Uusi kännykkä

  • 1 243 873
  • 5 798

JjZz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit. Sympatiat kaikille paskoille.
Mites Honor 4X? Pikkusiskolla tuo puhelin ja ollut aivan loistava mm. pelikäyttöön ja akku huikea 3000 mAh.

Huawei Honor 4X - Full phone specifications

Linkissä tarkemmat speksit. Verkkokaupasta 218e.

Edit. Itseasiassa huomenna klo 9 alkaa Verkkokaupassa myynti hintaan 149e, saattaa olla että menee aika nopsaan.
Minkälainen tuo on yleiseti käyttää? Kokeilemani halvat android-puhelimet ovat olleet kaikki käytettävyydeltään sellaisia tahmeita lagipaskoja. Vaimolle olisin joululahjaksi älypuhelinta etsimässä budjetilla 200-300e, vaatimuksena vain se että on sujuva käyttää. Tämä olisi yksi vaihtoehto.
 

KuumaaKamaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Jaa, oma puhelin sanoi sitten yön aikana sopimuksensa irti. Ei suostu enää lataamaan ja kun sisälle katsoin jostain syystä vettä oli päässyt sinne akkukotelon(mikä nimitys tuolle sopii?) sisälle. Harmittaa, olen kuitenkin ollut tässä 2,5 vuoden aikana erittäin tyytyväinen tähän puhelimeen. Samsung galaxy s4 mini oli siis luuri. Mielessä kävi, että onko tuota järkevää enää korjauttaa, korjauskustannukset varmaan aika kovaa luokkaa? Miten on valokuvien laita, saako noita enää pelastettua tuolta jotenkin?

Onko kenelläkään kokemuksia tuosta Samsungin galaxy s5 mini versiosta? Sen verran olen ollut tyytyväinen tuohon aikaisempaan, että samalla linjalla jatkaisin mielelläni. Entäs julkaistaanko s6 mallista mini versiota lainkaan?

Toki mielelläni kuulen myös suosituksia muista puhelimista. Samsungin J5 mallia mietin myös, onko tuo hirveä "lasku" suhteessa tuohon Galaxy s4 miniin?
 

Piikkiperse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Minkälainen tuo on yleiseti käyttää? Kokeilemani halvat android-puhelimet ovat olleet kaikki käytettävyydeltään sellaisia tahmeita lagipaskoja. Vaimolle olisin joululahjaksi älypuhelinta etsimässä budjetilla 200-300e, vaatimuksena vain se että on sujuva käyttää. Tämä olisi yksi vaihtoehto.
LG G3 16GB 349€ G-kaupassa. Siinä saattaisi olla sopiva kalikka vai onko jo liian kookas?
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Minkälainen tuo on yleiseti käyttää? Kokeilemani halvat android-puhelimet ovat olleet kaikki käytettävyydeltään sellaisia tahmeita lagipaskoja. Vaimolle olisin joululahjaksi älypuhelinta etsimässä budjetilla 200-300e, vaatimuksena vain se että on sujuva käyttää. Tämä olisi yksi vaihtoehto.

Nelosesta ei kokemusta, mutta seiska (taitaa maksaa kolmisen sataa) on yhtä nopea kun puolet kalliimmat Xperiat ja Galaxyt. Ei mitään muuta ongelmaa kun korkeintaan se itse Android, mutta sekin on tietysti jossain määrin mielipidekysymys
 

JjZz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit. Sympatiat kaikille paskoille.
LG G3 16GB 349€ G-kaupassa. Siinä saattaisi olla sopiva kalikka vai onko jo liian kookas?
Menee jo vähän budjetin yli. Itseltä löytyy muuten tuo sama 32 gigaisena. En tiedä sitten että löytyykö edes alle 300e ylipäätään sujuvatoimisia androidreja.

Nelosesta ei kokemusta, mutta seiska (taitaa maksaa kolmisen sataa) on yhtä nopea kun puolet kalliimmat Xperiat ja Galaxyt. Ei mitään muuta ongelmaa kun korkeintaan se itse Android, mutta sekin on tietysti jossain määrin mielipidekysymys
Androidi se tosiaan pitää olla, vaimo ei muita alustoja osaa käyttää.
 

Piikkiperse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Menee jo vähän budjetin yli. Itseltä löytyy muuten tuo sama 32 gigaisena. En tiedä sitten että löytyykö edes alle 300e ylipäätään sujuvatoimisia androidreja.
Matkapuhelinfoorumilta löytyy hyvin vähän käytettyä Oneplus X puhelinta alle 300€. Uskoisin että parempaa ei löydy samalla rahalla.
 

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Minkälainen tuo on yleiseti käyttää? Kokeilemani halvat android-puhelimet ovat olleet kaikki käytettävyydeltään sellaisia tahmeita lagipaskoja. Vaimolle olisin joululahjaksi älypuhelinta etsimässä budjetilla 200-300e, vaatimuksena vain se että on sujuva käyttää. Tämä olisi yksi vaihtoehto.

Erittäin sujuva ja nopeatoiminen on käyttää. Paljon kertoo jo se, että maailman isoin nörtti eli isäpuoleni tuon osti pikkusiskolleni ja kehui kyllä nopeutta ja käytettävyyttä ;) Honorit ja Huaweit yleisestikin ovat laatukamaa halvoista hinnoista huolimatta.

Toinen varteenotettava vaihtoehto on nimenomaan One Plus X, joka uutena postikuluineen taitaa hieman yli 300e mennä, mutta tosiaan matkapuhelinfoorumilla on kavereita, jotka pari päivää puhelinta käytettyään laittaa sen myyntiin ja ostaa seuraavan. Eli sieltä löytää varmasti uutta vastaavana.
 

Powerplay

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, Jokerit, NHL
Jaa, oma puhelin sanoi sitten yön aikana sopimuksensa irti. Ei suostu enää lataamaan ja kun sisälle katsoin jostain syystä vettä oli päässyt sinne akkukotelon(mikä nimitys tuolle sopii?) sisälle. Harmittaa, olen kuitenkin ollut tässä 2,5 vuoden aikana erittäin tyytyväinen tähän puhelimeen. Samsung galaxy s4 mini oli siis luuri. Mielessä kävi, että onko tuota järkevää enää korjauttaa, korjauskustannukset varmaan aika kovaa luokkaa? Miten on valokuvien laita, saako noita enää pelastettua tuolta jotenkin?

Onko kenelläkään kokemuksia tuosta Samsungin galaxy s5 mini versiosta? Sen verran olen ollut tyytyväinen tuohon aikaisempaan, että samalla linjalla jatkaisin mielelläni. Entäs julkaistaanko s6 mallista mini versiota lainkaan?

Toki mielelläni kuulen myös suosituksia muista puhelimista. Samsungin J5 mallia mietin myös, onko tuo hirveä "lasku" suhteessa tuohon Galaxy s4 miniin?
Huawein tuotteista kannattaa kokeilla Honor 7 tai P8 ja sinulle voi sopia jopa P8 Lite, joka on edullisempi. Jos jostain löydät One Plus X:n niin se on erittäin oiva puhelin hintaansa nähden.
 

JjZz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit. Sympatiat kaikille paskoille.
Erittäin sujuva ja nopeatoiminen on käyttää. Paljon kertoo jo se, että maailman isoin nörtti eli isäpuoleni tuon osti pikkusiskolleni ja kehui kyllä nopeutta ja käytettävyyttä ;) Honorit ja Huaweit yleisestikin ovat laatukamaa halvoista hinnoista huolimatta.
No joo, kun vähän arvosteluja vilkaisin niin tuossa Honor 4x:ssä on kiitelty nimenomaan tuota sujuvuutta. Eli erittäin varteenotettava vaihtoehto.
 

Skeletor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, urheilullisesti avoin sarja
Onko kenelläkään kokemuksia tuosta Samsungin galaxy s5 mini versiosta? Sen verran olen ollut tyytyväinen tuohon aikaisempaan, että samalla linjalla jatkaisin mielelläni. Entäs julkaistaanko s6 mallista mini versiota lainkaan?

Älä koske tuohon S5 Miniin. Mallissa kaksi tyyppivikaa. Kaverilla töissä noita ja aivan katastrofaalisen huonoja. Puhelimia vaihdetaan uusiin huollossa, mutta viat säilyvät. Muutenkin Samsungin laatu alle 500 euron malleissa on viime aikoina romahtanut. Androideista Sony, Huawei, HTC tai Motorola, niin pääsee helpommalla....
 

KuumaaKamaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Kiitos vinkeistä. Tosiaan yli vuorokauden olen ollut täysin ilman puhelinta. Tässä olen punninnut kahden puhelimen välillä (s5 minin jätin suosiolla pois, ei tarvitse laittaa kuin 50euroa lisää, niin saa tuon "oikean" mallin ja jos kerta täynnä vikoja, niin unohdetaan tuo), eli Samsung galaxy s5 neo ja Honor 7. Molemmat pyörivät about samassa hintaluokassa, mutta tuo S5 neo on vesitiivis, joka on minusta aika suuri valttikortti, vai onko? Mutta Honor on hinta-laatu suhteeltaan muuten parempi luuri, näin olen ymmärtänyt.

Kävin gigantissa testailemassa tuota Samsungin versiota, tuntui kädessä hyvältä, vaikkakin todella isolta verrattuna aikaisempaan malliini. Jostain pitäisi vielä päästä testaamaan tuota Honorin puhelinta. Kumpaa arvon palstatoverit suosittelevat?
 

Cloaca Maxima

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Philadelphia Flyers
Tämä nyt on vain minun henkilökohtainen mielipiteeni, mutta itse pyrin pysymään kaukana Samsungeista. Vuosien saatossa ollut muutama näitä keskiluokan laitteita Samsungilta ja kaikki enemmän tai vähemmän bugittavia vehkeitä. Korostan, että valmistajan lippulaivatuotteita en ole koskaan käyttänyt, joten niistä saattaa oikeinkin hyviä pelejä löytyä, mutta jos valita pitäisi Galaxy S5:n ja Honor 7:n välillä niin henkilökohtaisesti kääntyisin Honorin puoleen.

Edit: Galaxy S5 Neo on toki jo aavistuksen keskiluokkaa hintavampi ja ehkä täten laadukkaampikin laite.
 

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Työpaikan tietoturvapolitiikasta johtuen Windows-puhelimet pitää vaihtaa joko Androidiin tai iOS:iin. (Ilmeisesti siis jotain softaa ei saa Windowsille, tuskinpa se ainakaan turvattomampi on.) Applea en halua, joten valinta kohdistuu Androidiin. Vielä en tiedä sallittua hintatasoa, mutta olettaisin hintakaton pyörivän jossain 500 euron paikkeilla.

Olen hieman tutkinut tarjontaa ja esimerkiksi LG:n G4 houkuttaisi. Tiedän, että esimerkiksi Huaweissa on kovemmat sisuskalut, mutta onko kellään kokemuksia tuosta G4:stä?
 

Powerplay

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, Jokerit, NHL
Työpaikan tietoturvapolitiikasta johtuen Windows-puhelimet pitää vaihtaa joko Androidiin tai iOS:iin. (Ilmeisesti siis jotain softaa ei saa Windowsille, tuskinpa se ainakaan turvattomampi on.) Applea en halua, joten valinta kohdistuu Androidiin. Vielä en tiedä sallittua hintatasoa, mutta olettaisin hintakaton pyörivän jossain 500 euron paikkeilla.

Olen hieman tutkinut tarjontaa ja esimerkiksi LG:n G4 houkuttaisi. Tiedän, että esimerkiksi Huaweissa on kovemmat sisuskalut, mutta onko kellään kokemuksia tuosta G4:stä?

Itsellä oli G3 ja en tykännyt. Huawei on aika vaikuttava, mutta kysehän on lähinnä mikä on sulle tärkeintä. Prosessorit on Androidin lippulaivoissa suunilleen samat ja jos kamera kiinnostaa, niin LG G4 omaa kyllä hyvän ampujan ja Samsungin S6 myöskin. Itse pidän puhtaasta Androidista, joten oma suosikki olisi Nexus 6P.
 
Viimeksi muokattu:

gege dA mAn

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Laser
Uusi puhelin olisi tarkoitus hommata piakkoin. Osaisikohan joku suositella seuraavilla tiedoilla jotain laadukasta puhelinta:
- hinta alle 500e
- android-käyttöjärjestelmä
- mielellään ei älyttömän isokokoinen, joku n. 5" näyttö aika maksimi
- kestävä akku
 

Mac^

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara & Suomi lajista riippumatta
Uusi puhelin olisi tarkoitus hommata piakkoin. Osaisikohan joku suositella seuraavilla tiedoilla jotain laadukasta puhelinta:
- hinta alle 500e
- android-käyttöjärjestelmä
- mielellään ei älyttömän isokokoinen, joku n. 5" näyttö aika maksimi
- kestävä akku

Honor 7 osuu mielestäni hyvin spekseihisi - ainoastaan näytön koko on pikkuisen yli eli 5,2 tuumaa. En ole mikään puhelinasiantuntija, mutta aiempiin luureihin verrattuna olen kokenut kyseisen puhelimen ihan luksuksena. Omasta mielestä tuntuu, että puhelimen muistia voi rasittaa "äärettömästi" (ei tarkoita välttämättä minun käytöllä ihan äärirajoja oikeasti), mutta potku riittää silti kevyesti.

Akku kestää minun käytössä usein toista päivää, mutta aktiivinen räplääjä saanee ladata luurin joka päivä. Yhden vuorokauden kestää kyllä hyvin aktiivisessakin käytössä, ellei nyt koko ajan jotain pelejä pelaa.

Mitään ongelmia ei minulla kyseisen puhelimen kanssa ole ollut, joten suosittelen kyllä varauksetta. Samsung tai Sony lienevät myös hyviä vaihtoehtoja, mutta niiden hinnoissa taitaa olla vähän brändilisää ainakin Huawein Honoriin verrattuna.

Honor 7 Dual-SIM Android-puhelin, 16 Gt, hopea | Android | Puhelimet | Verkkokauppa.com
 

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Uusi puhelin olisi tarkoitus hommata piakkoin. Osaisikohan joku suositella seuraavilla tiedoilla jotain laadukasta puhelinta:
- hinta alle 500e
- android-käyttöjärjestelmä
- mielellään ei älyttömän isokokoinen, joku n. 5" näyttö aika maksimi
- kestävä akku
Pähkäilin itse kolmen puhelimen välillä tuossa hintaluokassa. Sony Xperia Z5 compact, Honor 7 ja Nexus 5X. Puhelimen saajalle ykköprioriteetti oli kamera, joten päädyin Z5 compactiin, kun satuin sen vielä saamaan black friday tarjouksena edullisesti. Taisi olla 428 € postikulujen kanssa.

Z5 Compactissa kameran lisäksi valttina oli vesitiiviys.
Honor 7 on sellainen yleishyvä puhelin tuohon hintaluokkaan, ei varmasti huono valinta. Hyvä hintalaatusuhde.
Nexuksessa houkutteli puhdas android.

Kattele noiden speksejä tarkemmin. Akun kesto ei ollut itsellä prioriteetti, joten siltä kantilta en valitettavasti osaa auttaa.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Uusi puhelin olisi tarkoitus hommata piakkoin. Osaisikohan joku suositella seuraavilla tiedoilla jotain laadukasta puhelinta:
- hinta alle 500e
- android-käyttöjärjestelmä
- mielellään ei älyttömän isokokoinen, joku n. 5" näyttö aika maksimi
- kestävä akku
Samoilla linjoilla olen mitä @Anssi #5 suositteli, eli joku kolmikosta Z5 Compact, Honor 7 tai Nexus. Kuitenkin kun erikseen mainitsit tuon akun keston ja ja alle 5 tuuman näyttö, niin näillä spekseillä laittaisin rahat tuohon Sonyn Xperia Z5 Compactiin. Hinta toki vähän vaihtelee, tällä pyörii siinä vähän alle 500:n ja 550 välissä, mutta esim Gigantista sen saa hintaan 498.

Sonyn puhelimissa akun kesto on erittäin hyvä. Itsellä on Xperia Z3+, ja siinä akku kestää täydellä latauksella helposti kaksi päivää sellaista normaalia käyttöä, ja sen toisen päivän illallakin akkua on vielä sen verran jäljellä että jos tulee pattitilanne niin ei ole heti vielä loppumassa. STAMINA-tila on hyvä keino säästää akkua myös peruskäytössä, eli silloin kun et välttämättä tarvitse olla tavoitettavissa esim. Whatsapin tai Messengerin kautta, niin kännykästä mainittu STAMINA-tila päälle ja akku ei juurikaan kulu jos et sitä käytä. Kyseisessä tilassa laite ei käytä datayhteyksiä ollenkaan silloin kun puhelimen näyttö ei ole päällä, ja itse pidän tätä ihan kätevänä ominaisuutena silloin kun ei ole välttämätöntä olla tavoitettavissa jonkun sosiaalisen median kautta. Näytön ollessa päällä laite toimii normaalisti, ja toki se STAMINA-tila ei heti mene päälle kun näyttö suljetaan, vaan jos sulla on chattailyt ja tinderöinnit kesken kesken niin jokusen minuutin viestit tulee myös netin kautta läpi, vaikka kyseinen tila olisikin kytketty.

Mutta kannattaa toki vertailla eri malleja. Honor 7:ssa on myös käsittääkseni oikein hyvä akun kesto, ja siinä on kyllä hinta-laatu -suhde oikein hyvin kohdallaan. Hinta n. 350 euroa ja sillä saa kyllä oikein tehokkaan ja hyvän älypuhelimen. Nexuksesta minulla ei juurikaan ole tietoa, mutta mitä olen ymmärtänyt niin todella kovista laitteista on kysymys, ja se puhdas Android on monille tärkeä juttu.
 

Bacon

Jäsen
Tulipa tuossa tilattua OnePlus 2, kun se yleiseen myyntiin ilmestyi. Sen mitä olen arvosteluita lukenut niin kyseessä pitäisi olla ihan kelpo luuri, mutta onko tällä palstalla ketään kuka omistaisi kyseisen laitteen ja haluaisi kertoa siitä jotain omiin kokemuksiin liittyvää?
 

gege dA mAn

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Laser
Kiitos vinkeistä. Tällä hetkellä tuo Honor 7 vaikuttaa parhaalta vaihtoehdolta, ainakin hintaansa nähden. Tähän mennessä olen käyttänyt Samsung Galaxy S-sarjan malleja, ei varmaan suurempaa eroa pitäisi olla noihin verrattuna? Tai no uudempi android-järjestelmä on tietysti, mutta noin yleisesti ottaen. Ainut mikä tuossa Honorissa epäilyttää on 16 gb tallennustila, josta puolet varmaan syöty jo valmiiksi.

Vähän aiheen ohi, mutta mites puhelinmarkkinat toimivat joulun suhteen, saako joulun jälkeen halvemmalla vai meneekö about samalla hinnalla? Jouluksi ei välttämättä vielä tarvitse, mutta toisaalta turha odotella kovin pitkäänkään.
 

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Kiitos vinkeistä. Tällä hetkellä tuo Honor 7 vaikuttaa parhaalta vaihtoehdolta, ainakin hintaansa nähden. Tähän mennessä olen käyttänyt Samsung Galaxy S-sarjan malleja, ei varmaan suurempaa eroa pitäisi olla noihin verrattuna? Tai no uudempi android-järjestelmä on tietysti, mutta noin yleisesti ottaen. Ainut mikä tuossa Honorissa epäilyttää on 16 gb tallennustila, josta puolet varmaan syöty jo valmiiksi.
.

Suurta eroa ei tosiaan ole, isoin ero on Huawein käyttöliittymässä muihin Android-luureihin verrattuna se, ettei ole erikseen mitään sovellusvalikkoa, vaan kaikki sovellukset löytyvät päänäytöltä. Eli siis hyvin iPhonemainen ratkaisu. Tietty jos tämä ei miellytä, niin esim. hyvin suosittu Nova-launcher lataukseen Playstoresta, niin saat jälleen Androidmaisen launcherin. Noin muuten suosittelen minäkin Honor 7:aa. Tuolla hinnalla ei parempaa saa ja kestää vertailun helposti moniin lippulaivapuhelimiin. 16gb muisti tietysti aika pieni, mutta muistikortilla voi kasvattaa aina 128gb asti.

Toinen hyvä vaihtoehto on ehdottomasti tuo Z5 Compactin.
 

Aatelinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Glen Metropolit, New England Patriots
Mikähän olisi paras Android-puhelin alle 200€ budjetilla? Android-luureista kun ei ole yhtään kokemusta, sillä itsellä ollut aina Lumia käytössä. Mitäs foorumistit suosittelevat?
 

Luu2

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Mikähän olisi paras Android-puhelin alle 200€ budjetilla? Android-luureista kun ei ole yhtään kokemusta, sillä itsellä ollut aina Lumia käytössä. Mitäs foorumistit suosittelevat?
Alle 200 euron hintaluokasta on hirveän vaikea sanoa mikä olisi paras, kun on kaikki on sitä samaa peruskauraa. Jos on yhtään varaa budjettia venyttää, niin suosittelen ehdottomasti Motorola Moto G:tä (3rd gen). Esim. Gigantissa ja Verkkokaupassa maksaa 229 euroa. Kyseessä on puhdas Android-puhelimen ilman ylimäärästä sälää ja löytyy hyvät ominaisuudet tuohon hintaluokkaan.
 

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Mikähän olisi paras Android-puhelin alle 200€ budjetilla? Android-luureista kun ei ole yhtään kokemusta, sillä itsellä ollut aina Lumia käytössä. Mitäs foorumistit suosittelevat?

Luu2 jo suositteli Moto G 3:a. Itse ostin tuon vaimolle kuukausi sitten. On ollut tyytyväinen.
Vinkkinä vielä, että Markantalon verkkokaupasta tuon saa jo alle 200 euron. Tilasin sieltä, eikä ollut mitään valittamista palvelussa.
 

Aatelinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Glen Metropolit, New England Patriots
Alle 200 euron hintaluokasta on hirveän vaikea sanoa mikä olisi paras, kun on kaikki on sitä samaa peruskauraa. Jos on yhtään varaa budjettia venyttää, niin suosittelen ehdottomasti Motorola Moto G:tä (3rd gen). Esim. Gigantissa ja Verkkokaupassa maksaa 229 euroa. Kyseessä on puhdas Android-puhelimen ilman ylimäärästä sälää ja löytyy hyvät ominaisuudet tuohon hintaluokkaan.

Kiitos suosituksesta! Entäs jos puhelimen saaja vaatii etukameraa, mikä tuosta puuttuu?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös