Urbaanilegendat Suomen armeijassa

  • 193 577
  • 308

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Tuon taskuunpiilotuksen, kun olisi joku skappari huomannut, niin olisi voinut melkoinen meteli nousta. Siitä olisi todennäköisesti seurannut jopa jonkinlainen sakkotuomio.
Samaa vähän muistelin ettei tuommoiseen a-tarvikkeiden jemmailuun kannustettu, itse asiassa suoraan kiellettiin.

Mulla taisi olla ampumataitotestissä 16 osumaa kun AUKissa pääsin ensimmäistä kertaa testiin (olin p-kauden testin muistaakseni varuskuntasairaalassa) ja vieruskaveri kun oli ehtinyt sillä kuntsarin jo hommata niin lupasi räpsäistä yhden paukun minunkin tauluun. Jossakin ammuskelussa sain myös ammuttua Hyvät, pahat ja rumat -tyylisesti tauluun pitkittäisen skraidun, mutta ei tainnut olla sama koe kyseessä.

Ylimääräiset osumat ampumataitotestissä eivät ainakaan omalla kohdallani mitään ihmettelyä aiheuttaneet.
 
Suosikkijoukkue
Nykäskylän ylpeys, Bunch of jerks
Rovaniemellä ainakin kiersi huhu yliluutnantista joka oli naamioinut talvella tekan niin hyvin että joutui kyseisetä ajoneuvosta hävärin tekemään.
Mikkelissä tässä tarinassa pääosissa olivat varusmiehet ja heidän huolella naamioima btr-60 vaunu.
 

Stolk-2

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Hasan taisi olla myös kova nyrkkeilemään. Oman joukkueeni särmyys korreloitui suoraan Hasanin läheisyyteen.

Olikohan tämä Hasan myös Isosaaressa ja omisti bullterrierin?
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers
Samaa vähän muistelin ettei tuommoiseen a-tarvikkeiden jemmailuun kannustettu, itse asiassa suoraan kiellettiin.
Ja se on hyvä, että suhtautuminen on tiukkaa. Kasarmilla tapahtuvien itsensä tai toisen ampumisen tapauksissa taitaa liki sata prosenttisesti luodin alkuperä olevan ampumaharjoituksissa.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Olikohan tämä Hasan myös Isosaaressa ja omisti bullterrierin?
Minä olen Isosaaressa varusmiesaikana muuten leikittänyt kepillä ja paskattanut tätä Hasanin koiraa.
 

Centre Bell

Jäsen
Suosikkijoukkue
Entisaikojen TPS.
Olin aikoinaan kauan kauan sitten varusmiehenä Säkylän Huovinrineellä. Siellä oli siihen aikaan paikka nimeltään kylmät varastot, joka oli aika suuri aidattu alue, jossa oli parakkeja.
En tiedä mitä niissä parakeissa oli varastoituna, mutta varmaan jalkaväen aseita nyt ainakin.
Tuon aidan sisäpuolella oli vartiossa 24/7 rynnäkkökiväärillä varustettu varusmies, jolla oli lippaassa kovia panoksia.

Silloisen urbaanin legendan mukaan kerran väijymiehenä oli toiminut joku Huoltokomppanian hönö Jääkäri.
Oli iltamyöhä ja PU ajatteli, että hän testaa vartiomiehen reagointia ja kiipeää vartiomiehen huomaamatta aidan sisäpuolelle.
Tarinan mukaan PU kiipesi aidan yli ja eteni hiljaa aidan sisäpuolella parakin taakse jossa näki pimeässä miten varusmiehellä oli RK62 purettuna edessään.
PU meni varusmiehen luokse, rykäisi ja kysyi että ”mitäs Jääkäri luulee olevansa tekemässä? ” johon Jääkäri vastasi; ”Herra Luutnantti puran rynäkkökiväärini lukkoa, koska äsken havaitsin kun joku kiipesi tuolla parakin takana aidan yli, mutta ase ei lauennut”.
Tarina ei kerro saiko väijymies toiminnastaan kuntsareita vai pekkaa.
 

Mäyräkoira

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK En gång-alltid-aina
Silloisen urbaanin legendan mukaan kerran väijymiehenä oli toiminut joku Huoltokomppanian hönö Jääkäri.
Oli iltamyöhä ja PU ajatteli, että hän testaa vartiomiehen reagointia ja kiipeää vartiomiehen huomaamatta aidan sisäpuolelle.
Dragsvikin varuskunnassa missä itse palvelin, oli myös sama tarina mutta se oli muuttunut
niin että päivystävä upseeri kiipesi puuhun ja hyppäsi sieltä vartiomiehen niskaan.

Sama kantapeikko oli myös ammuskellut ruokasalissa kattoon, kun siellä oli ollut hänen mielestään
liikaa meteliä, hän oli jo kolmas kantaupseeri joka oli tarinan mukaan tehnyt saman tempun samassa ruokalassa.

Kerran hän tosin vahvisti Dragsvikissa palvelleiden fb-ryhmässä että tarina ei pidä paikkansa, jos
ammuskelisi sisätiloissa, niin ura Puolustusvoimissa olisi päättynyt siihen paikkaan, hän pääsi sieltä
kyllä ihan eläkkeelle asti.

Vapautuksen saamiseen liittyvät toimenpiteet ovat myös olleet loputon urbaanilegendojen lähde,
Dragsvikissa oli vuosikymmeniä ollut kaveri joka leikki ajavansa kuorma-autoa, ja kun komppanian
päällikkö oli todennut että " tuohan on kivaa, pääseekö kyytiin", niin pokka oli pettänyt.
Se kuorma-auton kuljettaja oli jo 60-luvulta asti ollut " edellisessä saapumiserässä".
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös