USA MM-kisoissa 2004

  • 10 889
  • 84

solamnic76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlos Tevez... siis punaistako pitää kumartaa?
Viestin lähetti Tesla
En minä tähän mitään maailmanpoliittista kulmaa mielessäni lisännyt, vaan olen aina syvästi inhonnut kanadalaisten ja jenkkien tapaa pelata jääkiekkoa. Ryminää, rytinää, machoilua ja turhaa koohotusta.. wrestlingiä tulee toiseltakin kanavalta.

Sanoit että olit "lievästi" vasemmistolaista? Nyt alan ymmärtää miksi pidät Ruotsalaisesta työväenkiekosta tupohengessä.

Sinun täytyy kyllä olla trolli? Muuten mesoaisit ja julistasi ruotsalaisen tupokiekon sanomaa jollain svedufoorumilla.
 

solamnic76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlos Tevez... siis punaistako pitää kumartaa?
Viestin lähetti Tesla
En minä tähän mitään maailmanpoliittista kulmaa mielessäni lisännyt, vaan olen aina syvästi inhonnut kanadalaisten ja jenkkien tapaa pelata jääkiekkoa. Ryminää, rytinää, machoilua ja turhaa koohotusta.. wrestlingiä tulee toiseltakin kanavalta.

Muuten, oletko harkinnut naiskiekkoilua tai ringetteä? Siellä ei ole ryminää, rytinää eikä machoilua. Saati turhaa koohotusta. Silkkaa taitopeliä alusta loppuun. Lähes Ruotsikiekkoa siis.
 

LuKi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, LuKi-82
Viestin lähetti solamnic76
Muuten, oletko harkinnut naiskiekkoilua tai ringetteä? Siellä ei ole ryminää, rytinää eikä machoilua. Saati turhaa koohotusta. Silkkaa taitopeliä alusta loppuun. Lähes Ruotsikiekkoa siis.

Oletko ikuna käynyt katsomassa ringetteä? Jos et, olisi viisaampi pitää turpa kiinni. Laji on muuttunut hirveästi viime vuosina. Nykyinen huipputason ringette on viihdearvoltaan valovuoden edellä liigakiekkoilun pelin jäädyttämistä, kahvausta ja painimista. Jopa fyysisyys on "miehekkäämpää" kuin nykykiekon halaileminen. Ja tuosta ruottalaisten halveeramisesta. Ymmärrän totisen "finnkampenin" joltain yläaste-ikäisiltä, joille kaikki "svedut" on h...ja, mutta kyllä aikuisen kiekkoa seuraavan täytyy tunnustaa, että Ruotsi on todella KOVA kiekkomaa. Pelaa loistavasti loppuun saakka, joukkuepelin arvot sisäistetty ja kovuudella ei Ruotsia horjuteta. Muistelkaapa edellistä World Cupia, jossa Ruotsin supertähdet eivät astuneet taka-askelia nikkarien niittien edessä. Tuomarien toiminta veti silloin Atlantin toisen rannan suuntaan. Kaikkiaan kuiten parasta kiekkoviihdettä mitä olen seurannut.

Sitten ketjun asiasta. USA pelaa näissä kisoissa sellaista Pohjois-Amerikkalaista kiekkoa josta pidän. Taidolliset puutteet paikataan kovalla taistelulla, ylilyöntejä kuitenkin vältetään. Pelaajat pelaavat selvästi joukkueena ja joukkueelle. Mahdollisuuksia vaikka mihin.
 

#43

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Olipa mahtava matsi tuo USA-Tshekki. Yleensä, kun etukäteen heikompi joukkue on venyttänyt pelin jatkoajalle/rankkareihin, on eväät olleet hirveä sumputus ja sääntöjen rajamailla pelaaminen.

Nyt oli toisinpäin. USA haki koko ajan ratkaisua, kun Tshekin miljoonanivusilla oli kolmannen erän alusta alkaen paskat housussa. Kaikista yököttävintä oli tshekkien säälittävät sukelteluyritykset 3. erästä alkaen, onneksi Hannu ei niihin mennyt.

Todellakin sympatiat oli Jenkkien puolella. Tuossa oli sitä vanhaa USA-NL-meininkiä.

Kärppä-näkökulmasta kun seurasi Hamiltonia, niin kyllä on kaverin puolustustyöskentely umpisurkeaa edelleenkin. Eniten yllätti kaverin hitaus. Mutta tuskinpa hurjat tehot AHL:ssä ovat olleet sattumaa ja kyllähän Jeff pisti taas melkoisia namupasseja, toisaalta tyri pari loistopaikkaa. Hupaisaa on myös kaverin vaihteleva pituus. Jannu on varmaan n. 169cm(n.5'8" ?) pitkä ja Islandersin rostereissa hänet on merkitty 5'11" pitkäksi!

Jenkkien paras hyökkääjä on mielestäni ollut Minnesotan Richard Park(syntynyt muistaakseni Koreassa).
 

scholl

Jäsen
Kerrankin meni ekan päivän matsien veikkaukset nappiin. Ja kerrankin rankkarikisan tulos oli mieluinen.
Mahtaa nyt puolaa vituttaa ja kun ryssätkin on kotona niin tilanne on herkullinen. Ainoastaan puola II:sen pitäisi vielä pudota Sveitsille niin homma olisi hanskassa. Siihen en kyllä usko. Luotto Sveitsiä kohtaan ei ole oikein kohdallaan. Nyt pitää toivoa, että Suomi tänään menestyisi, vaikken oikein siihen usko.

Eiköhän Ruotsi ole nyt maailmanmestari. Toisaalta olisihan se mahtavaa, jos Jenkit venyisivät finaaliin asti, ainakin mitali olisi heille hieno juttu. Jos puola II menee tänään jatkoon niin annetaan heille sit se 4. sija.
 

Tesla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tshekki, Tre Kronor, Frölunda sekä sympatiaa Luleå
Mielenkiintoinen teoria täällä vallalla:

Pidät Ruotsalaisesta kiekkoilusta = paha juttu, olet selvästi trolli

Et pidä P-Amerikkalaisesta tavasta kiekkoilla = olet kieroutunut ja lisäksi trolli

Olet lievästi vasemmalta = paha juttu, olet selvästi ruotsalainen ja trolli

ELI, jos olen joistain asioista erimieltä tai ajattelen toisin, olen trolli?
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Viestin lähetti LuKi
Sitten ketjun asiasta. USA pelaa näissä kisoissa sellaista Pohjois-Amerikkalaista kiekkoa josta pidän. Taidolliset puutteet paikataan kovalla taistelulla, ylilyöntejä kuitenkin vältetään. Pelaajat pelaavat selvästi joukkueena ja joukkueelle. Mahdollisuuksia vaikka mihin.

Näin juuri - USA näytti miten Tsekki voidaan voittaa ja Kanada sitten että miten ei. Joskin hirvittävästihän sitä mailaa kotijoukkue puristi ja aivan totaalisesti jäätyi peli USA:n hienoa taistelumieltä vastaan. Vähän sääliksikin kävi - lohkopelissä Tsekki olisi epäilemättä voittanut vaikeuksien jälkeenkin, mutta pudotuspelissä paineet olivat näköjään liian kovat. Ehkä Ruotsilla oli taas "onnea", mutta ei tuon USA:n joukkueen kohtaaminen välierissä nyt aivan lottovoitolta sentään tunnu. Tosin Ruotsiahan ei välttämättä vastustajan hyväkään esitys pysäytä.
 

Jarkko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
Olipahan kyllä ottelu. Tsekit ihan kohmeessa lähes koko ottelun ajan, ja jenkit painoi päälle kuin yleinen syyttäjä. Yllättävän vähän tilanteita muuten oli jatkoajalla, vaikka kentällä oli enemmän tilaa. Kumpikin joukkue taisi pelata über varovasti silloin. Kylmäpäinen veivi Andy Roachilta, pisti muiden USA:n pelaajien yritykset häpeään. Tsekkeja kävi tosin lopussa sääliksi, kun näki pelaajien ilmeet.. Ruotsi-peli onkin jo sitten pahempi paikka USA:lle.
 

solamnic76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlos Tevez... siis punaistako pitää kumartaa?
Viestin lähetti Tesla

ELI, jos olen joistain asioista erimieltä tai ajattelen toisin, olen trolli?

Pffhh... jos välillä laittaisit lauseiseesi vaikka pehmentävän "tämä on vain minun mielipide" tai muuten osoittaisit oman rajallisuutesi niin se provosoisi toki vähemmän. Kun esiinnytään asiantuntijana ja heitetään omia mielipiteitä yleisenä totena dissaten tai ylenkatsovasti suhtautuen toisiin niin sehän on mitä parasta provokaatiota.

En nyt väitä että olisit tässä asiassa mitenkään suurin paha, mutta provoa teksteissäsi kiistatta on.
 

jesse72

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, MP, E. Frankfurt, hyvä MJE!
Toivottavasti USA:n vire jatkuu ja pistäsivät Sveduja nekkuun ja vielä jatkoajalla..vaikka näyttää siltä että finaalissa kohtaavat Ruotsi-Slovakia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös