Uusi televisio

  • 755 057
  • 2 822

jlammi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Jokerit, TPS, TuTo
niin, kannattaako nyt hankkia uusi 16:9 töllö ennen digiaikaa vai odottaa jouluun hakusessa olisi kahden - kolmen tonnin
(21-28"). katselin tässä esim expertin vepiä niin halvalla lähtee.
nykyinen 14" alkaa jurppimaan oikein urakalla ;)
tosin pitäisi säästää kuukausi - pari.
 

ELÄKELÄINEN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Keski- Uudenmaan muoviseurat
Joku muukin erehtynyt Daewoohon.Ostin oman 28 # n. 5 vuotta sitten.Myöhemmin TM:n testissä ei saanut yhtään tähteä.
Jos olisi rahaa vaihtaisin heti pois.Pari kertaa sitä on korjattu,mutta kuva välkyy ja raidoittuu edelleen.
Pahinta on ääni.Laajasta asteikosta huolimatta tasoja on käytännössä vain kaksi: kova ja erittäin kova.Yleensä en halvinta osta ,enkä vastaisuudessakaan.
Olisi kyllä kiva tietää ,että milloin TV kannattaa vaihtaa ja minkätyyppiseen kun digiTV tulossa.Ettei mokaa toista kertaa.
 

TM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Viestin lähetti EKI
Joku muukin erehtynyt Daewoohon.Ostin oman 28 # n. 5 vuotta sitten.Myöhemmin TM:n testissä ei saanut yhtään tähteä.
Jos olisi rahaa vaihtaisin heti pois.Pari kertaa sitä on korjattu,mutta kuva välkyy ja raidoittuu edelleen.
Pahinta on ääni.Laajasta asteikosta huolimatta tasoja on käytännössä vain kaksi: kova ja erittäin kova.Yleensä en halvinta osta ,enkä vastaisuudessakaan.
Olisi kyllä kiva tietää ,että milloin TV kannattaa vaihtaa ja minkätyyppiseen kun digiTV tulossa.Ettei mokaa toista kertaa.

Miten olet insinöörinä noinkin kovan mokan tehnyt eli ostanut Daewoon? Suosittelisin uudeksi telkkariksi Sonya, Panasonicia tai JVC:tä. Niissä on laatua. :)
 

JanJ

Jäsen
Markantalo myi varastotyhjennyksessä aika halvalla telkkuja,
ostin kompromissiratkaisun
eli 25" Finlux hyvän telkun.
stereoääni, 512 sivun muisti, alasivujen selaus jne.
vaan 1991,- eli aika halpa.
erinomainen kuva! hupina se PIP-toiminto.
 

Luca

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Mulla on pelkkiä positiivisia kokemuksia Nokian telkkareista, viimeks 20 tuumanen ja nyt pari vuotta ollut 29 tuumanen. Tykkään kuvasta ja tekst-tv:stä jne ja muuta "huoltoa" ei ole ollut kuin kaken patterien vaihto. :)
 

jlammi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Jokerit, TPS, TuTo
njoo, pitänee keksiä jotain, mutta ei jaksa sitä varten stadiin täältä kylältä lähteä ;)
 

Kynä

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Minun käsitykseni mukaan tv:n ostossa ei juuri nyt kannata hoppuilla, mutta jos vanha on leviämässä käsiin, niin joulukuu ei se ole kuu, jota kannattaa odotella.
Muistan lukeneeni jostain, että loppuvuodesta kauppoihin tulee näitä digi-bokseja, joista sitten voit scart-liittimellä rakentaa ihan oikean digi-tv:n. (Niin, ja sitten sinulla ja Soililla...)

Sen sijaan varsinaisia digi-telkkareita taidetaan joutua odottelemaan pitkälle ensi vuoteen. Käsittääkseni telkkarinvalmistajat eivät edes ole vielä aloittaneet näiden tekoa, tai ainakaan maahantuojat eivät ole suunnitelleet hankkimista. Ideahan tässä on tottakai se, että otetaan kuluttajilta pois kaikki se raha, mikä voidaan (ensin ostetaan vanhan mallin tv:itä, sitten digi-boksit, ja sitten lasketaan markkinoille digi-telkkarit).

Näissä digi-systeemeissähän on yhä vielä tälläkin hetkellä "kauhee mokka". Nykyteknologia ei vielä salli nauhoittaa kuin sitä ohjelmaa, jota katselee. Mikäli haluaa katsella kakkosta ja nauhoittaa kolmosta, pitää ostaa kaksi digi-boksia. Näin on näreet!
 

jlammi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Jokerit, TPS, TuTo
njoo, olinpa huomaavinani että oliko se tämän vai eilisen päivän hesarissa oli isohko mainos digi-tv:stä hintaan 4490 tms.
joku remonttiale tai jotain. (28")
ja eikös 28" 16:9 vastaa 32":n 4:3:sta?
 

ELÄKELÄINEN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Keski- Uudenmaan muoviseurat
Viestin lähetti TM


Miten olet insinöörinä noinkin kovan mokan tehnyt eli ostanut Daewoon? Suosittelisin uudeksi telkkariksi Sonya, Panasonicia tai JVC:tä. Niissä on laatua. :)



En yleensä osta näitä paskamerkkejä.Ennen Daewoota oli kuitenkin vaimon peruina vanha Gold Star,joka oli ihan kohtalainen.Sen perusteella ostin halvan Daewoon esittelykoneen,että kerrankin jotain halpaa.Nyt on tämäkin kokeilu tehty.En myöskään ole TV-insinööri,enkä esim. elekroniikasta tiedä yhtikäs mitään.
 

JanJ

Jäsen
Viestin lähetti jlammi
njoo, pitänee keksiä jotain, mutta ei jaksa sitä varten stadiin täältä kylältä lähteä ;)

Ei saa mainostaa, mutta se markantalo
veloittaa 0 markkaa kuljetuksesta mihin tahansa
suomessa. http://www.markantalo.fi/
 

filmirulla

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No itse tuli ostettua n. vuosi sitten uusi telkkari,kun vanha alkoi tarpeeksii paljon jurppia. Oli muuten kans joku 14 tuumainen töllö ilman txtv:tä. No sitte päätin pamauttaa ja ostaa uuden ja merkiksi olin päättänyt,että se on Sony vaan tuuma koko oli vielä hakusessa. Pitkän pähkäilyn jälkeen jossa oli ollut ensin 20 ja sitten 25 tuumaista päätin kerralla ostaa 29 tuumaisen vekottimen koska hinnoissakaan ei ollut aivan älytöntä eroa. Tää mun 29 maksoi karvaa vaille kolme tonnia joten voisin sanoa,että edukkaasti sain. Oli siinä sitten ihmettelemistä kerrakseen,kun oli raahannut 50 kiloisen laatikon sisälle ja sai kuvan vörkkimään oli meinaa hiukan samanlainen tunne kuin olisi ollut leffa teatterissa sen verran suurelta 29 tuntui vanhan 14 tuumaisen rinnalla.
 

pantteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti jlammi

ja eikös 28" 16:9 vastaa 32":n 4:3:sta?

Ei kun just päinvastoin!
16:9 televisiossa kuvaruutu on matalampi ja leveämpi kuin vastaavan tuumakoon omaavassa perinteisessä 4:3 töllössä. Eli siis 28" tv:n kuvaruutu on kulmasta kulmaan sen 28". Tällöin kun ruudun lävistäjä pysyy samana ja kuva levenee, niin luonnollisesti se samalla mataloituu. Kun sitten tähän 16:9 ruudulle täräytetään keskelle 4:3 kuva (reunoille jää mustat pystypalkit), niin se kuva on pienempi kuin vastaavan kokoisessa 4:3:ssa. Muistaakseni nyrkkisääntönä voidaan pitää 3" kuvakoon pienenemistä siirryttäessä laajakuvaan. 28" wide vastaa siis 25" tavallista.

Sitten itse alkuperäiseen kysymykseen....

Itselläni on ollut laajakuvatelevisio (28") jo 7 vuotta, enkä missään nimessä ostaisi enää vanhanmallista tölsöä ykköskoneeksi. Keittiöön, kesämökille tai vessaan tms. käy kyllä minullekkin vielä 4:3.

Tosin jos olet allerginen mustille palkeille (kuten jostain kumman syystä monet ovat), niin pitäydy 4:3:ssa. Itse ainakin katson ohjelmalähteestä riippuen kaiken materiaalin sillä kuvasuhteella, jolla se on tehty. TV kuvallahan tämä tarkoittaa mustia pystypalkkeja reunoilla. Mutta DVD:lla, ah mikä nautinto kun loistavan terävä kuva täyttää koko kuvaputken, eikä mustia vaakapalkkeja ole. Tosin monet elokuvat ovat aidossa widescreen formaatissa eli 1:2,35 jolloin laajakuva-tv:ssakin on pienet mustat vaakapalkit (huomattavasti pienemmät kuin 4:3:ssa kuitenkin). Jokatapauksessa vanhanmallinen kuva pienenee laajakuvassa vähemmän kuin laajakuva vanhanmallisessa tv:ssa. Onhan noissa wideissa toki kaikenlaisia zoomeja sun muita härdellejä, jolla 4:3 kuvankin saa täyttämään koko kuvaputken, mutta silloin aina joutuu tinkimään jostain. Joko kuvasta puuttuu ylä- ja/tai alareunasta osa tai sitten kuvassa on suhteet vääristyneet ja Jaana Pelkonenkin näyttää kohtuullisen tukevalta tädiltä. Siispä kuvasuhteet sellaisina kuin ne on tarkoitettu, hitonko väliä niillä mustilla palkeilla on!

Digitaalisessa tv:ssa lähetettävä kuvan suhde tulee olemaan 16:9 eli silloin ruudusta saa kaiken irti, eikä tarvitse pelleillä zoomeilla sun muilla. Tämä edellyttää tietysti sitä, että ohjelmasisältö tuotetaan tähän formaattiin. Siitä minulla ei ole mitään tietoa. Tiesitekö muuten, että digi-tv mahdollistaa myös mobiilin vastaanoton?

Sinäänsä ei varmaan kannata joulua odottaa (televisiohankinnan takia), että silloin ei saada kauppoihin vielä juuri mitään. Korkeintaan erillisiä set-top boxeja, jos vielä niitäkään. Sen lisäksi nämä ensimmäiset kiireessä värkätyt viritykset ovat sellaisia pommeja, etten suosittele vielä hankintaa. Kannattanee odotella jonkin aikaa, ja sittenkin vielä vuokrata ensin laite ja vasta myöhemmin ostaa kun tilanne on vakiintunut. Tässä pätee sama homma kuin muussakin uudessa tekniikassa: aluksi kallista ja vaatii jatkuvaa päivittämistä ja harrastuneisuutta, mutta sitten lmyöhemmin koko kansan huvia "karvalakkimalleineen".

Varsinaisestihan digi-tv ei ole muuten yhtään sen erilaisempi kuin "tavallinenkaan". Ainoastaan viritin on erilainen. Ohjelman piirto kuvaputkelle tapahtuu ihan samalla lailla kuin nykyisinkin. Siihenhän koko set-top boxikin perustuu. Laatikko on erillinen digitaaliviritin, joka dekoodaa bittivirran ja syöttää sitten audio ja videosignaalit scartin (tai muiden liittimien) kautta tv:lle ohittaen tv:n oman (analogisen) virittimen. Digitaalisen virittimen sisältäviä vastaanottimia alkaa varmaan tulemaan myös markkinoille ensi vuoden aikana. Näissä on kuitenkin samat alkuvaikeus ja päivtysongelmat kuin set-top boxeissakin. Lisäksi tv:n sisällä olevaa viritintä on pirusti vaikeampaa vaihtaa kuin erillistä "mustaa laatikkoa". Ja alkuvaiheessa näissä tv:issä tulee olemaan sekä dig. että analog. virittimet -> nostaa hintaa. Hinta tullee myös pysymään ylhäällä uutuuden vuoksi.

Analogisen television voi vielä ostaa ihan rauhassa, koska lähetykset tulevat jatkumaan ainakin vuoteen 2006. Enkä usko, että vielä silloinkaan digitaalilähetykset ja vastaanottimien penetraatio on vielä siinä vaiheessa, että analoginen verkko voitaisiin ajaa alas. Nykyiset toimiluvat siis ovat katkolla tuolloin 2006 ja alunperin oli tavoitteena, ettei niitä enää uusittaisi, mutta olen lähes varma, että analogiset lähetykset jatkuvat ainakin 10 vuotta. Ja sittenhän tv jo taas piiputtaakin ja on aika hankkia uusi....

Summa summarum, minun ohjeeni on: osta uusi tv rauhassa, äläkä välitä digi-hypetyksestä (ei se digitaalisuus ole itseisarvo). Osta laajakuva ja tarkista, että tarpeeksi liittimiä (taitaa nykyään olla melkein kaikissa 3 scartia), joista mielellään ainakin yksi ottaa sisään RGB-signaalia ja mahd. moni s-videota -> näin sinulla on digi-valmis tv, senkun kytket erillisen boxin perään. Tämmöinen tv on hyvä nyt (analog.-tv, DVD) ja tulevaisuudessa (digi-tv). Osta niin iso kuvakoko kuin rahkeet antaa myöden. (Aina sitä jälkeenpäin haluaisi sen (ja television) olevan isompi). Jos katseluetäisyytesi ei ole suuri 28":kin on riittävä.

Oho, tulipa pitkä tarina. Toivottavasti oli apua! Kysele jos jäi epäselväksi.....
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Pantteri

Et taida sittenkään olla ihan puusilmä ;).

Kiitän kovasti tuosta selostuksesta. Opin telkkareista enemmän kuin tähän astisessa elämässäni yhteensä. On nimittäin minullakin hiljalleen ajankohtaista uuden TV:n hankkiminen kun vanha Salora alkaa vedellä viimeisiään.
 

farsan

Jäsen
Suosikkijoukkue
LEIJONAT,Ässät, Djurgårdens .I.F. Teemu Selänne
älä

...osta B&O.ta mun on menny kymmenen vuoden aikana kolome kertaa rikki.

muuten on hyvä ja iso kuva..ja hintakin oli jo silloin 13000 kruunua...
 

Fosse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Chelsea FC
Itselläni olis töllön hankinta edessä lähipäivinä ja on tullu kierreltyä liikkeitä ja mölläiltyä eri ruutuja ihan kohtuullisesti. Kyllähän ainakin tuohon vanhaan telkkuun verrattuna kuva on loistava, otin sitten minkä tahansa kaupasta mukaan. Hintahaarukkana olen pitänyt sellaista 700 - 1200 €:a ja kriteereinä olisi ainakin se, että se on 32-tuumainen (100 Hz) suoralla kuvaputkella. Löytyykö joltain kommentteja/kokemuksia esimerkiksi seuraavista merkeistä (ja saa laittaa mahdollisen hinnankin mukaan):
  • Phillips 32PW8608
    Phillips 32PW8807
    Phillips 32PW9527
    Phillips 32PW9308 (tämä kiinnostais, että onko hyvä malli?)

    Finlux 82X300
    Finlux 82X310

    Panasonic TX-32PL10 / TX-32PS10
Varmaankin loppupeleissä alkaa oleen kysymys makuasioista ja onhan se nyt selvää, että 1200€:lla saa paremman kun 700€:lla (vai onko...), mutta missäs sitten on se hintalaatusuhde kohdillaan.
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Re: älä

Viestin lähetti farsan
...osta B&O.ta mun on menny kymmenen vuoden aikana kolome kertaa rikki.

muuten on hyvä ja iso kuva..ja hintakin oli jo silloin 13000 kruunua...
Eikun osta! Minulla on jo toinen B&O menossa. Jälkimmäinen jäi entiselle neidille ja toisella on 12 vuotta niskassa eikä ole ollut mitään hämminkiä.

Ihan näin yleisesti, vieläkö joku suunnittelee television hankintaa.. Eikö ole aika alkaa katselemaan projektoreita? Nythän alkavat tulemaan projektorit, joissa ei ole edes häiritsevää tuuletinta.

Itse en tule enää koskaan ostamaan televisiota.
 
Viimeksi muokattu:

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
32-tuumainen Finlux kolmatta kesää ja olen oikein tyytyväinen. Ainut mistä valittaisin, on se töllön alareunan paneelissa oleva virtakatkaisinpallukka. Katkaisen siitä virran aina silloin kun tv on pitempään käyttämättä ja se kytkin tuntuu olevan jotenkin omituisen, huteranoloisen jousen päässä. Sen takia mieleeni on hiipinyt ajatus, että tuo paikka tästä telkkarista pettää ensimmäisenä, kas kun sitä vuosien mittaan tulee kuitenkin painettua usein - en minä ainakaan uskalla pitää koko ajan tv:n "herätevirtaa" kytkettynä... sit mä kyllä repeen jos tuon namiskan petettyä tv-korjaaja sanoo että "ei kande jousta vaihtaa, osta uus telkkari". Noh, minähän olen pessimisti ja muutenkin hieman vainohulluhko.
 

Jinsui

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viestin lähetti Fosse76
Itselläni olis töllön hankinta edessä lähipäivinä ja on tullu kierreltyä liikkeitä ja mölläiltyä eri ruutuja ihan kohtuullisesti. Kyllähän ainakin tuohon vanhaan telkkuun verrattuna kuva on loistava, otin sitten minkä tahansa kaupasta mukaan. Hintahaarukkana olen pitänyt sellaista 700 - 1200 €:a ja kriteereinä olisi ainakin se, että se on 32-tuumainen (100 Hz) suoralla kuvaputkella. Löytyykö joltain kommentteja/kokemuksia esimerkiksi seuraavista merkeistä (ja saa laittaa mahdollisen hinnankin mukaan):
  • Phillips 32PW8608
    Phillips 32PW8807
    Phillips 32PW9527
    Phillips 32PW9308 (tämä kiinnostais, että onko hyvä malli?)

    Finlux 82X300
    Finlux 82X310

    Panasonic TX-32PL10 / TX-32PS10
Varmaankin loppupeleissä alkaa oleen kysymys makuasioista ja onhan se nyt selvää, että 1200€:lla saa paremman kun 700€:lla (vai onko...), mutta missäs sitten on se hintalaatusuhde kohdillaan.
32" laajakuvan osto on itsellänikin tapetilla, ja olen jo muutamia liikkeitä käynyt kiertämässä sekä ahkeraan etsinyt netistä tietoa uusimmista malleista.

Philipsit taitavat olla huoltotilastoissa aika korkealla, näin ainakin mutupohjalta muistan jostain lukeneeni. Toki hilppasella hyviäkin malleja on, oikeastaan tuo 8807 ja siitä isompinumeroiset. Niistä löytyy paljon kehuttu kuvanparannustekniikka Nigital Natural Motion, ilman tuota Philipsien kuvat ovat kovin rauhattomia. Tietenkin sitten kun mennään niihin PixelPlus-malleihin, joita tuosta listastasi kaksi alimmaista ovat, niin puhutaan jo todella hyvistä tv:sta. Hintaakin on sitten jo sen verran että ei tuohon budjettiisi sovi. Tuo 9803 taitaa olla halvin PixelPlus-malli, sen saa gigantista muistaakseni 1450 euroon. Tuosta halvemmalla ei paljoa saa vaikka Saksasta tilaisi. Mallin ainoa miinuspuoli on scrattien lukumäärä, ainoastaan 2, joista ilmeisesti vain toinen syö rgb:tä.

Suosittelisin katsastamaan Sonyn ja Panasonicin mallit. Taattua laatua ainakin omasta mielestäni. Sonyja saa halvalla Saksasta, ainakin 20-30% halvemmalla kuin Suomesta. Tsekkaa nettikauppa Netonnet ja Sonyn KV-32FQ70. Hintaa 909 € + satasen rahti Suomeen. On kuulemma vielä luotettava firma. Suomessa tinkattu hinta 1200-1300 euroa. Itse olisin tuon jo tilannut, mutta kehno teksti-tv arveluttaa. Siinäkun ei ole muistia kuin 256 sivua, ku esim Philipseissä ja Panasonicin uusimmissa päälle 1000 sivua. Panasonicceja ei taida Saksan maalta yhtä halvalla saada kuin Sonyja, ehkä hieman halvemmalla kuitenkin. Kehottaisin katastamaan Panan TX-32PS10:n, pitäisi olla hyvä peli ja mahtua budjettiisi. Toki jos 2 scarttia ja teksti-tv 10 sivun muistilla kelpaa, kannattanee hommata PS10 edeltäjä PL10, jota gigantti myy hintaan 999, Saksasta saanee kotiin kannettuna n. satasen halvemmalla. Kannattaa katsella hintoja www.idealo.destä.

Ja tuolla 700-1200 euron haitarilla kyllä laitteiden laatu vaihtelee paljonkin. Alle 1000 ei ainakaan minun mielestäni kannata Suomesta 100Hz 32":sta alkaa ostamaan, ellei kyseessä ole tarjous. Kuten jo ylempänä kirjoitin, niin Saksasta saa etenkin Sonyja huomattavasti halvemmalla kuin täältä jos vaan uskaltaa tilata. Sonylla on euroopanlaajuinen takuu joten sen puoleen ei pitäisi olla ongelmia...
 

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rontti's potatoes, whiners and wankers
Re: Re: älä

Viestin lähetti finnishninja
Eikö ole aika alkaa katselemaan projektoreita? Nythän alkavat tulemaan projektorit, joissa ei ole edes häiritsevää tuuletinta.
Itse en tule enää koskaan ostamaan televisiota.


Sama ajatus.
2000 eeroon saa jo huippurojektoreita. Hyvä 32" laajakuva maksaa 1200 eeroa.
Toki projektori kaipaa vielä kankaaan, mutta silti.

Itselläni tv.n katselu rajoittuu tällä hetkellä rimakauhuun ja formuloihin. Talvella tulee sitten mukaan kiekko ja Sopranos. Siinä vaiheessa tosin on jo valikoimista poistunut rimakauhu ja formula, eli töllöllä ei ole juuri mitään käyttöä.

Nuo ohjelmat voin katsoa PC.n tv-korttia hyväksi käyttäen. 19" näyttö tietokoneessa riittää hyvin makuuhuonetöllöksi.

Leffoja tuleekin sitten tsiikattua läjäpäin, joten projektori on ideaalisin.
Ja ainahan voin puskea kuvan videoiden kautta projektorille, varsinkin silloin kun kiekossa pelataan ne parhaimmat pelit.

Taitaa paras projektori olla H/L suhteella nykyään tämä .
Ei ole sitten tarkoitus mainostaa kyseistä lafkaa, sattui vain sieltä löytymään..

Toivottavasti jouluksi tuollainen katosta roikkuu..


K
 
Viimeksi muokattu:

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Re: Re: Re: älä

Viestin lähetti Kaiser Soze
Sama ajatus.
2000 eeroon saa jo huippurojektoreita. Hyvä 32" laajakuva maksaa 1200 eeroa.
Toki projektori kaipaa vielä kankaaan, mutta silti.

Itselläni tv.n katselu rajoittuu tällä hetkellä rimakauhuun ja formuloihin. Talvella tulee sitten mukaan kiekko ja Sopranos. Siinä vaiheessa tosin on jo valikoimista poistunut rimakauhu ja formula, eli töllöllä ei ole juuri mitään käyttöä.

Nuo ohjelmat voin katsoa PC.n tv-korttia hyväksi käyttäen. 19" näyttö tietokoneessa riittää hyvin makuuhuonetöllöksi.

Leffoja tuleekin sitten tsiikattua läjäpäin, joten projektori on ideaalisin.
Ja ainahan voin puskea kuvan videoiden kautta projektorille, varsinkin silloin kun kiekossa pelataan ne parhaimmat pelit.

Taitaa paras projektori olla H/L suhteella nykyään tämä .
Ei ole sitten tarkoitus mainostaa kyseistä lafkaa, sattui vain sieltä löytymään..

Toivottavasti jouluksi tuollainen katosta roikkuu..


K
Ei nyt tule mieleen merkki, mutta työkaveri esitteli projektoria joka tulee myyntiin tänä syksynä. Siitä puuttuu juuri tämä häiritsevä tuuletin ja hinta oli n. 500 Euroa, elikkä tutustumisen arvoinen juttu!

Kangas on siitä hyvä että se saa olla rullalla kun ei katsele ja sen voi helposti heittää vaikka komeroon jos haluaa modernia ilmatilaystävällistä sisustusta kotiinsa. Tämä onkin se suurin asia joka minua ärsyttää perinteisessä televisiossa, jumalaton möykky.
 

Rixa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kysyisin noista projektoreista eli kuinka ison tilan ne vaativat katsomiseen (kuinka iso huoneen pitää olla?).
 

Oloneuvos

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ÄTPPOMK,Ottawat Senaattorit
Re: Re: älä

Viestin lähetti finnishninja
Ihan näin yleisesti, vieläkö joku suunnittelee television hankintaa.. Eikö ole aika alkaa katselemaan projektoreita? Nythän alkavat tulemaan projektorit, joissa ei ole edes häiritsevää tuuletinta.

Itse en tule enää koskaan ostamaan televisiota.

Sama täällä! Minäkin pillastuin viime keväänä hankkimaan videotykin ja siihen pelit ja pensselit. Sonyn HS 10 pitää huolta siitä, että telkkarikauppiaitten tarjoukset jäävät meillä huomiotta.
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Re: Re: Re: älä

Viestin lähetti Oloneuvos
Sama täällä! Minäkin pillastuin viime keväänä hankkimaan videotykin ja siihen pelit ja pensselit. Sonyn HS 10 pitää huolta siitä, että telkkarikauppiaitten tarjoukset jäävät meillä huomiotta.

Paljonkos tuollaisen kotisetin kustannusarvio asennuksineen nykypäivänä on? Kuulostaa mielenkiintoiselta idealta nyt kun tykit ovat kovasti kehittyneet kuvalaadultaan!
 

Oloneuvos

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ÄTPPOMK,Ottawat Senaattorit
Re: Re: Re: Re: älä

Viestin lähetti Pressiboxi
Paljonkos tuollaisen kotisetin kustannusarvio asennuksineen nykypäivänä on? Kuulostaa mielenkiintoiselta idealta nyt kun tykit ovat kovasti kehittyneet kuvalaadultaan!

Kärsin vajaat 6000 ekua. Kirpaisee kerran, mutta formulat tulevat luonnollisen kokoisina ja täytyy sanoa elokuvienkin olevan ihan toista, kun soundit ovat kuin teatterissa. En ole katunut hankintaani.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös