Veikkaus on myös ihan oma-aloitteisesti luopunut joitain vuosia sitten kokonaan myyntipaikkojensa "myyntikilpailuista", koska ne toivat painetta toimia ohjeistusten vastaisesti.
Tässä on oiva tiivistys loppuun Veikkauksen vastuullisuudesta.
Yhtiö ensin tuo uhkapelien myyntikilpailuja jälleenmyyjille ja sitten kun se vähentää niitä, se on jotenkin vastuullista, hurraa!
Ps.
Joitain vuosia on mielenkiintoinen käsite.
Kauppojen työntekijät kertovat Veikkaus-tuotteiden kaupittelusta: Eniten myyneitä juhlittiin risteilyillä, rahapalkintoja ahkerimmille
Veikkauksen mukaan vuodesta 1991 asti vuosittain järjestetystä 1 300 myyjää kestittävästä risteilyperinteestä ollaan nyt luovuttu.
www.iltalehti.fi
Onko tuohon muuten jotain faktaa, että Veikkaus olisi maamme ylivoimaisesti suurin mainostaja? Tuollaisenaan tuo väite on aika yksittäinen heitto.
Kolmanteen kohtaan en jaksa kommentoida, koska siitä en näe seuraavan mitään järkevää.
Veikkaus on 50 miljoonan vuotuisella markkinointibudjetilla maamme yleensä toisiksi suurin mainostaja Keskon jälkeen, mutta kun tähän lisätään käytännössä isolta osin mainontamaksuina (vastineena kaupan muuttamisesta kasinoksi ja kassojen vuoraamisesta Veikkauksen mainoksilla) toimivat noin 150 miljoonaa euroa myyntipaikkamaksuina, päästään tosiaan siihen johtopäätökseen, että kyseessä on maamme ylivoimaisesti suurin mainostaja.
Toki tähän voisi myös lisätä ne alihintaan saadut massiiviset mainoshyödyt urheilun piiristä, joista ei makseta markkinahintaa ja jossa subventio hoituu junioriurheilun tukemisen kautta eikä näy markkinointibudjetissa.
Itse olen ollut allekirjoittamassa useampaa yhteistyösopparia puoliammattilaisurheilun piirissä, jossa Veikkaukselle pakotettiin myymään parhaat mainospaikat noin 20% hinnalla siitä mitä listahinnat olivat. Koska ”Veikkaus tukee junioriurheilua ja liittoa”.
Viimeksi muokattu: