Veisitkö turvapaikanhakijan sienestämään?

  • 3 577
  • 50

Veisitkö turvapaikanhakijan sienestämään?

  • Kyllä

    Ääniä: 26 35,1%
  • En

    Ääniä: 25 33,8%
  • Ehkä

    Ääniä: 23 31,1%

  • Äänestäjiä
    74

kalkkifredi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Trump 2016, IFK, Jerry Springer, Veronica
Ehkä, riippuu sienistä.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Sienestäminen on ihan perseestä (ehkä sinne tungettu?) joten veisin. Eiku en.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Jos minun ei tarvitsisi itse siellä metsässä rämpiä, niin kyllä. Kyseessä on sentään rehti työ, jolla ihminen on näillä kulmilla elättänyt itsensä jo esihistoriallisista ajoista lähtien.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
En koskaan sienestä joten en. Periaattelliselta puolelta jos kysytään niin toki.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Käyn paljon sienestämässä ja luonnossa liikkuminen on osa joka syksyistä trapiaa hiljentyä samalla omiin ajatuksiin. En ota sinne mukaan edes puolisioa enkä ketään muutakaan höpöttämään. Näinollen tuskin ottaisin sienestämään myöskään turvapaikanhakijaa. Ajatus on kyllä loistava, mikäs siinä.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Mä voisin viedä vaikka kalastamaan, jos joku kysyisi päästä mukaan.

Sen sijaan on aika vaikea kuvitella itseäni vastaanottokeskuksen pihalla kyselemässä, että kuka haluaa lähteä kalaan...
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Sienestäminen on perseestä ja sieniä ei syö kukaan järkevä ihminen, näkeehän sen jo päälle päin, että ei ole ihmisravintoa, joten en veisi.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Sienien kerääminen metsästä on hauskaa puuhaa vaikka sienien syömistä inhoankin. En tosin tunne kovin montaa sientä, kanttarellit, muutaman tatin ja suppilovahverot tunnistan. Saattaisin siis olla huono opas mutta voisin silti viedä kun se on niin hauskaa puuhaa.
 

mutina

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Chicago Blackhawks, Fife Flyers
Pakko vastata en, koska en tunnista yhtä ainoaa sientä. Tavoitteenani ei ole myrkyttää ketään.

Olen toiminut aktiivisesti kansalaisjärjestössä, jonka yksi tavoitteista oli maahanmuuttajien kotouttaminen. Sitä kautta olen kutsunut minulle aiemmin vieraita pakolaisia syömään kotiini ja saunaankin.

Tällä hetkellä perheellämme on viikonloppulapsi, siis huostaanotettu lapsi, jota isännöimme noin joka kolmas viikonloppu. Lapsi sattuu olemaan turvapaikanhakija, vaikka emme sitä tietenkään mitenkään valinneet. Hänen kanssaan grillataan makkaraa mökillä ja poimitaan marjoja, uidaan ja käytiin Linnanmäellä. Lätkää ollaan menossa parin viikon päästä katsomaan, on lapselle ensimmäinen kerta edessä. Ihan normijuttuja, mitä tuollaisen kymmenen korvilla olevan lapsen kanssa tehdään.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Hyvinkin veisin, metsästäjä-keräillessä oppii parhaiten arvostamaan luontoa ja sitä kautta uutta elinympäristöä (potentiaalisesti asukkeineen).
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Liian vaarallista viedä sieneen, mutta ne metsään mätääntyvät marjat voisi kyllä poimia. Kunhan itse saisi odotella pubilla nettiyhteyden kanssa.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Ihan jo siksi, että ketjun otsikko sai hymyn huulilleni, veisin. Aivan mahtava idea! Voidaan sitten harrastaa sienikulttuurinvaihtoa.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Sienituntemukseni on niin huonoa, että menisin mielelläni metsään ihmisen kanssa, joka vähän kertoisi minulle mikä mikin tatti on. Eli kyllä. Mutta siis minun sienitietoisuuteeni ei kannata luottaa. Mieluiten toki olisin ihmisen kanssa pubissa. Vittuako sitä sieneen. Eikö niitä psiloja oo golfkentällä? "Veisitkö turvapaikanhakijan golfkentälle?" Todellakin veisin. Emmekä tulisi takaisin milloinkaan.
 

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Eipä tuossa mitään kummempaa ole. Pohjoisen kesämökissä on käynyt ranskalaisia ja saksalaisia nörttejä. Teollisuusalueilta kotoisin olevat laardiperseet ovat olleet aivan innoissaan päästessään isoon luontoon. Eräs kerta tyypit olivat aivan ihmeissään, kun puraisin maastossa haperoa ja tarjosin paloja ”au brutal” syötäväksi.

Voisin viedäkin. Metsäreissuthan ovat parasta terapiaa itse kullekin.

Hieno, sopivan monitahoinen oivallus ketjunavaajalta.
 
Ehkä, jos se on hyvännäköinen nuori nainen eikä muslimi. Muuten kyllä olen luonnossa mieluumin ihan yksin.
 

Kanerva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights
Ehdottomasti veisin. Erinomainen tilaisuus tutustuttaa ihminen Suomen luonnon ihmeisiin.

Osalle laudan porukasta, voisi esittää jatkokysymyksen; toisitko turvapaikanhakijan takaisin böhestä?
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Minun puolestani käy. Sienestäminen on mukavaa puuhaa, ja kyllä seura vaan metsässäkin passaa. Tosin aivan parhaille sieniapajilleni en uskalla ihan ketä tahansa kaveria ottaa mukaan, olipa henkilön status sitten turvapaikanhakija tai mikä vaan. Muuten käy pahimmassa tapauksessa niin, että jatkuvasti hyvin satoisa mutta harvan tuntema paikka on kohta turhankin kuuluisa sienimesta. Mutta riittäähän noita maastoja. Ja viimeistään suppilovahveroaikaan riittää, kun menee mihin vaan asialliseen kuusimetsään, jossa ei ole tehty isompia metsätöitä puoleen miespolveen.

Vaan ulkoiluharraste käy paljon mielenkiintoisemmaksi, jos ryhdymme turvapaikanhakijan kanssa lampaansyöjiksi. Ja samalla vaikkapa geokätkemme jalojuomia maan poveen ympäri armasta Suomen nientä.

Kerron toki turvapaikanhakijalle, että lampaan ampuminen vieraalta laidunmaalta ja rosvopaistin teko ovat osa kansanperinnettämme. En aio vedättää turvapaikanhakijaa vaatimalla, että kuolleeseen lampaaseen olisi meidän yhdyttävä ennen ruoanlaittopuuhia. Toki jos turvapaikanhakija ehdottaa tätä tointa itse, niin sen verran liberaali olen, etten tohdi kieltääkään. Älköön kukaan kuvitelko, että liittäisin taipumukset eläimiin jollakin tapaa yleistäen turvapaikanhakijoiden ominaisuudeksi. Jos herra tai miksei rouva turvapaikanhakijaa tällainen touhu tuntuu viehättävän, niin mikäpä minä olen riistämään lähimmäiseltäni lemmentuokiota.

Viinankätkeminen on lammashommia suoraviivaisempaa puuhaa. Roudankestävää pakkaustapaa on syytä vaalia, ja paikan valinnassa on tähdellistä arvioida seudun maankäytölliset preferenssit lähimpien vuosien tai jopa vuosikymmenten päähän. Näin vältymme arvojuoman päätymisen vaikkapa asfaltoidun pysäköintialueen alle tulevaisuudessa. Kesken viinankätkömatkan poikkeamme ainakin eukonkantokisoissa ja syömme mämmiä auton perässä vedettävässä tynnyrisaunassa, jossa otamme löylyt noin kuudesti päivässä.
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Aika harva suomalainen kysyy tuntemattomalta lähtisitkö sienestämään... kotiin kutsumisesta puhumattakaan. Jos tästä on sopeutuminen kiinni puolin ja toisin, niin Good luck and good night.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kerron toki turvapaikanhakijalle, että lampaan ampuminen vieraalta laidunmaalta ja rosvopaistin teko ovat osa kansanperinnettämme. En aio vedättää turvapaikanhakijaa vaatimalla, että kuolleeseen lampaaseen olisi meidän yhdyttävä ennen ruoanlaittopuuhia. Toki jos turvapaikanhakija ehdottaa tätä tointa itse, niin sen verran liberaali olen, etten tohdi kieltääkään. Älköön kukaan kuvitelko, että liittäisin taipumukset eläimiin jollakin tapaa yleistäen turvapaikanhakijoiden ominaisuudeksi. Jos herra tai miksei rouva turvapaikanhakijaa tällainen touhu tuntuu viehättävän, niin mikäpä minä olen riistämään lähimmäiseltäni lemmentuokiota.
Jäin pohtimaan, mikä on se tapa ja tekniikka jolla rouva turvapaikanhakija yhtyy kuolleeseen lampaaseen?
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Jäin pohtimaan, mikä on se tapa ja tekniikka jolla rouva turvapaikanhakija yhtyy kuolleeseen lampaaseen.
Minä en edes yritä miettiä. Olkoon se rouvan oma asia. Harjoitin edellä eräänlaista ennakoivaa itsesensuuria. Jos olisi kirjoittanut ainoastaan herra turvapaikanhakijasta ja sivuuttanut rouvan, olisi ollut ilmeinen riski pahoittaa jonkun mieli. Näin esimerkiksi äskettäin seitsemännellä yrityksellä ajokortin saaneen kansanedustaja A. Kontulan (vas.) - tai kenenkään - ei tarvitse reagoida naissukupuolen syrjäyttämisen vuoksi ainakaan tämän keskustelupalstan ja edellä kirjoitetun viestin nro 19 osalta.
 

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ei helvata! Voisko kiinnijuostusta ja tapetusta lampaasta laittaa myöhemmin ruokaakin?
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Minä en tunne kuin kärpäs- ja jalkasienen niin huono kaveri olisin sienimetsälle mutta periaatetasolla vastaan kyllä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös