Urheilukanavan aloitus

• 2 092
  • 23

Ghost

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins
No niin. Nyt on sitten alku takana Urheilukanavalla. Vaikea sanoa vielä mitä tuleman pitää, mutta ensimmäisenä päivänä ei ainakaan pahempia mokia ole sinä aikana ollut kun minä olen lähetyksiä katsellut. Toki HJK:n peliä olisi voinut olla kommentoimassa joku muukin kuin Antti Muurinen. Kyllä meinasi mennä hermot siihen äijään useamman kerran. Teknisesti kuitenkin toimii. Kotimaista jalkapalloa on luvassa ilmeisesti vielä seitsemän peliä loppukaudella. Toivottavasti kiekkoakin saadaan näkyville.

Salomon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lätkää

Tietääkseni urheilukanavalta on kyllä lätkääkin tulossa. Tosin sarja minkä otteluita näytetään, ei ole SM-liiga, vaan mestis.
Näin oli asia kun viimeksi asiasta keskustelin erään kanavalla työskentelevän henkilön kanssa.

Rike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Torstait

Eli kanava neuvottelee SM-liigapelin näyttämisestä joka torstai, MTV 3 hoitaa edelleen sunnuntait.

Ghost

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins
Näinhän sitä tosiaan on annettu ymmärtää, että ihan SM-liigaa näytettäisiin. Toivotaan toivotaan. Kyllä se kummasti torstai-iltoja piristäisi kun saisi katsella suoraa kiekkoa. Varsinkin jos Ilveksen peli sattuisi tulemaan. Tosin kun Ilveksen kotipelejä ei enää radiossa selosteta, niin todennäköisesti muitakin pelejä tulisi katseltua, jos Ilveksellä olisi samaan aikaan kotipeli. Kausaria kun en ainakaan ennen kevättä osta.

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kyllä näytti ihan lupaavalta kun illalla katseli Veikkausliigasta juttua. Ihan HJK:n matsikin tuli ja koosteita + haastatteluja runsain mitoin.

Olisi aika herkkua saada myös SM-liiga tuolle kanavalle, varmasti tulisi väh. kaksi ottelua viikossa ja kunnon haastattelut ja koosteet.

Vteich

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Vähän epäilen tuota SM-liigan näyttämistä suorana, mutta ainakin minua heti alkuun miellytti nähdä ohjelmistosta, että jo ensi torstaina (30.8.) on luvassa muistaakseni tunnin pituinen makasiiniohjelma SM-liigan tiimoilta. Ja nyt on siis vielä elokuu, eikä mitään tavattoman oleellista ole tapahtunut liigassa.

Lupaava aloitus, siis.

Clark Kent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,Leafs,Everton, MuSa,P-Kärpät, Sea City Storm
Näkyykö muuten kaapelilla kyseinen kanava? Eikös jotkut kanavat testaa myös analogisesti kaapelissa?

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Näkyy kaapelilla

Itse ainakin sain kanavan eilen näkyviin omassa telkussani Tampereen Hervannassa.

Black Adder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, The Original Six
Onko kanavalla nettisivuja?

Ois kiva käydä katteleen tarjontaa.

pest

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Soneran kaapelissa ei näy

Soitin viime viikolla Soneran kaapeli-tv ohjelmavastaavalle(?) ja tiedustelin urheulukanavaa kaapeliverkkoon. Vastaus oli ettei analogisia kanavapaikkoja ole vapaana joten urheilukanava ei näy Soneralla lähitulevaisuudessa. Painotin vielä Soneran lupausta hommata joku urheilukanava hävinneen Eurosportin tilalle, mutta tilanteelle ei (muka) voi mitään voimassaolevien kanavasopimusten takia.

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Viestin lähetti Clark Kent
Näkyykö muuten kaapelilla kyseinen kanava? Eikös jotkut kanavat testaa myös analogisesti kaapelissa?

Urheilukanava näkyy vain Tampereella kaapelissa tällä hetkellä. Urheilukanava on kuulemma lähettänyt kaikille kaapeliyhtiöille jo tarjouksen jakelusopimuksesta. HTV tuskin saa mitään aikaan, TVTV:n kanssa ne taisteli lähes pisimpään Suomessa.

tiki10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nybbe Ja Tobbe All-Stars
Neuvokaa!

Itse asun Helsingissä, ja meidän talossa on HTV:n kaapeli. Itselläni on tällä hetkellä boxi, jotta näen Canal Plussat.

Jos, ja kun haluan digiboxin, niin pitääkö minun vaihtaa tämä vanha, vai pitääkö niitä olla kaksi?!?!?

Olen ollut lomalla, ja en ole kerennyt seurata tätä juttua.
Auttakaa, jos ja kun joku teistä kuitenkin on ollut saman
tilanteen edessä.

Mitä teen?????????????

JanJ

Jäsen
perhana, mites se nyt menikään...
Eli joo, käy Sanomatalon palvelupisteestä hakemassa se digipääte.

King

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Ainakin minun mielestäni ei tekniikka oikein pojilla toiminut näin ensimäisenä päivänä, varsinkaan sports desk ohjelmassa. Insertit tuli milloin sattui ja muutenkin vähän sekasta oli systeemit, mutta lupaavalta tosiaan vaikutti muuten. Asioihin mennään pintaa syvemmälle ja paljon haastatteluja!

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Viestin lähetti JanJ
Eli joo, käy Sanomatalon palvelupisteestä hakemassa se digipääte.

Se on myöhäistä nyt, kaikki 1000 mitä niillä oli, meni jo eilen.

jst

Jäsen
Re: Neuvokaa!

Viestin lähetti tiki10
Jos, ja kun haluan digiboxin, niin pitääkö minun vaihtaa tämä vanha, vai pitääkö niitä olla kaksi?!?!?

Oletan, että boksisi on digitaalinen (=siinä on mm. elektroninen ohjelmaopas). Tekniikka toimii siis siten, että maanpäällisissä lähetyksissä, satelliittilähetyksissä, ja kaapelilähetyksissä on jokaisessa omat boksinsa. Näin ollen kaapeliverkossa olevalla digitaalisella boksilla voit katsella lähetyksiä, joita tulee digitaalisena kaapeliteitse, mutta lähetyksiä, jotka tulevat maan päällisessä verkossa, tai satelliitilla, ei sinun boksillasi näy.

pykli

Jäsen
Jep, ihan kiva että saivat kanavan aloitusjähmyilystä huolimatta, ja avauspelikin oli ihan hyvä. Vähän tosin hirvittävät nuo tutut kasvot, esim. Kari Tyni ja Sasha Ikonen, en nyt erityisen kauheasti pidä tyypeistä edes siellä äitee-kolmosen puolella.

No kolmonenhan taitaa omistaa puolet Urheilukanavasta. Tasokin kulisseineen jne. oli taattua Hockey Night / Formulastudio -tyyliä, enkä nyt tarkoita uusrokokoota tms. Vaikka loppujen lopuksi se on ihan yksi ja sama miten ne puitteet toimivat kunhan spörttiä saa. Pah !

Muuten harmi etteivät Ylen digikanavat näy Canal Digitalilla ...

--- pykli

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Torstaina tulee ilmeisesti tunnin mittainen juttu SM-liigasta, tietääkö kukaan kellonaikaa? Nuo kaikki numerot ja tekstit Urheilukanavalla eivät näy ainakaan mun tölsystä.

Mä kun en ole tv:tä tai mistään siihen liittyvää viime viikkoina liiemmälti seuraillut, niin ajattelin vaan, että voisko joku Jatkoaikalainen ystävällisesti kertoa, millekkä taajuudelle näköradioni viritän täällä Tampereella, jos TTV:n kaapeli-tv-verkosta haluan kyseistä kanavaa nähdä?

King

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Niinkuin Tommy sanoi, että se jättää näyttämättä sellaset 7cm kuvan vasemmasta reunasta pois, eli ei näe niitä ohjelman alkamisaikoja. Onko kaikilla canal+ kautta katsovilla sama ongelma?? Entäs Tampereen kaapelilla katsovilla?

Corkscrew

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Sehän johtuu siitä, että lähettävät Urheilukanavaa eri kuvasuhteella kuin mihin suomalaiset ovat muita kanavia katsoessaan tottuneet. Eli tuo olisi optimi, jos omistaisi sellaisen kolkyttuumasen laajakuvatelkkarin. Samalla kuvasuhteella (9:16?) näkyvät mm. jotkut ohjelmat Canal + Siniseltä.

Aika ikävä katsella, kun kuvasta näkee juuri ja juuri puolet ja äijät näyttää satakiloisilta kääpiöiltä.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy