Urheilulehdet

• 4 412
  • 25

LaCew

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Niin, elikkä olisiko ihmisillä suositella minkäänlaista jääkiekkoon, tai ainakin urheiluun liittyvää lukemistoa? Itselleni on tuo Jääkiekkolehti tullut jo pitemmän aikaa, mutta sen sisällöstä en ole välttämättä niin vakuuttunut. Eli löytyisikö parempia vaihtoehtoja?

Njooh, mullehan tulee tuo Ah, aina niin "luotettava" Veikkaaja. Mun Mielestä se on kyllä parempi kuin jääkiekkolehti, vaikka puolet lehdestä käsitteeleekin usein raveja.
Kiekkolehteä olen myös muutamat kerrat lueskellut, mutta se ei oikein iskenyt.
Kaikki nämä suomalaiset urheilulehdet ovat tosin enemmän tai vähemmän paskoja.

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kiekkolehti ilmestyy kauden ollessa käynnissä melkein joka viikko. Se on aika tilastopainoitteinen, mutta pidän sitä parempana kuin Jääkiekkolehteä, koska Jääkiekkolehden asiat ovat jo monesti vanhentuneita, johtuen siitä, että se ilmestyy harvemmin. Veikkaaja on myös hyvä. Siinä on kestotilaushinta huomattavasti halvempi kuin mitä jos irtonumeroina ostaisi. Ne hevossivut vois kylläkin laittaa siihen omaksi liitteekseen, että ne voisi saman tien heittää paperinkeräykseen siitä häiritsemästä. Veikkaajan pienenä miinuspuolena: olen huomannut siinä usein selkeitä asiavirheitä. Itse Urheilulehti (ilmestyyköhän semmoinen vielä), on ainakin minun muistikuvien mukaan aivan perseestä. En oikein tiedä kenelle se on suunnattu, ilmeisesti jollekin joka seuraa vähän kaikkia lajeja muttei mitään kovin fanaattisesti.

Mahtiankka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Anaheim Ducks, Luleå HF
Veikkaajan pahin ongelma on perättömät tiedot: Aina jos lause alkaa "Veikkaajan tietojen mukaan..." niin ei kannata lukea pidemmälle, koska "tiedolla" ei ole yleensä mitään pohjaa... Muuten ihan hyvä lehti. Pro Hockey ja Goal ovat myös ihan mielenkiintoisia lehtiä, varsinkin ensin mainittu. Kiekkolehti on aika surkea, lähinnä tulee siitä mieleen Iltalehden/Iltasanomien urheiluliite.

Itselleni tulee Urheilulehti ja mielestäni se on asiantuntevin urheiluun keskittynyt lehti. Lajeja käsitellään monipuolisesti ja lehdellä on paljon sisäpiirin tietoja, jotka ovat monesti osoittautuneet todeksi. Vuoden vaihteessa lehti muuttui sanomalehdestä aikakauslehdeksi ja on muutenkin muuttunut positiiviseen suuntaan. Plussaa saa suhtautuminen dopingiin toisin kuin esim. tekopyhä Ilta-sanomat. Ja ainakaan siinä ei ole niitä raveja kuten Veikkaajassa puoli lehteä. Ettei menisi aivan mainostamiseksi niin täytyy sanoa, että välillä Urheilulehti pyrkii liian räväköihin kannanottoihin, kuten syksyinen hyökkäys Antti Muurista vastaan osoitti.

Vaicci#63

Jäsen
Yksi tämän vuoden puolella ilmestyneistä Urheilulehden numeroista oli suoranaisesti amatöörien puuhastelua.Kovin moni urheilulehti ei ehkä kuitenkaan kirjoittele lehden etusivulle " Kari-Pekka Saatana" :).

Pro hockey on ihan ok, mutta Veikkaaja on ehkä vähiten huonoin.

Gleb

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viestin lähetti Vaicci#63
Yksi tämän vuoden puolella ilmestyneistä Urheilulehden numeroista oli suoranaisesti amatöörien puuhastelua.Kovin moni urheilulehti ei ehkä kuitenkaan kirjoittele lehden etusivulle " Kari-Pekka Saatana" :).

Et ole tainut lukea kyseistä juttua ollenkaan? Kyseisessä jutussa ihmetellään miten suomalaiset suhtautuvat dopingiin niin kauhean vakavasti ja Kyröön kuin itse saatanaan.

LaCew

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Kiitoksia vastauksista itse kullekin. Täytyypä käydä tarkastamassa noiden lehtien hintoja ja miettiä sitten, josko vaihtais Jääkiekkolehden johonkin muuhun.

uljas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Peliitat, (HeKi-vainaa), Tinatuopit
Tulihan oikein tuhlailtua ja ostettua Jääkiekkolehden kisaekstra. Hinta on merirosvoilu-tasoa ja laatu Englantilaisen gulassikeiton tasoa. Tuttuun tapaan joukkueiden kisaesittelyissä on keskitytty vain ja ainoastaan perinteisiin Tsekkeihin ja Ruotseihin, Suomen lisäksi tietty. Näistä muista osallistujista Saksasta- sun -muista ei ole kuin pari riviä itsestään selvyyksiä. Kaipailisin laajempaa esittelyä kisajoukkueista. Joukkue-esittelyt ovat ohi neljällä sivun kääntämisellä ja se ei tätä kuvalehteä lukiessa ehdi paljon tätä lukijaa kiihottaa.

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
The Hockey News... the Original from Canada. Muita ei ole... siis jos jääkiekosta puhutaan. Niin ja tässä sinänsä mainiossa "paketissa" on aina se pikku vika, että lukijan pitää osata lukea ns. Toronton englantia...

Viimeksi muokattu:

Jason26

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Blackburn Rovers,Englanti, Tahko
Itselleni tulee myös toi Kiekkolehti, olen ollut Kiekkolehteen ihan tyytyväinen. Siellä on hyvät tilastot ja lisäksi ilmestyy sarjakauden aikana noin kerran viikossa.

Ennen tuli samaan aikaan myös Jääkiekkolehti, jonka olen jo tilaamisen olen jo lopettanut. Se ei oikein napannut.

Joskus 90-luvulla Veikkaaja ilmestyi kotiovelle noin seitsemän vuotta, mutta eipä ole enää ollut pitkään aikaan ollut kiinnostusta tilata kyseistä lehteä. Joskus aikaisemmin se oli paljon parempi lehti kuin mitä se nykyään on. Ja nytten se on jo niin ohut että eipä siinä kauaa mene kun sen lukee läpi, riittää kun käy kioskilla lukesemassa sen pois.

scholl

Jäsen
Itse en taida tilata enää oikeastaan mitään urheilulehteä. 80- ja 90-luvuilla tuli tilattua todella pitkään Urheilulehti, THN tuli vain yhden kauden ajan (usein reilusti myöhässä, välillä monta numeroa kerralla). Irtonumerona on tullut ostettua aika paljon ainakin Sport Bildiä, Kickeriä, El Mundo Deportivoa, Marcaa, Sportia ja joskus La Gazzetta dello Sport. Nykyään useimmat lehdet saa luettua niin hyvin netistä ja koska urheilu ei ole enää niin ykkösjuttu kuin joskus nuorena poikana niin en pahemmin lehtiä tilaile. Matkalla etc. tulee tietysti ostettua irtonumeroita esim. hotellihuoneeseen iltalukemisiksi tai juna-/lentomatkaa varten tai vaikkapa beachille tai lounaalle ajanvietteeksi.

Ai niin World Soccer mulle tuli kyllä todella monta vuotta.

Metalwarrior

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kiekkolehden tilasin, kun se kerran joka viikko ilmestyy. Jääkiekkolehti tulee joskus ostettua irtonumerona. Veikkaajaa tilaan silloin tällöin talvikauden aikana.

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Itselle on tullut Jääkiekkolehti numerosta 1 alkaen ja edeltäjänsäkin, jo tuli, hitto tätä dementiaa, kun en muista nimeä. Tuo Kiekkolehti tulee kerran viikossa, kun se on lisenssin liite, eli jääkiekkoliiton jäsenlehti. Aina ne tulee selailtua ja varsinkin ensinmainittu kohtalaisen tarkkaan luettua. Joku mainitsi, että Jääkiekkolehden tiedot ovat vanhentuneita, harvasta ilmestymisestä johtuen.

Omasta mielestäni ovat onnistuneet hyvin pistämään ajankohtaiset aiheet ja pidän varsinkin 99 kyssäristä ja kaiken maailman haastatteluista, tilastothan toki vanhenee, mutta se ei ole Jääkiekkolehden pääartikkeli. Myöskin kolumnit ovat mielestäni huippuluokkaa, arvostan varsinkin miesmaskintakaa ja näitä tuoreempia, kuten Oskunaski ja super snaipperi . Olen tarjontaan tyytyväinen.

edit. Vasenlaita oli alkuun hauska ja sitä oikein odotti, mutta nykyään se on niin väkisinväännettyä, että välillä ällöttää. Samoin jotkut haastattelut, kun kyseessä on, joku "kiekkopomo" on helvetin nuoleskelevia ja kritiikittömiä.

Viimeksi muokattu:

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viestin lähetti uljas
Tulihan oikein tuhlailtua ja ostettua Jääkiekkolehden kisaekstra.

Itse oletin, että uusimmassa Veikkaajassa olisi myös ollut kattava paketti mm-kisoista, mutta paskat siinä ollut yhtään mitään, ei edes otteluohjelmaa. Ensi viikolla moinen ei enää lämmitä kun alkulohkot on jo siinä vaiheessa melkein pelattu kun uusi lehti ilmestyy.

Hartiapankki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport ja kaikkinainen urheilu vaasalaisittain
Veikkaaja on kolahtanut postiluukusta tiistaisin jo vuosia. Kyllähän tuota lukee, joskin joukkueanalyysit ovat usein hieman liian syväluotaavia. Jääkiekko-osiossa häiritsee tuo jatkuva "liike ei riitä", joka toistuu jokaisen parin-kolmen ottelun tappioputkessa kamppailevan joukkueen kohdalla. Sitä hoetaan kuin mantraa, vaikka se varmasti paikkansa pitääkin.

Kaiken kaikkiaan ihan mukiinmenevä paketti, tosin ravipuoli jää lukematta.

Troy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Steelers
Mulle tulee Urheilulehti ja olen ollut siihen ihan tyytyväinen. Parin vuoden aikana lehti on mennyt mielestäni parempaan suuntaan sisällön kannalta. Jotkut jutut ovat tosiaan hieman amatöörien puuhastelua, mutta nekin ovat viihdearvoltaan ihan kivaa luettavaa kun ei liikaa ota stressiä. Saa nähdä minkälainen tarjonta nyt kesällä taas lehdessä on. Kerran olen lopettanut jo tilauksen, kun numerot käsittelivät pesäpalloa, pesäpalloa, pesäpalloa ja suomifutista. No hieman tuli ehkä liioiteltua, mutta pesäpallon ja suomifutiksen kiinnostavuus ei minun kohdallani ole kovin huima ja se osasto riitti sillä kertaa.

MC61

Jäsen
Suosikkijoukkue
rystylätty
The Hockey News kolahtelisi postilaatikkoon täälläkin, mutta sen tilaaminen Suomeen on järkyttävän kallista.

Itse olen viime aikoina toitottanut täällä uusimman suomalaisen tulokkaan Hockeyn puolesta. Ei sanaakaan turhaa lätinää tässä lehdessä.

Löytyy jokaisesta lehtipisteestä.

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Urheilulehteä minäkin suosittelen. Tartuin aikanaan edulliseen tarjoukseen ja sen jälkeen olen jatkanut tilaustani. Olen yleensä aika huono lukemaan lehtiä, mutta Urheilulehti on jostakin syystä tuntunut mielenkiintoiselta ja lehti tulee luettua varsin tarkkaan. Urheilulehdellä on ehkä hieman yliampuva linja, mutta pidän siitä, että mielipide sanotaan suoraan. Lisäksi Urheiluhdessä näyttää olevan juttuja juuri niistä urheilulajeista ja urheilijoista, jotka minua eniten kiinnostavat.

Petteri (Tonin veli) Sihvosen jutuista voidaan varmasti olla montaa mieltä, mutta harvapa pystyy osoittamaan hänen teoriansa vääriksi ainakaan samalla tarkkuudella argumentoiden. Aina voi sanoa, että jätkä puhuu paskaa ja elvistelee, mutta yrittäkää vääntää häntä vastaan samalla teoriatasolla. Ei ole helppoa.

Tietenkin myös Veikkaajan irtonumero tulee joka viikko ostettua, mutta siinä lehdessä ei ole läheskään niin mielenkiintoisia juttuja kuin Urheilulehdessä. Lähinnä lehti toimii tilastotukena veikkauksessa ja vedonlyönnissä.

JiVe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Tottenham
Itsekin lukaisin pitkästä aikaa nettiversion Urheilulehdestä ja ihan asiallisia juttuja tuntui löytyvän.

Minulle tuli Veikkaaja vuosikausia, mutta sen lopetin noin vuosi sitten. Ei pysty muistamaan ihan tarkasti että koska lopetin, mutta muistaakseni suunnilleen samoihin aikoihin kun siitä tuli se IS:llä varustettu versio. Lehti oli vuosia jo mennyt alaspäin ja alaspäin, mutta tuo oli se viimeinen sukellus.

En tiedä sitten, meneekö tämä mainostuksen piikkiin, mutta tuon UL:n voi siis lukea antamalla vaikka "foobar"-tiedot osoitteessa: http://www.kampanjat.net/urheilulehti/

Suosikkijoukkue
Suomi
Mike on MC61:n linjoilla ja lukee Hockeya. Minua miellyttää siinä mielestäni loistavan sisällön lisäksi ihan sen fyysinen olemus. Pokkaria on hauska lukea.

Vuosikertatilaus on ihan kohtuuhintainenkin. www.hockeylehti.com

smasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Djurgårdens IF, Eintracht Frankfurt
Jääkiekkolehti tulee jo yhdeksättä vuotta, ja olen lehteen erittäin tyytyväinen. Valtavasti luettavaa ja sisäpiirin tietoa. Muutaman vuoden tuli myös Kiekkolehti lisenssin kylkiäisenä, mutta ko. lehti ei pahemmin napannut. Irtonumeroina tulee toisinaan ostettua SLAM, World Soccer, Match ym sekalaisia urheilulehtiä.

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Urheilulehti valitsi jatkoaika.com sivuston vuoden kiekkomediaksi uusimmassa lehdessään, 20.4.2007.

Vuoden huonoimmaksi kiekkomediaksi valittiin Turun Sanomat.

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Johannes kirjoitti:
Urheilulehti valitsi jatkoaika.com sivuston vuoden kiekkomediaksi uusimmassa lehdessään, 20.4.2007.

Vuoden huonoimmaksi kiekkomediaksi valittiin Turun Sanomat.

No perskele. Tussarilla on toki ollut homma hakusessa viime vuosina. Profiili on kuitenkin ollut nousemaan päin viime aikojen hyvien rekrytointien kautta. Ensi kaudella jumbosijaa tuskin siis on odotettavissa. Tälläkin kaudella muutama yksittäinen yli- tai paremminkin alilyönti TPS:n kriisivaiheen uutisoinneissa varmaankin johti tähän kunnianosoitukseen.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy