Vanhat lätkätähdet

  • 225 066
  • 451

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Ja mikähän numero Jereltä nousee kattoon, nevöfoket 20 vai NHL:stä 2000-luvun arvoturnauksiin mukaan tullut 26? Varmaan molemmat...
Tossa uutisessa sanotiin että 26 sinne nousee. Henk.koht en kyllä ois nostanut Peltosen, Koivun ja Lehtisen paitoja kattoon. Nyt sitten voidaankin pohtia sitä että kuuluuko sinne myös Teppo Nummisen # 27 ja Esa Tikkasen #10 paidat. Ainoastaan Selänneteelle ja Kurrille nyt on ton kunnian ois suonut.
 

jalperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa,sympatiat Itä-Kaakkois-Suomi-Turku akselille
Olen tästä täysin samaa mieltä. Poikkeuksena voisi pitää tapausta, jossa joku pelaaja kuolee kesken uran.

Maajoukkueen "pyhä" linja pitäisi olla se, ettei kukaan pelaaja ole muita pelaavia merkittävämpi. Tai sitten pitäisi jäädyttää myös Ilpo Koskelan, Juhani Tammisen, Matti Keinosen, Urpo Ylösen, Timo Suden, Erkki Lehtosen, Arto Ruotasen, Timo Blomqvistin ja Pekka Tuomiston numerot.

Joo miun miun mielestä jos jonkun paita pitäs olla katossa, niin se ois Jarmo Wasaman paita. Helmisen nyt sulatan varauksin, mut ei miun mielestä Kurri ja Selänne nyt maajoukkueelle niin merkittäviä pelaajia ois et pitäs paita katossa olla, olkoonkin et loisteliaat urat pelasivat myös maajoukkueessa.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Aika vähiin käyvät järjelliset pelinumerot jonkin ajan kuluttua, jos joka sukupolven kohdalla noudatetaan periaatetta, että kokonaisia ketjullisia jäädytetään?

Koivu ehkä okei pitkäaikaisena kapteenina, mutta eikö Lehtiselle ja Peltoselle riittäisi aatelointi Kiekkoleijonaksi...
 

Loorz15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit | Huuhkajat | Teuvo Teräväinen
Ihan pelleilyä tämmönen mielestäni. Eikö pelaajia voisi kunnioittaa maajoukkueessa jollain toisella tavalla? Nyt esim tulevaisuuden Leijonatähti (oletan ainakin) Barkov joutuu etsimään itselleen uuden pelinumeron. Ei siinä että tämä olis mikään mahdoton ongelma mutta kuitenkin, vähän turhaa.
 
Suosikkijoukkue
Steelborn, Ich bin ein mouhijärveläinen
Kyllähän tämä haiskahtaa vahvasti Kummolan ylösnousemus-rituaaleilta: "Minä, Läski sr., olen teidät näillä sanoilla Nuuskasta vapauttava." "Ja niinä päivinä, kun Läski sr. oli ylösnouseva, nousivat munanlutkuttajat, selänpesijät, perseennuolijat ja heidän ihokkaansa kattoon." "Minä, Läski sr., isken sauvallani jäähän, ja kas, siitä pulppuaa vettä."
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllähän tämä haiskahtaa vahvasti Kummolan ylösnousemus-rituaaleilta: "Minä, Läski sr., olen teidät näillä sanoilla Nuuskasta vapauttava." "Ja niinä päivinä, kun Läski sr. oli ylösnouseva, nousivat munanlutkuttajat, selänpesijät, perseennuolijat ja heidän ihokkaansa kattoon." "Minä, Läski sr., isken sauvallani jäähän, ja kas, siitä pulppuaa vettä."

Vähän joo, kaikki kolme ovat vahvasti liiton toiminnassa mukana nyt Koivun hallituspaikan myötä.
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
MM-95 sakista voisi vielä muutaman aateloida, Jutila tietysti kapteenin ominaisuudessa, Myllys erinomaisen kantavana voimana siinä joukkueessa. Eikä Mika Niemisen vilahtavaa kullia saa aliarvioida, senkin voisi kattoon nostaa heti Marko Kiprusoffin takatukan alle, siinä olisi kaunis pari.
 

Silkkeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minusta Koivu menee Selänteen edelle. Koivu oli pitkään maajoukkueen kapteeni ja ollut mukana useammin mukana arvoturnauksessa kuin Selänne.
Minusta sekä Peltonen että Koivu menevät Selänteen edelle, nimenomaan kun kyse pitäisi olla maajoukkueessa tehdyistä saavutuksista.

Koko porukalle toki sinänsä suo kaiken mahdollisen kunnian, mutta onhan tämä nyt suhteellisen naurettavaa lätkäistä 4 paitaa kattoon kerralla. Aikamoisen inflaation kokee se suurin kunnia, minkä jääkiekkoilija voi uraltaan saada. Olen tosin vahvasti sitä mieltä, että maajoukkueessa ei tarvitsisi jäädytellä pelinumeroita. Paidat voi kyllä nostaa kattoon ilman jäädytystäkin.
 

