I am not Jesus
Jäsen
Ylen sivuilta löytyy korkeatasoinen artikkeli Turvanpaikanhakijan voi kutsua kylään tai viedä sienestämään | Yle Uutiset | yle.fi , joka innoitti minut kysymään jatkoaikalaisten mielipidettä asiasta.
Jäin pohtimaan, mikä on se tapa ja tekniikka jolla rouva turvapaikanhakija yhtyy kuolleeseen lampaaseen?Kerron toki turvapaikanhakijalle, että lampaan ampuminen vieraalta laidunmaalta ja rosvopaistin teko ovat osa kansanperinnettämme. En aio vedättää turvapaikanhakijaa vaatimalla, että kuolleeseen lampaaseen olisi meidän yhdyttävä ennen ruoanlaittopuuhia. Toki jos turvapaikanhakija ehdottaa tätä tointa itse, niin sen verran liberaali olen, etten tohdi kieltääkään. Älköön kukaan kuvitelko, että liittäisin taipumukset eläimiin jollakin tapaa yleistäen turvapaikanhakijoiden ominaisuudeksi. Jos herra tai miksei rouva turvapaikanhakijaa tällainen touhu tuntuu viehättävän, niin mikäpä minä olen riistämään lähimmäiseltäni lemmentuokiota.
Minä en edes yritä miettiä. Olkoon se rouvan oma asia. Harjoitin edellä eräänlaista ennakoivaa itsesensuuria. Jos olisi kirjoittanut ainoastaan herra turvapaikanhakijasta ja sivuuttanut rouvan, olisi ollut ilmeinen riski pahoittaa jonkun mieli. Näin esimerkiksi äskettäin seitsemännellä yrityksellä ajokortin saaneen kansanedustaja A. Kontulan (vas.) - tai kenenkään - ei tarvitse reagoida naissukupuolen syrjäyttämisen vuoksi ainakaan tämän keskustelupalstan ja edellä kirjoitetun viestin nro 19 osalta.Jäin pohtimaan, mikä on se tapa ja tekniikka jolla rouva turvapaikanhakija yhtyy kuolleeseen lampaaseen.