Uuniperuna-aktivistiveljet Ja -sisaret, Barrikaadeille!

  • 4 267
  • 45

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Sain sähköpostissa tällaisen ukaasin ja menin juttuun hetioitis fanaattisena mukaan: Koska nyt taas näyttää olevan muotia osittaa mieltä ja vastustaa milloin mitäkin asiaa, niin minä päätin ruveta vastustamaan uuniperunoita, koska tätä ei ole vielä kukaan aikaisemmin keksinyt.
Löytyykö täältä samoin ajattelevia? Siis uuniperunan vastustajia! Vastustan niitä yli kaiken, mutta en nyt halua niitä tuhottavan lopullisestikaan maan päältä. Pääasia etteivät tule minun kotikulmilleni pyörimään! Pysykööt siellä perunapellossaan!
Itse olen jo kauan ollut aktiivisesti mukana Ei Uuniperunoille Ry:n toiminnassa. Tiedän uuniperunoista todella paljon ja tämä on minulle sydämenasia, mutta se ei tarkoita sitä etten voisi JÄRKEVÄSTI keskustella ko.asiasta eriävän mielipiteen omaavan henkilön kanssa! Toki mielelläni kerron omasta näkemyksestäni uuniperunoiden kannattajille, ja yritän ns. "käännyttää" heitä puolelleni, mutta minulla ei ole tarvetta osoittaa sormella ja tuomita heitä. Esim. paras ystäväni syö silloin tällöin uuniperunoita ja se ei vaikuta suhteeseemme! Tosin käymme kiivaitakin keskusteluja aiheesta, mutta keskustelut ovat aina rakentavia... emme siis riitele aiheesta. Yhden ainoan kerran uuniperuna-aiheen takia suhteemme on kokenut vakavamman kriisin... se oli viime vuoden maaliskuussa eräs ilta kun olimme nauttineet vähän alkoholia ja ystäväni tunnusti minulle syöneensä Rossossa uuniperunan katkarapukastikkeella. Tilanne kärjistyi ja päättyi siihen että menetin malttini ja vedin sitä perkeleen fasistia turpaan.
Sen koommin emme ole aiheesta riidelleet. Mutta asiaan... mielestäni uuniperunoiden kannattajat ovat tässä yhteiskunnassa aivan liian hyvässä asemassa ja aiheuttavat myös ilman saastumista suosimalla alumiinifolioteollisuutta. Meidät uuniperunanvastustajat sen sijaan jätetään vähälle huomiolle... nykyään on esim. tosi vaikeata löytää ravintolaa jonka menulta ei löytyisi uuniperunaa! PÖYRISTYTTÄVÄÄ!

Tältä pohajalta Ei Uuniperunoille Ry järjestää Espan puistossa la 11.8. klo 18.00 alkaen mielenosoituksen teemalla "EI UUNIPERUNOILLE, ALUMIINIFOLIO SUCKS".
Itse ajattelin varustautua kyltillä, jossa teksti "Mihin joutuu foliokääre uuniperunastasi?" tai sitten iso banderolli jossa teksti "UUNIPERUNA GO HOME!"

Sinne vaan kaikki samoin ajattelevat aktivistit mukaan! Olisi hyvä jos vielä pukeutuisitte uuniperunaksi.....

(pitäiskö tähän nyt sitten lisätä hymiö... hmmmm?)
 
Viimeksi muokattu:

kerpo

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pride FC, Iron Maiden
Tulisin mielelläni mielenosoitukseen, mutta joudun menemään lauantaina kaverini häihin :p .

Kaveriporukastani kyllä löytyy lisää noita yliarvostetun potun inhoajia, joten voisin toki yrittää värvätä heitäkin liittymään ry:hyn.
 

Pitkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Herrajumala itse! Sinäkö se Predator oletkin meidän kävelykadulla mennyt maalaamaan yön aikana uuniperunan myyntikärryn kylkeen isolla punatussilla Vapauttakaa Ihmiskunnan Tuhoon Tuuppaavat Uuniperunat Ry:n nimilyhenteen? Taisi olla vieressä raapustettuna järjestön tunnuskin, jossa halki leikatun uuniperunan reunat ovat poikkiviivoin tuhritut, karjalanpiirakkaa muistutti.

Minä vanhoillinen koti, uskonto ja uuniperuna -ihminen meinasin vallan slaagin saada. Mihin onkaan tämä maailma menossa! Uusimman Ökyporvari-lehden kannessakin Alaspään perunaviljelijät pohtivat huolissaan, onko elintaso uhattuna - pitääkö mersu laittaa myyntiin, ja miten mahtavat turvatoimet olla kohdallaan Pottufarmarit -järjestön huippukokouksella Viking Cinderellalla. Taitaa äijiä potuttaa, kun huumehia napostelleet hippikommunistit tulevat kylttiensä kanssa samaan pöytään paasaamaan paatostaan, eikä saa edes kaljaa rauhassa juoda. V.I.T.T.U. ry sentään, kun kerrankin olisi päässyt eukkoa karkuun pellon laitaa kauemmas.

Kannatan rauhanomaista toimintaa. Uuniperunalla on uusimpien laskelmien (Jahnukainen ym. 3/01) mukaan ilmastoa tasaava vaikutus, joten alumiinifolion haitta ilmakehälle ei ole niin suuri kuin uuniperunan syömisestä luopumisesta ja siirtymisestä vaihtoehtoisiin hernekeitto, tex mex, mämmi, tai kaalikääryle -linjoille olisi. Kustannukset tuosta muutoksesta, kouluruokailun järjestäminen potaaneille ym., kasvaisivat myös kansantaloudellisesti sietämättömiksi. Puhumattakaan siitä, että näin pohjoisessa EI VOI VILJELLÄ muuta kuin uunipottulajiketta, Rosamundaa. Ei tässä maassa kasva kiinteä keittoperuna, kuin ihan eteläisimmillä alueilla. Jos kasvaisi, sitä kyllä viljeltäisiin muuallakin kuin Ahvenanmaalla. Mutta ethän sinä siitä mitään tajua, kaupunkilaishippi. Ruoka on aina eteen kannettu, eikä niin kuin minun lapsuudessani ole tarvinnut hiihtää 62 kilometriä kouluun joka päivä, ja 87 kilometriä takasin.

EI KAIKKI VOI SYÖDÄ mokkoo eikä muussia! Prkl kun raivostuttaa tämä nykyajan nuorten jatkuva kitinä, kun mikään ei ole hyvin. Mokomakin perunalastu- ja -laatikkosukupolvi! Ei käy mikään kun pitää olla kesäsipulia ja suolaa, ranskiksii ja ketsuppii, nönnönnööö! Enää ei saa ravintolassa polttaakaan, pitääkö kohta se uuniperuna mennä ulos syömään? Entä miten käy itärajan valvonnan, kun laitonta uuniperunaa aletaan tuoda rekkalasteittain Vaalimaalle? Niillä rahoilla kuules rahoitetaan paljon kovempien aineiden maahan tuontia, kuten hapankaalin ja suolakurkkujen!

Uuniperuna on osa katoavaa kansanperinnettämme, jota pitää vaalia. Uuniperuna suomalaisille ja kevätkääryleet menkööt takaisin sinne mistä ovat tulleetkin. KASVA SINÄKIN ISOKSI ja MENE TÖIHIN!:mad:
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minulla ei sanottavammin ole pahaa sanottavaa uuniperunoista, mutta voisin liittyä kansanliikkeeseen, joka kieltäisi tai ainakin vaatisi tuntuvan haittaveron asettamista teemu_s:n mainitsemalle valkosipulille.

Tällä viikolla katselin yhtenä päivänä työpaikkaruokalan listaa ja huomasin, että vaihtoehoina oli jänteiset teurasjätteet ruskeassa tillikastikkeessa, josta jostain syystä käytetään outoa nimeä "tilliliha", tai vaihtoehtoisesti paella. Ajattelinpa ennen ruokalaan menoa ottaa sitä paellaa (miksi risotosta noin hieno nimi?), mutta halut katosivat kummasti, kun naapurirakennuksen, jossa ruokala sijaitsee, pihalle asti löyhkäsi voimakkaasti valkosipulin aromi. Ruokala on sentään neljännessä kerroksessa. Itse ruokalassa haju olikin jo sitä luokkaa, että meinasi henki mennä ja niinhän siinä menussa oli sivuhuomautuksena paellan kohdalla "sisältää valkosipulia". Loppupäivä meni sitten nälässä, kun pureskelin pari palaa niitä teurasjätteitä ja kuivaa leivänkänttyä. Runsaalla vedellä ja maidolla ne meni jopa alas, eikä tarvinnut työtovereiden turvautua Heimlichin menetelmäänkään.

Eli olen valmis nousemaan barrikaadeille, jotta saamme maatamme kiusaavan valkosipuliterrorin kuriin. Vaadin myös, että ravintoloihin pitää saada vähintään 50% paikkoja valkosipulittomille ja valkosipulin käyttäminen ennen kotimaan lentoja ja bussimatkoja on kiellettävä. Pidemmille lennoille ja juniin voidaan laittaa erillisiä valkosipulipaikkoja. Sitten myyjä kysyykin "smoking or no smokingin" jälkeen vielä, että "garlic or no garlic".

Oikeastaan tämä menee aika hankalaksi, kun lentokoneissa täytyisi olla paikkoja tupakoimattomille valkosipulittomille, tupakoimattomille valkosipulisteille, tupakoiville valkosipulisteille ja tupakoiville valkosipulittomille.

Kun tämä epäkohta on saatu kuntoon, olen valmis liittymään kansanliikkeeseen, joka ajaa yliannostuksen hajuvettä ottaneiden mummojen eristämistä kunnon ihmisistä.
 

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Ei!

Joka paikkaan niitä aktivisteja nykyään pukkaa, pakkoko sitä on joka asiasta valittaa.;)

Ainoastaan risoton kieltämistä mä kannatan, se on sitten ikävää ruokaa. Uuniperunat valkosipulivoilla, avot. Mikäs sen parempaa.;)
 

ELÄKELÄINEN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Keski- Uudenmaan muoviseurat
Vittu kun vituttaa.Kaikki on päin vittua.
Musta blokki Järvenpäästä saapuu Espalle riehumaan,jos saa kaupungilta avustusta matkakuluihin.

Edit: Maltillisen siiven Absurpotatian valtuuskunta on myös muodostettu pikavauhtia.Se koostuu lähinnä mitään syömäänpystymättömistä absogaaneista.Valtuuskunta yrittää tunkeutua ainakin MTK:hon esittämään oman vetoomuuksensa...niin minkä puolesta se olikaan ja mitä vastaan?
 
Viimeksi muokattu:

Stolk-2

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Me Perunoitten Vapautusrintama teimme iskun Ahvenanmaalaiseen perunatarhaan. Perunoita pidetään epäinhimillisissä oloissa haudattuna maahan. Olisittepa nähneet sen ilon, kun laskimme vapauttamamme perunat vapaaksi luontoon. Me emme lopeta taistelua ennenkuin kaikki perunat ovat vapaana. Niin kauan kuin perunoita keitetään, paistetaan rasvassa, muussataan tai muuten käsitellään, niin meillä on tehtävää.

Vivâ êl Potata

Che Potatovaera
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Entäs herneet?

Nimittäin olen jo pitkään seurannut sitä, kuinka iljettäviin oloihin herneparkoja viedään ihmisten toimesta!

Viimeaikojen villitys, herneen vetäminen nenään, on ollut minulle kyllä aivan liikaa. Jos näkisin jonkun törpön tällaisen tempun suorittavan, aivan varmasti menisin ja vapauttaisin herneparan nopealla tempaisulla nekkuun!

Jos jotkut joutuvat viettämään nuoruusaikansa huonommissa olosuhteissa, pieneen tilaan käpertyneenä, riippuvaisuudesta kärsien, eikö meidän tehtävämme olisi ennemminkin auttaa näitä parkoja jotka näin joutuvat kärsimään! Nyt kaikkien tulee kerätä rohkeutensa, sanokaa ei hernekeitolle, hernemaissipaprikalle ja kaikelle missä on herne!

Lainaten komentajaylivääpelipäällikko Jean-Luc Picardia avarruusalus Star Trekistä:
"The lain mast bi droon hie!!"
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Ei ei ei...

Viestin lähetti Stolk-2
Me Perunoitten Vapautusrintama teimme iskun Ahvenanmaalaiseen perunatarhaan. Perunoita pidetään epäinhimillisissä oloissa haudattuna maahan. Olisittepa nähneet sen ilon, kun laskimme vapauttamamme perunat vapaaksi luontoon. Me emme lopeta taistelua ennenkuin kaikki perunat ovat vapaana. Niin kauan kuin perunoita keitetään, paistetaan rasvassa, muussataan tai muuten käsitellään, niin meillä on tehtävää.

Vivâ êl Potata

Che Potatovaera

>>>> Stolk2 haloo! Tuo on aivan väärä toimintamalli! Siitä on seurauksena vain negatiivista julkisuutta tiedotusvälineissä!
Ennenkuin ryhtyy noin suoraan toimintaan, pitäisi käsittää että vapaaksi päästetyt perunat eivät selviä kovin pitkää aikaa Suomen luonnossa! Muutenkin nuhjaantuneet ja villiintyneet perunat sekottavat luonnolllista ekosysteemiä todella pahasti. Koska niillä ei Suomen luonnossa ole luonnollisia vihollisia ne saattavat villiintyessään myös lisääntyä holtittomasti. Se on nimittäin kamalaa katseltavaa kun tarhasta vapautettu ja villi peruna raiskaa puolustuskyvyttömän Rosamundan tai Siiklin!
Siis malttia toimintaan!

PS. Oliko iskun takana kenties organisaationne nuorempi sukupolvi? Ainakin meikäläisen järjestössä on täysi työ pitää kurissa kuumapäinen junioriosasto (ns. P.T.L. osasto. Nimilyhenne tulee sanoista Poimutettu Taffel Liiga)...
 

Nakke

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa (+Kalpa), Leijonat sukupuoleen katsomatta
Uunipotut pottuina

:D :D :D

Mistä ihmeestä näitä juttuja revitte? Taas saa täällä yksikseen katketa naurusta.

P.S. Eihän uuniperunoissa mitään, ne on niin herkullisiakin. MUTTA... Kaikkien pahinta on, kun perunat keitetään elävältä. Sitä ei kestä tällainen kaiken nähnyt ja kokenut maalainenkaan. Monta perunaa olen teurastanut, mutta elävänä keitetyt perunat jätän syömättä!
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Nakke hei...

Nauruun katkeaminen on terveellistä, se on tieteellisesti todettu tosiasia. Varsinkin jos naurat niin rehvakkaasti että tulee "tippa linssiin", nimittäin kyynelkanavien avaaminen vaikuttaa ihmisen psyykkeeseen positiivisesti takaraivon etummaisen vasemmassa sivussa olevan keskimmäisen välitumakkeen takimmaisena olevan etutumakkeen välityksellä.... noh ehkäpä minunkin "vitsisuoneni" ehtyy kun HIFK:lla alkavat ne tosipelit...;)
 

pp33

Jäsen
Uskomatonta hölynpölyä! Koko uuniperuna-keskustelu on selkeästi pelkkää kateellisen alaluokan propagandaa! Uuniperuna on statussymboli, joka ilmiselvästi aiheuttaa asiaatuntemattomien työväenluokan edustajien keskuudessa kateutta. Tietenkään ei voi olettaa, että täydellisen sivistymättömät moukat ymmärtäisivät uuniperunaa, mutta tällainen hyökkäys yhteiskunnan parempiosaisia (lue: uuniperunan ystävät) ja heidän arvomaailmaansa kohtaan on yksikertaisesti pöyristyttävän julkeaa käyttäytymistä.

Nämä pottutyttö- ja muut uuniperunan vastaiset järjestöt ovat ilmiselvää vallankumouksellista toimintaa. Miten nykyajan Suomessa voi vielä esiintyä tällaista? Valtiovallan on puututtava tilanteeseen ankaralla kädellä ja tukahdutettava kaikki yhteiskuntarauhaa (lue: uuniperunan ystävien arkielämä) uhkaava toiminta nopeasti ja armotta!
 

Mad E

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Raporttia mielenosoituksesta kaipailee hän.
Uutisissa ei ollut mitään ko. tapahtumasta, ilmeisesti valtakunnan poliittinen johto on antanut medialle mahtikäskyn olla raportoimasta tapahtumasta mitään. Yritetään ilmeisesti vaieta koko asia kuoliaaksi.
Eli: Montako tuhatta osallistujaa, paljonko poliiseja, kaatuiko aitaa, tarvitaanko asianajajia jne jne...

:cool: =lomalla


ps. olen luotettavalta tasolta??? saanut kuulla että täysin viattomia ohikulijoita on hakattu lentopallomailoilla melkein henkihieveriin. Ei kai vaan meilläkin???????????????
 
Viimeksi muokattu:

Clark Kent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,Leafs,Everton, MuSa,P-Kärpät, Sea City Storm
Ihmettelen vain...

... miten käy meidän sohvaperunoiden? Olen kyllä sodassa Uuniperunoita vastaan kun yksi niistä alkoi "pottuilla" mulle kaupungilla. Pyysin muutamaa ranskalaista avuksi, mutta niillä meni herne kurkkuun...

Ps. Onko Moto vamppyyri?
 
Viimeksi muokattu:

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Ihmettelen vain...

Viestin lähetti Clark Kent
Onko Moto vamppyyri?

Tiesin, että jonain päivänä totuus tulisi ilmi. Elämä ei aina ole niin helppoa kuin teillä tavallisilla pulliaisilla, mutta lohdutuksena muistan aina sen, että olen käytännössä kuolematon. Päivittäisen ravintoannoksen hankkiminen kaupungissa käy yhä vaikeammaksi ja vaikeammaksi, kun joka puolella on valvontakameroita, niin ei tahdo missään uskaltaa käydä kurkkuun kiinni. Niinpä useimmiten joudunkin tyyytymään SPR:n veripankin ylijäämävarastoon.

Miksi muuten signeeraukseni olisi punainen ?
 

Stolk-2

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
>>>> Stolk2 haloo! Tuo on aivan väärä toimintamalli! Siitä on seurauksena vain negatiivista julkisuutta tiedotusvälineissä!

Iskun suoritti P.O.T.T.U. = Paramilitaristinen Organisaatio Turvan Tuomiseksi Uhatuille perunoille. Itse olin passiivisen toiminnan kannalla, mutta suhtautumiseni muuttui, kun miehet mustissa kaappasivat minut ja veivät esimiehensä luokse. Kutsun tuota esimiestä Perunalastumieheksi, joka tulee hänen tavastaan syödä perunalastuja keskeytymättä. Hän teki selväksi mitä kävisi, jos en lopettaisi toimintaani. Onnekseni muita on tullut esiin asian suhteen ja he ovat tehneet järkyttäviä paljastuksia. He ovat kertoneet oudoista kasvatusolosuhteista, kuten esimerkiksi "kasvihuoneesta", jossa perunoita voidaan kasvattaa ympärivuoden.


Ennenkuin ryhtyy noin suoraan toimintaan, pitäisi käsittää että vapaaksi päästetyt perunat eivät selviä kovin pitkää aikaa Suomen luonnossa! Muutenkin nuhjaantuneet ja villiintyneet perunat sekottavat luonnolllista ekosysteemiä todella pahasti. Koska niillä ei Suomen luonnossa ole luonnollisia vihollisia ne saattavat villiintyessään myös lisääntyä holtittomasti. Se on nimittäin kamalaa katseltavaa kun tarhasta vapautettu ja villi peruna raiskaa puolustuskyvyttömän Rosamundan tai Siiklin!

Tuo on selvää propagandaa, jonka ovat luoneet nämä yritykset vain omia tarkoituksiaan varten (Yritys A ja Yritys B ). Villi peruna on oikeasti laupeasti käyttäytyvä ei lihansyöjä eliö.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Viestin lähetti Mad E
Raporttia mielenosoituksesta kaipailee hän.
Uutisissa ei ollut mitään ko. tapahtumasta, ilmeisesti valtakunnan poliittinen johto on antanut medialle mahtikäskyn olla raportoimasta tapahtumasta mitään. Yritetään ilmeisesti vaieta koko asia kuoliaaksi.
Eli: Montako tuhatta osallistujaa, paljonko poliiseja, kaatuiko aitaa, tarvitaanko asianajajia jne jne...

:cool: =lomalla


ps. olen luotettavalta tasolta??? saanut kuulla että täysin viattomia ohikulijoita on hakattu lentopallomailoilla melkein henkihieveriin. Ei kai vaan meilläkin???????????????

>>>Mielenosoitukseen ei tullut sitten kukaan! Minä olisin tullut mutta vaimo unohti käsiraudat kiinni ranteisiini (ja ne taas olivat kiinni parvekkeen kukkapenkin sivutolpan etummaisessa takatolpassa!)... tämä kuuluu tähän asiaan sen takia että meillä on traditiona leikkiä aina perjantai-iltaisin Gladiaattoria parvekkeella, ja koska nyt olin betonissa kiinni, niin en voinut osallistua itse "The Main Eventíin".
Kuulin kyllä että poliiseja oli paikalla öbaut 50 000 - 100 000, joten siltä pohjalta tempaus oli erittäin onnistunut....
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Nostin tämän ketjun ylös, kun huomasin että se on taas ajankohtainen. Nimittäin istuin tuossa iltapäiväruuhkassa auton ratin takana ja huomasin Eduskuntatalon portailla omituisen näyn: hirveässä räntäsateessa ja myrskytuulessa siinä portailla seisoi vierekkäin kaksi tyttöä (en ole ihan varma sukupuolesta, olivat varustautuneet oikein kunnon vanhanaikaisilla "maihinnousutakeilla" - mistä ne näitä kuteita löytävät?) ja tytöt olivat virittäneet siihen portaille ison banderollin, jota siinä tuulessa oli varmasti työ ja tuska pidellä kiinni. Siinä banderollissa oli kirkuvan punainen ISO teksti: MINKILLE LÄMÄ TAKAISIN!

Mitähän nämä aktivistit tällä kertaa tarkoittivat? Mikä on se minkin LÄMÄ? Paikalla oli myös poliisin partioauto pysäköitynä... eikö ne skoudet nyt olisi voineet mennä tytöille sanomaan, että korjatkaa tuo kirjoitusvirhe lakanassanne... vai onko minkeillä kenties jokin LÄMÄ, joka on niiltä riistetty?
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
YLÖS!

Palstalla käy keskustelu kiivaana Ameriikan puolesta ja Ameriikkaa vastaan... Irakin puolesta ja Irakia vastaan. Tässä ketjussa voisi olla sopivan tiukkapipoista pohdittavaa ja vastustuksen aihetta näin perjantain ja viikonlopun kunniaksi.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Olen viestiketjun avaajan kanssa jokseenkin samaa mieltä uuniperunailmiöstä ja sen yliarvostuksesta. Onhan ne p...leen vaikeita syödä ja myyjän kate lähentelee seitinohuiden pizzojen vastaavia.

Uuniperunavillityksen on kuitenkin nykyään korvannut YÖK-muikku (Ylikypsät Öljyssä Käristetyt), joita ilman ei näköjään pysty minkäänlaista yleisötapahtumaa järjestämään. Aakeissa laakeissa vadeissa, härskin öljyn seassa käryävien neulamuikkujen "aromi" tunkee nenään siellä olevasta herneestä huolimatta joka ainoassa kesätapahtumassa, useilla toreilla jopa päivittäin. Puuttuu vielä, että YÖK-muikkujen höysteeksi tarjottaisiin uuniperunaa.

-Siis onko kaikkien tämän alan yrittäjien aina matkittava toisiaan? Ennen kaikki katukioskit myivät höyrytettyjä lenkkimakkaran palasia, sitten lihapiirakoita ja nakkeja; uuniperunoiden kautta on siirrytty sitten YÖK-muikkuihin ja muihin "meren herkkuihin". Hampurilais- ja pizzapaikat ovat sitten luku sinänsä. Miksi sämpylän välissä olevan jauhelihapihvin tai litteän leivän päälle levitetyn juustomassan kauppaamiseen tarvitaan valtava ketju? Miksi ihminen sortuu nälissään ostamaan logon tai mielikuvan eikä ole erityisen kiinnostunut siitä tärkeimmästä, sapuskasta?
 

Oloneuvos

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ÄTPPOMK,Ottawat Senaattorit
Onko Ykä B II sittenkin alan mies?

Kaikkihan tietävät perunan - varsinkin uuniperunan - viihtyvän loistavasti hiekassa. Amerikkalaiset ovat nyt aloittamassa Suuren Isänmaallisen Sodan uuniperunan viljelyä vastaan Kaksoisvirtojen maassa. Tätä jaloa tarkoitusta varten he ovat YK:ta myöten kokoamassa kuokkamiesten armeijaa juuriakseen koko pahuksen turhanpäiväisen kasvin palloltamme.

Ykä Bush den andra on selvästi alan mies, eikä kateellisten puheista huolimatta minkään sortin suurteollisuuden talutusnuorassa. Tässä Uncle Ben's-tuotemerkin sponsoroimassa sapelinkalistelussa on pohjimmiltaan kyse vain riisinviljelijöiden ja perunantuottajien eturistiriidasta, joka on naamiotu terroristijahdiksi.

Halukkaat voivat värväytyä lähimmässä hampurilaisbaarissa mottona "Potut maan rakoon!"
 
Viimeksi muokattu:

Taito-Ojanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Kärpät
Viestin lähetti Predator
Nostin tämän ketjun ylös, kun huomasin että se on taas ajankohtainen. Nimittäin istuin tuossa iltapäiväruuhkassa auton ratin takana ja huomasin Eduskuntatalon portailla omituisen näyn: hirveässä räntäsateessa ja myrskytuulessa siinä portailla seisoi vierekkäin kaksi tyttöä (en ole ihan varma sukupuolesta, olivat varustautuneet oikein kunnon vanhanaikaisilla "maihinnousutakeilla" - mistä ne näitä kuteita löytävät?) ja tytöt olivat virittäneet siihen portaille ison banderollin, jota siinä tuulessa oli varmasti työ ja tuska pidellä kiinni. Siinä banderollissa oli kirkuvan punainen ISO teksti: MINKILLE LÄMÄ TAKAISIN!

Mitähän nämä aktivistit tällä kertaa tarkoittivat? Mikä on se minkin LÄMÄ? Paikalla oli myös poliisin partioauto pysäköitynä... eikö ne skoudet nyt olisi voineet mennä tytöille sanomaan, että korjatkaa tuo kirjoitusvirhe lakanassanne... vai onko minkeillä kenties jokin LÄMÄ, joka on niiltä riistetty?

LÄMÄhän voidaan lyödä sanonnan mukaan pohjaan tai lautaan, kun autolla ajosta on kyse. Sanonnalla tarkoitetaan siis sitä, että kaasupoljin polkaistaan niin syvälle lattiaa vasten kuin se vain on mahdollista, jotta päästäisiin etenemään paikasta A paikkaan B hyvinkin rivakasti. Ilmeisesti minkki, on saanut itselleen lämän, joka siltä on sitten riistetty. Luonto on ihmeellinen.

Varsin mielenkiintoista miettiä sitäkin, että jos ELÄMÄstä on kyse, niin mistähän minkistä on kyse? Miksi vain yhdelle? Ja mitenhän tuo henkiinherättäminen mahtaa oikein käytännössä onnistua? Jos minkki on elämänsä menettänyt, ei se siitä taida hevillä (tai muullakaan musiikkityylillä) eväänsä heilauttaa. Varsinkaan, kun minkeillä ei ole eviä. Vaan ehkä tällä minkillä on.
 

Jamina

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, HJK
Tämän ketjun aiheessa on kerrankin itua .

Liityn uuniperunan vastustajiin. Uuniperuna on isonnettu versio koulun ruokalassa tarjotuista paksukuorisista tuppipotuista . (Tuppipotut ovat kuorineen keitettyjä perunoita. Peruna on siis kuoressa eli tupessa, siitä tuo nimitys.)

Uuniperunan täytteet sopivat kuitenkin tosi hyvin leivän päällysteeksi. Esimerkiksi ruisleipä+salaatinlehti+katkaraputäyte on todella maittava yhdistelmä.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
YLÖS!

Näyttää taas tälläkin palstalla olevan muotia mielenosoituksiin valmistautuminen. Tässä ketjussa hieman osviittaa homman hoitamiseksi tyylillä kotiin... putkan kautta tosin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös