Vastenmielisin kotityö?

  • 2 382
  • 29

Inhottavin kotityö?

  • Tiskaaminen

    Ääniä: 24 17,3%
  • Imurointi

    Ääniä: 14 10,1%
  • Vaatteiden silittäminen

    Ääniä: 17 12,2%
  • Pyykin peseminen

    Ääniä: 1 0,7%
  • Ruoanlaitto

    Ääniä: 1 0,7%
  • Mattojen tamppaus

    Ääniä: 12 8,6%
  • Ikkunoiden peseminen

    Ääniä: 13 9,4%
  • Pölyjen pyyhkiminen

    Ääniä: 18 12,9%
  • Vessan peseminen

    Ääniä: 17 12,2%
  • Petivaatteiden vaihtaminen/tuulettaminen

    Ääniä: 5 3,6%
  • Joku muu, mikä?

    Ääniä: 6 4,3%
  • Muut perheenjäsenet hoitavat nämä hommat

    Ääniä: 11 7,9%

  • Äänestäjiä
    139

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mikä siis on kotona kaikkein vittumaisin homma? Vai onko sinulla palvelija, etkä joudu koskaan tekemään mitään kotitöitä?

Kaikki kotityöt sujuu paremmin kun muistaa huolehtia nestetasapainosta samalla. Esimerkiksi meidän kämpässä on lika niin tiiviisti kiinni, ettei se ilman siideriä lähde koskaan irti.

Kamalinta on kuitenkin paitojen silittäminen. Siksi koitan käyttää sellaisia paitoja, jotka eivät kaipaa siltysrautaa.
 

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tiskaaminen on vastenmielistä, mutta ikkunanpesu vieläkin pahempaa. Onneksi tiskikone hoitaa miltei kaikki tiskit eikä ikkunoitakaan usein tarvitse pestä.

Kaikki muut hommat on ihan ok, eli eivät hertätä suurempia vastareaktioita.
 

dali

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lamoriellon Enkelit, the Spirit of CBA
wc:n lavuaarin hajulukon putsaus. Jestas, mikä haju sieltä aina tulee, kun sen tötsän kiertää auki.
 

Violaattori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blegi, Avalanche
Pöntön pesemisessäkin menee vain hetki, mutta jo tiskien esihuuhtelu tai pesukoneeseen laitto saatikka peseminen ajavat minut hermoraunioksi.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Toimituksena ikävimpiä ovat WC:ssä tehtävät kotityöt, olipa sitten kyseessä wcpöntön pesu tai muu mukava jynssäyshomma.

Astioiden pesuhan on köyhien puuhaa, me rikkaat katsos ostamme likaisten tilalle aina uudet astiat.

vlad.
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Viestin lähetti vlad
Astioiden pesuhan on köyhien puuhaa, me rikkaat katsos ostamme likaisten tilalle aina uudet astiat.

vlad.

Ja me köyhät syömme paperi lautasilta, jos on ruokaa..
Kyllä mattojen tamppaaminen on kamalinta, mikäli ei lätkitä sillä systeemillä, se taas on kivaa!
 

siesta

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, KooKoo
Kyllähän tuo tiskaaminen tuntuu kerta toisensa jälkeen olevan vastenmielistä hommaa.

Aina se tiskivuori vaan kasvaa ja joskus se on raivattava pois..
 

Lukkoseppä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mattojen tamppaamista äänestin joo, on se pirullista mennä postimerkin kokoiselle sisäpihalle tamppaamaan mattoja, itse olen vältellyt tätä hankkimalla maailman tehokkaimman imurin jolla raavin mattoja erikoisen pitkään. Toinen vaihtoehto on että hommaisi uudet matot aina sopivin väliajoin kun niitä ei niin paljon kuitenkaan ole.
 

Timi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit - Schalke 04
Jostain syystä näistä itseäni ärsyttää eniten tuo ikkunoiden peseminen. Toisaalta - viime pesukerrasta on niin pitkä aika, että vastapäisen talon asukkaat eivät edes näe minulle sisään.
 

krobbe

Jäsen
Ilmeisesti hameväelle suunnattu kysely, mutta päätin minäkin puolileikilläni osallistua. Valitsin vaihtoehdon imurointi, jota olen toki tehnytkin netissä melkoisesti.
 

pancor

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, New Orleans Saints, Україна
Lattioitten moppaus ei todellakaan ole mun laji...
 

Pikku Myy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pöh, ikkunoita en pese enkä tamppaa mattoja. Vessan pesu on ihan ok hommaa, kun osaan olla kuseksimatta ympäri lattioita. Silitettäviä vaatteita ei ole kuin kaksi ja pyykin pesu on ihan ok hommaa. Lattioiden pesu itseasiassa ihan hauskaakin. Lavuaarin hajulukonkin osaan puhdistaa ilman isompia ongelmia. Tiskaaminen ja pölyjen pyyhkiminen vain vituttaa, mutta siltikin valkkasin petivaatteiden vaihtamisen. Pääasiassa vain siksi, että se on näin pituusrajoitteisena vähän hankala homma tehdä yksin. Varsinkin aluslakanan asettelu on aika taitolaji. Nojoo, kaikkia kiinnostaa.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Aprikoin astioiden pesun ja pölyjenpyyhinnän väliltä, päädyin pölyihin, sillä kävin tänään ostamassa astianpesukoneen, eikä astioita enää tarvitse itse pestä. Ne astiat, joita syystä tai toisesta ei voi pestä koneessa, ne saa vaimo pestä (niinkuin se on pessyt tähänkin asti, vaan nytpä loppu ruikutus siitäkin asiasta).
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tiskaaminen on tosi tylsää. Mä oon keksinyt tähän sellaisen ratkaisun että käytän vain yhtä, tai korkeintaan kahta lautasta tms. Loput on piilossa toisessa kaapissa. Sit kun ruoka on valmista niin just sen yhden lautasen pesemiseen ei mene kuin 10 sekunttia, eikä ole kokoaikaa isoa tiskivuorta. Mä en oikein osaa käyttää tiskikoneita, mielummin mä itse tiskaan. Petivaatteiden vaihtaminen on kanssa uskomattoman tylsää puuhaa, vaikkakaan siihen ei kauaa mene. Jännä juttu. Ruuanlaitto on kanssa tylsää, enkä mä sellaisia ruokia tee joihin menee kauan tai että joutuu kokoaikaa keittiössä olemaan. Nytkin on tossa vieressä kahden metrin pino pakastepitsoista tulleita laatikoita, ja viimeisen 10 päivän aikana mä oon käynyt 7-8 kertaa mäkissä tai vastaavassa paikassa. Äänestin kuitenkin vaatteiden silittämistä. En mä ees muista koska viimeksi olisin vaatteita silittänyt. Yllättävän paljon sekin on saanut ääniä.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mun siivous-sessioon kuuluu kolme vaihetta. Siis esim. jos on "vieraita" tulossa.
1. Eka laitan pokeleffapinot pöydältä piiloon, esim. kaappiin.
2. Sitten piilotan enimmät viski- ja viinapullot näkyvistä.
3. Ja lopuksi puhaltelen villakoirat yms. roskat sängyn (tai maton) alle. Plus vähän vois pitää ikkunaa auki. Siinäpä olennaisimmat.
 

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Vaikka olen asunut yksin yli puolitoista vuotta, täytyy myöntää, että annetuista vaihtoehdoista en ole tehnyt kuin muutamaa asiaa.

Äänen antaminen tässä äänestyksessä olikin vaikeaa, sillä tekemättömiin kotitöihini kuuluu myös esimerkiksi sellainen välttämättömyys kuin pyykin peseminen, jonka muutaman kilometrin päässä asuva äitini hoitaa. Sikäli en voi täysin tietää, kuinka vastenmielistä esim. se voisi olla, mutta varmasti aika vastemieliseksi sen miellän, kun en siis sitä vielä kertaakaan ole tehnyt. :)

Yksi harvoista tekemistäni kotitöistä on tiskaus, jonka tämänhetkinen johtoasema tässä äänestyksessä kummastuttaa minua suuresti. Se kun on mielestäni ylivoimaisesti mukavin kotityö, enkä esimerkiksi astianpesukoneesta maksaisi euroakaan.

Tiskaus on minusta mukavaa puuhaa erityisesti siksi, että se on niitä harvoja kotitöitä, joissa näkee suoraan työn tuloksen. Kun viimeinenkin astia on puhdas, on homma varmasti hoidettu ja fiilis sen jälkeen hyvä. Sen sijaan esim. imuroinnissa, joka on yksi tekemistäni kotitöistä ja joka tässä äänestyksessä on suureksi hämmästyksekseni tiskauksen takana, voi aina jäädä roskia lattialle, vaikka periaatteessa koko kämppä olisikin koluttu läpi.

Imuroinnissa ärsyttävät myös huonekalujen - varsinkin sängyn - siirteleminen ja esim. ahtaat nurkat. Niihin ei iso ihminen jaksa tunkea ja niissä on lisäksi paljon johtoja ym.

Siksi tässä äänestyksessä vastaukseni onkin imurointi, vaikka periaatteessa esim. ikkunoiden peseminen on ehdottomasti vastenmielisempää. Senkin on kuitenkin tässä kämpässä suoritannut vain äitini, joten en viitsi sitäkään äänestää, kun en siis sitä koskaan tee.

Mutta hei, tiskaus on minusta ihan oikeasti jopa mukavaa puuhaa! Eli ihan turha syydellä laiskaksi tai äidin ansiosta talouttaan ylläpitävälle, vielä keskenkasvuiselle kakaralle! :)
 

Johto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kaikkihan ne vastenmielisiä on, mutta oman ääneni jaan ikkunoiden pesun ja pölyjen pyyhkimisen kesken. Ehkäpä juuri tämän vuoksi ikkunoita tulee pestyä todella harvoin, eikä se pölyjenkään pyyhkiminen mitään kovin yleistä hommaa ole.
 

Redalert

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Ozzy Osbourne,Black Sabbath
Jostain syystä minusta tiskaaminen on kaikkein hirveintä. Mutta onneksi ollut jo pitemmän aikaa astianpesukone, ettei tarvitse käsin juuri tiskailla !
 

Rocco

Jäsen
Oikeastaan kaikki ovat vastenmielisiä, paitsi ruuanlaitto.

Sitten sellaisia "menettelee kun on pakko"-toimia ovat pyykinpesu ja tiskaus.

Vessan pesu on helppoa. Vaatteet pois, pesusaavi täyteen pesuliuosta, sitten vaan heiluu kuin heinämies ja suihkulla kaikki paikat puhtaaksi. Olettaen tietysti ettei vessassa ole mitään kastuvaa. Mulla ei ole. Sitten vaan itse lopuksi suihkuun ja kaikki on puhdasta.

Imurointi, lattioiden pesu, mattojen tamppaus, pölyjen pyyhkiminen... kaikki ne ovat sellaisia mitä en juurikaan halua tehdä. Enkä juurikaan tee.
 

JustinCase

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, FC Liverpool
Pölyjen pyyhkiminen on kyllä perseestä. On niin turhauttavaa nostaa niitä kippoja ja koristeitä tms. pois tieltä ja pyyhkiä pölyt, ja sitten vielä nostaa ne kaikki takaisin paikoilleen. Ja sitä rättiäkin pitää koko ajan kastella...ei ei, ei mun juttu.
 
Suosikkijoukkue
HPK, Chelsea
Vastaus: Joku muu, mikä?

Vastenmielisin kotityö on ilman muuta koiran ulkoiluttaminen. On raivostuttavaa kun saat rennon asennon ja joku huutaa: "Viepäs koira ulos!". Niin hirveää.

Tämä tietenkin riippuu siitä onko taloudessa koiraa, vai riippuuko?
 

tilkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Capitals, Bruins, #19
Kaikista kettumaisin kotityö on ehdottomasti pölyjen pyyhkiminen. Siinä menee hermot kun jääpi aina siitä luutusta pölyä pyyhittyyn pintaan, siis jos kääntelee luutua. Ja toinen seikka on se, että seuraavana päivänä kun menet katsomaan pyyhkimääsi paikkaa, on siihen keräytynyt aimo kasa pölyhiukkasia, jotka näkyvät aika kivasti. eli annan ääneni pölyjen pyyhinnälle.
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viestin lähetti TakapihanLemieux
Vastenmielisin kotityö on ilman muuta koiran ulkoiluttaminen. On raivostuttavaa kun saat rennon asennon ja joku huutaa: "Viepäs koira ulos!". Niin hirveää.

Tämä tietenkin riippuu siitä onko taloudessa koiraa, vai riippuuko?

Voihan tuolla koiralla tarkoittaa sitäkin, että "vie kaljat ulos kylmenemään". Ainakin jos puhutaan mäyräkoirasta.

Mutta jos kyse on eläimistä, niin tämän asian voi ennaltaehkäistä niin, ettei hanki elukoita. Meilläkin on koiria ollut, ja se vaatii aina sen kolme kertaa päivässä ulkoiluttamista. Toisinaan ihan mukavaa, mutta aina ei jaksaisi millään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös