Vedonlyöjät hoi!

• 3 545
  • 29

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Saattaapi olla aiemminkin ollut tämän tyyppistä aihetta mutta siitäkin huolimatta avasin tällaisen.

Eli ketkäs palstalaisista pelailee vähän enemmän kuin pari kymppiä viikossa? Millaisilla panoksilla, millaisilla tuloksilla?

Itse aloitin centrebetille pelailun taas tuossa tämän kuun alussa ja muutaman tonnin olen tällä hetkellä voitolla. Panokset on 100 - 500 mk ainakin vielä tässä vaiheessa.

Tähän ketjuun - jos ketään kiinnostaa - voisi myös laittaa omia vinkkejä, lähinnä jos on tietoa varsinkin Euroopan futissarjojen tärkeistä kokoonpanomuutoksista eri peleissä tms..?

Kempes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Peleihin tulee sijoitettu 2000-5000 FIM per viikko. Voitolla on pysytty jo useamman vuoden, nytkin oli 9 päivän putki, lunastuksia lähes 25 000,-. Pelaan pääasiassa raveja, tulosvetoa ja pitkävetoa.
Alkuviikon vinkit pitkävetoon:
Florida
Pistoise
Millwall +1
Wigan

Tänään raveihin Express Pointtiin voittaja-sija peli, V5-varma Cosmopolita.

Kempes
oto. pelisijoittaja

Xtrmntr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers, JYP
Amatöörien puuhastelua...

... ovat minun vedonlyöntini. Pelaan Veikkaukseen lähinnä moni- ja tulosvetoa, sekä lauantai-illan ratoksi (rappioksi) vakioveikkausta. Erittäin harvoin erehdyn pelaamaan myös pitkävetoa. Centrebetilla lyön vetoa lähinnä jääkiekosta ja jalkapallosta, sekä esimerkiksi yleisurheilusta tai muusta vastaavasta suurkisojen aikaan. Piristää kummasti katsoa jotakin mitälielajia, kun on rahallista panosta. Joka tapauksessa olen sen verran amatööri, että olen varmasti tappiolla tässä vaiheessa, mutta minulle tuo vedonlyönti onkin lähinnä harrastus ja jännityksen lisäämistä varten. Viikottaiset pelipanostukset vaihtelevat aika reilusti, aivan viime aikoina nuo ovat jääneet taas vähän vähemmälle. Varovainen arvio kuukausibudjetista lienee haarukassa 200-500 markkaa, mutta sekin tosiaan vaihtelee aika paljon. Eli ihan amatööripohjalta olen liikkeellä, joskus tulee kyllä "sijoitettua" hieman enemmänkin.

Castillo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki jotka Sport kaudella 2015-2016 voittaa.
Tänään jarolle Centrebetin tulosvedossa 4-1

TwilightZone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen ILVES
Ennen pelasin usein 200-300 markkaa Ilvekselle/kotipeli . Ajan myötä otteluista tuli kuitenkin "liian" jänniä, ja sitä oli koko ajan hermoromahduksen partaalla, joten nykyään pelailen pienemmillä panoksilla (20-50)

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Tahkoan n. 1000-2000 mk/vko ja olen niukasti voitolla. Pelaan Veikkauksen peleistä ainoastaan moni- ja tulosvetoa, PAFfin tulosvetoa ja yksittäisiä centrebet. Ravit eivät Suomessa kuulu valikoimaani, Ruotsissa asuessani totosin paljonkin. Täällä ei oikein aika riitä...

Suurin yksittäinen voitto monivedossa 57.000 mk, lätkäkisoista viime vuonna, lisäksi kimppa (5 kpl) kuitannut kerran 30.000 mk mieheen futiksesta ja usein 10.000 - 15.000. Pelaisin enemmän jos ehtisin mutta kun on yrittäjällä muutakin työtä. Puoliammattilaiseksi kehtaan itseäni sanoa.

Mites olisi Kempes + muut aktiivit, tipsejä varsinkin ennen monivetoa? Kimppaa? Futiksessa olen kimpassa sen vuoksi, että lajituntemus siellä ei yllä lätkän tasolle.

Eilinen m-veto, FIN-CHE 2-7, CAN-SWE 4-7 oli yhden maalin päässä kiinni. Eli jos Tsekit olisivat tehneet vain 6. Kiitti Sulander! Pelaan lähes aina Suomea vastaan mutta iloitsen aina aidosti kun Suomi voittaa

Brandon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokipojat
Pari sataa viikossa, lähinän Centrebetille ja Gamebookersille.

voitolla ollaan tosin pelaan aika pienillä panoksilla.

Pate 00

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsingfors
Viestin lähetti JHag
Eilinen m-veto, FIN-CHE 2-7, CAN-SWE 4-7 oli yhden maalin päässä kiinni. Eli jos Tsekit olisivat tehneet vain 6. Kiitti Sulander!

Kilttinä ihmisenä tsekkasin sulle kertoimenkin tuolle 2-6-tulokselle, olisi ollut reilut 95 000 x panos lunastettavaa JOS.

Mulla sattu kesällä samalle viikolle pari monivetoa futiksesta jotka olivat yhden maalin päässä useammasta kymppitonnista. Rupes jo hermoa kiristämään...

EDIT: Tarkistettu kerroin onkin "vain" 24 680, jostain syystä monivedossa oli Kanada kotijoukkueena. Ei varmasti harmita niin paljoa..? :p

Viimeksi muokattu:

Corkscrew

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
PAF:n ja Veikkauksen kohteita pelailen, lähinnä jääkiekkoa ja jalkapalloa. Todella amatöörimäistä sompailua, pienillä panoksilla ja jatkuvasti tappiolla. Tää on tämmönen harrastus, ja perkele yllättävän vaikeaa!

laredo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sipoon Wolf, Malaga, Barcelona, työväen ampujat
Itse pelaan n. tonnilla viikossa. Kaikkia Veikkauksen pelejä sekä Centrelle yksittäisiä. PAF:iin liityin just. Muutaman tonnin voittoja on tullut vaikka millä mitalla. Pitkällä juoksulla olen tietysti häviöllä. Tähtäimessä on se iso potti jonka ansiosta pääsisin nopeammin muuttamaan pois täältä kylmästä verohelvetistä (nyt menee vielä vuosi pari säästäessä - ok. tiedän kyllä että jos en pelaisi niin saisin säästöön nopeammin) Espanjan aurinkoon.

Linkkejä kyselin juuri pari päivää tällä palstalla ja sainkin ihan hyviä.

Ideaa olisi jos vaikka alan harrastajat voitaisiin jättää viestejä jossain keskustelupalstassa ja vinkata hyviä viime hetken tietoja jne. toisillemme.

Tulee mieleen toi http://user.sgic.fi/~jal/pelit/pelit.html mutta joku toinenkin foorumi olisi ihan hyvä.

Veikkaushan lopetti ton messageboardin jo ajat sitten.

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Tulee pelailtua Centrebetillä

Mutta vain pienillä panoksilla, suurin yksittäinen panos lienee 200 mk mutta yleisemmin käytän 20-40 mk panosta/lätkäkierros.

Talvisin en yleensä pelaa muuta kuin lätkäkohteita, mutta kesäsin tulee silloin tällöin pelattua vähän kohteita laidasta laitaan mutta silloin tuo pelaaminen on hyvin satunnaista.

Kaiken kaikkiaan tuo pelaaminen lienee tappiolla vaikka pikku hiljaa tässä on kokemuksen kertyessä oppinut pelaamaan siten että voittoakin on alkanut tulla. Pelaaminen tapahtuu lähinnä omaksi iloksi, ilman suuria haaveita rikastumisesta tai jättipoteista.

Metalwarrior

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Paf:lla ja veikkauksella muutaman kerran viikossa pienemmillä panoksilla. Pitemmällä aikavälillä tulos on varmasti plus miinus nolla.

jlammi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Jokerit, TPS, TuTo
ihmisillä on selvästi liikaa ylimääräistä rahaa ;)
itse ajattelin pelata 100mk panoksilla tästä lähin.
3 kohdetta neljästä.
viimeviikkoinen oli jo kohtuullinen, pääsin omilleni.
104mk:lla 193mk voitto. harmitti se kalpan rähmiminen, muuten olisin saanut kahdeksan hunttia.

Kempes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Suosittelen vielä pelaamaan Pistoisea ja Wigania, Florida piti jo. Monivedossa tänään ei kovin paljoa maaleja tehdä. Arviot:
Suomi-Venäjä 1,2,3,4,5 - 1,2,3,4
Ruotsi-Tsekki 2,3,4 - 1,2,3,4,5
En itse kuitenkaan tee suoraan tuollaista systeemiä, painotan eri panoksilla tiettyjä tuloksia. Ja kaikki mainittuja tuloksia noilta arvoilta en pelaa.

JHag
Kimpat tietysti kiinnostavat, mutta laatiminen on hieman hankalaa, ainakin omalla pelitavallani. Esim. täytettyjä monarilappuja voi olla lähes 100 per kohde, koska hajoitan rivini.
Mitään täydellisiä järjestelmiä, kuten ylläoleva esim. en harrasta.

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kempes: Tuo on totta. Minäkin hajautan ja haen yleensä joka kierroksella yhtä-kahta haamua noin 50-100 mk:n panoksella. Tästä FIN-CZE, CAN-SWE -jutusta mulla oli 15 erilaista kuponkia, joista se yhden päässä ollut oli 1,20 mk:n järjestelmässä FIN: 1-3, CZE 0, 5,6, CAN 0, 4,5 SWE 5, 6, 7.

100 mk laitoin yksittäisriville FIN-CZE 3-6, CAN-SWE 4-5, oikeilla jäljillä....Kuinka usein sisällytät 0:n lätkävetoihin? Mulla on hyvin esillä ja muistan vielä ne parin vuoden takaiset hyvät ajat, jolloin 0-peleillä ja pienillä tuloksilla ylipäätään sai lätkästä loistokertoimet sekä tulos- että monivedosta. Esim. mulla kiinni (IKÄVÄ KYLLÄ!) ollut HIFK-TPS 4. finaali 0-1, kerroin oli lähellä sataa muistaakseni. Järjetöntä, ihan normaali playoff-tulos.

Nykyään jengi on oppinut pelaamaan myös alhaisia maalilukuja.

Kimpat ovat vaikeita, mutta jos olisi joku vinkki- tms. palsta niin niitä voisi vaihdella joskus. Tai jos saisi noin 5 tyyppiä mukaan, niin voisi vuorotellen tehdä vihjerivin esim. lätkän monivetoon.

Habby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Les Canadiens de Montréal, John Ferguson Sr
Useampi satanen menee viikossa Veikkauksen peleihin - en ole koskaan jaksanut tutustua sen enempää nettipeleihin.

Pääasiassa pelaan pitkävetoa ja Vakioveikkausta. Monivetoa pelaan silloin tällöin, varsinkin kesäisin jalkapalloa, kun pitkävedossa ei ole kunnon kohteita niin hyvin kuin syksystä kevääseen.

En ole koskaan saanut mitään isoa pottia, n. 1500mk on suurin voitto sekä Vakiosta että monivedosta.

Viestin lähetti Pate 00

Kilttinä ihmisenä tsekkasin sulle kertoimenkin tuolle 2-6-tulokselle, olisi ollut reilut 95 000 x panos lunastettavaa JOS.

Mistä/Miten tuon voi tarkistaa? En ole aikaisemmin tiennytkään.

Habby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Niin, piti jo äsken kysäistä, että miten kuuluu taivuttaa pitkäveto? Esim. äsköisessä viestissäni olevassa lauseessa "Monivetoa pelaan silloin tällöin, varsinkin kesäisin jalkapalloa, kun pitkävedossa ei ole kunnon kohteita niin hyvin kuin syksystä kevääseen."

Puhuessani sanoisin "...kun pitkässävedossa...", mutta tuo näyttää tyhmältä kirjoitettuna.

Kai täällä joku viisaampi on?

Kempes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Habby33
Veikkauksen kotisivulta. Valitse monivedon pääsivulta ja sitten menet tietosivulle ja sieltä kertoimenhaku-sivulle. Sieltä voi tarkistaa jälkikäteen tuloksen. Itselläni on eilisestä monarista kaksi tulosta oikein, bolivian 3-1 ja tää 1-1 tasuri. Argentiinan matsi pelataan yöllä, joten johon minulla on kaksi tulosta jäljellä.
Eli 1-1 antaa kertoimen 3902 ja 3-1 3059. Harmi, kun ei ole 2/3-0 tulosta, se on todennäköinen tulos.
JHag
Olen viime aikoina jättänyt nollia veke, yleensä toiseen otteluun otan mukaan.
Tänään on nolla Suomelle yhdessä pienessä lapussa, samaten Ruotsille. Muuten, Palonenkin vihjaa tänään Pistoisea omalla kotisivullaan.

Pate 00

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsingfors
Viestin lähetti Habby33

Mistä/Miten tuon monivedon kertoimet voi tarkistaa? En ole aikaisemmin tiennytkään.

Veikkauksen OnNet-sivulla siis moniveto-kohdassa löytyy linkit "Kertoimien hakukone" joka kertoo oikean kertoimen yhdestä valitsemastasi tuloksesta, tai "Järjestelmien hakukone" johon voit syöttää useamman tuloksen systeemin. Järjestelmien kertoimista on mielenkiintoista seurata mihin suuntaan kertoimet kasvavat eri maaliluvuilla.

Tässä suora linkki järjestelmä-hakuun, en ole varma toimiiko osoite ensi viikon kohteista mutta käy tutustumassa:
http://www.veikkaus.fi/odds/www/GiveGamePage?i=34&Mode=0

Habby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiitokset kummallekin vastauksista. Täytyy kokeilla joskus, jos Monivetoa taas pelaan.

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Kertokaas vielä kokeneemmat ulkomaille pelaajat, että mitenkäs tuon voittojen verotuksen kanssa on?

Castillo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki jotka Sport kaudella 2015-2016 voittaa.
MÄ en maksa mitään

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Kai ne periaatteessa on verollista tuloa mutta

Kun tuo isoin kerta voitto on n. 1000 mk ja kaiken kaikkiaankin tuo vuotoinen vedoissa pyörivä rahamäärä jää n. 5000 mk ni eipä tuossa kaiketi kauheaa rikosta tapahdu vaikka ei niitä mahdollisia voittoja verottajalle kerrokkaan - ja tuo kertominen vaatisi jotain kirjanpitoa vuotuisista voitoista/tappioista ja niin kauan kun tuo pelattujen vetojen summat pyörii tossa 20-40 mk välillä ei taida maksaa vaivaa.

Mutta jos siis oikeasti omatunto kolkuttelee pelivoittoja lunastaessa niin mikäänhän ei estä ilmoittamaan noita tuloja veroilmoituksessa.

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Koska Veikkaus Oy:n kautta saadut voitot ovat verottomia maksetun arpajaisveron takia, eivät ulkomailta saadut voitotkaan voi olla veronalaisia. Eikä ainakaan Suomen verottajan. Tämä koskee varsinkin muita EU-maita, kuten IsoaBritanniaa. Kyseessä olisi kilpailun rajoittaminen.

Onko jollain muuta tietoa?

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy