Ei tuo mielestäni virhe ole. Ei tuo Puolierän voitto takaa vielä mitään Finaalin voittoa. Ja välissä on vielä toinenkin peli, joka pitää voittaa. Ja Finaali. Riskienhallintaa toki, että noita jossain ei anneta pelata samaan.
Kyllä se on virhe ihan täydellä varmuudella.
Tästä tuli mieleen yksi tarina, jonka yksityiskohdat jätän pois, mutta raapustan sen silti tähän loppuun.
Olen pyytänyt välillä etukäteen linjauksia vaikeista kohteista joissa voi olla tulkinnanvaraa.
Jos joku tulkinnanvarainen kohde on osuessaan voidattu, niin sitten olen myös muista ohimenneistä vastaavista voidaamattomista kohteista saanut hyvin usein pyytämällä kaikki panokset takaisin, kun on ollut esittää etukäteen pyydetty
dokumentti tietyn tapahtuman tietyn tyyppisiin vetoihin. Ja tämäkin kohta löytyy monen buukkerin säännöistä.
Yksi legendaarisimmista MM-kisoista meni niin, että kysyin etukäteen miten voitto maksetaan joukkueen sisäisen pörssin piste- tai maalintekijävedoissa. Lyhennetty vastaus oli, että lyöty kerroin maksetaan vaikka kaksi tai useampi pelaaja päätyisi tasapisteisiin.
Löin sitten jokaiselle joukkueelle vetoja sisään, koska kerroinasettelu oli mielestäni - no varsin pöhkö.
Eihän buukkeri sitten meinannut alkaa maksaa vetoja omien sääntöjensä mukaan kisojen päätyttyä. Mutta minulle ne toki varsin pian maksettiin, koska vetosin heidän omiin sääntöihinsä. Ja samoin myös kaikille muille, jotka näin älysivät toimia.
Ylivoimaisesti huvittavinta oli, että ne hävityt vetoni menivät voidiin, koska vetosimme siihen, että emme olisi näitä vetoja edes tehneet, jos olisimme tienneet, että kertoimet voidaan jakaa vastoin sääntöjänne.
Eli voitetut vedot maksettiin isoilla kertoimilla ja hävityt vedot voidattiin. Miksi aina ei voitaisi toimia näin? :D
Tarinan opetus. Noh, jos tuntee buukkerin säännöt paremmin kuin buukkeri itse, niin joskus voi käydä varsin hyvin. Ne kisat eivät olleet pelkästään plusev vaan jotain ihan muuta.