Unet – kumma juttu...

  • 240 211
  • 1 166

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Minä menin perässä pieni vitutus päällä. Muuten oli kyllä kiva käydä -80 luvulla.
Olisit nyt samalla käynyt kamppaassa Lehtosen Pepen siinä siniviivalla ;)

Ei sillä, hyvät sienet tuntuu Petelläkin olevan. Noi on varmaan niitä positiivisuussieniä, joita Jokeri-osiossa on ollut enemmänkin liikkeellä. Mulla unet jatkuu ihan normitapaan, kuninkaana olen haaremiani kaitsenut ja samalla seuraillut vihulaisten vaikeuksia. Onneksi sääli ei ole vaivannut ;)
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Viime viikonloppuna näin aika merkillistä unta. Siinä unessa juttelin kuolleen isäni kanssa. Olimme saunassa, kuten mökillä yleensä ollaan ja siellä lauteilla sitten juteltiin asioista. Outoa tässä oli se, että unessa molemmat tiesivät isäni kuolleen ja juttelut olikin lähinnä reaktiota tähän tapahtumaan ja nykyisiä kuulumisia vaihdellen. Juteltiin tulevasta isäni tuhkien laskemisesta ja se sai isäni hyväksynnän. Kuulemma on nyt hyvässä paikassa, mutta outoa oli isästäni se ettei siellä pystynyt kenenkään kanssa juttelemaan kuten vielä silloin kun oli hengissä.

Herätessäni mulla oli vahva tunne siitä, että oikeasti juttelin isäni kanssa eikä se ollut pelkkää unta.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Viime viikonloppuna näin aika merkillistä unta. Siinä unessa juttelin kuolleen isäni kanssa. Olimme saunassa, kuten mökillä yleensä ollaan ja siellä lauteilla sitten juteltiin asioista. Outoa tässä oli se, että unessa molemmat tiesivät isäni kuolleen ja juttelut olikin lähinnä reaktiota tähän tapahtumaan ja nykyisiä kuulumisia vaihdellen. Juteltiin tulevasta isäni tuhkien laskemisesta ja se sai isäni hyväksynnän. Kuulemma on nyt hyvässä paikassa, mutta outoa oli isästäni se ettei siellä pystynyt kenenkään kanssa juttelemaan kuten vielä silloin kun oli hengissä.

Herätessäni mulla oli vahva tunne siitä, että oikeasti juttelin isäni kanssa eikä se ollut pelkkää unta.

Isäni kuoli vuonna 1987...kun olin 18- vuotias. Siitä lähtien olen nähnyt ainakin kerran kuussa hänestä ns "elävän unen" jonka päätyttyä...ja herättyäni en tiedä oliko tuo unta vai totta. Hetken on aivan ymmällään ja ulkona kunnes tajuaa kaiken olleen unta. Ahdistavaa mutta hetken saa olla iskän kanssa tekemisissä. Toisinaan alan itkemään vieläkin...43 vuotiaana keskellä yötä.
 

Malla

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS - ei sen enempää
Herätessäni mulla oli vahva tunne siitä, että oikeasti juttelin isäni kanssa eikä se ollut pelkkää unta.

Call me stupid, but....
Uskon vahvasti, että on olemassa jotain muutakin kuin tämä elollinen ulottuvuus.
Äitini kuoli 2008 ja silloin tällöin näen edelleen melko samanlaisia unia kuin Pakkipari edellä. Jutellaan "nykytilanteesta"..

Siskoni teki suuren elämänmuutoksen muutama kuukausi sitten ja avasi oman yrityksen. Ennen avajaisia hän näki samantyyppisen unen, jossa äitimme uskoi päätöksen elämänmuutoksesta olevan oikean.

Olen tulkinnut asian niin, että äitini tulee unessa käymään/tervehtimään.
Jos ei muuta, niin se on lohduttava ajatus..
 

Ralph

Jäsen
Näin unta, että Michael Birner tuli HPK:hon ja Pelicans sekä Boston Bruins tekivät treidin, jossa molemmat saivat kolme pelaajaa.
 

regularflex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Edellisyönä tuli Sami Vatasen kanssa hengailtua Porin keskustassa. Vatanen oli masennuksissa loukkaantumisen vuoksi väliin jäävistä MM-kisoista. Ja vitutti sitä myös se, että jalkaa särkee. No meikäläinen sitten lohdutti Samia ja tuumin, että kyllä se nyt voi kuntoon tulla ennen kisoja. Kun Sami alkoi jo vähän piristymään ja ajattelemaan, että kyllä hän niihin kisoihin ehtii toipumaan, niin jostain paikalle pölähti Jyrki Aho. Aho kertoi Vataselle, ettei se mihinkään kisoihin tuu ehtimään ja nauroi räkäsesti päälle. Vatanen tästä suuttui ja tuumi Aholle, (tyylillä: pidä äijä tunkkis!) että hän ainakin painuu Anaheimiin pelaamaan änäriä. Ja rivien välistä saatoin aistia, ettei tule enää JYPiin takaisin IKINÄ. Jos nyt unissa voi rivien välistä lukea.
Oli muuten vähän Röllin näköinen tuo Aho Google Image Jyrki Aho Google Image Rölli
Eli erikoisia unia täälläkin päin. Varsinkin kun JYP ei ole edes sydäntä kovin sykähdyttävä seura.
 

Nume

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, FC Bayern München, SoJy
Kalervo Kummola ei anna minun edes nukkua enää rauhassa. Näin viime yönä unta, jossa juttelin Kalen kanssa ja hän kertoi, että hän on ainoa jolla on liput kaikkiin 64 MM-kisa- otteluun. Sanoi vielä loppuun, että vitun köyhät. Mikä painajainen!
 

choose_life

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Mömmömkisat käyvät selkeästi yhden jos toisen hermoille jo nyt. Viime yönä Mikael Granlund menehtyi kelkkailuonnettomuudessa (!:), jossa olivat mukana myös J. Boumedienne, T. Valtonen ja joku muu kiekkohahmo. Ko. insidenttiä edeltäneistä unen tapahtumista en viitsi edes aloittaa.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Joka kerta se jaksaa mukamas yllättää: olen paska jätkä, liikaa viinaan ja pilluun menevä yksilö. Ja nukkuahan ei kannata.

Lainasin tuolta Asia joka avautui minulle -ketjusta. Yllä olevasta tuli mieleen, että näin viime yönä unta, jossa Simon kirjoitti jonkun toisen Si-alkuisen nimimerkin tunnuksilla palstalle ja ilmoitti saaneensa ko. nimimerkiltä. Lopussa luki T. Simon. Joku sitten saman tien kuittailemaan, että hyi helvetti, onko sun pakko laittaa ihan kaikkea mikä liikkuu.

Tuota ei sitten pidä kenenkään ottaman henkilökohtaisesti enkä tiedä, osuuko tuo yksi yhteen todellisuuden kanssa. Olettaisin unen johtuneen siitä, että lueskelin eilen illalla Jatkista ja mietin, että onkohan veli Simonilla banni päällä kun ei ole näkynyt.
 
Viime yönä tapahtui jotain perin eriskummallista, sillä kävelin unissani. En ole koskaan (tietääkseni) sitä tehnyt ja nyt ensimmäinen kertakin lähti vähän lapasesta.

Menin nukkumaan joskus 01.00 aikoihin. Seuraava muistikuva oli, kun havahdun taloyhtiöni hissistä. Siinä kohtaa muistan luulleeni sen olevan unta. Nousen takaisin omaan kerrokseen. Käytävälle pääsin ja olo muuttui jotenkin oudoksi. Kotiovea avatessa huomasin, että se oli lukossa ! Siinä kohtaa ikäänkuin jokin voima veti minut tähän maailmaan. Ei saatana, olen lukinnut itseni kämppäni ulkopuolelle, päällä oli t-paita ja bokserit, ei avaimia ei puhelinta. Aurinko ei ollut edes noussut. Tuli jotenki älytön fiilis, voiko tällaista edes tapahtua? Käppäilin yöllä kerroksia ja yritin etsiä jotakuta, mutta vasta aamulla postinjakajan puhelimesta sain yhteyden isännöitsijään. Naapureita en kehdannut keskellä yötä herätellä. (Jotenkin suomalainen reaktio kun miettii jälkeenpäin :)

Ei jäänyt traumoja, kun ei muu kuin postikusti nähnyt minua puolialastomana, mutta jäi hieman outo fiilis. Mitä jos se tapahtuu uudelleen? Filmi on ns. täysin katki ajalta nukkumaanmeno -> hissi. Entä jos se olisi tapahtunut omakotitalossa, talvella, keskellä ei mitään?

Muilla kokemuksia unissakävelystä?
 

Chambza

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Flyers
Muilla kokemuksia unissakävelystä?
Krhmh. Tuota, kahdesti on käynyt, molemmat tosin normaalista poikkeavissa olosuhteissa.

Ensimmäinen kerta tapahtui Oulussa, edesmenneessä hotelli Turistissa. Taisi olla 2007 välierät menossa Blegiä vastaan (huikea matsi btw, Possu Lostedt teki jonkun räkämaalin, mutta 58. minuutilla Viuhkolan av-im tasoitus ja Brosin maalilla jatkoajalta finaaleihin). Edeltävänä yönä tultiin Helsingistä bussilla, ja se yö jäi siis nukkumatta, en pysty mokomissa paikoissa nukahtamaan. Muutama olutkin oli tullut nautittua, mutta humalatila itsessään ei ollut erityisen kova. Hotelliin tuli mentyä puolilta öin, huoneeseen nukkumaan ja unta ei tarvinnut kauaa odotella.
Kahden maissa tulen pikku hiljaa tajuihini, seison hotellin käytävällä pikkukalsareissa. Yritän työntää etusormea avaimenreikään, jos se vaikka aukeaisi. Ehkä viiden minuutin päästä tajuan, että tarvitsen avaimen. Respan muija onneksi antoi vara-avaimen mukisematta, ja väsymyskin oli sen verran kova, ettei jaksanut hävettää.

Toinen kerta kävi Pietarissa Hotelli Moskovassa, ECC-turnaus 2008. Oli tultu bussilla yötä vasten Venäjälle (isolla joukolla rajanylitys on helpointa tehdä yöllä). Taas jäi siis yö välistä, matsissa turpaan Sparta Prahalta, kenties muutama puoli-ilmainen vodkapaukku maistui. Hotellissa nukkumaan. Tulen tajuihini jälleen hotellin käytävällä seisoen, ovi huoneeseen on auki. Mietin, että "tässä on nyt joku juttu". En keksi mikä juttu. Päätän, että laitan oven ensin kiinni, ja mietin sitten lisää. Teen niin. Sitten tajuan olevani kalsarisillani venäläisen hotellin käytävällä aamuviideltä, ja että laitoin juuri oman huoneeni oven lukkoon. Ei riitä pokkaa mennä respaan, joten haahuilen hieman ympäri hotellia toivoen tuurilla löytäväni jonkun aamuyötä myöten juhlivan kärppäfanin. Vartin jälkeen törmäänkin onnekkaasti tuttuun, jolta saan pelipaidan päälle vedettäväksi. Kärppäpaita päällä onkin jo helppo mennä respaan, jossa nuoren naisreseptionistin ilme ei värähdäkään, ja saan uuden avainkortin.

Alkoholia oli siis molemmissa tapauksissa mukana, mutta en juuri koskaan juo erityisen paljon, enkä ollut siis viinasta sekaisin. Varmasti isompi juttu on siis ollut suuri väsymys, kun edeltävä yö on jäänyt kokonaan välistä molemmissa tapauksissa.

Ette varmaankaan ihmettele kun kerron, että nykyään aina, kun nukun hotellissa, kannan tuolin tai päiväpeiton ulko-oven eteen.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Nyt alkaa pikkuhiljaa jo riittää. Kuusi yötä putkeen nähnyt unia, joissa on minun esimieheni (nainen). Minkäänlaisia seksiunia ei ole ollut, ekan yön unissa vähän pussailtiin, ei muuta. Muuten ollaan oltu yhdessä kilpailemassa jossain Amazing Racen tyylisessä kisassa, käyty yhdessä Linnanmäellä ja muuten vain vietetty aikaa yhdessä.
Outoa tässä on se, etten ainakaan tiedosta olevani ihastunut tähän neitoon enkä myöskään ole koskaan aikaisemmin (sinkkuna ollessani) nähnyt unia hänestä. Nyt jostain syystä puskee yöstä toiseen uniini.
Mikään ei kuitenkaan ole töissäkään muuttunut niin, että olisi enemmän stressiä tms. Nyt vain jostain syystä neiti pällistelee unissa yöstä toiseen.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Viime yönä oli aika jännä juttu. Aamulla kun heräsin unestani, jossa heräsin unestani, jossa heräsin unestani. Kääntäen siis näin unessani unta, jossa näin unessani unta. Freaky shit.
 

Mälkiä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilmoitetaan lähiviikkoina
Näin unta, että SaiPa hankki Jukka Hentusen ykköskentän laituriksi. Aamutokkurassa kun avasi jatkoajan oikeasti ni helpotus oli suuri.
 

Sukee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mulla on yksi uni joka jäi mieleen varmaan ikuisiksi ajoiksi.

Olin "paikallisen" öljynjalostamon edustalla, unessa sinne oli ilmestynyt pieni juna-asemakin. Istuin portailla siellä ja näin kuinka juna saapui kauhistuttavalla vauhdilla palavana rymähtäen asemaan. Paljon naisten ja lasten kirkumista ja pelastamaan lähti paljon miehiä palavan junan sisään, kukaan ei tullut sieltä vaan sitten enää ulos. Tuosta sitten siirryin kotikonnuille kerrostaloalueelle josta jostain syystä näki koko palavan öljynjalostamon. Kaikki tiesivät että kohta jysähtää (tyyliin atomipommi) ja karkuun ei kerkiä kukaan. Katsoin ikkunasta kohta räjähtävälle öljynjalostamolle ja kas, tulva peittänyt koko kylän niin että kerrostaloista oli vain pari ylintä kerrosta enää pinnan yläpuolella. Näin vanhempieni talon, soitin heille ja kerroin että ei mitään hätää. Sitten tiesin että kohta räjähtää ja lujaa. Istuin sitten rauhallisesti sohvanpäädylle ja asetin kädet nyrkeissä ristiin rinnan päälle ja suljin silmäni ja jäin odottamaan kuolemaa. Räjähdystä en sitten nähnyt vaan kerkesin heräämään.

Unesta teki itselleni varsin vaikuttavan tuo todentuntuisuus tuosta että unessa ihan selvästi osasin päättää asennon missä haluan kuolla.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Jänniä unia muilla.

Kukaan muu ei varmaan ole nähnyt unta, jossa itse juoksee koko helvetin unen ajan sellaista teletappikukkulaa ympäri? Lisämausteen tähän tuo takaa-ajava traktori joka ei pysäytä vaan jahtaa ja jahtaa.

Muistan kun näin tuon unen pienempänä. Oli muuten aika monta kierrosta, mitä ehti juoksemaan.
 

Pasuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Mäkin näin tossa muutama yö sitten taas astetta järkevämpää unta. Hitler oli perustanut raflan ja oli siellä joku pääkokki tai mikähän lie. Siellä tekivät sitten ruokaa ihan normaalisti, mutta patongit Aatu vaati saada leikata aina itse. Kaikkea muuta sai muutkin kokit tehdä mutta patonkia jos erehdyit leikkaamaan niin löysit itsesi kaasukammiosta. Kävin sitten syömässä ja oikein hyvää oli.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Näin unta, että sain viikon kakkua tänne Jatkoaikaan. Kukaan ei huomannut :(
 

passenger

Jäsen
Viime yönä sain unessa kirjeen, jossa ilmoitettiin, että minut on valittu opiskelijaksi Philadelphian yliopistoon. Hämmentävää, pitäisi varmaan hakea.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Ja itse näin unta, jossa Wimbledonissa Istomin voittaa Youzhnyn. Noh, hieman katseltuani tajusin että sellainen pelihän on tänään tulossa! Aika mielenkiintoisia nämä, kun itse en edes tiennyt kyseisestä pelistä ja näen sen unessa.
 

Crapbag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, NY Rangers, Southampton, Fc Jazz, A's..
Hmm, lienee jotain alitajuista Dufvan pelkoa ilmassa..

Viime yönä pelattiin Isomäessä Ässät-Lukko, en ole ihan varma oliko kyseessä sarja-avaus vai pelkkä tulevan perjantain harkkamatsi. Kaikkea ei enää muista, mutta peli meni Ässien osalta jokseenkin vihkoon ja Lukko namutteli maaleja liukuhihnalta. Peli oli 2-7, kohta jo 2-10. En tiedä vaikuttiko epäselvään tilanteeseen se, että kesken matsin piti ihmisten rynniä ulos, olikohan palohälytys vai pelko siitä että katto romahtaa lumikuormasta. Palasin itse kuitenkin nopeasti halliin sisälle koska mitään ei näyttänyt tapahtuvan. Ihmettelin, että sulaako Raanta nyt noin pahasti Lukkoa vastaan..Ei! maalissa onkin Järvenpää. Olisiko ollut juurikin 2-10 maali kun Ässävahti ottaa maskia ylös ja huikkaa juomapullosta, tässä kohtaa maskin alta paljastuu joku tummaihoinen maalivahti jota hymyilyttää huomattavan paljon. Enempää en muista, mielessä oli vain pettymys ja se että mitenköhän tästä nyt noustaan, onko kausi pelkkää tuskaa..

Olikohan tämä nyt sitten painajainen, ahdistava kohta oli se kun väki lähti rynnimään ulos hallista pakokauhun vallassa.
 

Kaukosäädin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves 365
Uni unessa. Tapahtui pari päivää sitten.

Näin unta että olin kerrostaloni pihassa. Oli talvi ja kaaduin mahalteni/naamalteni puolimetriseen hankeen. En kuitenkaan päässyt millään nousemaan ylös sillä sain kerralla irti lumesta vain käden tai jalan. Kasvot olivat lumessa enkä saanut myöskään henkeä. Yhtäkkiä nukahdin sinne hankeen. Tässä unessa unessa olin samassa paikassa, mutta oli kesä ja pihasta puuttui myös pyörävarasto joten tiesin tässä kohtaa olevani unessa, mutten tiennyt olevani unessa unessa. Koska pelkäsin että tukehdun, yritin vallitsevissa kesäolosuhteissa juosta siis unessa unessa viereisellä autotiellä kulkevien autojen alle että heräisin ja pelastuisin tukehtumiselta sieltä lumihangesta jossa makasin naamallani. En kuitenkaan muista miten uni tästä jatkui.

Kyllä. Inception on tullut nähtyä moneen kertaan. :)
 

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Koska näen todella outoja unia, niin mulle käy usein niin, että herään unesta nauraen! :D Tajuan yhtäkkiä kesken unen että ei helvetti, tän on pakko olla unta kun menee liian överiksi. Sitten unessa alan nauramaan ja herään, herätessä nauran vielä...

Esim. Tiivistys unesta missä viimeksi näin tapahtui, näin unta että olin Irlannissa. Kuljin siellä pitkin maita ja mantuja ihastellen maisemia. Yhtäkkiä uneen ilmeistyi häirikköelefantti! Alkoi terrorisoimaan ihmisiä joille puhuin ja kävi heidän kimppuunsa. Jouduin vain avuttomana katsomaan vierestä, viimein kun elefantti sai erään unessa olleen naishenkilön hengiltä. Tajusin että ei helvetti, Irlannissa elefantteja ja aloin nauramaan helvetisti unessa :D Siitä uni katki ja herätessä nauratti vielä...Ja tottakai kun lopettaa naurun voi jatkaa unia ja kohti uusia outoja seikkailuja.

On vaan aamulla aina niin häiriintynyt tunne kun muistaa unen mihin heräsi nauraen :)
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
On vaan aamulla aina niin häiriintynyt tunne kun muistaa unen mihin heräsi nauraen :)

Minä olen muutaman kerran herännyt siihen, että nauran ääneen. Tosin minulla ei ole ollut aavistustakaan, miksi nauran. En muista unestani yhtään mitään, mutta nauru maittaa. Tuo jos mikä on häiriintynyt tunne.

Muutama yö sitten näin sellaista unta, että Jyrki Katainen oli perhetuttavamme. Jyrki oli meillä kylässä, ja jostain syystä keskustelu hänen kanssaan oli paitsi sujuvaa, myös mukavaa. Hyvin tultiin juttuun. Sitten Jyrki sai päähänsä, että olisi todella hyvä idea alkaa ampua ilotulitteita ympäri olohuonettamme, ja siirtyi tuumasta toimeen. Vähän se seesteinen harmonia siitä kärsi, ja unikin loppui siihen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös