Straight Edge
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Lukko, Leafs, Jokerit
Uusi Juttu - onko tuttu? Nimi muuten tulnee muuttumaan jossain vaiheessa, ainakin minun sähköpostiini kolahti jo linkki, josta saattoi ehdottaa uutta nimeä tämän työnimenä toimivan "Uusi Juttu" -tilalle.
Mistä tässä on kyse? No - viisi jo kannuksensa hankkinutta toimittajaa (Olli Seuri, Antti Pikkanen, Sonia Zaki, Jussi Sippola sekä Tuuli Hongisto) ovat lähteneet puuhaamaan hieman toisenlaista mediaa. Omien sanojensa mukaan
Itse olen kovin kyllästynyt sensaatiouutisointiin, klikkiotsikointiin, ja ylipäätään kiusalliseen tason putoamiseen ihan vaikkapa Hesarin taholta. Uuden Jutun jengi lupaa "uudenlaista journalismia", eli
Kiinnostuneet voivat lueskella lisätietoja vaikkapa tuolta: Uusi Juttu
Hyrisyttääkö tämä kenenkään muun kuivakan asiallisen uutisoinnin nystyröitä?
Mistä tässä on kyse? No - viisi jo kannuksensa hankkinutta toimittajaa (Olli Seuri, Antti Pikkanen, Sonia Zaki, Jussi Sippola sekä Tuuli Hongisto) ovat lähteneet puuhaamaan hieman toisenlaista mediaa. Omien sanojensa mukaan
Hanketta tukee ja rahoittaa tanskalainen sanomalehti Zetland, joka on rakentanut siellä vastaavan konseptin."Olemme rakentamassa Suomeen uutta journalistista mediaa, joka aloittaa julkaisemisen tammikuussa 2025. Tulemme julkaisemaan päivittäistä yhteiskunnallista ajankohtaisjournalismia. Uskomme, että Suomesta löytyy suuri joukko ihmisiä, jotka kaipaavat medialta samoja asioita kuin mekin: keskittymistä olennaiseen ja syventymistä, ilman mainoksia ja klikkiotsikoita."
Itse olen kovin kyllästynyt sensaatiouutisointiin, klikkiotsikointiin, ja ylipäätään kiusalliseen tason putoamiseen ihan vaikkapa Hesarin taholta. Uuden Jutun jengi lupaa "uudenlaista journalismia", eli
Toivon todella, että tämä saisi mukavasti tuulta (vai tulta!?) alleen. Itse lähdin mukaan rahoittajaksi, koska hinku tämäntyyppisen uutisoinnin lukemiseen on kova.”Uudenlainen journalismi” tarkoittaa keskittymistä olennaiseen ja syvällistä journalismia ilman turhaa klikkien tai huomiosi kalastelua, mainoksia tai pinnallisia uutisia. Olemme sitoutuneet tarjoamaan journalismia, joka kannustaa fiksuun julkiseen keskusteluun ja auttamaan jäseniämme ymmärtämään, mikä tällä hetkellä on oikeasti olennaista. Tällä hetkellä hukumme tiedon tulvaan, eikä ymmärryksemme maailmasta kasva. Uutisagendaa hallitsevat klikkiotsikot, joita digitaalisen median mainoksiin nojaava ansaintamalli janoaa. Perinteiset uutismediat julkaisevat yhä enemmän ja nopeammin. Lisäksi Suomessa median omistus keskittyy yhä harvempiin käsiin, ja uutismediat muistuttavat yhä enemmän toisiaan."
Kiinnostuneet voivat lueskella lisätietoja vaikkapa tuolta: Uusi Juttu
Hyrisyttääkö tämä kenenkään muun kuivakan asiallisen uutisoinnin nystyröitä?