JaSa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Ducks
Kun aiemmin julkistettiin tieto Selänteen paidan jäädytyksestä niin jo silloin ajattelin, että Koivun paita sinne kattoon pitäisi ensin saada. No nyt sitten nousee sekin, Lehtisen ja Peltosen paitoja en itse olisi jäädyttänyt vaikka kummallakin hieno ura jne. Kohtuu kaikessa...
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Vai että Tupu-Hupu-Lupu -ketju jäädytetään. Kaikki kunnia Koivulle, Lehtiselle ja Peltoselle hienoista maajoukkueurista, mutta mielestäni maajoukkueessa ei tulisi jäädyttää ainuttakaan pelinumeroa. Tuo nimimerkin @BaronFIN mainitsema Maple Leafs -systeemi olisi paljon parempi kuin nykyinen tilanne, jossa numeroita poistuu harva se päivä kierrosta.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Surkeinta tässä touhussa ei ole se, että Barkov joutuu vaihtamaan numeronsa vaan se, että tämä tehdään todella hätiköidysti ajattelematta muita ratkaisuja. Numeroiden jäädyttämisestä on yhtäkkiä tullut iso ilmiö, eikä se välttämättä edes elä kauan. Jossain vaiheessa kuitenkin ymmärretään, että jäädytettyjä numeroita on liikaa ja koko homma puretaan ja tilalle otetaan uusi käytäntö, joka on sillä hetkellä kovassa huudossa. Jääkiekkoliitolle tulee vaikea paikka pohtia tätä sitten, kun Suomi on saavuttanut ensimmäisen olympiavoiton.

Vaadin lopuksi myös Markus Kettererin numeron jäädyttämistä. Ketterer torjui kuitenkin Suomelle maan ensimmäisen MM-mitalin. Veti pidemmät korren ennen kuin Kurresta oli minkäänlaista tietoa.
 

Power

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tämä maajoukkuenumeroiden jäädyttäminen on aivan henkeäsalpaavan typerää touhua. Leijonapaitaa on kantanut sellainen määrä legendoja, että kyseistä kunniaa ei pitäisi antaa kenellekään, tai muuten ne numerot loppuvat äkkiä kesken. Kuten edellä on jo todettu, pelaajan uraa voi kunnioittaa muutenkin kuin poistamalla tämän pelinumeron aktiivikäytöstä. Br Lion #79.

Toisaalta, eräät lähihistorian tapahtumat muistaen on kyllä tunnettava tiettyä tyydytystä, jos jokerikannattajat saavat jatkossa katsella Ville Peltosen nimeä ja numeroa kotihallinsa katossa.
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Eli reilu 25% Naganossa Suomea edustaneista kenttäpelaajista on saanut numeronsa jäihin? Ihan kovalla prosentilla, varsinkin kun valtaosa on vastikään lopettanut...

Ensi vuoden Karja voitaisiin vaikka myydä teemalla "21 years ago" ja pistää loput 95-jengin numeroista jäihin...
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Minusta Koivu menee Selänteen edelle. Koivu oli pitkään maajoukkueen kapteeni ja ollut mukana useammin mukana arvoturnauksessa kuin Selänne.
Itse asiassa Selänne on edustanut maajoukkuetta arvokisoissa 14 kertaa, ja vastaavasti Koivu 13 kertaa. Sakulla seitsemät MM-kisat, neljät olympialaiset ja kahdesti ollut World Cupissa. Teemulla puolestaan kuudet olympialaiset, viidet MM-kisat, kaksi World Cupia ja yksi Kanada Cup. Tähän siis laskettu aikuisten arvokisat, Sakulla saattoi olla jotkut junnu MM-kisat enemmän.

Anyway, omasta mielestä maajoukkueessa ei tarvitse jäädyttää paitoja. Onko numeroa 11 käytetty maajoukkueessa muiden kuin Sakun toimesta, sinä aikana siis kun Koivu vielä pelasi? Kasia ei ole käyttänyt Selänteen lisäksi muistaakseni muut kuin Hannes Hyvönen vuoden 2009 MM-kisoissa, muut on jättäneet senkin numeron rauhaan. Numerot 16 ja 26 ovat toki tainneet silloin tällöin mukana pyöriä.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Itse asiassa Selänne on edustanut maajoukkuetta arvokisoissa 14 kertaa, ja vastaavasti Koivu 13 kertaa. Sakulla seitsemät MM-kisat, neljät olympialaiset ja kahdesti ollut World Cupissa. Teemulla puolestaan kuudet olympialaiset, viidet MM-kisat, kaksi World Cupia ja yksi Kanada Cup. Tähän siis laskettu aikuisten arvokisat, Sakulla saattoi olla jotkut junnu MM-kisat enemmän.

No jopas. Minun lukuni tulivat omasta päästä, sori siitä. Jotenkin vaikea uskoa, että Selänteellä olisi arvokisoja enemmän, koska olen uskonut Koivun olleen mukana MM-kisoissa niin monta kertaa. Selänteellä voisi olla yhdet kisat enemmän, mutta Matikainen ei lopulta ottanut Selännettä mukaan joukkueeseen.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
No jopas. Minun lukuni tulivat omasta päästä, sori siitä. Jotenkin vaikea uskoa, että Selänteellä olisi arvokisoja enemmän, koska olen uskonut Koivun olleen mukana MM-kisoissa niin monta kertaa. Selänteellä voisi olla yhdet kisat enemmän, mutta Matikainen ei lopulta ottanut Selännettä mukaan joukkueeseen.
Piti kyllä itsenikin ihan laskea, tiesin sen että Sakulla on jotkut MM-kisat enemmän, mutta vastaavasti myös Selänteen kuudet olympialaiset Sakun neljää vastaan oli tiedossa. Aika tasanhan nuo nyt kuitenkin ovat silti olleet, ja huikea ura molemmilla.

EDIT:

Nyt vasta tajusin tuon "sori siitä" -läpän, hidas sytytys. :D
 

hcp27

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM-Liiga
Uskomaton vitsi jäädyttää Kurrin(jo jäädytetty), Koivun, Lehtisen, Peltosen ja Selänteen numerot. Helmisen ymmärrän kyllä hyvin, niin monta vuotta olivat vakinaamoja ja mielestäni ainoastaan Helminen on ansainnut tämän tittelin Suomen maajoukkueen jäädytetyistä pelaajista.
 

Rocco

Jäsen
Jotenkin absurdia, että maajoukkue jäädyttää pelinumeroita. Monesti maajoukkueessa usein esiintyneet pelaajat ovat sellaisia, ketkä eivät ole NHL:ssä pärjänneet, ja siksi ovat usein mukana MM-kisoissa ja EHT-turnauksissa. Esimerkkinä juuri Helminen ja Peltonen. Kävivät NHL:ssä, eivät pärjänneet, olivat Euroopassa kovia nimiä, ja siksi usein mukana arvokisoissa. Tältä kantilta kun katsoo, niin Kurrin numeroa ei pitäisi ikinä jäädyttää maajoukkueessa.

Maajoukkueessa riittäisi joku oma kunnia-aatelointi tms. tällaisille pelaajille.
 

Artturenos

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, NHL, Blackhawks. sympatiat Lightning.
Onhan tämä yhtä typerää touhua kun nostaa Tikkasen paita Jokereiden toimesta Areenan kattoon. Samalla voidaan pohtia miksi ei nostetta niitä muita majoukkueessa pelanneita ikoni pelaajia, ja myös olisi syytä miettiä mitä tulevien uransa lopettavien profiilipelaajien kanssa tehdään sitten. Ei hyvää päivää!
 

Doforos

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsingfors, LA Kings, MMÅ
Pahimmassa tapauksessa nämä show't haittaavat Nuorten Leijonien matseihin latautumista. Varsinkin jos tulee jotain roskaa, että joukkueet siniviivalla ja kaiken maailman puheet sekä videoterveiset. Siis mun mielestä on hieno, että näitä kunnioitetaan ja muistetaan ja kiitetään kaikesta, mutta c'moon! Wall of Fame tai Honoured Numbers olisi ok. Miksei näitä jäädytetty Karjala turnauksessa tai miksei järjestetä erillistä ottelua?
 

Massimo 1897

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Millä Logiikalla koko kansan Ville ei kuulu kattoon mutta mitään voittanut Selänne sinne pääsee? Ei sillä että Teemua väheksyn, päinvastoin kunnioitan suuresti. Mielestäni vain on Villen ansiot jellona paidassa paljon kovemmat kun Teukalla. Jere ei kattoon kuuluisi muutenkaan mutta jätäppä nyt sitten pois kun kaksi muuta samasta ketjusta nostettiin.

Haisee vähän koko juttu!

Mitään pois ottamatta keneltäkään, hienoja pelaajia kaikki.

Ensi vuonna sitten Niinimaa ja Summanen tulevat varmaan hyvin juttuunkin.

Ps. Isot kiitokset @TKH. Olen nyt lukenut kaksi ensimmäistä sivua tarinoitasi ja pakko sanoa että koskaan, ei koskaan ole työpäivät menneet näin rattoisasti.
 

Doforos

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsingfors, LA Kings, MMÅ
Ensi vuonna sitten Niinimaa ja Summanen tulevat varmaan hyvin juttuunkin.

Niinimaa oli Total Hockey Forever -vieraana ja kertoi että on väleissä Ramin kanssa. Voinee sanoa että tulevat hyvin juttuun.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
IIHF Hall of Famen ovi aukeaa toukokuussa viidelle ex-pelaajalle:

Teemu Selänne
Saku Koivu
Joe Sakic
Uwe Krupp
Angela Ruggiero

Kyllähän kaikki näistä tuonne kuuluvat. Sakicin palkintokaapista löytyy kaikki tärkeimmät tittelit, Selänne on kautta aikain paras suomalaispelaaja, Saku arvostettu johtaja, Krupp yksi kovimmista saksalaisista jääkiekkoilijoista koskaan ja lisäksi teki hienoa tulosta maajoukkuevalmentajana ja Ruggiero on jo HHOF-jäsen.

http://www.iihfworlds2017.com/en/news/hall-of-fame/ (Linkki IIHF:n sivuille ja uutiseen valinnoista)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös