1. On yllättävän yleistä, että kilpailijoiden kesken tulee tasureita. Jos veikataan pelkkää sarjataulukkoa, niin tasureiden todennäköisyys kasvaa. Samoin osallistujien määrä vaikuttaa tuohon. Lähinnä mainitsen tästä siksi, että tiebreak-säännöt on hyvä olla etukäteen määritetty.
Mietin ihan samaa. Ajattelin että tasatilanteessa voittaja olisi se, joka on veikannut eniten joukkueita täsmälleen oikeille sijoille. Mikäli sittenkin oltaisiin vielä tasatilanteessa, voittaja ratkaistaisiin laskemalla kuinka monta pistettä yhteensä joukkueiden olisi pitänyt saada enemmän tai vähemmän, jotta kunkin nimimerkin veikkaus olisi mennyt täysin oikein. Voittaja olisi se, jolla tämä lukema olisi pienin.
Esimerkki: Nimimerkki X veikkasi HPK:ta sijalle 7., mutta HPK sijoittui sijalle 5. 99 pisteellä ja sijalle 7. sijoittui TPS 90 pisteellä. Lasketaan siis 99-90=9, ja tämä erotus lasketaan jokaiselta joukkueelta ja erotukset lasketaan yhteen.
Jos sen jälkeenkin oltaisiin tasoissa, mikä on kaiken järjen mukaan erittäin epätodennäköistä, sitten potti voitaisiin jakaa.
2. Itse tykkäisin siitä, että koko palkintopotti ei menisi voittajalle vaan esim top-3 saisi rahaa.
Tämä riippuu panoksesta ja osallistujien määrästä, mutta pääsääntöisesti minä olen sitä mieltä, että se on kaikki tai ei mitään :D
Ei sekään poissuljettu vaihtoehto ole, että me pidetään omalla porukallamme tuo nykyisen muotoinen veto ja sitten sinä perustat oman "massavedon", mä voin ainakin lähteä siihenkin mukaan.
Onhan sekin tosiaan vaihtoehto. Ehkä vähän hassua, mutta jos on eriäviä näkemyksiä vedon toteutustavasta, niin ihan järkevääkin. Kiirettä tämän asian suhteen ei kuitenkaan vielä ole.