Väkivaltaa Helsingin metrossa

  • 22 675
  • 146

Carlos

Jäsen
Tekijä heti saunan taakse.

Olinpas ensimmäinen.

Mutta hänellä oli varmasti myöskin vaikea lapsuus, ja hän ei voinut teolleen mitään. Säpiä kaverille heti.

Olin myöskin ensimmäinen.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuntuu käsittämättömältä, että täällä suojatussa pikku kolkassa sattuu jotain tuollaista. Kaveri oli kävellyt sisään, ja iskenyt selin häneen istunutta miestä kaulaan ja päähän. Ennen yhtätoista liikkeellä oli ollut äitejä pienten lastensa kanssa. Voi vain kuvitella miltä vieressä istuneista tuntuu.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hesarin mukaan uhri ja kirveen kanssa heilunut tunsivat toisensa entuudestaan.
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Tässä taas yksi hyvä syy miksei metroa Espooseen. Pysykööt Helsingin sekopäät ja muut vähemmistöt omalla puolellaan.
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Viestin lähetti Tommy
Tässä taas yksi hyvä syy miksei metroa Espooseen.

Aivan totta. Eihän espoolaisia "hyvien perheiden lapsia" pidä päästää Helsingin puolelle tappamaan suunnitelmallisesti ansaan houkuteltuja ihmisiä pikkurahojen tähden.
 

Wewe

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK& Teemu Laakso
Näitä ikäviä asioita sattuu nykyään jo valitettavasti aamupäivisinkin jolloin nimenomaan myös pikkulapset äiteineen kulkevat metrolla ja joutuvat näkemään ko. sairasta väkivaltaa.

Taitaa huumeveloilla olla osuutta asiaan kun oikeen kirveen kanssa on lähdetty kaveria etsimään tarkoituksena ehkä jopa tappaa..

Wewe
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Tommy
Tässä taas yksi hyvä syy miksei metroa Espooseen. Pysykööt Helsingin sekopäät ja muut vähemmistöt omalla puolellaan.

Helsingistä pitäisi kieltää taas leirintäalueet, että hullut espoolaiset eivät pääse tänne puukottamaan ihmisiä.
 

Tormentori

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuli tässä mieleen että onko kellään lautalaisella sattunut metroissa jotain? Uhkailuja , päällekarkauksia tms. ?
Minua on pariin kertaan uhkailtu muttei mitään sen suurempaa ole päässyt käymään.
 

Grome

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Nelonen sanoo: "Alustavien tietojen mukaan miehet tunsivat toisensa entuudestaan"

MTV3 sanoo: Tämän hetken tietojen mukaan lyöjä valitsi uhrinsa
täysin sattumanvaraisesti.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Carlos
Mutta hänellä oli varmasti myöskin vaikea lapsuus, ja hän ei voinut teolleen mitään. Säpiä kaverille heti.
Aivan, ehkä hän on taas yksi viaton uhri itsekin. Kuten pyromaanit, joiden on sairaudensa merkeissä pakko polttaa taloja, tai nämä munchausenin syndroomasta "kärsivät" äidit, jotka eivät mahda mitään sille, että pahoinpitelevät pieniä lapsiaan.

Jos tämä metroiskun todellinen uhri, eli kirvesmies itse, kärsiikin lääketieteellisesti todetusta aximus maximuksesta, jolloin hänen on pakko hakata ohikulkijoita kirveellä niskaan.

Eli, saunan taakse kaikki tällaiset.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hesarin mukaan 'todennäköisesti tunsivat' toisensa. Voi että mä toivon, että näin olisi. Paljon hirveämpää olisi ajatella, että kyseessä olisi täysin sattumanvarainen tapahtuma.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Viestin lähetti Tormentori
Tuli tässä mieleen että onko kellään lautalaisella sattunut metroissa jotain? Uhkailuja , päällekarkauksia tms. ?
Minua on pariin kertaan uhkailtu muttei mitään sen suurempaa ole päässyt käymään.

Pari kesaa sitten istuin paivalla metrossa ja joku jamppa istuu siina muutaman penkin paassa ja sanoo yhtakkia, etta jos ilmekaan varahtaa tai mitaan naurua tms. kuuluu, niin henki lahtee. Sitten se kertoili siina linna-ajoistaan ja siita kuinka henki kylla lahtee paljain kasin ja sitten useaan kertaan varoitteli pokan pysymisesta.

Uhka oli lienee todellinen, enpa lahtenyt kokeilemaan, mutta vaikka tilanne ei varsinaisesti naurattanutkaan, niin vaikea siina nyt on kivikasvonakaan olla.

Onhan tuo metro aika hurja paikka valilla, kun asuin yhden kesan Herttoniemessa. Herttoniemi menee viela, mutta siita itaan, niin huh huh...

Hertsikan Alkon edessa tuli aikuisia miehia ja naisia pyytelemaan, etta kaytko ostaa viinaa. Niille ketka ei tieda, niin Alko on noin 100m metroasemalta.

edit:typo
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Viestin lähetti Sledge Hammer!
Helsingistä pitäisi kieltää taas leirintäalueet, että hullut espoolaiset eivät pääse tänne puukottamaan ihmisiä.

Onkos joku espoolainen uskaltautunut extremematkalle Rastilaan?
Siitähän saisi varmaan robinson-tyylisen dokusoapin Maikkarille.
Petteri "mut hakattiin pimeässä taksissa" Ahomaalle vain soittamaan.
 

Playmaker

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit Helsinki
Viestin lähetti Tormentori
Tuli tässä mieleen että onko kellään lautalaisella sattunut metroissa jotain? Uhkailuja , päällekarkauksia tms. ?
Minua on pariin kertaan uhkailtu muttei mitään sen suurempaa ole päässyt käymään.
Itse asun Stadin keskustassa, mutta olen matkustanut metrolla viimeisen viiden vuoden aikana tasan kaksi kertaa. Toisella kertaa vastapäätä istunut nisti otti aseen (kyllä, ihan oikean käsiaseen) povitaskusta, painoi piipun vieressäni istuneen liikemiehen ohimolle ja kysyi: "Vieläkö vittuilet?". Kaverit tuskin tunsivat toisiaan, joten olisiko pisnismies antanut halveksuvaa silmää vai kuvitteliko nisti olemattomia.

No, ei siinä kummempaa tapahtunut. Itselläni pomppasi sydän kurkkuun ja jäädyin aika totaalisesti. Samoin näytti käyneen vieressä istuneellekin. Tilanne ratkesi siten, että nisti sanoi; "sitä minäkin" ja veti aseen takaisin fikkaan. Liikemies pomppasi mitään sanomatta pystyyn ja käveli vauhdilla oville. Minä seurasin, jäin kyydistä ja kerroin stevarille tapahtuneesta. Seuraaavn päivän paikallislehden pikku jutun mukaan jannu oli jäänyt kiinni: "Kiinni jäänyt mies uhkaili useita matkustajia, mukaanlukien lapsia".

Paljon Itä-Stadin pahuutta liioitellaan, mutta tottahan se on, että vastaavaa tapahtuu siellä enemmän kuin kantakaupungissa tai esim. Pohjoisessa ja metro nyt vaan sattuu olemaan Se paikka missä tapahtuu kun ei sporia idässä pyöri.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Juuri tuollaisten tilanteiden takia pitänee pyrkiä lyömään itse ensimmäinen ja viimeinen isku.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Itse kuljen metrolla lähes päivittäin ja tätä häiriökäytöstä on osaltani tapahtunut vuodesta 2001 kohtuullisen säännöllisesti ympäri vuoden. Suurin osa matkoista tapahtuu aamupäivisin kahdeksan ja kahdentoista välissä keskustan suuntaan tai iltapäivisin kahden ja kuuden välissä takaisin itään päin keskustasta. Muutaman kerran viikossa harrastan myös iltamatkailua. Erittäin harvoin matkustan kuitenkaan Kulosaarta idemmäksi.

Suurimmat järjestyshäiriöt ovat aiheuttaneet muuten täysin harmittomat yleensä Sörnäisten - Hakaniemen asemilta kyytiin tulevat "spuget", joiden karma tuoksuu useamman penkin päähän ja kovaan ääneen kerronnassa olevat kokemuksen porvarien pahuudesta, heidän tyhjästä elämästään tai lapsuusajan traumoista kuuluvat varmaan seuraavaan vaunuun asti. Muutaman kerran häiriötä on ollut myös kiivaasti tappelevista pariskunnista.

Itse en ole koskaan kokenut oloani turvattomaksi metrossa. Itse voisin hyvinkin suositella metroa Espooseen asti - varsinkin LänsiAuto Areenalle olisi hyvä saada pysäkki...
 

Noutaja#9

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Itä-Helsingin Noutajat
Minä joka en käytäkään pääsääntöisesti muuta julkista kulkuvälinettä kuin metroa, voin hyvin todeta, että tämä oli ikävä yksittäinen välikohtaus. Koko ikäni olen asunut Herttoniemestä itään ja metro on kulkenut tänne missä minä asun vuodesta -86 saakka, koskaan ei ole sattunut mitään sen vakavempaa. Mitä nyt jokunen humalainen joskus hieman rähinöi, mutta siinä kaikki.
Olisi muuten kiva tietää, mikä on turvallisin julkinen kulkuväline suhteutettuna matkustajamäärään. Eiköhän se ole ylivoimaisesti metro. Ennen tätä tapausta en tiedä yhdenkään ihmisen kuolleen metrossa, eikä tämä joka nyt sai osumaa ole ainakaan viimeisen tiedon mukaan vielä kuollut. Kriittisessä tilassa kuitenkin.
 

Lint

Jäsen
Aika hurja tapaus kieltämättä. Mutta tän tapauksen ja muutenkin tätä ketjua lukiessa saattaa saada vähän väärän kuvan metrosta. Itsekin matkustelen metrolla melko usein, eikä mitään erityistä ikinä ole tullut vastaan. Tietenkin viikonloppuisin varsinkin illemmalla humaltanutta porukkaa löytyy, mutta niinhän se on kaikkialla muuallakin, mm. ratikat. Ja toki kun lähdetään Itiksestä vielä itäänpäin, porukka alkaa olla jo aika värikästä, kirjaimellisesti. Mutta en mä kyllä oo tuntenut ikinä oloani mitenkään uhatuksi metrolla matkustaessa.
 

King

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Juu, aika paha ja ikävä tapahtuma.

Itse kuljen myös lähes joka päivä metrolla sörkästä keskustaan ja takaisin, enkä kyllä ole vielä törmännyt mihinkään vaaratilanteisiin/uhkailuihin. Aamuin ja illoin tulee metroa käytettyä, joskus useita kertoja päivässä.
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Yleistäjät taas vauhdissa. Itse kuljen työmatkat + viikonloppuisin, myös myöhällä metrolla eikä koskaan mitään ongelmia.

Uutta tietoa. Lähde: HS

"Poliisin alustavien tutkimusten mukaan 36-vuotias mies nousi hieman ennen Kulosaaren asemaa paikaltaan ja käveli toisaalla vaunuosastossa yksin istuneen, lehteä lukeneen miehen taakse ja löi tätä kirveellä. Tekijä ja uhri eivät ilmeisesti tunteneet toisiaan.

23-vuotias uhri kuljettettiin kriittisessä tilassa sairaalaan.
Kirveellä lyöneen poliisi otti kiinni. Mies on alustavasti myöntänyt tapahtuman. Hänet on aiemmin tuomittu omaisuusrikoksista täyttä ymmärrystä vailla olevana."
 

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
Viestin lähetti Tommy
Tässä taas yksi hyvä syy miksei metroa Espooseen. Pysykööt Helsingin sekopäät ja muut vähemmistöt omalla puolellaan.

..... siteeraa Tommy Kirstinmäestä ja jatkaa............
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
entäpä jos se kirveellä lyöty kaveri olikin joku pedofiili tai vastava ja tämä toinen suoraselkäinen oikeudenpuolustaja vain toteutti sen saunan taakse -oikeuden, joka jokaiselle kansalaiselle pitääkin kuulua.
 

Jindebyne

Jäsen
Kirjoitinkin jo tuonne toiseen topicciin tästä, mutta tämä uutinen kiinnostaa sen verran, että lisää on "mukava" keskustella.

Minäkin olen 10v metrolla matkustellut, kunnes auto tuli pihaan viime viikolla, ja ikinä ei ole yhtäkään uhkaavaa välikohtausta ollut. Tietysti näitä stögölle haisevia spuuduja aina vastaan tulee, mutta uskokaa tai älkää heihin törmää jopa Kaivarissa.

Tässä tapauksessa toivon, että tekijä ja uhri ovat jo ennetään tuttuja, koska jos kyse on jostain huumeveloista tms. niin tapaus ei ole niin raaka kuin jos uhri olisi ollut täysin tuntematon matkustaja.

On se kuitenkin käsittämätöntä, että joku täysi sekopää alkaa hakkamaan kirveellä toista ihmistä päähän metrovaunussa, onneksi en ollut paikalla todistamassa tuota.

Pakko vielä lopuksi toivoa, että uhri selviää.

Tekijä todennäköisesti todetaan henkisesti sairaaksi ja oli unohtanut ottaa nappinsa aamupuuron kanssa, joten vuosi parantolaa ja sitten vapaaksi.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti pernaveikko

Onhan tuo metro aika hurja paikka valilla, kun asuin yhden kesan Herttoniemessa. Herttoniemi menee viela, mutta siita itaan, niin huh huh...

Ala viitsi jauhaa paskaa yhden vaivaisen kesan perusteella. Johan sulle nauraa kaikki!




Viestin lähetti pernaveikko

Hertsikan Alkon edessa tuli aikuisia miehia ja naisia pyytelemaan, etta kaytko ostaa viinaa. Niille ketka ei tieda, niin Alko on noin 100m metroasemalta.

Vedatko ihan tosissasi naita juttuja?! Ihanko aikuisia miehia ja naisia? On se hurjaa!


Itse tapaus on valitettavan surullinen, toivottavasti uhri toipuu vakavasta iskusta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös