US Openin voitto Suomeen

• 904
  • 7

jlammi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Jokerit, TPS, TuTo
dodih, tulihan se, Keilailun US Openin Voitto Suomeen.
$100k kahisevaa + bonuksia Koivuniemelle.

------------

Mika Koivuniemen jouluyllätys
- Voitto kotiin. Todella uskomatonta pelaamista, oli Leena Koivuniemen pikainen puhelinsoitto "rapakon" takaa sunnuntai-iltana 21.30 Suomen aikaa. Sen enempää Mikan vaimo ei ehtinyt asiaa kommentoimaan, kun jo suomalainen päivälehdistö oli hänen kimpussaan.
Kesällä 2000 Mika Koivuniemi keilasi ensimmäisenä ei-amerikkalaisena voittoon US Mastersissa. Nyt hän, vaikean syksyn jälkeen, nousi ensimmäisenä ei-amerikkalaisena U.S Openissa.
Mika Koivuniemi sai finaalissa vastaansa ystävänsä Patrick Healeyn, joka välierässä kukisti Walter Ray Williamsin loistokkaalla pelillä. Mikaa vastaan Healeyn peliin ei enää loistoa löytynyt. Suomalainen murskasi hänet numeroin 247-184.

- Mika keilasi todella loistavasti. Uskomattomasti, kotona Detroitin lähellä suoraa tv-finaalia seurannut Leena Koivuniemi hehkui.
- Tämä tuntuu todella upealta tällaisen syksyn jälkeen. Mika sanoikin tv-haastattelussa, että "ei olisi kulta vielä kolme viikkoa sitten uskonut tätä" ja lisäsi vielä, että "rakastan sinua", Leena kertoi liikuttuneena.
- Englanniksi hän sitä tosin ei perisuomalaisen miehen tapaan ihan niin kääntänyt, Leena nauroi.

Mika aloitti yhden uransa tärkeimmistä finaaleista tuplalla. Kolmannessa ruudussa pallo jäi hieman peukaloon kiinni ja ruutuun tuli 8-paikko. Siihen jatkoksi suomalainen teki viiden kaadon jonon ja sai jo selkeän yliotteen vastustajastaan. Healeyn tyhjä 9-ruutuun oli sitten lopullinen sinetti jenkin tappiolle.

Mikan voiton arvoa osaa vielä tässä vaiheessa vain hieman aavistella. Major -turnaukset ovat USA:ssa todella arvostettuja ja Mika on voittanut niistä nyt kaksi, molemmat ensimmäisenä ei-amerikkalaisena keilaajana.
- Kyllä tämä Mikan arvostusta täällä nostaa aivan valtavasti, varmasti. Eilen illalla meillä oli täällä suomalaiset juhlat ja jo siellä aisti, kuinka paljon ihmiset olivat tästä innoissaan ja tukemassa sekä Mikaa että minua. Se tuntui hienolta, Leena totesi.

Ensimmäiset suomalaiset ystävät olivat ehtineet Koivuniemen kotiin jo heti finaalin päätyttyä, kertomaan Leenalle tulokset.
- En minä siinä sellaisia pystynyt seuraamaan. Minähän olen vain keilaajan vaimo, Leena virnuili.
- Jounin (suomalaisnaapuri) kanssa tuossa juuri juttelimme, että Mikan kasvoilla oli jälleen se ilme, joka niillä finaaleissa joskus on. Hän oli sillä omalla "zonella", jolloin mitään muuta ei ajatuksiin mahdu. Silloin häntä ei voita kukaan, Leena totesi.

Joulurahaa Mikan tilille kilahti kerralla 100.000 dollaria. Käyttöä sille löytyy varmasti.
- No, olemme juuri ostaneet talon, eikä kausi ole niin kovin hyvin mennyt, kyllä tämä hyvään saumaan tuli. Mika sanoikin, että täytyy näköjään olla todella liemessä, niin sitten alkaa peli kulkea, Leena naureskeli tyytyväisenä.

Mika itse oli vielä PBA:n pressihuoneessa ja hänen kommenttejaan saamme PBA:n sivuilta hieman myöhemmin

(Lähde Suomen Keilailuliiton www-sivut)
-------------------

heh, jopa mä olisin voittanut tuon vastustajan kun pelasi vain 184 ;) perjantaina tuli pelattua 188 ja 190

jlammi

Jäsen
Suosikkijoukkue
etpä taida lajia pahemmin tuntea sitten jos vertaat sitä flipperiin.

ja flipperissä ei makseta sadan tuhannen dollarin voittorahoja.

tällä perusteella esm Golf, Kriketti tai Tennis, Biljardi tms ei ole urheilua..

Viimeksi muokattu:

bystander

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki, Mika Saukkosen lenkkikengät
Olen Brewerin kanssa samaa mieltä. Keilailu on minulle ajanvietettä, enkä koskaan ole osannut pitää sitä urheiluna. Siis sellaisena, jossa tulee hiki ja jossa lihakset, pumppu ja keuhkot joutuvat koetukselle.

Harmittavan(?) usein keilailuun liittyy omalla kohdalla ns. muu kerhotoiminta, eli kupin ottaminen. Mikä olisikaan parempi tapa aloitella perjantai- tai lauantai-illan viihderupeamaa kuin imuroida Urheilutalolla hyvässä seurassa ja rokin pauhatessa kaljaa ja vieritellä palloa kohti keiloja. Ja onhan siitä lyhyt matka Josaankin.

Keilailu on siis äärimmäisen hauskaa hommaa, ja suosittelenkin sitä lämpimästi kaikille. Urheiluna vaan en sitä osaa pitää, kyseinen laji menee minun kategorioissani samaan lokeroon Kimblen, Monopolin ja pöytälätkän kanssa.

jlammi

Jäsen
Suosikkijoukkue
ainakin minua häiritsee jos tulee jotain paskaa musaa ;)
vrt tik-takkia tai jotain muuta laatukamaa
eikä siinä pimeydessä näe kunnolla
hohtokeilailu on ihan jees noin alotteiljoille.
tosin kalliimman puoleista, rata tunti 90mk.

itse en dokaa joten se kupin ottaminen on sivuseikka mulle.

masaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Fc nimetön
voivoi

onpa surullista katsella sellaisten ihmisten kirjoittelua jotka eivät ole koskaan kisanneet keilailussa....:(

kun tälläisellä pienemmälläkin paikkakunnalla järjestetään kisaa niin aina taitaa olla vähintään pari tonnia pääpotissa... (6000 ihmisen kyläpahanen) kisat kestää kylläkin kuus viikkoa/per...

mutta jos kiskot sellaista 16lbs:n palloa ensin kaksi tuntia putkeen (yleensä rauhallinen kisatahti kuudessa sarjassa, mutta itselläni about tunti kolkyt, johtuneeko kaatojen määrästä herhe

ni se on semmonen seittemisen kiloa kiskasu ja jokases sarja kakstoist ruutuu jos nyt lasketaan et kybäs onnistuu heittää putken... se o 72 heittoo vähintään pelkästään ilman paikkoi.... siitähän tulee useempi tonni painoks:eek:

mutta toi paino homma ei teekkään siitä urheilua,vaan se et sä joudut jokaseen heittoon keskittymään, että sä olisit siellä jatkoporukassa tienaamassa sitä pariatonnia!! Kisa maksaa täällä 100,- ja aika mikä siihen kuluu 20,- eli jos osaa ni siitä pikkasen tienaa...

ja kaiken tämän finaalin suola on pudotuspelit!!!! tässä tapauksessa jatkoon pääsee 4 tyyppiä kahdeksasta. alkufinaalin paras pääsee heti lepään ja neljäs kolmas kisaa yhden sarjan keskenään ja parempi jatkoon, hävinnyt 250,-..

tämä sitten kisaa toiseks tullutta vastaa ja tämän hävinnyt 500,- ja jatkoon päässyt pelaa alkukisan parasta ja hävinneelle tonni ja voittajalle toinen lisää.
Heittävät täälläpäin kaks sarjaa.

mutta homman nimihän onkin se että jos käy sillai et oot neljäs, mihin tarvitaan yleensä tollanen 1200 (eli parin) vauhti ja haluut pääst jatkoon ihan loppuun saakka ni sun tarttee onnistuu viel neljäs sarjas olemaan parempi kuin toinen, eli vähintään 200/sarja.

sä olet tähän mennessä heittäny lähes neljä tuntii sitä vähän yli seittämän kilon mötikkää keskittyen joka heittoon(rasittavaa) ni mä voin lyödä vetoo muijasta, että jos sulla ei ole minkäänlaista väsymystä ton neljän tunnin jälkeen ni vittu sä olet kuningas, ja sul o riesa enemmän kontollas:D

tosiaan, ei parane mennä vetämään mielipidettä jos ei ole koskaan kyseistä lajia kunnolla harrastanu.

se on vähän ku mä sanoisin että lätkä ei oo urheiluu ku lätyn heitos jäällä ei tuu hiki(kengät jalassa) ja siinä parikyt minuuttii heitellään lättyyy ku nehän pelaa keskimäärin jotain 15 min per peli:confused: eihän ny vartis ehi tulee edes hiki, pelaisitte futista!!! siinä joutuu kirmaamaan 90 min... ***tana:mad:

että tämmöstä...

jlammi

Jäsen
Suosikkijoukkue
parin tonnin kisoja emme tue ;-) nojoo.

jonkun Ballmastersin voitto antaa ~30.000mk.

meillä finaaliin pitää olla vähintään se 1200 pelattu.
jopa Raisiossa, pelasin 8 sarjan ennätyksen, 1643 enkä voittanut edes hallimestaruutta C-luokassa, keskiarvo 205, yhdensarjan ennätys oli siinä skabassa 288:
x x x x x x x x x x8-
11 ruutu alkoi olla lievää herhoilemista ;)
harmi vain että ei tullut 300:aa skabaan. olisi ollut aika paukku.
oli vissiin 5. sarja, joten kuuteen sarjaan tuli 1265.

mitä välineisiin tulee, nekin maksavat, ostin eboniten tornado-sarjan pallon, hintaa 1100mk se toimii ihan hyvin. nousee sopivasti lopussa. seuraavaksi ostan omat tossut, hallin tossut ovat aivan hanurista, muiden jalkahikiä yms yök ;)
hinta alk. 390mk.

ja tietysti paikkopallot yms erilaisiin rataolosuhteisiin palloja pitää olla monta. kalleimmat 2500mk. siinä on kiva sitten raahata palloja mukana..

masaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Fc nimetön
juu

mitäs mä olen heittäny, odotas.....

juu viime kevään kiskasin yhes finaalis 1287 puhtaan... oli aika makee tunne ku muilla tuli vissii paskat housuu (olin sillo viel D:s) ja vei kaikkii vaik niil oli tasotukset messis... uran tähän mennes huippuhetki:D

mul o muistaakseni joku Kolumbian pallo... ostin kolmel sataa, entisii maajoukkue palloi, kuten myös paikkopallon samalt äijält. Oli kuulemma ollu siel Saudi-Arabias mukan... ei mitään hajuu onko totta, mut kyl se äijä on Tarminil hommis et voi pitääkki paikkans... eikä kyl mitää välii ku peli kulkee....

mul jokku perkeleen vanhat kengät ku ostin joskus kuudennel (nyt Amkk:ssa)... eli tommonen tavallinen tahvo..

mieli tekis heittää oikein urakal ku on toi kolmetoistakin ollu pari kertaa aika lähel.... paras yksittäinen on tähän mennes vissiin 269.

Muuten ihan asian vierest, mul o semmonen kaveri joka on nyt keilannu vasta kaks ja puol vuot ja se teki jo vuos sitte ekan kolmesatasen ja paukuttaa jatkuvasti sitä kolmentoista rajaa puhki:mad: joillakin se vaan sujuu nii helposti,hehee

nyt pitäis ku täällä Valkeakoskel asun ni tuoda pallot tänne et vois reenat mut ei perkele ol vaa rahaa..

nii kato vois Ballmasterssis täytyy ol melkei ammattilaine et vie ne pippalot mut kyl sitä muutenki voi vähän tienata.. toi samainen kaveri tienas melkei kakskyt donaa viime kaudel vaikkei juurikaan käyny missää muualla...

oon itteki käyny heittääs Raisios kerran joku pari vuot sitte ku oli Länsirannikon joukkuefinaali... vietiin siin sit samal Silvereit nii et osal niist palo hermot:D

tultiin loppujen lopuks toisiks niis pippalois, vaikkei kylläkää mun ansiosta, vaa kahden raksaäijän jokka alkos ihan vittuuttas heittää niit Silvereit vastaa kaatoputkii, ku ne puolammattilaiset ei oikein kestäny sitä et meil oli paremmat tasotukset ja sit nää meiän äijät pesi ne puhtaallakin pelil, hihii

että tämmöstä

ei mitenkään erikoisesti ole tullu kierrettyä mut sitten joskus ku on mynttii sitäkin tehä ni varmasti lähen...

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy