmista esimerkeistä lapsityövoiman käytöstä. Kun vaihtaa nimen, voisi todeta:

"Pienikin voi taistella rauhan puolesta kuin Putin ja Setä Ho-Tši-Minh".
 

Jurvanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Äsät!
Eikä varmasti kertonut sitä sen takia, että tietää minun kirjoittavan tänne. Tuskin edes tietää mikä jatkoaika on.
En minä nyt sitä, että tässä pelattaisiin jotain superpitkää huijauspeliä, jossa syötetään Jatkoajan Uskomattoman Tärkeälle Keskustelupalstalle misinformaatiota jonkun toimesta ihan tahallaan. Ei mun pää vielä niin paljon skrii ole sanonut.
Lähinnä vaan just, että tornarit gonna tornar.

Oikeastaan yksi syy, miksi ylipäätään tuon tarinan tänne jaoin, on ihmettelyni sen suhteen, että Israel on mielestä ollut oudon hiljainen koko reilun viikon ajan. Tai ainakaan silmääni ei ole osunut mitään juttuja, missä Israel ottaisi mitään kantaa koko operaatioon. Joka on mielestäni vähintäänkin omituista, ottaen huomioon, että hyökkääjäpuolelta on alusta lähtien käytetty natsi-korttia.
No, siis loppupeleissä useampi porukka on ollut suht hiljaa, joiden ei ehkä pitäisi olla. Tässä Guardianin arviota Israelin tilanteesta 2. pvä keskiviikkona. Lyhyesti - it's complicated.

Kyllähän, btw, valtavat korporaatiotkin voisivat tehdä huomattavasti enemmän. Apple, Xbox ja kumppanit voisivat tuutata tietoa omien kanaviensa kautta (laitteet) Venäjälle, niin ei tarvitsisi voivotella että siellä ne ovat ilman tietoa tavalliset ihmiset. Jos täällä lännessä jokin osataan, niin pehmeä vaikuttaminen vapaan tiedon kautta.
Tulee mieleen heti useitakin helppoja tapoja vaikuttaa venäläiseen mieleen ja asenteeseen, mutta taidan jättää sellaiset "sitten heräsin ja päästin kissan pois pakkasesta"-tyyliset kahden tunnin sepustukset Ilkka Remekselle.

Lopultahan yksi maailman tilaan vaikuttavista asioista on, ettei kapitalismia ja politiikkaa sovi sotkea toisiinsa. Näin kärjistäen.
 

El Lude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kvanttimobikki kolmessa eri ulottuvuudessa
Sotia rauhan puolesta? Vanha komea lause etenkin tuolta idän suunnasta.
"Pienikin voi taistella rauhan puolesta kuin Putin ja Setä Ho-Tši-Minh".
Kyllä kyllä. Neuvost... ööh venäläiset aseet ovat rauhaa rakastavia ja faskisti/nazi-ukrainalaisten sotaa lietsovia.
Työni puolesta olen joka vuosi soitellut tuota Lenin-setä kappaletta. Täytynee muuttaa omin luvin sanoitusta. Kiitos ideasta!
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Kertokaahan tietäjät, mihin perustuu tuo Saudien suuri rahankäyttö? Onko niiden asevoimat ihan viimeistä huutoa ja tästä syystä rahaa palaa paljon?




Varmaan kaikki konekivääritkin kullasta. Heillä kun tuntuu olevan vallalla se ikiaikainen perversio siihen, että kaikki kulta ja kiiltävä on merkkinä vallasta, kun ei sitä varmaan muuten kukaan muu huomaa. :)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös