Uusi kännykkä

  • 1 243 724
  • 5 798

blue line

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ostin S20 ultran, kun oli näitä rapsakoita bf tarjouksia. Elän uskossa, että tältä ruudulta on hyvä katsella vaikkapa lätkää, silloin kun ei ole isompien näyttöjen äärellä. Kerron, jos odotukset eivät kohtaa.
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Tuli vaihdettua pitkästä pitkästä aikaa puhelinta, kun Galaxy S6 vaihtui Galaxy S10+.

Viime vuonnahan tämä maksoi 1200 euroa, nyt tänä vuonna oli hinta pudonnut 899 euroon ja toissa iltana sattui silmään Elisalla tarjous 549 euroa.

Onhan tämä aika mieletön peli, ihan hemmetin nopea tämä on ja täydellinen näyttö. Ja tyttöni sai mun S6 eikä tiedä miten päin olisi hymyilyltään. Ekan oman puhelimen saaminen kun tuli aika puskista.
Edelleen tyytyväinen, mutta ihan kohtalaisen ärsyttävä ongelma on se että videoita katsoessa pienin äänenvoimakkuus on ihan saatanan kovalla. Onko tähän jotain korjausta?
 

kharon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tps
Edelleen tyytyväinen, mutta ihan kohtalaisen ärsyttävä ongelma on se että videoita katsoessa pienin äänenvoimakkuus on ihan saatanan kovalla. Onko tähän jotain korjausta?

Hirveän ikävä ongelma, kun koittaa iltasella katsella videoita, ymmärrän hyvin!

Monesta soittimesta saa vielä erikseen säädettyä volumea, jos se ei auta, niin löytyisikö joku audioappi play-kaupasta
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Edelleen tyytyväinen, mutta ihan kohtalaisen ärsyttävä ongelma on se että videoita katsoessa pienin äänenvoimakkuus on ihan saatanan kovalla. Onko tähän jotain korjausta?
Samsungilla on tuollainen sovellus kuin SoundAssistant Galaxy Storessa (myös Play Storesta se löytyy, mutta ei ole ihan tuo kaikista tuorein versio). Käsittääkseni sillä pystyy säätämään, kuinka suurin harppauksin äänenvoimakkuus säätyy kun sitä suurentaa tai pienentää yhden pykälän. Eli tuon avulla pitäisi saada vähän enemmän säätövaraa äänenvoimakkuussäätimen alapäähän. Linkki sovellukseen alapuolella:

 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Nyt alkaa näyttämään vahvasti siltä, että hommaan OnePlus Nordin seuraavaksi luurikseni.

Hyvä juttu? Huono juttu? Ainakin puhelin on täyttä timanttia.
 

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Nyt alkaa näyttämään vahvasti siltä, että hommaan OnePlus Nordin seuraavaksi luurikseni.

Hyvä juttu? Huono juttu? Ainakin puhelin on täyttä timanttia.

Meillä on hieman vajaan sadan hengen yrityksessä siirrytty puhelimissa kahteen malliin: iPhone-tyypeille se viimeisin iPhonen perusmalli ja Android-tyypeille OnePlus Nord. Eipä ole Oneplussasta oikein huonoa sanottavaa, ja Nord vaikuttaa jatkavan samalla linjalla. Itsellä tulee kohta kolme vuotta täyteen 5T:n kanssa. Ensimmäinen älypuhelin, jonka vaihtaminen ei erityisemmin kiinnosta edes näinkin pitkän käytön jälkeen.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Meillä on hieman vajaan sadan hengen yrityksessä siirrytty puhelimissa kahteen malliin: iPhone-tyypeille se viimeisin iPhonen perusmalli ja Android-tyypeille OnePlus Nord. Eipä ole Oneplussasta oikein huonoa sanottavaa, ja Nord vaikuttaa jatkavan samalla linjalla. Itsellä tulee kohta kolme vuotta täyteen 5T:n kanssa. Ensimmäinen älypuhelin, jonka vaihtaminen ei erityisemmin kiinnosta edes näinkin pitkän käytön jälkeen.
Ja mua ei kiinnostanu OnePlus 2 vaihto, mutta nyt näyttäisi olevan jo vähän pakko. Käy viimeisiään ja laturikin entinen.
 

JoMe84

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP. Philadelphia Flyers & 76ers. ManU. Pioneer DJ
On ollut reilut vuoden päivät käytössä Honorin 9X ja on ollu kyllä muuten loistava, mutta nyt alkaa hiljalleen akku olemaan hiipumaan päin. Huawein P Smart prota olen vähän kattellut, mutta nyt viime päivinä on alkanut kiinnostaa enemmän tämä Xiaomi Redmi 9 Note, tai 9 Note Pro. Ensimmäinen mainittu noin 200e ja jälkimmäinen 300e luokkaa. Näytöt näyttäisi olevan saman kokoiset, kuten myös akut, mutta se merkittävin ero näyttäisi olevan kameroissa. Onkohan tuo 9 Note riittävä satunnaiselle kuvaajalle? Kellään kokemusta näistä?
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
No, näillä eväillä tilasin OnePlus Nord 128 gb 5G luurin BF-tarjouksesta, 249 €. Jospa se siellä takin taskussa kulkee (158 mm).
Vaikka tämä onkin kuulemma halpisversio, niin tyytyväinen olen toistaiseksi ollut. Näppäintuntuma ja kosketusnäyttö on selvästi jämäkämpi kuin kuin vanhan sampan. En vaadi luurilta mitään kovin ihmeellistä, ja kaikki se mitä tarvitsen toimii hyvin. Akkukin kestää helposti kaksi vrk lataamatta.
 

badgeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Detroit Red Wings
Osaiskohan joku neuvoa. Ostin tuommoisen OnePlus Nord puhelimen pari viikkoa sitten. Ongelmana on se kun joku lähettää minulle tekstiviestin, niin siitä ei jää tohon puhelimen yläpalkkiin mitään ilmoitusta. Ainoa keino huomata tekstiviesti (myöhemmässä vaiheessa kuin itse saapumishetkellä) on mennä puhelimen viestit osioon, josta nään kaikki viestit. Olen etsinyt ongelmaan ratkaisua asetuksista, Googlesta ja YouTubesta, mutta mielestäni kaikki on siten miten pitääkin. Osaisko kukaan jeesata?
 

KooMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, San Jose Sharks
Kännykän akku alkaa kiusaamaan. Ehkä pitäisi uusi puhelin hommata. Se vaan kun kiinteä qwerty ollut Nokian 5510:stä lähtien niin mieluusti saisi olla samanlainen. Onkohan niitä muita qwertyjä muutaku Blackberry (josta pitäs 5G tulla) ja F(x)tec Pro1. Jälkimmäistäkään ei näytä missään Suomessa olevan myynnissä.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Onkohan niitä muita qwertyjä muutaku Blackberry (josta pitäs 5G tulla) ja F(x)tec Pro1.
Aika niukkaa tuntuu tätä nykyä olevan tuo fyysisellä qwerty-näppiksellä varustettujen puhelinten tarjonta. Noiden mainitsemiesi mallien lisäksi ainakin pari muuta Android-laitetta löytyy eli Cosmo Communicator ja Unihertz Titan. Kumpaakaan ei tosin näytä olevan Suomessa myynnissä, mutta Cosmo Communicatorista on tarjolla sentään myös suomalaisella näppäimistöasettelulla varustettu malli.

Cosmo Communicatorin tuotesivu:


Unihertz Titanin tuotesivu:


Mobiililaitearvosteluita ahkerasti tekevä Michael Fisher on tehnyt viime vuonna myös kätevän videon, jossa näihin markkinoilta löytyviin qwerty-näppäimistöllisiin puhelimiin otetaan tuntumaa:


 
Viimeksi muokattu:

Pulle Nah

Jäsen
Suosikkijoukkue
Palevan Kallo
Osaiskohan joku neuvoa. Ostin tuommoisen OnePlus Nord puhelimen pari viikkoa sitten. Ongelmana on se kun joku lähettää minulle tekstiviestin, niin siitä ei jää tohon puhelimen yläpalkkiin mitään ilmoitusta. Ainoa keino huomata tekstiviesti (myöhemmässä vaiheessa kuin itse saapumishetkellä) on mennä puhelimen viestit osioon, josta nään kaikki viestit. Olen etsinyt ongelmaan ratkaisua asetuksista, Googlesta ja YouTubesta, mutta mielestäni kaikki on siten miten pitääkin. Osaisko kukaan jeesata?

Ei löydy minulta Oneplussaa mutta oletko käynyt katsomassa asetuksista ja sieltä sovellukset ja sovellusten ilmoitukset? Omassa Huaweissa voi myös akun asetuksista säätää, minkä sovelluksen ilmoitukset tulevat manuaalisesti ja mitkä automaattisesti. Huawei rajoittaa näitä tosi paljon, jotta akunkesto olisi parempi eli automaattiasetukset täytyy vaihtaa manuaalisiksi.

Oletko käynyt lueskelemassa tai kysymässä asiasta www.matkapuhelinfoorumi.fi?
 

Hubacek

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Vegas Golden Knights, altavastaajat
Osaiskohan joku neuvoa. Ostin tuommoisen OnePlus Nord puhelimen pari viikkoa sitten. Ongelmana on se kun joku lähettää minulle tekstiviestin, niin siitä ei jää tohon puhelimen yläpalkkiin mitään ilmoitusta. Ainoa keino huomata tekstiviesti (myöhemmässä vaiheessa kuin itse saapumishetkellä) on mennä puhelimen viestit osioon, josta nään kaikki viestit. Olen etsinyt ongelmaan ratkaisua asetuksista, Googlesta ja YouTubesta, mutta mielestäni kaikki on siten miten pitääkin. Osaisko kukaan jeesata?


Mulla on nyt alle viikon ollut Nord ja tuonne yläpalkkiin tulee viestin, Whatsappin yms muiden sovellusten ilmoitukset. Olen sallinut näille yhteydenpitosovelluksille kaikki ilmoitukset. Ja sovelluksen kuvakkeeseen tulee pieni pallo.
Huaweissahan piti just kaikkiin akunkäyttöön sun muuhun antaa luvat.
 

badgeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Detroit Red Wings
Ei löydy minulta Oneplussaa mutta oletko käynyt katsomassa asetuksista ja sieltä sovellukset ja sovellusten ilmoitukset? Omassa Huaweissa voi myös akun asetuksista säätää, minkä sovelluksen ilmoitukset tulevat manuaalisesti ja mitkä automaattisesti. Huawei rajoittaa näitä tosi paljon, jotta akunkesto olisi parempi eli automaattiasetukset täytyy vaihtaa manuaalisiksi.

Oletko käynyt lueskelemassa tai kysymässä asiasta www.matkapuhelinfoorumi.fi?
Olen ollut tästä asiasta OnePlussaan tukeen yhteydessä, mutta he eivät ole edes maininneet tällaisesta asiasta. Eli akun asetuksista löytyy 'akun käytön optimointi'. Mikähän tuol olis sellainen kohta, joka liittyis tekstiviesteihin? Tyyliin sellaista kohtaa kuin 'tekstiviestit' tai 'messages' ei tuolta löydy. En ole tuota matkapuhelinfoorumia lukenut, kiitos vinkistä.
 

Pulle Nah

Jäsen
Suosikkijoukkue
Palevan Kallo
Olen ollut tästä asiasta OnePlussaan tukeen yhteydessä, mutta he eivät ole edes maininneet tällaisesta asiasta. Eli akun asetuksista löytyy 'akun käytön optimointi'. Mikähän tuol olis sellainen kohta, joka liittyis tekstiviesteihin? Tyyliin sellaista kohtaa kuin 'tekstiviestit' tai 'messages' ei tuolta löydy. En ole tuota matkapuhelinfoorumia lukenut, kiitos vinkistä.
Kuulostaa siltä, että tuolta "akun käytön optimoinnista" voisi vastaus löytyä, siellä saattaa olla paikka, mistä sovellusten ilmoituksia ja akunkäyttöä voi säädellä. Löytyykö jotain esim. nimellä sovellukset tai ilmoitukset? Siis sieltä akun optimoinnin sisältä.

Matkapuhelinfoorumi on kyllä oiva paikka löytää vastauksia tämmöisiin :)
 

Hubacek

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Vegas Golden Knights, altavastaajat
@badgeri mulla toimii nuo ilmoitukset.
Onko Asetukset - Sovellukset ja ilmoitukset - Näytä kaikki xx-sovellusta - Messages - Ilmoitukset - kaikki ilmoitukset valittuna
 
Suosikkijoukkue
Tappara
Vanha OnePlus 3 sanoi eilen sopimuksen irti joten tänään pääsi pitkästä aikaa luuriostoksille. On kyllä noussut sinne isojen merkkien joukkoon tässä välissä OnePlus. 2016 vuoden kesällä kun hommasin kolmosen niin ei Suomessa myyty koko merkkiä, vaan piti Puolan tehtaalta tilata suoraan. Sen verta tyytyväinen olin edelliseen että päätös merkistä ei ollut vaikea. Budjettisyistä tyydyin nyt uutukaiseen Nord n10:n. Hintaluokassaan vertailuja tehdessä vaikutti parhaalta vaihtoehdolta vaikka muitakin merkkejä selailin. Ensivaikutelma ollut oikein hyvä.
 

badgeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Detroit Red Wings
Kuulostaa siltä, että tuolta "akun käytön optimoinnista" voisi vastaus löytyä, siellä saattaa olla paikka, mistä sovellusten ilmoituksia ja akunkäyttöä voi säädellä. Löytyykö jotain esim. nimellä sovellukset tai ilmoitukset? Siis sieltä akun optimoinnin sisältä.
Ei sieltä tommosia löydy. Muutenkin ihmeellistä kun mielestäni kaikki muut puhelimessa valmiina olleet sovellukset sekä asennetut sovellukset listalta löytyy. En enää keksi mitään muuta ratkaisua kuin puhelimen uudelleenasennus siten, etten lataa ollenkaan varmuuskopiota. Näin siis OnePlussan tuesta ohjeistettiin, on vaan niin helvetin työläs prosessi. Ja yks mikä tuli mieleen et voiko luurissa olla jokin virus? Skannaanpa nyt varmuuden vuoksi.

EDIT: Avastin virustarkistus ei ainakaan herjannu mistään.

EDIT2: Lisään vielä sen verran, että kun tekstiviestien oletusohjelmaksi laittaa Facebookin Messengerin, niin viestiääni ja ilmoitus näytölle tulee. On vaan jotenkii niin helvetin ärsyttävä toi Messenger tekstiviesti-sovelluksena.

@T1971 @Hubacek
Nuo ilmoitukset on kaikki valittuna päälle.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Tappara
Ei sieltä tommosia löydy. Muutenkin ihmeellistä kun mielestäni kaikki muut puhelimessa valmiina olleet sovellukset sekä asennetut sovellukset listalta löytyy. En enää keksi mitään muuta ratkaisua kuin puhelimen uudelleenasennus siten, etten lataa ollenkaan varmuuskopiota. Näin siis OnePlussan tuesta ohjeistettiin, on vaan niin helvetin työläs prosessi. Ja yks mikä tuli mieleen et voiko luurissa olla jokin virus? Skannaanpa nyt varmuuden vuoksi.

EDIT: Avastin virustarkistus ei ainakaan herjannu mistään.

@T1971 @Hubacek
Nuo ilmoitukset on kaikki valittuna päälle.

Itse koittaisin tuossa vaiheessa kyllä varmaan ladata jonkin toisen tekstiviesti appin ja kattoa toimiiko sillä. Kuullostaa aika rajulta kokeilulta vetää koko luuri tyhjäksi ilman kopiota.
 

badgeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Detroit Red Wings
Itse koittaisin tuossa vaiheessa kyllä varmaan ladata jonkin toisen tekstiviesti appin ja kattoa toimiiko sillä. Kuullostaa aika rajulta kokeilulta vetää koko luuri tyhjäksi ilman kopiota.
Joo on se niin iso homma alkaa kaikkea asentelemaan et koitan keksiä jonkun toisen ratkaisun. Onko heittää mitään suosituksia hyvästä tekstiviesti appista? Eihän täs kukaan enää tänä päivänä lähetä viestejä tekstiviestin kautta, mut vituttaa kun kaikki "viralliset" viestit menee täysin ohi ellei sit muista vilkaista niitä.
 
Suosikkijoukkue
Tappara
Joo on se niin iso homma alkaa kaikkea asentelemaan et koitan keksiä jonkun toisen ratkaisun. Onko heittää mitään suosituksia hyvästä tekstiviesti appista? Eihän täs kukaan enää tänä päivänä lähetä viestejä tekstiviestin kautta, mut vituttaa kun kaikki "viralliset" viestit menee täysin ohi ellei sit muista vilkaista niitä.
Googlella vissiin joku oma käsittääkseni. Ei ainakaan tarvis mainoksia kattella. Toinen sitten Textra mitä jengi kehunu.

E: ellei se messages mikä on valmiiksi ole nimenomaan se googlen, en mene takuuseen onko näin.
 

Hubacek

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Vegas Golden Knights, altavastaajat
@badgeri mulla tuo alkoi tosiaan heti toimimaan, ei tarvinnut muuttaa mitään asetuksia. Ilmoitukset tulee ylös.

Tarkista vielä (jos et jo ole) sieltä Messagesin Ilmoitukset - Saapuvat viestit - sieltä valittuna Tärkeä ja Näkyy näytöllä. Muuta en osaa neuvoa.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
@badgeri mulla tuo alkoi tosiaan heti toimimaan, ei tarvinnut muuttaa mitään asetuksia. Ilmoitukset tulee ylös.
Sama juttu, tosin pyysin laitteen myynyttä Elisan asiakaspalvelua panemaan luurin käyttövalmiiksi samalla kun vaihtoivat siihen sim-kortin. Ilmoitukset tekstiviesteistä tulevat aloitusnäytölle, pari riviä viestistä näkyy samalla. One+ Nord 5g.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös