Vaasan Sport 2019–2020 – parhaat pelaajat pelipaikoittain –kysely

  • 2 210
  • 3

mendieta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlo Grünnin ja Juhani Tammisen FB-päivitykset
Lueskelin kun muiden joukkueiden kannattajat ovat arvioineet Sport-pelaajia ja aika monen arvioinnin kohdalla tuli semmoinen fiilis, että omat näkemykset ovat aika erilaiset. Siitä heräsi ajatus, että pitäisi laittaa pelaajat parhausjärjestykseen pelipaikoittain myös täällä Sportin omassa osiossa. Ihan vain huvin vuoksi, jotta voisi vertailla, että ovatko omat näkemykset kovin erilaiset kuin muilla. Muiden joukkueiden kannattajien näkemyksiä ei pysty blokkaamaan pois, joten nekin sallitaan.

Eli: laita pelaajat parhausjärjestykseen pelipaikoittain (maalivahti, puolustajat, sentterit, laitahyökkääjät). Jos haluat kerro miksi. Jos et halua, pelkkä listauskin riittää. Tässä listauksessa on vaikea ottaa huomioon pelaajan roolia. Mä lähestyn tätä aika pitkälle pisteidentekopotentiaalin näkökulmasta. Valitse itse oma näkökulmasi, jos se on eri kuin minulla.

Hyökkääjien kohdalla osa pelaajista voi pelata niin laidalla kuin sentterinä. Sijoita ne toiseen tai molempiin, ihan sama. Mä laitoin vain toiseen.

Listasin pelaajat, jotka ovat tässä listassa: https://vaasansport.fi/fi-fi/joukkue/pelaajat/159/

Maalivahdit:

1. Järvinen
2. Steen

Järä ykkösenä ihan vain siksi, että hänen kohdallaan olen omin silmin nähnyt, että hän on pelannut erittäin hyvin Liigassa. Steen on jossain määrin katsomaton kortti.

Puolustajat:

1. Nevalainen
2. Seigo
3. Viljanen
4. Geiger
5. Tommila
6. Westermarck
7. Wilson
8. Ylitalo
9. Tuohilampi

Uskon, että Niklas Nevalainen ottaa ykköspakin paikan tulevalla kaudella. Seigo on pelannut huippusarjoissa ja saanee isoa ruutua, mutta mm. alhaiset maalimäärät hänen urallaan laittaa hänet listallani Nevalaisen taakse. Tämän jälkeen tuleekin tasainen nippu Viljanen, Geiger, Tommila ja Westermarck. Wilson, Ylitalo ja Tuohilampi on mun papereissa top6-pakiston takana. Wilson tuonee fyysisen vaihtoehdon askiin, joten uskon hänen olevan se potentiaalisin kentälle menijä, jos joku kuusikosta on sivussa. Toivottavasti jalka riittää.

Sentterit:

1. Kalapudas
2. Asplund
3. Ainali
4. Markkula
5. Haarala
6. Kuiri

Kalapudas itsestään selvä valinta. Asplund-Ainali-parivaljakko oli vaikea. Nostin Asplundin kakkoseksi hänen kokonaisvaltaisuudensa vuoksi. Ainali voi hyvin tehdä enemmän pisteitä. Markkula huomattavasti kokeneempi kuin Haarala ja Santerilla vielä resuinen kesäkin takana. Kuiri vaikuttaa aika puolustavalta vaihtoehdolta.

Laitahyökkääjät:

1. Erkinjuntti
2. Kallela
3. Talaja
4. DeSousa
5. Liuksiala
6. Paukku
7. Vidgren
8. Riska
9. Lehtimäki
10. Erholtz
11. Heikkinen

Erkinjuntin viime kausi oli vaikea, mutta silti laitoin hänet ykköseksi. On Sportin kovimpia hankintoja koskaan, jos katsotaan tilastoja. Kallela pelasi vahvasti viime kaudella. Talajan maalimäärää on vaikea sivuuttaa ja hänkin on monikäyttöinen. DeSousan uskon osoittautuvan hyväksi vahvistukseksi, mutta hän jää tässä listauksessa neloseksi, koska näytöt Liigasta vielä puuttuu. Paukku olisi kova nimi, jos viimeistelyteho olisi parempaa. Liuksialalla on potentiaalia paljon. Tasaisuutta vissiin puuttuu. Riskan vahvuudet ovat muualla kuin pisteidenteossa. Lehtimäki Erholtzin edellä, koska jälkimmäinen vielä fyysisesti raakile ja pelaamisesta pitää saada junnumaisuudet pois. Muuten pidän Erholtzia kyllä todella kovana prospektina ja hänen kolmen vuoden paperia kovana hauiksen näyttönä Ereltä.
 

teba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport
Maalivahdit:

1. Järvinen
1. Steen

Molemmat ykkösenä kunnes Steenin näytöt on nähty.

Puolustajat:

1. Seigo
2. Nevalainen
3. Viljanen
4. Geiger
5. Tommila
6. Westermarck
7. Tuohilampi
8. Ylitalo
8.Wilson

Wilson parantanee vielä, mutta viime kauden näyttöjen perusteella Ylitalo omaa hyvän potentiaalin olla parempi kuin Wilson.

Sentterit:

1. Kalapudas
2. Asplund
3. Ainali
4. Markkula
5. Haarala
6. Kuiri



Laitahyökkääjät:

1. Kallela
2. Desousa
3. Erkinjuntti
4. Liuksiala
5. Talaja
6. Paukku
7. Vidgren
8. Riska
9. Lehtimäki
10. Erholtz
11. Heikkinen

Erholtz voi löytyä jopa top kuudesta jos jatkaa kehitystään. Kallela vetää tykkikauden ja jatkaa matkaa huippusarjoihin. DeSousa ja EJ voisi olla molemmin päin, vaikea valinta. EJ tuonee yv kokemusta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös