Uusi haaste: osta lippu JYP - Ilves -otteluun 27.10.

  • 3 956
  • 41

Kuka on mukana?

  • Mukana

    Ääniä: 14 51,9%
  • En ole mukana: ei ole rahaa

    Ääniä: 4 14,8%
  • En ole mukana: ei kiinnosta

    Ääniä: 4 14,8%
  • En ole mukana: tästä ei ole mitään hyötyä

    Ääniä: 1 3,7%
  • En vain ole mukana

    Ääniä: 4 14,8%

  • Äänestäjiä
    27

Vanhapuuma

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYPinkylä, Suomen maajoukkueet, IF Gnistan
JYP on seurana vaikeassa taloustilanteessa. Uhka on todellinen. Olipa sitten konkurssiuhkaa tai ei, olipa JYPin taustalla "tahoja", jotka eivät antaisi JYPin kaatua: myös me JYPin kannattajat voinemme tehdä pienen osamme, vaikka vain symbolisesti.

Ostetaan lippu JYP - Ilves-otteluun (edit: alun perin ajatuksena oli JYP - Kärpät, mutta Kärpät on nyt karanteenissa ja ottelu siirretty. Otsikko vaihdetaan moderaattoreiden toimesta toivottavasti piakkoin) vaikka emme pääsisikään paikalle. Ajatusta on väläytelty täällä Jatkoajassa, myös Instagramissa joku JYP-kannattaja mainostaa näin tehneensä. Tehdään tästä konkreettisempi teko edes yhden ottelun osalta.

Kuka on mukana?

Toimenpide on yksinkertainen: osta lippu tiistain 27.10. kotiotteluun Ilvestä vastaan. Täytetään halli virtuaalisesti. Jos et pääse peliin itse paikan päälle: keksikäämme yhdessä hyvä kohde, jolle lippuja voisi tarjota. Esimerkiksi keskitetysti sellaisille henkilöille, jotka syystä tai toisesta eivät voisi jääkiekko-ottelua päästä seuraamaan paikan päällä vaikka se kiinnostaisikin.

Henkilökohtaisesti JYP on seura, jossa olen pelannut, jota vastaan olen Diskoksen aikoina pelannut, jota olen seurannut, ja sittemmin etäkannattanut jo pidemmän aikaa. Se on osa minun elämääni, tärkeäkin osa. Seurajoukkueista ainoa, joka nostaa tunteet pinnalle: rakkauden ja vihan, kaiken siltä väliltä. Ei se muuten olisi tärkeä.

Tuskinpa kovin monelta meistä löytyy erityisen suuria summia tehdä tulonsiirtoja suuntaan tai toiseen - ei minultakaan. Se ei kuitenkaan talouttani kaada, joten ostan lipun, teenpä sen yksin tai en.

Make JYP great again? Ehkä liioittelua. Ennemminkin: näyttäkäämme, että JYPillä on meille merkitystä.
 
Viimeksi muokattu:

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Piti lähteä kyseiseen peliin, mutta iltavuoro vesittä tämänkin ottelun. Eli jonkinlaista lippua hankintaan ja lipun laatu riippuu sillä hetkellä vallitsevasta rahatilanteesta.
 

Vanhapuuma

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYPinkylä, Suomen maajoukkueet, IF Gnistan
Mahtava ketjunavaus ja haaste. Ehdottomasti mukana.

En pääse itse paikalle, mutta yritän luovuttaa ostamani lipun jollekin, joka paikalle pääsee, niin saadaan myös yhden ihmisen verran lisää ääntä halliin.

Hienoa Nelfor ja hyvä huomio: lipun voisin itsekin tarjota jollekulle, joka ei muuten välttämättä lippua ostaisi. Itse kun en pääse paikalle. Pitää tosin miettiä, mitä kautta sen tarjoaisin, koska tietysti olisi järkevää, että tämän takia ei jäisi lippuja ostamatta.
 

Marcus Juslin

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ongelmana tuossa on että virtuaalikaljat jää juomatta. Sieltä sitä rahaa tulee.
 

Vanhapuuma

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYPinkylä, Suomen maajoukkueet, IF Gnistan
Itse meinasin tehdä Ilves matsiin vastaavanlaisen mutta joku ehti ensin tähän matsiin :)

Sillä ei ole mitään väliä, kuka tämän avauksen tekee tai mihin peliin lippu ostetaan: lähtisin mukaan joka tapauksessa.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Sillä ei ole mitään väliä, kuka tämän avauksen tekee tai mihin peliin lippu ostetaan: lähtisin mukaan joka tapauksessa.

Joo ajattelin siltä kannalta kun Kärpät saattaisi jokatapauksessa vetää lähemmäs 3000 mutta tuo Ilves matsi menee tuohon väliin johon ei kukaan varmaan tuu :) tosin voisihan tuohonkin yrittää varmaan jotain keksiä, sinne kun on pitempi aika niin saisi varmaan johonkin kohteeseen lahjoitettuakin lippuja, vaikka kerätä nuorisotyölle tai jollekin vastaavalle.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Tästä saisi vielä äärimmäisen mahtavan haasteen, jos nuo liput löytäisivät lopulta kuitenkin käyttäjän sellaisista kavereista, joilla ei tavallisesti ole rahaa lähteä peliin. Olisi kaikin puolin win-win -tilanne, jossa JYP saa rahaa ja vähävaraiset tai muut vastaavat saavat ilmaisen otteluelämyksen.
 

Vanhapuuma

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYPinkylä, Suomen maajoukkueet, IF Gnistan
Joo ajattelin siltä kannalta kun Kärpät saattaisi jokatapauksessa vetää lähemmäs 3000 mutta tuo Ilves matsi menee tuohon väliin johon ei kukaan varmaan tuu :) tosin voisihan tuohonkin yrittää varmaan jotain keksiä, sinne kun on pitempi aika niin saisi varmaan johonkin kohteeseen lahjoitettuakin lippuja, vaikka kerätä nuorisotyölle tai jollekin vastaavalle.

Idea on erittäin hyvä, ja mielelläni lahjoittaisin lippuni vaikka nuorisotyölle tai muuhun vastaavaan tarkoitukseen. Hieman jännittää silti koronarajoitukset, eli mihin näitä lippuja voisi tarjota, mutta jos jollakulla on hyvä idea, miten tämän saisi menemään johonkin hyvään tarkoitukseen: antaa tulla!
 
Viimeksi muokattu:

Vanhapuuma

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYPinkylä, Suomen maajoukkueet, IF Gnistan
Tästä saisi vielä äärimmäisen mahtavan haasteen, jos nuo liput löytäisivät lopulta kuitenkin käyttäjän sellaisista kavereista, joilla ei tavallisesti ole rahaa lähteä peliin. Olisi kaikin puolin win-win -tilanne, jossa JYP saa rahaa ja vähävaraiset tai muut vastaavat saavat ilmaisen otteluelämyksen.

Tämä! (Ja muokkasin avausviestiä tämän idean mukaisesti)
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Kaikista simppelein vaihtoehto olisi varmaan se, että lipun tilaamisen yhteydessä voisi laittaa rastin ruutuun "Tämä on kannustuslippu, jota ostaja ei aio itse käyttää. Valitsemalla tämän, JYP etsii ostamallesi lipulle saajan". Sen jälkeen seura voisi osoittaa liput johonkin kohteeseen, josta ne saisivat loppukäyttäjän.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Idea on erittäin hyvä, ja mielelläni lahjoittaisin lippuni vaikka nuorisotyölle tai muuhun vastaavaan tarkoituksen. Hieman jännittää silti koronarajoitukset, eli mihin näitä lippuja voisi tarjota, mutta jos jollakulla on hyvä idea, miten tämän saisi menemään johonkin hyvään tarkoitukseen: antaa tulla!

Itse tykkäsin siitä muutama kausi sitten olleessa JYPin myötätuuli kampanjasta jossa kerättiin johonkin hyväntekeväisyyskohteeseen kausikortteja, taisi kaksi tai kolme kausikorttia tulla jatkoajasta. Sehän tietenkin noissa se vaikeus nyt että jos meinaisi lippuja jonnekin kerätä niin A. kohteessa mahdollisimman vähän riskiryhmään kuluvia ja B. missä voisi olla halukkaita katsojia peliin tulemaan.
 

Vanhapuuma

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYPinkylä, Suomen maajoukkueet, IF Gnistan
Kaikista simppelein vaihtoehto olisi varmaan se, että lipun tilaamisen yhteydessä voisi laittaa rastin ruutuun "Tämä on kannustuslippu, jota ostaja ei aio itse käyttää. Valitsemalla tämän, JYP etsii ostamallesi lipulle saajan". Sen jälkeen seura voisi osoittaa liput johonkin kohteeseen, josta ne saisivat loppukäyttäjän.

Tämä kuulostaisi hyvältä. Olisikohan JYPin viestintä/markkinointiosastolla joku hereillä, jos tällaisen saisi toteutettua.

Huhuu?
 

knttrtknkn1

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Idea on erittäin hyvä, ja mielelläni lahjoittaisin lippuni vaikka nuorisotyölle tai muuhun vastaavaan tarkoitukseen. Hieman jännittää silti koronarajoitukset, eli mihin näitä lippuja voisi tarjota, mutta jos jollakulla on hyvä idea, miten tämän saisi menemään johonkin hyvään tarkoitukseen: antaa tulla!

Työväenyhdistyksillä luulisi olevan näinä päivinä asiakkaita ja kanava jota kautta lipun/liput voisi saada hyvää osoitteeseen.
 

Tepi#45

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kaikista simppelein vaihtoehto olisi varmaan se, että lipun tilaamisen yhteydessä voisi laittaa rastin ruutuun "Tämä on kannustuslippu, jota ostaja ei aio itse käyttää. Valitsemalla tämän, JYP etsii ostamallesi lipulle saajan". Sen jälkeen seura voisi osoittaa liput johonkin kohteeseen, josta ne saisivat loppukäyttäjän.

Juuri tämä olisi hyvä. Kannattaja X tukee seuraa ostamalla kannatuslipun/lippuja ja sen voi lahjoittaa anonyymisti eteenpäin JYPin tai jonkin muun hyvää tekevän järjestön kautta. Olisi varmasti suht helppoa, eikä lippukaan jäisi käyttämättä.
 

Vanhapuuma

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYPinkylä, Suomen maajoukkueet, IF Gnistan
Juuri tämä olisi hyvä. Kannattaja X tukee seuraa ostamalla kannatuslipun/lippuja ja sen voi lahjoittaa anonyymisti eteenpäin JYPin tai jonkin muun hyvää tekevän järjestön kautta. Olisi varmasti suht helppoa, eikä lippukaan jäisi käyttämättä.

Ei sillä, että todellakaan uskoisin tästä mitään suurempaa kansanliikettä tulevan, mutta jos kävisi niin, että koronarajoitusten vuoksi hallille ei saisi tulla määrää X enempää ihmisiä, voisi varmaan kannatuslippuja silti ostaa ja täyttää hallia virtuaalisesti. Ideaalimaailmassa idealistisesti ajateltuna.
 
Viimeksi muokattu:

Tepi#45

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ei sillä, että todellakaan uskoisin tästä mitään suurempaa kansanliikettä tulevan, mutta jos kävisi niin, että koronarajoitusten vuoksi hallille ei saisi tulla määrää X enempää ihmisiä, voisi varmaan kannatuslippuja silti ostaa ja täyttää halli virtuaalisesti. Ideaalimaailmassa idealistisesti ajateltuna.

Tätäpä juuri itsekkin toivoisin, että JYP olisi hereillä ja ainakin miettisi virtuaalisen kannatuspelin järjestämistä. Sport voisi toimia esimerkkinä.

Itse sitoudun ottamaan osaa ostamalla lippuja ja uskon, että yllättävän moni muukin olisi valmis lähtemään mukaan.
Siihen tarvitaan JYPiltä ainoastaan tervettä nöyryyttä pyytää ja ottaa apua vastaan.
 

jypinfani

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, SaPKo, D-Kiekko <3
Peli siirretään, kiitos korona.
 

snake70

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins
Kärpät on asetettu karanteeniin joukkueessa olleen kornatapuksen vuoksi, tänään saatu positiivinen tulos testistä. Kyseinen henkilö ollut poissa keskiviikosta asti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös