Vähemmistöt ja rikokset

  • 4 569
  • 41

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Feikkiheikit
Tilastojen mukaan varsinkin somaalit ja mustalaiset tekevät eniten rikoksia Suomessa suhteutettuna muihin vähemmistöihin tai suomalaisiin. Näihin tilastoihin saattaa törmätä mediassakin silloin tällöin, mutta kovin paljon niistä ei mesota, koska niiden pelätään lisäävän rasismia.

Mielestäni ei ole mitään järkeä puhua huonoista oloista, joka tosin varmasti lienee syynä monissa länsimaissa tapahtuvien rikosten suhteen vähemmistöjen osalta. Suomessa sosiaaliturva takaa kuitenkin työttömillekin vähemmistöille Mersut ja hienot muotivaatteet. Eli olosuhteiden uhreja he eivät ainakaan voi olla, varsinkin kun ilmapiirikin on suhteellisen suvaitseva nykyään mediassa esiintyvän asennekasvatuksen johdosta. "Eihän ne voi tehdä pahaa kenellekään", sanoo 14-vuotias rastapää, asennekasvatuksen uhri. Mihin te jatkoaikalaiset uskotte edellä mainittujen rikostilastojen perustuvan?
Itse vetoaisin kulttuurieroihin. Lienee melkoisen vaikea sopeutua Suomen kulttuuriin jos on asunut koko ikänsä esimerkiksi Somaliassa. Juuri tästä syystä en kannatakaan maahanmuuttamista esimerkiksi Somaliasta, koska se on tuottanut- ja tulee aina tuottamaan ongelmia.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Viestin lähetti -Kantor-


Suomessa sosiaaliturva takaa kuitenkin työttömillekin vähemmistöille Mersut ja hienot muotivaatteet.

Ai jaa. Minä onneton pusken duunia niska limassa, mutta en minä ole saanut aikaiseksi ylimääräistä rahaa Mersun ostoon. Hugo Bossin ja Kleinin kuteetkin ovat vähän "hakusessa" - joten kuljen farkuissa ja juhlapäivinä viritän vanhan rippipukuni jumalaiseen kondikseen. Kravatin olen vissiin viimeksi ostanut vuonna 1975 - tarkemmin ajatellen senkin osti äitini. Se hyvä puoli noissa 70-luvun krakoissa on, että hätätilanteessa sen kangasmäärän alle pystyy rankkasateessa yöpymään nelihenkinen perhe ja doobermanni typistämättömällä hännällä.

Miksi sitten Arviidi tai Muhammadi ryöstelee ja rötöstelee?
Ehkäpä se on jonkinlainen vähemistön tarve protestoida sitä tosiasiaa, että Suomi on erittäin rasistinen valtio.
Minä olen itse sitä sukupolvea, kun kävelin haavi auki ihmetyksestä liikennemerkin tolppaa päin nähdessäni ensimmäisen kerran neekerin livenä joskus 1960-luvun lopulla. Tämänkin piti tapahtua länsinaapurin puolella Tukholmassa - paikassa, jossa klyyvarini kärsi myös sen takia, että hunajaisen kauniin näköiset naiset kävelivät vastaan ilman rintaliivejä - pomps - pomps - pomps - pomps.

Somaleista minulla ei henkilökohtaisesti ole pahaa sanottavaa. Siis henkilökohtaisesti, kun en heitä tunne.
Mustalaisista sen sijaan olisi ikävämpiäkin kokemuksia - kannattaako niitäkään sitten täällä tuoda esiin, se on jo eria asia, koska en halua leimautua rasistiksi - vaikka ne "esiin tuomiset" olisivatkin täyttä asiaa. Telkkarissa Peteliuksen & Kallialan mustalaishahmot pitävät huolen siitä, että asia ei ainakaan valtaväestöltä unohdu.

Noh, sanotaan nyt tämän verran omakohtaista negatiivista kokemusta mustalaisista:

- äidilläni oli 70-luvulla pesula Stadin keskustassa. Asiakkaana oli esim. eräs nimeltä mainitsematon arvostettu mustalaissuku.
Olin itse paikanpäällä kuulemassa kun pyykkejä hakenut "manne-neuvosto" sanoi äidilleni näin:

- sie et kaajehuora kotiis elävänä pääse, jos et verta saa pois liivistä...

Pestäväksi oli tuotu jokin mustalaissukujen välisessä kahnauksessa vereen tahriintunut miehen liivi - varustettuna myös seitsemällä teräaseen tekemällä repaleisella reiällä.

Äitini ja koko perheen fiilikset nousivat luonnollisesti kattoon...
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Viestin lähetti -Kantor-
Suomessa sosiaaliturva takaa kuitenkin työttömillekin vähemmistöille Mersut ja hienot muotivaatteet.
Hohhoijaa. Miten niin muka ennakkoluuloja ja väärää tietoa...
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Tuossahan on pointti, että ei saa sanoa kenestäkään mitään, ettei leimauduta rasisteiksi.
Kuitenkin leimataan ihan surutta vaikka koko Hells Angels Finland tjsp., vaikka niissäkin on _osassa_ jäseniä, jotka eivät ole ikään tehneet mitään.

Jos nyt vaikka mustalaisia kuitenkin ajatellaan, niin heillä ei ole mitään puolustusta. Heillä on ollut balttiarallaa 100-vuotta sopeutua yhteiskuntaan ja siltikään se ei onnistu. Minä en voi sanoa muuta kuin, että ei milläään pahalla, mutta moottorisahalla.
Työtävieroksuvia ja rötösteleviä hylkiöitä, joka sekin vielä menisi, mutta ovat vielä kaiken lisäksi niin saatanan kieroja paskahousuja ja hakevat syitä tekemisiinsä milloin mistäkin kulttuurisesta seikasta ja syyttävät vielä syrjinnästä, että oikein oksettaa.
Meillä oli intissä yksi feija, joka sanoi, että oman perheen ulkopuolelta kukaan sukulainen, puhumattakaan muista, ei enää edes tervehdi häntä sen vuoksi. Siis siksi, kun halusi olla kuten valtaväestö ja frendinsä - maanmiehensä.

Vähän aika sitten luin lehtijutun, jossa väitettiin, että mustalaiset eivät pääse omissa vehkeissään Vantaan Tikkurilan ravintoloihin sisään. Tottahan se oli, kun asiaa käytännössä kokeiltiin vaikka ravintoloitsijat eivät tietty mitään myöntäneetkään. Nostan hattua. Tuohonhan pätee sama kun mannein omaan logiikkaan. Jos et kuulu meihin, olet meitä vastaan.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Feikkiheikit
Re: Re: Vähemmistöt ja rikokset

Viestin lähetti Predator
Ai jaa. Minä onneton pusken duunia niska limassa, mutta en minä ole saanut aikaiseksi ylimääräistä rahaa Mersun ostoon.

Niinpä. Tässähän se epäkohta onkin.
Ehkäpä kuitenkin liioittelin vähän tuossa Mersu-jutussa, mutta pointti oli se, että työttömille (lue laiskoille työttömille) maksetaan Suomessa aivan liikaa.

Tuostakaan en nyt menisi niin takuuseen, että Suomi on rasistinen valtio. Suomessa vaan ajatellaan siten, että jos kritisoit jostakin asiasta tummaihoista --> olet rasisti, jos et suosi maahanmuuttoa --> olet rasisti. Ja kaikki tämä vaikket olisi esittänytkään mitään rotuopillista ajattelua. Todella pieni marginaaliryhmä pitää kuitenkin valkoista rotua tummaa rotua parempana ja se on rasismia, ei ylenpänä mainitut esimerkit.
Pointti on se, että mustaa Suomessa ei saa kritisoida aiheesta leimautumatta rasistiksi, mutta omaa rotuaan pitää kyllä ruoskia oikein urakalla. "Olemme me niin ilkeitä ja pahoja viattomille somaaleille". Tämä on valitettava suuntaus, mutta minkäs teet kun 80% väestöstä ei osaa suodattaa mediasta pulppuavaa paskaa ohi korvien.
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Re: Re: Re: Vähemmistöt ja rikokset

Viestin lähetti -Kantor-
Ehkäpä kuitenkin liioittelin vähän tuossa Mersu-jutussa, mutta pointti oli se, että työttömille (lue laiskoille työttömille) maksetaan Suomessa aivan liikaa.
Oli sitten laiska tai ahkera työtön ja elää peruspäivärahan tai vastaavan turvin, ei ikinä voida puhua että maksettaisiin liikaa. Juuri ja juuri sillä pärjää niin kuin kai on tarkoituskin, mutta mersuja eikä mitään muitakaan moottorikulkuneuvoja niillä korvauksilla hankita. Eivät hanki edes maahanmuuttajat.
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Rontti on kyllä ihan oikeassa tuossa asiassa. Huonekalut voi saada jos mitään ei ole, mutta ei sieltä ylimääräistä rahaa anneta.
Somaleiden mahdolliset Mersut perustuvat siihen, että nämä suomeen asti päässeet ovat varakkaita. Ne köyhät ovat jo jääneet _ei_niin hyvinvointivaltioihin_ tuonne matkan varrelle.
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Viestin lähetti -Kantor-
Tilastojen mukaan varsinkin somaalit ja mustalaiset tekevät eniten rikoksia Suomessa suhteutettuna muihin vähemmistöihin tai suomalaisiin. Näihin tilastoihin saattaa törmätä mediassakin silloin tällöin, mutta kovin paljon niistä ei mesota, koska niiden pelätään lisäävän rasismia. .
Olisi ollut mukava katsella noita mainitsemiasi tilastoja. Tai ainakin jonkinlainen lähde, kun kerran ketjunkin asiasta vaivauduit avaamaan.

Tämä nyt ei tarkoita sitä, etteikö asia voisi olla niin kuin kerrot. Olen kyllä itsekin lukenut maahanmuuttajien ongelmista, mutta tuollaisia tilastoja en tosiaan ole missään huomannut tai ainakaan eivät ole mieleen jääneet.

Samoja tilastojakin voidaan tulkita niin monen eri tapaan.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Mietin monta kertaa kirjoittaako vaiko eikö, mutta kirjoitan nyt kuitenkin pari korjausta, kun niin paljon paskaa tuossa avauksessa oli. Ensinnäkin jos joillain pakolaisilla sitä rahaa on, niin se tosiaan jo ollut kotimaassa. Suurin osa Somaliasta tulleista pakolaisista on rikkaita, koska köyhät eivät karkuun ole päässeet. Näistäkin ns. rikkaista kuitenkaan ei usea ole Suomen mittakaavassa rikas. Joten harvapa niillä mersuilla ajaa. Toisaalta somalien elämäntapa eroaa paljon suomalaisista, sen lisäksi Suomi on varmasti yksi maailman rasistisimpia valtiota(johtuen jo siitä että täällä ei paljoa ole ulkomaalaisia) joten varmasti täällä ulkolaiset usein joutuvat syrjityiksi.

On hyvä katsoa esim. Vietnamista tulleita pakolaisia, he ovat olleet jo vähän kauemmin ja sopueutuneet yhteiskuntaan jo. Jos Somalailelle annetaan jatkossa mahdollisuudet niin kyllä heidänkin sopeutuminen parantuu. Tietenkin on aina ns. mätiä omenoita, mutta se ei muuta kokonaisuutta. Varmasti monelle somalille on vaikeaa kun työtä et saa mistään, vaikka koulutus olisikin. Mietippä itse tilannetta arvon -kantor- jos olisit kouluttautunut pitkälle ja hakisit töihin minne vain, vaikka ns. matalammallekkin kuin koulutuksesi antaisi olettaa ja et saisi töitä ihonvärisi takia. Luuletko ettei se pitemmän päälle vaikuttaisi käytökseesi? En tarkoita että välttämättä tämä yksistään johtaisi rikoksiin, mutta tuskinpa Suomen olosuhteet kauheasti tukevatkaan yhteiskuntaan todellista sopeutumista kaikin puolin. Itselläni on ollut harrastuksen kautta mahdollisuus olla tekemisissä somalaiden kanssa ja ihan samalla tavalla oli henkilöllisiä eroja, kuin suomalaisissa.

Tilastot olisi tosiaan mukava nähdä.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Viestin lähetti Mike
Rontti on kyllä ihan oikeassa tuossa asiassa. Huonekalut voi saada jos mitään ei ole, mutta ei sieltä ylimääräistä rahaa anneta.
Somaleiden mahdolliset Mersut perustuvat siihen, että nämä suomeen asti päässeet ovat varakkaita. Ne köyhät ovat jo jääneet _ei_niin hyvinvointivaltioihin_ tuonne matkan varrelle.

Tässä olet sinänsä väärässä, sillä kyllä ulkomaalaiset saavat paljon enemmän avustuksia kuin Suomalaiset.

Minulla on 2 vietnamilaista ystävää jotka olen tuntenut pienestä asti. He ovat siis asuneet jo toistakymmentä vuotta Suomessa ja heidän vanhempansa käyvät ihan tavallisesti töissä. Kuitenkin tämä perhe on aina saanut sosiaaliapua valtiolta kaikkeen mahdolliseen. Yksi esimerkki oli kun tämä toinen kavereistani kävi aina hakemassa sossusta rahat punttisali korttiin. Nykyään näillä kavereillani on 3 omaa ravintolaa Suomessa.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Mittakaava on kuitenkin juuri Miken kuvaama. Eihän kyse ole mistään mersuista tai luksuksesta vaan lähinnä tavallisista asioista. Kuten sanottua työllistyminen on melkeinpä välttämätöntä oman yrittäjyyden kautta, eikä ns. kouluttautumisesta ole läheskään sitä hyötyä mitä suomalaisilla. Mietippä Ck miksi juuri Vietnamilaisilla tutuillasi on ne ravintolat, eivätkä esim. ole töissä suomalaisten pyörittämissä ravintoloissa.
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Viestin lähetti Ck
Yksi esimerkki oli kun tämä toinen kavereistani kävi aina hakemassa sossusta rahat punttisali korttiin. Nykyään näillä kavereillani on 3 omaa ravintolaa Suomessa.
Ihan vastaavan esimerkin voin kertoa minäkin ihan paljasjalkaisesta suomalaisesta. Niillä punttisalirahoillako ne kaverisi ravintolansa ovat hankkineet? Hohhoijaa...
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Viestin lähetti eagle
Mietippä Ck miksi juuri Vietnamilaisilla tutuillasi on ne ravintolat, eivätkä esim. ole töissä suomalaisten pyörittämissä ravintoloissa.

Tässä on hyvä esimerkki kunnon rasismin vastaisesta kommentista. Joudun näköjään siis mainitsemaan, että minä en todellakaan ole rasisti vaan arvostelen Suomen ulkomaalaispolitiikkaa. Enkö juuri maininnut, että nämä Vietnamilaiset ovat minun ystäviäni ja minulla on paljon muitakin ulkomaalaisia ystäviä. Hauskaa, että näissä keskusteluissa joutuu aina mainitsemaan ulkomaalais myönteisyytensä ennen kuin sinunlaisesi voivat kuunnella mitään järki syitä.

Elikkä painotan vielä, että arvostelen Suomen ulkomaalaispolitiikkaa enkä näitä ystäviäni!

Nämä molemmat Vietnamilaiset YSTÄVÄNI ovat olleet myös Suomalaisten työnantajien töissä ja monessa eri työpaikassa. He ovat perustaneet nämä omat ravintolansa siitä syystä, että yrityksen perustaminen on tehty ulkomaalaiselle paljon helpommaksi kuin Suomalaiselle. Heidän on helpompi myös menestyä yksityisyrittäjänä kuin Suomalaisten. Olen myös erittäin onnellisia heidän puolestaan, että heillä on omat ravintolansa ja olen niissä muutamat kerrat ollut juotettavanakin. Että silleen.

Viestin lähetti Rontti
Ihan vastaavan esimerkin voin kertoa minäkin ihan paljasjalkaisesta suomalaisesta. Niillä punttisalirahoillako ne kaverisi ravintolansa ovat hankkineet? Hohhoijaa...

Minäpä en oikein usko sinua, että muka sinun ystäväsi saisivat jatkuvasti punttisali kortit sossusta jos heidän äitinsä ja isänsä ovat töissä. Juuri niillä punttisali korteillahan he ovat ne ravintolansa hankkineet (tähän sitten se hymiö). Ei hyvää päivää ja hohhoijaa vaan itsellesi...
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Olen Ck tietoinen mainitsemistasi asioista ja varsinkin tuosta yrittäjäksi ryhtymisestä, joka tosiaan on paljon helpompaa kuin suomalaisella - siis lähinnä sen starttirahan saaminen. Tarkoitin itse siis juuri sitä, että tuo "ylimääräisen rahan" saaminen on kovin suhteellista verrattuna tavalliseen taatelintallaajaan. Saa sieltä ylimääräistä oikeasti monet suomalaisetkin, jotka ovat tehneet noista fattakäynneistä itselleen suorastaan taidetta hyväuskoisen tädin avulla.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Viestin lähetti Mike
Olen Ck tietoinen mainitsemistasi asioista ja varsinkin tuosta yrittäjäksi ryhtymisestä, joka tosiaan on paljon helpompaa kuin suomalaisella - siis lähinnä sen starttirahan saaminen. Tarkoitin itse siis juuri sitä, että tuo "ylimääräisen rahan" saaminen on kovin suhteellista verrattuna tavalliseen taatelintallaajaan. Saa sieltä ylimääräistä oikeasti monet suomalaisetkin, jotka ovat tehneet noista fattakäynneistä itselleen suorastaan taidetta hyväuskoisen tädin avulla.

Joo, lainasinkin sinua vaan esimerkkinä eikä kirjoitukseni niinkään ollut tarkoitettu sinuun kohdistuvaksi, vaikka mainitsinkin sinun olevan sinänsä väärässä.

Kyllä tosiaankin Suomalaisetkin tuolta sossusta paljon saavat sossusta rahaa, mutta juuri nämä jotka ovat tehneet siitä taidetta, niin huijaavat eli yleensä tekevät rikoksen. Ulkomaalaisten ei tarvitse tehdä taidetta eikä sen takia myöskään rikosta, että saavat sossusta rahaa, niin kuin vissiin itsekin tuossa mainitsit.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Niin kun puhutaan työttömistä, niin hyvänä esimerkkinä kesällä olin töissä firmassa missä kuulin juttuja suomalaisista työttömistä, jotka kiertävät ympäri Suomen "työhaastatteluissa", tarkoitus on vain ottaa nimi paperiin että on käyty "paikassa x", jotta sitten saa kulukurvaukset, jne.

Ck, pahoitteluni jos olin hyökkäävä, lähinnä tarkoitus oli yleisesti herättää huomiota siitä että miksi suurin osa ulkomaalaisista jotka ovat töissä ovat itse itsensä työllistäneet tai toisten ulkomaalaisten yrityksessä töissä. Eikä se syy ole se starttiraha, vaan se että se on Suomessa usein(ei siis aina) se ainoa mahdollisuus. Toki tätä samaa esiintyy esim. Ruotsissa, vaikka siellä paljon enemmän onkin ulkomaalaisia ja pakolaisia. Tuttavaperheen mies on Eritreasta lähtöisin ja ei ole koskaan voinut edes haaveilla töistä koulutuksensa(insinööri) mukaisesta ammatista. Sentään taksikuskiksi lopulta kelpasi.

Suomessakin muuten tulee työvoimapula pian, olisi siis hyvä opetella vähän vastaanottavampaa asennetta, eikä niin kriittistä ja epäluuloista.

Niin ja kuten yllä mainitsin on hyvä että ulkolaisen on helpompi alkaa yrittäjäksi, koska se tosiaan on lähes se ainoa mahdollisuus saada Suomessa töitä. Mutta tuo puhe että sitä ylimääräistä rahaa muka sataisi ovista ja ikkunoista on täyttä sitä itseään.
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Viestin lähetti Ck
Minäpä en oikein usko sinua, että muka sinun ystäväsi saisivat jatkuvasti punttisali kortit sossusta jos heidän äitinsä ja isänsä ovat töissä. Juuri niillä punttisali korteillahan he ovat ne ravintolansa hankkineet (tähän sitten se hymiö).
Usko pois vain, asia on juuri niin kuin Mike tuossa edellä sanoikin. Omat ystäväni ovat kyllä jo kuta kuinkin lentäneet kotipesistään ja asuvat siis omillaan, mutta sehän nyt ei asiaa sinällään muuta. Laki on kyllä aika selvä ja säännökset kyllä löytyvät jokaiseen tapaukseen.

Olen toki itsekin kuullut näistä "ylimääräisistä" ulkomaalaisia yrittäjiä auttavista tuista. Tietääkseni myös ihan "tavis työtön maahanmuuttaja" saa aboriginaalikansaan verrattuna joitain erityistukia, mutta ne eivät määrällisesti ole mitenkään merkittäviä, vaan pikemminkin ihan perusteltuja.

Tukien väärinkäyttöä tapahtuu varmasti ihan yhtälailla ihan kotimaisinkin voimin. Mitään tilastoa minulla ei kyllä tästäkään ole.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Suomi on erittäin rasistinen valtio sekä yhteiskuntarakenteellisesti (lainsäädäntö) että asenteellisesti. Mistäkö tiedän?

No, itse olen esimerkiksi ollut mukana kun 154 cm vaimoni on saatettu lentokoneeseen kahden rajavartijan toimesta. Syynä tähän taannoiseen käännytykseen oli se, että seitsemän kuukauden oleskeluluvan käsittelyn jälkeen viranomaisille selvisi, että hakemus oli jätetty väärään paikkaan. Aikaa maasta poistumiseen annettiin 10 päivää ja passi otettiin tuoksi ajaksi pois, ettei pääsisi muualle EU:n alueelle pahojaan tekemään. Sitten kun kävimme jättämässä lapun oikealla, Limassa sijaitsevalle, luukulle, tuli lupa 3 kuukaudessa.

Työmarkkinatuki vaimoltani evättiin kun hän ei pystynyt todistamaan, ettei ole enää kirjoilla Ecuadorilaisessa yliopistossa, jossa oli kolme vuotta aiemmin opiskellut. Katsoivat täysipäiväiseksi opiskelijaksi.

Arkielämässä vaimoni, joka ei siis ole mitenkään musta, ainoastaan vähän tummempi, joutuu tämän tästä erityyppisen nälvinnän kohteeksi. Pari viikkoa sitten eräs autoilija antoi suojatiellä tilaa ja yritti sitten ajaa päälle. Kadulla joutuu jatkuvasti pahansuopien katseiden kohteeksi. Ja vaikka suoranaista väkivaltaa tai todistettavaa syrjintää tapahtuu äärimmäisen harvoin, jättää pienikin vihamielisyys pahan mielen todella pitkäksi aikaa.

Työpaikan saanti on helvetin hankalaa ja opiskelukaan ei onnistu ihan tuosta vaan. Muualle suoritetut opinnot ovat paskapaperin arvoisia ja sisäänpääsy ulkomaalaisella todistuksella on hankalaa jopa ammattikouluihin, vaikka suomen kielikin olisi kohtalaisesti hallussa.

Elämä ulkomaalaiselle ei ole Suomessa täysin mahdotonta, mutta se vaatii kyllä poikkeuksellista sinnikkyyttä ja paksunahkaisuutta. Viranomaisten kanssa toimiessa kaikki pykälät on itse tarkistettava (pakolaisilla on näissä asioissa parempi palvelu). Onneksi kuitenkin on myös paljon ystävällisiä ja avuliaita ihmisiä kaikkien kusipäiden vastapainoksi. Toisaalta tiettyihin leimautuneisiin ryhmiin kuuluminen takaa varmasti vielä paljon karumman kohtelun.

Ai niin, ja meillä ei ole mersua ja äitiysrahaakin maksetaan sen minimin mukaan eli jotain 250-300 € kuussa.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Niin kuin tuossa aikaisemmin mainitsinkin, niin tuossahan se ero juuri syntyy kun ulkomaalainen ja Suomalainen hakee avustuksia. Jos työssä käyvä Suomalainen joka saa vähintään hänelle kuuluvaa peruspalkkaa menee sossusta hakemaan avustuksia, niin aivan varmasti hän ei niitä saa jos kertoo totuuden vaikka hänellä tähän avustukseen olisi tarvettakin. Jos hän haluaa avustusta tuon palkkansa päälle, niin hänen on valehdeltava ja näin ollen hän tekee rikoksen.

Kun taas ulkomaalainen joka on töissä voi saada tämän palkkansa päälle avustuksia ihan huijaamattakin vaikka ei avustusta välttämättä tarvisisikaan. Tämä on väärin Suomalaisia kohtaan.

Tuo Eaglen mainitsema ulkomaalisten hylkiminen koulutustaan vastaaviin töihin haussa on minusta myöskin väärin. Yleensäkin jonkun ns. erilaisuuden takia hylkiminen työnhaussa on väärin oli sitten syynä sukupuoli, pärstäkerroin tai ulkomaalaisuus.
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Viestin lähetti Ck
Niin kuin tuossa aikaisemmin mainitsinkin, niin tuossahan se ero juuri syntyy kun ulkomaalainen ja Suomalainen hakee avustuksia. Jos työssä käyvä Suomalainen joka saa vähintään hänelle kuuluvaa peruspalkkaa menee sossusta hakemaan avustuksia, niin aivan varmasti hän ei niitä saa jos kertoo totuuden vaikka hänellä tähän avustukseen olisi tarvettakin. Jos hän haluaa avustusta tuon palkkansa päälle, niin hänen on valehdeltava ja näin ollen hän tekee rikoksen.
Ennen kuin kirjoitat seuraavan kerran, suosittelen tutustumista toimeentulolakiin.
 
Tiedän täältä pohjoisesta muutaman ulkomaalaisen jotka ovat asuneet Suomessa jo toistakymmentä vuotta jotka eivät ole koskaan käyneet soskussa hakemassa rahaa.

Aina kun hakivat töitä niin ehdotettiin hanttihommia yms. töitä mitkä eivät muille kelvanneet.

Nämä herrat sitten sisuuntuivat ja perustivat omat ravintolat jotka menestyvät hyvin.On kuulemma kateellisia riittänyt ja niitä jotka ovat tietävinään että siellä vain kierretään veroja ja pessään huumerahaa.
Tuumasivat että kaikkea sitä kuuleekin ja kovalla työllä ne tulokset tulee ja myös sen että on paljon mukavampi olla omana pomo kun jonkun asennevammaisen suomalaisen pompoteltava.
 

Seti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Lähdenpä kommentoimaan. Avauksen luin mutta jätin muiden aatteet toistaiseksi lukematta, joten lykätään teksti raakana ruudulle.

Somalit ja Mannet. Näistähän tässä puhutaan. Heti kättelyssä täytyy määritellä sanat Neekeri - Somali - Tummaihoinen - Manne

Näistä sanat neekeri ja mustaihoinen käsittävät koko mustan ihmiskunnan (vähän samaan tapaan kuin narri = jokeri) manne - mustalainen on sitten tämä toinen haarautuma. Heitä ei kuitenkaan saa kutsua valkoisiksi muttei myöskään mustiksi. Joten mm. suomen poliisi on ottanut (olosuhteiden pakosta) käyttöön termin "tumma". Tässä on se huono puoli että mustaa tai siis tummaihoista henkilöä ei saa kutsua sanoilla "musta" eikä "neekeri" joten sekä somaleja että romaneja kutsutaan sanalla "tumma" Ja asiaan...

Asuinmuodostani johtuen olen joka päivä asemassa jossa saan tutustua kyseisten marginaaliryhmien käyttäytymismallliin.

Somalit, suurin haitta on ERITTÄIN kovaääninen puhe. Tätä tapahtuu kaikkialla. Toinen haitta, johon tottuu kuin paskan hajuun, on kyseisen heimon perinneruoat. En tiedä mitä se on mutta todennäköisesti söisin mieluummin vaikka mämmiä. Ja ne hyvät puolet. Miesväki on suurella todennäköisyydellä töissä. Koko porukka myös nukkuu öisin.

Mannet, suurin haitta on ERITTÄIN kovaääninen puhe. Tätä tapahtuu kaikkialla. Toinen haitta on se että ilmeisesti nukkuvat päivät ja elävät yöllä.

Tuosta voikin nykiä johtopäätöksen että tässä talossa on aina elämää. Lisämausteen tuo ensiasunnossaan oleva nuoripari, joka ei varmasti ole ennen asunut kerrostalossa. Ketä tässä pitäisi vihata ? Tavallaan kaikkia. Tavallaan ei ketään. Korvatulpat on keksitty ja hyvä puoli on se että voi itsekin hieman mölytä ilman pelkoa häädöstä. Sopeutumisesta se vaan on kiinni.

Juu ja asuu tässä rapussa ryssiäkin. Niitä ei vaan oikein huomaa kuin vahingossa. Tänäänkin nostivat kytkintä aamukuudelta pilkkikamat päällä. Ihanne naapureita.
 

tumba17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit jo vuodesta 1971
Sen verran faktatietoutta asiaan, että Suomessa asuu noin 6000 mustalaista, joista melkein 2000lla on rikosrekisteri, eli 1/3 porukasta. Tieto on peräisin mustalaiselta, joka on koulutukseltaan juristi ja edustaa sattuneista syistä heimokansaansa usein oikeudessa. Ko. herra itse pitää tilannetta todella huolestuttavana ja kun siihen ei tunnu edes tulevan parannusta.

Sitten toinen mielenkiintoinen tilasto saadaan, kun katsotaan eri ulkomaalaisryhmien työttömyystilastoa verrattuna ns. suomalaisiin. Aasiasta tulleiden työttömyysprosentti noudettelee jatkuvasti suurin piirtein samoja linjoja kun Suomessa keskimäärin, kun taas esim. somalien prosentti on reilu 90%. Eli, tästä voi hiukan haarukoida esim. asennoitumista duunin tekoon. Aasialaisille jo kulttuuritausta takia muiden kun sukulaisten/tuttujen apuun tukeutuminen on vaikea hyväksyä, joten duuni kun duuni otetaan vastaan, sitten taas muualla tilanne ei ole ihan sama. Pointtini on, että maassa maan tavalla tai sitten maasta pois. Jos peruskulttuuritapohin kuuluu mm. duunin teko, niin se tulee sitten ulottaa kaikille ja jos siihen ei sopeudu, niin sitten tulee hakeutua muille maille.

Kurioositeetiina vielä, en ole Halme-fani, asun itsekin ulkomailla, joten joudun sopeutumaan paikallisiin "kummallisuuksiin" ja tuttavapiiriini kuuluu monen värisiä ihmisiä.
 

Seti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kommentit luettu. Juuta ja jaata siellä täällä. Tartun näihin

"-Kantor-" "en kannatakaan maahanmuuttamista esimerkiksi Somaliasta, koska se on tuottanut- ja tulee aina tuottamaan ongelmia."

Faktat puuttuu mutta mutulla sanoisin että ei sieltä ole viimeisen viiden vuoden aikana juuri ketään tullutkaan.

"Mike" - "Huonekalut voi saada jos mitään ei ole, mutta ei sieltä ylimääräistä rahaa anneta."

Juu ja ei. Mitä enemmän lapsia sitä enemmän nappulaa käteen. Ja näillä somaleilla on (yleistäen) melkoisen suuret perheet. Appattiralla 8 mukulaa nurkissaa = vähintään 10-12k vaarinrahaa/kk (lähde kela/fatta, tarkka luku löytynee kyseisten paikkojen sivuilta)

"eagle" - "Suurin osa Somaliasta tulleista pakolaisista on rikkaita, koska köyhät eivät karkuun ole päässeet."
Tämä lienee fakta. Ainakin Vantaan 10. rikkaimman miehen joukossa on yksi tuolta päin lähtöisin oleva (siis nimen perusteella)

Höösäämis esimerkki - http://www.pudasjarvi.fi/poytakirjat/kokous/KOKOUS-126-18.HTM
 

Seti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti tumba17
Sen verran faktatietoutta asiaan, että Suomessa asuu noin 6000 mustalaista, joista melkein 2000lla on rikosrekisteri, eli 1/3 porukasta.

Aasiasta tulleiden työttömyysprosentti noudettelee jatkuvasti suurin piirtein samoja linjoja kun Suomessa keskimäärin, kun taas esim. somalien prosentti on reilu 90%. .


Hyssss. Ei saa sanoa pahaa manneista/somaleista. Nimimerkillä Aittoniemi presidentiksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös