Unet – kumma juttu...

  • 240 222
  • 1 166

Keskiviiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuopion KalPa
Näin unta jossa panin hyväperseistä blondia takaapäin kotoisassa sängyssä ja asuinkumppani oli tulossa töistä kotiin oletettavasti 5 min kuluttua. Se tunne unessa oli skitso. Piti laueta nopeaan ja häätää blondi asunnosta alta aikayksikön, mutta ei olisi malttanut lopettaa.
Sitten heräsin ja havahduin, ettei ole ollut asuinkumppania muutamaan vuoteen.
Syyt olkoon arvoitus miksei ole. :D No unet onkin vain osatotuus.
 

MadSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Habs
Itse tiedostan aina unta nähdessäni näkeväni unta. Tai sanotaanko, että todella harvassa on ne kerrat kun en unen aikana hoksaa mitä on meneillään. Olkoon sitten kyseessä painajainen tai minkälainen uni tahansa. Tiedostan, mutta en kykene kontrolloimaan kuin yhtä asiaa.. Se koska haluan herätä unesta. Ne kuuluisat "märät" unet on hieman poikkeustapauksia. Niissä kykenee hieman kontrolloimaan tapahtumien kulkua, mutta jostain syystä nämä unet tulevat aina heräämisvaiheessa. Ärsyttävää, kun tietää että nyt on kiire! Herään ihan justiinsa! Useasti ei kerkeä tekemään yhtään mitään. :P
 

johnnywee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars
Näin unta jossa panin hyväperseistä blondia takaapäin kotoisassa sängyssä ja asuinkumppani oli tulossa töistä kotiin oletettavasti 5 min kuluttua. Se tunne unessa oli skitso. Piti laueta nopeaan ja häätää blondi asunnosta alta aikayksikön, mutta ei olisi malttanut lopettaa.
Sitten heräsin ja havahduin, ettei ole ollut asuinkumppania muutamaan vuoteen.
Syyt olkoon arvoitus miksei ole. :D No unet onkin vain osatotuus.

Asuinkumppania ei ole ollut muutamaan vuoteen, mutta hyväperseistä blondia tietysti painat harva se päivä. Ihmekös tuntui todelta.
 

Eugene

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, SaiPa, Ketterä
Olin viime yönä mukana juhlimassa Stanley Cupin voittoa. Sitä en tiedä, miksi olin kaukalossa juhlimassa tai mikä joukkue voitti, mutta Oleg Tverdovsky halusi minut yhteishaastatteluun kanssaan. Ei kyllä mitään hajua, mistä tuo Tverdovsky pamahti uneen.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
...
Matti Mikkola on kiistatta nero. Uskaltaako tässä edes ajatella, mitä Saimaalta on seuraavaksi tulossa? No, hoidetaan ne Tehis-retroilut ensin alta pois. Toki ainakin yksi niistä keikoista pitää käydä kokemassa.
Lainaa itseään toisesta ketjusta, säälittävää.
Mutta näin pari yötä sitten unta, että olin Saimaan keikalla ja lavalle asteli Vesku Loiri. Ei tosin laulamaan, vaan istui "takariviin" soittamaan koskettimia ja välillä bassoa. Kenethän ne meinaa pestata laulajaksi seuraavaan projektiin, kun Spede ja Simo on jo haudassa?
 

Snacilep

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans, Leijonat, Ukraina
Toissa yönä näin unta, että olin paikan päällä katsomassa KalPan ja Kärppien välistä ottelua. KalPa pelasi mustilla ja Kärpät valkoisilla paidoilla. Ottelu pelattiin Tallinnassa ja hallin yhteydessä oli jonkinlainen kauppakeskus. Istuin katsomossa 1. erän ajan, minkä jälkeen menin kiertelemään kauppoja. Tuon enempää en unesta muista.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Näin unta jossa olin jossain lomalla. Jotain laguunia oli kehuttu ja mietin miten pääsen sinne. @Punamusta tarjosi helikopterikyytiä. Ihmettelin että osaako hän muka lentää kun on niin nuori mutta hänen mielestään kaikki osaa lentämisen. Niinpä otin kyydin, maisemat oli upeat ja laskeutuminen jouheva. Paitsi että yhtäkkiä olinkin veneessä kun uitin kättä vedessä ja kalat näykki kättäni. Ja mietin että otinko tarpeeksi kuvia facea varten vai pitääkö pyytää @Punamustaa lennättämään minua uudelleen kun hän oli niin hyvä siinä.

Enkä minä ole edes facebookissa että sinne mitään matkakuvia pitäisi laittaa. Mutta unet on kummia... ei siinä mitään.
 

Vahva tunne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Näin unta jossa olin jossain lomalla. Jotain laguunia oli kehuttu ja mietin miten pääsen sinne. @Punamusta tarjosi helikopterikyytiä. Ihmettelin että osaako hän muka lentää kun on niin nuori mutta hänen mielestään kaikki osaa lentämisen. Niinpä otin kyydin, maisemat oli upeat ja laskeutuminen jouheva. Paitsi että yhtäkkiä olinkin veneessä kun uitin kättä vedessä ja kalat näykki kättäni. Ja mietin että otinko tarpeeksi kuvia facea varten vai pitääkö pyytää @Punamustaa lennättämään minua uudelleen kun hän oli niin hyvä siinä.

Enkä minä ole edes facebookissa että sinne mitään matkakuvia pitäisi laittaa. Mutta unet on kummia... ei siinä mitään.
Ja taas Iisoppi, tulee tosta helikopterista jotain ihan muuta... no itellä oli että yhden työkaverin kanssa olin aikas kiihkeissä tunnelmissa, outoa, kun ei oikeastaan ole edes mun suosimaa tyyppiä.
 

Saimaannorppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä
Me oltiin viime yönä Karri Kiven kanssa rikosetsiviä. Tutkittiin jotain nuorten tyttöjen kuolemaa. Paikalla ensiksi olleet poliisit sanoivat, että kyseessä vaikuttaisi olevan joukkoitsemurha. Mutta kyllähän me Karrin kanssa, huippuetsiviä kun oltiin, heti tiedettiin, että näin ei homma ole.

Lopulta tiukan etsivätyön tuloksena löydettiin silminnäkijä, joka oli nähnyt murhaajan..

Se oli Kari Jalonen.

Sitten herätyskello soi.
 

Harzan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joe DeLoach
Meikäläiselle tuli yhdessä unessa kotiin kirje, jossa oli tieto NHL-varauksesta ja sopimus allekirjoitettavaksi. Ikinä en ole lätkää pelannut ja tajusin heti unessa, että tässä on nyt tapahtunut virhe. Rupesin kuitenkin treenaamaan luistelua ja laukomista. Ajatuksena, että silloin niiltä kestää vähän kauemman huomata, etten osaa mitään ja saatan ehtiä kuittamaan edes muutaman palkkashekin.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans, Dallas Stars, Leksands IF
Meikäläiselle tuli yhdessä unessa kotiin kirje, jossa oli tieto NHL-varauksesta ja sopimus allekirjoitettavaksi. Ikinä en ole lätkää pelannut ja tajusin heti unessa, että tässä on nyt tapahtunut virhe. Rupesin kuitenkin treenaamaan luistelua ja laukomista. Ajatuksena, että silloin niiltä kestää vähän kauemman huomata, etten osaa mitään ja saatan ehtiä kuittamaan edes muutaman palkkashekin.
Mä hyppäsin kerran unessa lennosta lätkämatsissa maaliin. Taisipa olla vielä ironisesti Kerhon paita jonka puin ylleni, vastassa oli joku ruotsalaisjengi. Ja imin melkein kaikki vedot taakseni... :D

Alle viikko sitten näin unta, missä joku transnainen yritti iskeä mua missäs muuallakaan kuin ruokakaupassa hedelmäosastolla.
 

Thombson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mä hyppäsin kerran unessa lennosta lätkämatsissa maaliin. Taisipa olla vielä ironisesti Kerhon paita jonka puin ylleni, vastassa oli joku ruotsalaisjengi. Ja imin melkein kaikki vedot taakseni... :D

Alle viikko sitten näin unta, missä joku transnainen yritti iskeä mua missäs muuallakaan kuin ruokakaupassa hedelmäosastolla.

Viime kesänä odottelin bussia keikan jälkeen ympäripäissäni niin oletettu transnainen yritti pyydellä kämpilleen, olisin varmaan herännyt ilman munuaista. En lähtenyt, viinaa jos olisi tarjonnut niin varmaan olisin lähtenyt.

Jos unista puhutaan niin joulukuussa näin unen että työkaveri sai kenkää yt neuvotteluissa, kostona kävin kusemassa pomon huoneen roskikseen. Seuraavana päivänä kerroin töissä unesta ja vartti sen jälkeen kaveri otti lopputilin. Mitään ei ollut lähtöaikeistaan puhunut kenellekkään. Odotellut nyt lottonumeroita uniin mutta ei ole näkynyt. Ehkä en sittenkään ole oraakkeli.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Mä hyppäsin kerran unessa lennosta lätkämatsissa maaliin. Taisipa olla vielä ironisesti Kerhon paita jonka puin ylleni, vastassa oli joku ruotsalaisjengi. Ja imin melkein kaikki vedot taakseni... :D

Aika tyypillisiä ovat muuten tämäntyyppiset unet, joissa ihminen ihan vapaaehtoisesti suostuu johonkin hommaan. Ja sitten vasta siinä tilanteessa tajuaa, että ei hemmetti.. enhän minä osaa tätä pätkän vertaa, että nyt ei ole aavistustakaan mitä olen tekemässä. Olen itse nähnyt esimerkiksi unta, että olin luvannut tuuraamaan basistia jonkin bändin X keikalle, ja vasta kun astelimme lavalle mieleeni juolahti, että enhän minä edes osaa soittaa bassoa. Samoin olen nähnyt unta, että olin teatterissa mukana näytelmässä tuuraamassa jotakuta (olen siis oikeasti harrastanut teatteria aiemmin elämässäni erittäin pitkään), ja esityksen alettua tajusin etten edes tiedä repliikkejäni tai sitä milloin minun kuuluu olla lavalla ja milloin ei.. olin vain innoissani lupautunut mukaan :D

Unet ovat muuten oikeasti myös psyko-fyysinen kokonaisuus. Noin viikko sitten näin unta, että juoksin cooperin testin (tietenkin niin, että minä olin ainoa joka juoksi ja muut paikalla olleet vain katselivat), ja heräsin unesta siihen kun testi päättyi. Ja jumankauta miten reisiäni jomotti ja ne olivat jumissa :D todennäköisesti kyse oli siitä, että olen tässä alkavuonna vetänyt aika tiukkaa treeniä lähes päivittäin (mitä en normaalisti tee), ja kroppa alkaa reagoida. Ja sitten taas aivot reagoivat unen aikana siihen, että paikat ovat jumissa.. hauskaa kuitenkin
 

pussukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Näin viime yönä unta, että Esa Pirnes palasi Kärppiin. Siirto kuulutettiin hallissa vain hetki ennen kuin Essi hyppäsi boksiin poikkeuksellisesti numerolla 46. Yleisö meni aivan sekaisin suosionosoituksissan. Tietääpähän ainakin, että oli uni kyseessä, koska yleisö oli todella äänekäs ja hyvin pelissä mukana.

Samana yönä myös uneksin, että olimme parin hyvän kaverin kanssa katsomassa Hartwall Arenalla jotain peliä. Meillä kaikilla oli kullanväriset pahvipotat päässä ja kaikki melkoisen juovuksissa. Jostain olin kaivanut jääkiekon aidon maailmanmestaruuspokaalin esille, ja aloin sitä isoon ääneen nostelemaan ja esittelemään yläkatsomossa. Postasin siitä jonkinsortin videon tänne Jatkoajan keskustelupalstallekin. Seuraavan kerran Jatkoajassa käydessäni tunnuksellani oli 900 lukematonta ilmoitusta. Teko jakoi mielipiteet melko jyrkästi. Päästiin myös johonkin mediaankin, jossa meitä oltiin kuvattu, kun liikuttuneessa mielentilassa olevat kaverukset laulaa karaokea.

Saman yön unien aikana totesin, että onneksi äskeinen episodi oli vain unta.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei hitto mä nynnyynnyn. Mä näin unta että menin naimisiin. Tai no lopulta olin niin kännissä ettei portsari päästänyt sisään. Takaoveakin yritin, mutta sinne kans oli mennyt tieto.

Senkin muistan että jonossa joku juppi valitteli muiden vieraiden lenkkareita. Hitto mun frendejä.
 

JoMe84

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP. Philadelphia Flyers & 76ers. ManU. Pioneer DJ
Viime yönä "tuli lähdettyä" Viking Mariellalle. Omassa hytissä odotti yllätys; nimittäin haiseva paskahuussi, jossa kävi vuoronperään kaikki 300 Kiinalaista turistia paskalla. Kyseessä oli siis tämmönen vanhanaikainen mökkihuussi, jossa oli valkoinen ämpäri jätöksille.
Päätin matkustaa jatkossa Silja Linellä.
 

PäätyynAsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Melkoinen mitä vitt...tsiä-hetki tuli koettua viime yön uneen liittyen. Niin outo fiilis edelleen, että pakko jakaa se tänne.

Kyseessä oli perinteinen moniulotteisen sekava uni, joita tulee nähtyä viikonloppujen pitkien lepojen öinä:
Luin siinä synnyinkuntani paikallislehdestä, että läheisessä nimellä artikkelissa mainitussa järvessä on havaittu tunnistamaton suuri vedenelävä (kyseessä ei ollut oikeasti kotikaupungissani oleva järvi vaan mielikuvitukseni tuote tuttuihin maisemiin).

Menin sitten paikalle videokameran kanssa kuvaamaan paikallista nessietä. Huomasin järven rannan olevan samalla jostain syystä kummivanhempieni talon pihapiirin läheisyydessä.
Riemukseni sain taltioitua ison käärmemäisen selän, joka rikkoi vedenpinnan kadotakseen taas sen alle. Pian paikalle tuli soutuveneitä, jotka yrittivät vangita verkkoansoilla oliota kiinni.
Tämän jälkeen uni jatkui uusissa maisemissa siirtyneenä pois hirviöteemasta.

Outo ja mielenkiintoinen juttu hommassa on se, että herättyäni muistin epätavallisen tarkkaan kuvitteellisen järven nimen, jonka luin unessa paikallislehdestä: Höytiäinen.

Laitoin hassunkuuloisen nimen Googleen ja yllätyin huomatessani, että sehän on oikeasti olemassa oleva järvi Pohjois-Karjalassa. Suomen 15. suurin.
En muista ikinä kuulleeni siitä aiemmin, enkä ole varmasti edes käynyt koko P-Karjalan maakunnassa. Uneni tapahtumat sijoittuivat siis Satakuntaan, josta olen kotoisin.

Looginen selitys lienee se, että olen lukenut tai kuullut Höytiäisen nimen joskus jostain ilman, että olen asiaa sen kummemmin noteerannut ja nyt alitajuntani nosti sen esiin. Käärmeolio unessa ei yllättänyt, koska kryptozoologiaan liittyviä juttuja tulee viljalti luettua.

Oli pakko silti avautua, koska olen miettinyt tätä koko päivän.
Pahoittelut, jos aiheutin jännitystä kesän vilvoitteluille jollekin, kenen mökki on Höytiäisen rannalla ;p.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Näin noin viikko sitten unta, jossa kansanedustaja Anu Vehviläinen (kesk.) varoitti/kielsi lehdistötilaisuudessa suomalaisia menemästä metsään, koska "tilanne ei ole enää hallinnassamme."

Pari päivää myöhemmin huomasin, että Vehviläinen on eduskunnan sosiaali- ja terveysvaliokunnan puheenjohtaja.
 

redpecka

Jäsen
En osaa niitä lucid-unia nähdä. Mutta viime aikoina ollut ihan perkeleen pitkiä unia, siis semmoisia liian realistisia ja siinä vaikkei pysty riuhtausemaan itteään tietoiseksi niin silti alkaa jotenkin kyllästyttää elää sitä arkea siinä unessa. Jatkuu ja jatkuu, päivät vauhtuu eikä mitään unenomaista fantsua ole vaan pelkkää todenmukaista olemista ja kokemista.
 

redpecka

Jäsen
Näin noin viikko sitten unta, jossa kansanedustaja Anu Vehviläinen (kesk.) varoitti/kielsi lehdistötilaisuudessa suomalaisia menemästä metsään, koska "tilanne ei ole enää hallinnassamme."
Unissa on yleisesti hyviä oivalluksia.

Kovassa stressissä olen käsitellyt unessa asioita ja ollut valmiimpi seuraavana päivänä, suraavana kuukautena. Lyhyellä tähtäimellä tämä toimii hyvin. Jos stressi & dilemma jatkuu ja jatkuu ilman että siihen tulisi konkreettista ratkaisua niin se sitten syö sisältä & ulkoa. Eikö sitä sanota, että stressihormoonit on hyviä, mutta ei sovellu pitkäkestoiseen käyttöön, menettävät tehonsa ja valveilla & unissa vaan kiertää samaa kehää pääsemättä enää pois, mieli ja kroppa loppuunkalutut.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Viime yönä näin unta (jossa näin muistaakseni unta), että HIFK:ssa todettiin koronavirustartunta, minkä vuoksi joukkue joutui jättämään Liiga-kauden kesken ennen pudotuspelejä, ja Kerho pääsi kuuden sakkiin. Fiilis oli kuitenkin "valjuhko". Lopputulema taisi olla se, että pudotuspelit peruttiin kokonaan.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans, Dallas Stars, Leksands IF
Näin just unta, missä @Punamusta ja joku nainen, jota en osaa nimetä oli meitillä kylässä (en tiedä kumman tuleva naisystävä hän oli *hymiö*).

No kuitenkin, Punamustalla oli mukanaan valkoinen rumpusetti ja saatuani suunvuoron paljastin hänelle, että oon soittanut rumpuja viimeksi teininä ja että olisi kiva päästä kokeilemaan, miltä se tuntuu kun en enää muista. Juuri kun olin päässyt pedaalin taakse ja aloittamassa soittamisen, niin uni loppui ja heräsin.
 

Saimaannorppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä
Näin pitkästä aikaa selkounen. Jopa pystyin kontrolloimaan sitä jonkin aikaa. Yleensä herään 10 sekunnin sisällä siitä kun tajuan uneksivani.

Vähän taisin innostua liikaa, kun aloin ottamaan kontaktia unihahmoihin ja kyselemään heiltä mitä tekevät unessani. Tyypit jähmettyivät täysin ja uni muuttui hallitsemattomaksi ja sitten heräsin. Niin kauan meni hyvin kun vain tarkkailin ja seikkailin sinne tänne unimaailmassa.

Aina kun kokee näitä tekee mieli alkaa harjoittamaan tätä taitoa, mutta aina olen kuitenkin unohtanut koko asian nopeasti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös