Unet – kumma juttu...

  • 240 219
  • 1 166
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans, Dallas Stars, Leksands IF
Muutaman kerran olen unen saanut täysin haltuuni ja ei minulla kyllä siitä tilasta ole ollut kiire pois. Näissä unissa ensisijainen tarve on lähteä lennolle ja siitä nauttiessa monesti juolahtaa mieleen, että olisihan sitä varmasti tarjolla vielä paljon mukavampaakin tekemistä. Selkoubista heräteasä olo on kyllä melno eufoorinen.
Toissayönähän mä muuten just viimeksi lentelinkin hetki ennen unen loppumista ympäri meidän kämppää, kunnes uni loppui siihen että lensin olohuoneen seinästä läpi :D

Erikoisen tästä eilen aamulla koetusta selkounesta tekee kuitenkin se, että oman mielikuvitukseni kehittelemästä kauppaympäristöstä huolimatta (olin siis unessani ostoksilla) koko tuo tapahtumien sarja oli alusta loppuun uneksi niin poikkeuksellinen "arkinen", että voisin valehdella jollekulle kaikkien näiden asioiden tapahtuneen mulle oikeassa elämässä niin että tarina olisi täysin uskottava.

Edes ne selkounitilassa käydyt keskustelut ei sisältäneet tällä kertaa mitään absurdeja ilmaisuja tai päässä keksittyä sanastoa, jollaista aina välillä syntyy unissa (esim. just viime viikolla Tor-verkko oli yhdessä unessa tor.fi)

Kaiken kaikkiaan erikoisen realistinen uni, jonka lopulla kuulin myös useamman kerran omat ajatukseni selkeästi. Skarppasin esimerkiksi just ennen loppukohtausta itseäni keskittymään, että saisin pidettyä unen "elossa" loppuhuipennukseen asti. Monesti itsekin herään tollasista haavemaisista selkounista euforiaan, välillä jopa kylmiin väreisiin ja joskus ihan vaan hämmennykseen, mutta eilen ei ollut mitään sellaista.

Olin muistaakseni vain tyytyväinen, hieman ihmeissäni mutta tyytyväinen. Vähän sama fiilis kuin mulla on hyvin onnistuneen runon loppuun kirjoittamisen jälkeen. Tällä kertaa vain käytin mielikuvitustani tekstin sijaan unen "käsikirjoittamiseen" ja visioimiseen.
 
Viimeksi muokattu:

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Viime yönä tutustuin jossain koulutuksessa mielenkiintoiseen henkilöön. Juteltiin paljon monista asioista hyvässä hengessä. Tämä henkilö oli @Johnny B. Goode. Hän lähti johonkin pois koulutuskeskuksesta ja minä jäin kaipaamaan keskustelujamme. Kukaan ei vaan tiennyt kuka hän oli ja miten hänet tavottaisi. Minä vaelsin pitkin pitkiä käytäviä ja availin ovia ja etsin ystävääni. Hän vain oli hävinnyt lopullisesti. Ja uni loppui...
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Viime yönä tutustuin jossain koulutuksessa mielenkiintoiseen henkilöön. Juteltiin paljon monista asioista hyvässä hengessä. Tämä henkilö oli @Johnny B. Goode. Hän lähti johonkin pois koulutuskeskuksesta ja minä jäin kaipaamaan keskustelujamme. Kukaan ei vaan tiennyt kuka hän oli ja miten hänet tavottaisi. Minä vaelsin pitkin pitkiä käytäviä ja availin ovia ja etsin ystävääni. Hän vain oli hävinnyt lopullisesti. Ja uni loppui...
Piti lähtee jatkikseen suoltaan ryönää välillä, kun käytiin niin syvällisiä asiakeskusteluja. Ehkäpä ens yönä rehvataan uudelleen. Mistäs jutskailtas ens kerralla...?
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Ehkäpä ens yönä rehvataan uudelleen. Mistäs jutskailtas ens kerralla...?
Ilmastonmuutos, eläkeputken katkaisu, korona...
Tai no joo, puhutaan vaikka seksistä... Taitaa molempia kuitenkin kiinnostaa. Enkä muista mistä me edelliselläkään kerralla keskusteltiin. Muistan vain että oli hyvät jutut ja lämmin tunnelma (sillee niiku ystävill o). Sen takia aloin kaveriani etsimään pitkin asuntolaa kun halusin jutella uudelleen.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Ilmastonmuutos, eläkeputken katkaisu, korona...
Tai no joo, puhutaan vaikka seksistä... Taitaa molempia kuitenkin kiinnostaa. Enkä muista mistä me edelliselläkään kerralla keskusteltiin. Muistan vain että oli hyvät jutut ja lämmin tunnelma (sillee niiku ystävill o). Sen takia aloin kaveriani etsimään pitkin asuntolaa kun halusin jutella uudelleen.
Juu, korvataan noi ekat kolme vaikka historialla, urheilulla ja vaikka eri kulttuurien ihmettelyllä. Ja sit se loput 90% voidaan puhua vaikka seksistä. Kyllä näistä hyvät frentsut saa lämpimän tunnelman aikaan.
 

Laiskiainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aloitan oman kirjoitusurani palstalla monen vuoden lukuoppilaana olon jälkeen näinkin jääkiekkoilullisella ja aika synkäällä aiheella, mutta menköön. voisin näin alkuun kertoa, että itse muistan omia uniani todella harvoin, mutta silloin kun muistan niin aina on ollut aika sakeaa settiä. Tällä viikolla kuitenkin pelästyin ihan huolella herättyäni, kun tajusin nähneeni unta, jossa aiheutin puolihuolimattomasti ja epäsuorasti kaverini itsemurhan. Hyi hemmetti sitä fiilistä, kun kello soi.
 

SgtMarkov

Jäsen
Olihan taas unet viime yönä. Oltiin siinä muijan ja hänen siskonsa kanssa kolmistaan roadtripillä ikivanhalla kuplavolkkarilla. En muista minne oltiin menossa, mutta Hämeenlinnasta lähdettiin liikkeelle. Melkein heti matkan alettua autoon tuli kaikenlaista pikkuvikaa ja se piti ajaa korjaamolle laitettavaksi kuntoon. Korjaamon omistajalla ja ainoalla työntekijällä olikin onneksi auton sinikopiot valmiina pöydällä auki rullattuina.

Autosta oli ainakin joku jousi poikki ja tämän tyypin mukaan yksittäistä jousta ei pystynyt tilaamaan, vaan ne tulivat valmiina sarjoina, jotka sisälsivät 250 erilaista kierrejousta ja jonka hinta oli 800 euroa. Lopulta kaikille varaosille ja töille tuli hintaa yli satatuhatta euroa. Kitisemättä maksettiin tietenkin kaikki, ja koska rahaa tuntui olevan, niin puoliso alkoi jostain rohjata sisään lisää tavaraa korjattavaksi.

Uni päättyi siihen, kun korjaamon toimistossa oleva puhelin alkoi soida, ja tähän äijä vastasi, "Voitko odottaa hetken, mulla on täällä juuri joidenkin neekereiden kuplavolkkari työn alla."

Huh huh. Eipä tullut siinä mieleen tarkistaa mistään peilistä ,oliko asia todella näin :D
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Kirjotetaan nyt tänne vaikka en tämmösistä yleensä niin välitäkkään. Mutta ihmetyttää tiätyt unet, tai oikeastaan niitten teemat jotka toistuu melko usein.

Nään usein esim. unta että oon jossain sota/taistelutilanteessa. Mää oon vastassa ylivoimasta vihua vastaan. Sitten jossain kohtaa alkaa se taistelu ja mulla joko ei oo pateja pyssyssä tai sitten mun ase ei toimi. Oonko siis täysin munaton mies? En usko.

Toinen. Vaikka tiedätte että oon maailman kovin jätkä, pahaperseisin mofo mitä löytyy ja THE Jatkoaika, niin silti pelkään korkeita paikkoja. Nään liian usein uneja joissa putoon jostain helvetin korkeelta ja herään kun sähköiskusta ja pulssi on joku miljoonakakssataa.

Kolmas. Nään paljon seksiunia joissa esiintyy sellasia ihmisiä joita en koskisi ees pitkällä tikulla. Oon unissani pannut mm. Heli Palsanmäkeä ja Jenni Kokanderia. Pelkään koska Williamsin tennissiskot tai Tarja Halonen tulee uniin ja vaatii hunajaa.

Joku vittuilee mun pään kanssa öisin...
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Nyt on pakko kertoa tää uni auki, jonka näin edellisyönä. Jäi niin toden tuntuisena mieleen.

Olin kaverini mökillä (tällä kaverilla ei ole mökkiä) yksin. Oli kesäinen sää. Juuri kun olin menossa ulos niin ovella tuli vastaan hieman yli parikymppinen kaunis neito. Hän sanoi, että haluaisi tulla viereeni nukkumaan. Kerroin, että kyllä tämä sopii mutta on vielä liian aikaista mennä yöpuulle. Mentiin yhddessä ulos grillipaikalle, jossa mökin omistanut kaverini odotti. Kertoi tulleensa vain käymään ja katsomaan, että kaikki on ok. Yhtäkkiä siinä grillikatoksessa olikin pari muutakin tuttua. Mökin omistava kamu lähti ja sanoi, että mökki pitää jättää sitten hyvään kuntoon ja siivota ennen lähtöä. Muistutti vielä, minne jätän mökin avaimet. Lupasin toimia näin.

No, tää nuori neito lähti siitä grillipaikalta sisälle ja eräs kaverini sanoi kovaan ääneen niin, että tää neitokin kuuli sen. ÄIJÄ SAA TÄNÄÄN PIPARIA. Neito kääntyi ja hymyili. Meikäläinen paheksui lujaan ääneen tätä ja muistutin kamuani, että pitää olla tahdikas. Yhtäkkiä olinkin jonkin talon tasakatolla ja ammuin jollakin pulssipistoolilla Star Warsin Imperiumin sotilaita. Jokainen laaki osui ja siinä sitten naureskellen ammuin vihuja kuoliaaksi.

Yhtäkkiä vieressäni oli nainen, jolla oli silmälasit ja aurinkolasit vielä otsalla. Lisäksi vasempaan poskeen oli tatuoituna silmälasit. Naureskelin ja sanoin, että siinä on muijalla kolmet rillit naamalla. Sitten tää nainen sanoi, että on toimittaja ja tekee juttua Turun linnasta. Kysyi, että suostuisinko haastatteluun. Vastastin myönteisesti koska huomasin ettei hänellä paidan lisäksi ollut päällä kuin pikkuhousut. Valkoiset, jossa oli pinkkejä pieniä kukkia.

No sitten olinkin taas sen nuoren naisen vieressä siellä katolla, eikä hänelläkään ollut enää paidan lisäksi kuin pikkarit. Kirkkaan punaiset. Suutelimme kylkiasennossa ja hyväilin hänen pientä, pyöreää peppuaan. Sitten heräsin säpsähtäen ja puolisoni oli vieressä hereillä kasvot meitsiin päin. Sanoin, että "voi vittu". Puolisoni kysyi, että näinkö taas painajaisia. Vastasin, että en. Vaan oli juuri saamassa pillua nuorelta, kauniilta neitoselta.

Ai niin, mulla oli röökit vähissä tuon koko unen ajan ja kyselin kaikilta, että voisiko joku hakea lisää. Kukaan ei suostunut.
 

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
Jossain ketjussa muistelen joskun lukeneeni kuinka unistaan en tarvitsisi kirjoitella, kun ei ne ketään kiinnosta. Ekaa kertaa luin tätä uni-ketjua ja kiinnosthan ne. Luin ihan vaan tuoreimmat, ja joskus varmastikkin loput.
Vaikutteitahan ne saa mistä lie. Joskus olen Wahlmannin Akia jahdannut läpi vankilan kokkitakissa, jossa zompiemaiset vangit läpi kaltereiden koittavat matkaani estää, kuitenkaan onnistumatta. Hallussani ollut ase ei tietenkään toiminut ja lopulta uni päättyi siihen, kun yritykseni ajaa Akin ylise Pv 50 mopollani ei onnistunut useista yrityksitä huolimatta. Yleensähän unissa saat sen yhden yrityksen, mutta sain useita.
Aamulla loppui tupakanlopetuslääkkeiden syönti, sillä vankila osuus oli oikeesti kokemus.

Nähkää unia ja jakakaa.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Aika usein omissakin unissani, jotka siis koskevat jotain kuumottavaa taistelutilannetta, aseet eivät toimi. Tai sitten niitä etsitään mutta ei löydy kuin jotain rikkinäisiä tms. Liipasin tuntuu usein liian jäykältä, eikä pati lähde piipusta. Sitten toisaalta, jossa kamppaillaan ilman aseita, ihan käsin. Olen voittamaton, vaikka vihollisia olisi paljon tai se yksi vastustaja on jäätävän kokoinen mörssäri. Näissä unissa lähes aina tunnen olevani voittamaton ja teen oikeastaan mitä haluan. Mutta nuo unet, joissa aseet ovat pääosassa, ovat katastrofaalisia. Mistköhän nämäkin kumpuavat koska todella moni kokee saman unimasilmassa.
 

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
Aika usein omissakin unissani, jotka siis koskevat jotain kuumottavaa taistelutilannetta, aseet eivät toimi. Tai sitten niitä etsitään mutta ei löydy kuin jotain rikkinäisiä tms. Liipasin tuntuu usein liian jäykältä, eikä pati lähde piipusta. Sitten toisaalta, jossa kamppaillaan ilman aseita, ihan käsin. Olen voittamaton, vaikka vihollisia olisi paljon tai se yksi vastustaja on jäätävän kokoinen mörssäri. Näissä unissa lähes aina tunnen olevani voittamaton ja teen oikeastaan mitä haluan. Mutta nuo unet, joissa aseet ovat pääosassa, ovat katastrofaalisia. Mistköhän nämäkin kumpuavat koska todella moni kokee saman unimasilmassa.
Tuo kyllä kovin tuttua. Mikä siinä onkaan kun hallussa on mikä tahansa mekaaninen väline, ni ei se vaan toimi?
Minä itse?
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Tuo kyllä kovin tuttua. Mikä siinä onkaan kun hallussa on mikä tahansa mekaaninen väline, ni ei se vaan toimi?
Minä itse?
Tämä "minä itse" voi olla se juttu. Mulla on ollut aikoinaan hyvin narsistia piirteitä.
No, näitähän monesti meillä alkoholisteilla on viinan vaikutukuksen alaisena. Tiedä sitten liittyykö näihin koska olen ollut kuivilla yli kolme vuotta, muutamaa pientä repsahdusta lukuunottamatta.
 

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
Tämä "minä itse" voi olla se juttu. Mulla on ollut aikoinaan hyvin narsistia piirteitä.
No, näitähän monesti meillä alkoholisteilla on viinan vaikutukuksen alaisena. Tiedä sitten liittyykö näihin koska olen ollut kuivilla yli kolme vuotta, muutamaa pientä repsahdusta lukuunottamatta.
Pakkohan tolle on hymähtää, siis narsistiselle. Toivottavasti en.
Lähinnä ehkä aattelin, että unissamme itse hommat hoidamme.
Mieitintään menee.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Pakkohan tolle on hymähtää, siis narsistiselle. Toivottavasti en.
Lähinnä ehkä aattelin, että unissamme itse hommat hoidamme.
Mieitintään menee.
No tämä oli vain omaa ajatusvirtaa, koska ne unet kuitenkin kumpuavat jostain koetuista asioista tai sellaisista, jotka voivat olla vaikkapa tunnelukkoina sisällämme. Älä nyt ajattele, että olisit narsistinen. Tämä oli vai mun oma aivopieru:)
 

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
No tämä oli vain omaa ajatusvirtaa, koska ne unet kuitenkin kumpuavat jostain koetuista asioista tai sellaisista, jotka voivat olla vaikkapa tunnelukkoina sisällämme. Älä nyt ajattele, että olisit narsistinen. Tämä oli vai mun oma aivopieru:)
Näinhän se on monasti, mutta paaljon unia näkevänä ihmettelen monesti koostumuksiansa. Aina en vaan löydä yhteyttä. En edes märimmissäni.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Näen välillä unia joissa etsin Alkoa. Tiedän että sellainen pitäisi olla rakennuksessa mutta en löydä sitä. Siellä missä on ollut Alko on tyhjää. Tai liukuportaat jotka ennen johti Alkoon johtavat nyt jonnekin muualle. Ja jos jotenkin pääsen Alkoon niin en löydä sieltä sitä mitä haluaisin ostaa. Ja jos löydän ostettavaa niin yllättäen joku tuttu on lähellä enkä halua väheksyä että hän näkee että ostan viinaa. Että hankalaa on...
 

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
Unohtui kirjoittaa tänne jokunen aika nähdystä unesta jossa HPK oli hankkinut itselleen ydinaseita, jolla pidettiin muuta suomea varpaisillaan. Sisällisotahan tästä syttyi Hämeenlinnan ja muun suomen kesken.

Eilisessä unessa Aleksi Valavuori oli veronkierto rahoillaan hankkinut itselleen Pablo Escobar tyyppisen tukikohdan josta Five'O ei miestä kovan vartioinnin vuoksi pystynyt pidättämään.
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Näin viime yönä unta, että Brasilia ja Uruguay pelasivat vastakkain jalkapallossa. Uruguay teki maalin ja tilanne taisi olla siinä vaiheessa Uruguaylle 4-2. Jostain kumman syystä Brasilian maalivahti antoi tämän maalin jälkeen pallon Uruguayn pelaajalle ja josta jälkimainingeista syntyi 5-2 maali, mikä hyväksyttiin, vaikka palloa ei laitettu tuon 4-2 maalin jälkeen keskelle.
 

Glove

Jäsen
Ostin viime yönä jäähallin. Kaupanteon jälkeen siitä tosin paljastui kaikenlaista pientä vikaa. Ensinnäkin se oli jossain tuppukylässä, eli käyttäjiä ja sitä kautta rahaa oli tiedossa hyvin rajoitetusti. Toisekseen hallissa ei ollut pukukoppeja ollenkaan. Toimiston virkaakin toimitti pihalla ollut työmaakoppi. Aika huono bisnes minun kannalta.

Tästä unesta huolimatta aion edelleenkin rakentaa jonnekin jäähallin, jos voitan Eurojacpotista vähintään 50 miljoona euroa.
 

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
Viime yön unessa olin mökillä Timo Jutilan ja Esko Seppäsen kanssa. Siinä grillailtiin jonkun aikaa ja kaljaakin oli pöydässä, kunnes päätin käydä saunassa.
Saunasta tullessa näin kun Juti paistoi Eskoa grillissä ja totesi vain, että tästä tulee ihan hyvä kun laittaa sinappia päälle.
Päällimmäisenä unesta jäi mieleen suuri hämmennys.
 

Centre Bell

Jäsen
Suosikkijoukkue
Entisaikojen TPS.
Äitini oli vaikeasti sairas ja sen vuoksi ollut liikuntakyvyttömänä vuoteen omana hoitokodissa jo viimeiset kolme vuotta. Viime keskiviikon vastaisena yönä näin unta että olin jossakin juhlissa ja äitini tuli sinne juhliin yllättäen ja haki minua tanssimaan. Aamulla kun heräsin muistin unen aivan selvästi ja ajattelin että eipä äidin liikkuntakyvyttömyydestä ollut tietokaan siinä unessa kun tanssimme. Lähdin töihin ja puoli yhdeksän aikaan aamulla isä soitti ja kertoi että äiti oli nukkunut yöllä pois. En usko mihinkään yliluonnolisiin juttuihin ja niinpä pidänkin tätä näkemääni unta ihan vaan sattumana.
 
Viimeksi muokattu:

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viime yönä seikkailin unessani @Turha Kaukalo n kanssa. En ole ikinä kyseistä nimimerkkiä tavannut, toki palstalla hänen tekstejään lukenut. Ja juuri tuo, etten ole häntä ikinä tavannut, tekee unestani vielä hassumpaa/oudompaa. Etsimme unessa hänen kadonnutta kissaa. Täytyy muuten sanoa, että unessa Turha Kaukalo oli ihan erilainen kuin mitä on palstalla. Vaikka kissa oli kadonnut ja hätä suuri, niin silti oli unessa miellyttävä, asiallinen ja huumorintajuinen, eikä lainkaan kännissä. Meillä oli etsinnöissä hauskaa ja lopulta löysimme myös kissan.

Ihme uni ja todentuntuinen. Aamulla olin, että whaaaaaaaaaaaaat!
 

Nahkasohva

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ronnie O'Sullivan, Sunderland
Näin taas viime yönä unta, jossa nuori kaunis nainen vonkasi minulta seksiä. En antanut. Näen vastaavaa unta vähintään kerran kuussa. Heräämisen jälkeen aina harmittaa, etten antanut. Mitenhän saisin unenaikaisen pihtaamiseni kuriin?
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Näin taas viime yönä unta, jossa nuori kaunis nainen vonkasi minulta seksiä. En antanut. Näen vastaavaa unta vähintään kerran kuussa. Heräämisen jälkeen aina harmittaa, etten antanut. Mitenhän saisin unenaikaisen pihtaamiseni kuriin?
Onko nainen unessa sama vai aina eri?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös