Vähän markkinoinnista ja brändistä :))

• 631
  • 1

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Markkinoinnin aakkoset: (lyhyt oppimäärä)
-----------------------------------------

Näet upean naisen bileissä. Kävelet hänen luokseen ja sanot:
\"Hei, olen loistava sängyssä!\"
- Tämä on Suoramarkkinointia.

Olet juhlissa ystäviesi kanssa ja huomaa upean tytön. Yksi ystävistäsi menee tytön luokse, osoittaa sinua ja sanoo:
\"Kaverini on loistava sängyssä!\"
- Tämä on Mainontaa.

Näet juhlissa kauniin naisen. Otat selville hänen puhelinnumeronsa. Soitat seuraavana päivänä ja sanot:
\"Hei, olen loistava sängyssä!\"
- Tämä on Telemarkkinointia

Juhlissa ollessasi huomaat upean naisen. Nouset ylös, suoristat solmiosi ja kävelet hänen luokseen tarjotaksesi drinkin. Avaat hänelle oven, nostat pudonneen laukun, tarjoat ajelua, ja sanot:
\"Ai niin, olen muuten loistava sängyssä!\"
- Tämä on PR-toimintaa

Olet juhlissa ja huomaat aivan upean naisen. Nainen kävelee luoksesi ja sanoo:
\"Olen kuullut, että olet loistava sängyssä!\"
-Tässä on kyseessä Brändin tunnistaminen

...että sellaista,

teemu_s

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC, Montreal Canadiens
Hienoa flintstone!

Koska opiskelen markkinointia ajattelin hiukan kertoa lisää aiheesta:

flintstonehan kertoi erilaisista ulkoisen markkinoinnin keinoista. Ulkoisen markkinoinnin on kuitenkin oltava totuudenmukaista sillä asiakkaalle ei saa antaa turhia lupauksia palvelun tasosta ja tyydyttävyydestä. Lupauksen antajan on varmistettava että organisaatiossa asiakasrajapinnassa toimivat osat voivat lunastaa lupauksen. Asiakastyytyväisyys on osa menestyvää yritystä.

Tähän väliin on hyvä kertoa markkinoinnin kilpailukeinot:
- tuote (Hei sun heiluvilles!)
- hinta (Drinkki tai kaksi?)
- saatavuus ja jakelutiet (Tie baarista kotiin, kotiovelta makuuhuoneeseen/keittiöön/olohuoneeseen asiakkaan halujen mukaan)
- mainonta (Hei, olen loistava sängyssä!)

Tuotteen on oltava asiakasta miellyttävä. Hinta-laatu suhteen on täsmättävä. Saatavuus pitää olla helppoa. Mainonnan tulee olla 1. kappaleessa mainitun kaltaista. Tässä siis hiukan täydennystä flintstonen loistavaan esimerkkiin.

ps.kaikkea sitä pitääkin kirjottaa..joutessaan..

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy