Unet – kumma juttu...

  • 240 929
  • 1 169

CaptainSlow

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins, LeKi, Tappara
Itse näin viime yönä unta, että olin lähdössä kuntosalille autolla. Pääsin tuonne sisäpihan parkkipaikalle ja jostain syystä oli täysin pilkkopimeää ja aivan helvetin kylmä. Noh, siinä sitten kävelin autoon sisään ja jostain syystä auton kojelauta, ratti, radio yms. olivat aivan täysin lumessa. Siinä sitten rappasin virtalukkoon avaimen mentävän reiän ja käynnistin auton ja lähdin ajelemaan. Matka sujui jonkin aikaa ihan normaalisti, kunnes yhtäkkiä huomasin takapenkiltä jonkin vilahduksen peruutuspeilistä. Sitten käännyin ja karjaisin, että "MITÄ VITTUA!" ja sen jälkeen takapenkiltä nousi oman veljeni näköinen mies mustissa vaatteisa, otti mut kuristusotteeseen ja sanoi, että "Se on kuule juippi maanantai...".

Sitten heräsin siihen, että karjaisin jotain epämääräistä ja hikoilin ihan helvetisti.
 

-Niks-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Itse näin viime yönä unta, että olin lähdössä kuntosalille autolla. Pääsin tuonne sisäpihan parkkipaikalle ja jostain syystä oli täysin pilkkopimeää ja aivan helvetin kylmä. Noh, siinä sitten kävelin autoon sisään ja jostain syystä auton kojelauta, ratti, radio yms. olivat aivan täysin lumessa. Siinä sitten rappasin virtalukkoon avaimen mentävän reiän ja käynnistin auton ja lähdin ajelemaan. Matka sujui jonkin aikaa ihan normaalisti, kunnes yhtäkkiä huomasin takapenkiltä jonkin vilahduksen peruutuspeilistä. Sitten käännyin ja karjaisin, että "MITÄ VITTUA!" ja sen jälkeen takapenkiltä nousi oman veljeni näköinen mies mustissa vaatteisa, otti mut kuristusotteeseen ja sanoi, että "Se on kuule juippi maanantai...".

Sitten heräsin siihen, että karjaisin jotain epämääräistä ja hikoilin ihan helvetisti.


Itse olen nähnyt monesti unia missä henkilö autossa kuristaa minua takapenkiltä käsin. Nämä unet loppuivat joskus 2009. Siitä lähtien aina katsonut takapenkille ennen matkaan lähtöä.
 

Pottajofa

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ootteko koskaan pystyneet siihen, että heräätte keskeltä jotain unta (ette edes pakosti avaa silmiä), mutta jatkatte nukkumista päästen kiinni samaan uneen? En tiedä onko tämä edes mahdollista. Itselle se ei ole ainakaan ollut koskaan mahdollista.

Pari kertaa on näin käynyt. Kerran jopa kävin vessassa ja senkin jälkeen sama uni jatkui.
 

-FNM-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ootteko koskaan pystyneet siihen, että heräätte keskeltä jotain unta (ette edes pakosti avaa silmiä), mutta jatkatte nukkumista päästen kiinni samaan uneen? En tiedä onko tämä edes mahdollista. Itselle se ei ole ainakaan ollut koskaan mahdollista.

Tällaista tapahtuu silloin tällöin su-ma yönä. Monesti tulee nähtyä samaa unta koko yö. Siinä saa välillä käydä juomassa vettä, ja kuitenkin sama uni jatkuu. En sitten tiedä. onko tässä taikasanana tuo su-ma yö, mutta koskaan nuo unet eivät ole olleet painajaisia.

On minut kerran syönyt valas, jonka takapuolesta sitten sukelsin pihalle, ja tipahdin autiolle saarelle. Koska valaan suoli oli niin tiukka, niin tunsin valtavan puristuksen maatessani saaren hiekalla. Samalla katselin kirkasta taivasta meren liplatellessa vähän matkan päässä. Heräsin unesta, ja makasin todellä jännittyneenä, mutta samalla nauroin.

Viime yönä näin myös merkillistä unta. Olin pakenemassa jotain vihollisjoukkoa. Tulin hiekkatielle, jonka toista puolta oli turvallisempaa kävellä. Jostain syystä en mennyt tuonne, ja jouduinkin Pohjois-Korean sotilaiden vangiksi. Aluksi homma oli ihan perinteistä pohjoiskorealaista sotavankileiriä, mutta sitten yhtäkkiä pelasinkin jalkapalloa pohjoiskorealaisessa joukkueessa, jonka kaikki pelaajat olivat suomalaisia, ja joukkuetta valmensi isäni. Olin ensimmäisessä pelissä avauksessa kentällä, koska olin niin kova vahvistus, mutta toisessa ottelussa en päässyt enää edes kentälle, koska olin liian läski juoksemaan. Tuota edellistä ihmettelin unessa oikein ääneen.

Tuo viime öinen uneni ihmetyttää siinäkin mielessä, ettei isäni nimi ole Kim.
 
Viimeksi muokattu:

Cloaca Maxima

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Philadelphia Flyers
Ootteko koskaan pystyneet siihen, että heräätte keskeltä jotain unta (ette edes pakosti avaa silmiä), mutta jatkatte nukkumista päästen kiinni samaan uneen? En tiedä onko tämä edes mahdollista. Itselle se ei ole ainakaan ollut koskaan mahdollista.

Minulle tätä tapahtuu itse asiassa jopa suhteellisen usein ja olen tätä monesti ihmetellyt. Samaten ihmettelen sitä, että ne näen unia aina tietyissä aikajaksoissa. Eli esimerkiksi en näe (tai en ainakaan muista nähneeni) unia kahteen kuukauteen, mutta sitten vastaavasti seuraavan kolmen viikon aikana näen unia joka yö ja nimenomaan silloin tapahtuu tätä, että pääsee heräämisen jälkeen kiinni samaan uneen. Nämä ajanjaksot, jolloin unia näkee paljon ja joka yö, tulevat ihan randomilla. Olen yrittänyt löytää niille jotain yhteistä tekijää stressitasosta, vrokausirytmistä, "yleisestä elämän hektisyydestä" ja jopa ruokavaliosta mutta mikään ei natsaa.

Yhteistä unilleni on se, että niissä on mukana ihan aina yksi tai useampi työkaverini. En muista milloin olisin viimeksi nähnyt unen, jossa ei olisi ollut työkaveria mukana jossain muodossa. Oudoksi tämän tekee se, että työpaikallani on töissä satoja ihmisiä, joista monet tunnen vain nimeltä ja kasvoilta - ja tästä huolimatta juuri he esiintyvät usein unissani, joita huonoiten tunnen.

Kumma juttu...
 

Fordél

Jäsen
Ok eli siis uni voi jatkua vaikka välissä on keskeytys. Hyvä kuulla tälle varmistus, koska tosiaan itsellä sitä ei ole tapahtunut koskaan tai en ainakaan näin muista tapahtuneen.
 

True Blue

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, TPS
Vaimo näkee usein unia jossa olen ryyppäämässä ja kauheassa jurrissa, enkä välitä vaikka hän asiasta huomauttaa. Juttelen myös usein jonkun naisen kanssa siinä.
Ja toinen yleinen uni on että petän häntä. Nämä rupeaa pikkuhiljaa vaivaamaan jo meikäläistäkin kun en tuon alkoholin kanssa läträä ja yleensä juodaan samaan aikaan. Enkä myöskään ole pettänyt häntä enkä kyllä ketään muutakaan.

Mistä mahtaa tällaiset unet tulla..?
 

Jeepeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Islanders
Viime aikoina olen nähnyt todella kummallisia unia paljon mutta viimeisin oli jo melko hemmetin omituinen. Minulle selvisi baarireissun jälkeen lähdettyäni jatkoille, että jatkokaverini olikin nimimerkki JHag. Jos uneni pitää paikkansa, on JHag reilu parikymppinen, pitkähiuksinen, hoikka blondityttönen, joka tykkää kirjoitella jatkoaikaan läppäriltään. Lattialla maaten. Alasti.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Itselleni on käynyt usein sillä tavalla, että jotkin unet saavat ikään kuin jatko-osia seuraavissa unissa. Ovatpa muuten mielenkiintoisiakin!

Toivon, etten ole nyt alkanut näkemään enneunia. Suomea on nimittäin unissani alettu pommittamaan, mm. viime yönä Venäjän toimesta.
 

Raippacoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rod Brindamour, Darren Langdon
Itselleni on käynyt usein sillä tavalla, että jotkin unet saavat ikään kuin jatko-osia seuraavissa unissa. Ovatpa muuten mielenkiintoisiakin!

Toivon, etten ole nyt alkanut näkemään enneunia. Suomea on nimittäin unissani alettu pommittamaan, mm. viime yönä Venäjän toimesta.

Toivottavasti pommittavat mahdollisimman pian ennen kuin hallitus ehtii vähentää liikaa puolustusvoimien määrärahoista. Toimisi muistutuksena.
 

Chambza

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Flyers
Olin masturboimassa keskellä kämppääni, siitä harmillisesti kuitenkaan erityistä nautintoa saamatta (pl. siitä seikasta aiheutunut mielihyvä, että havaitsin penikseni olevan niin paksu, ettei käsi yltänyt kokonaan kiinni). Edelleen varsinaista nautintoa saamatta tuli kirjaimellisesti herkut parketille, spermaa tosin tuli litratolkulla, synnyttäen lattialle isohkon lätäkön joka alkoi valua kohti kotiteatterilaitteitani. Laitoin hätäisesti eteen talouspaperia, mutta se ei oikein riittänyt. Onneksi löysin sanomalehden, josta saikin paljon imupaperia. Harmikseni kuitenkin huomasin, että käyttämäni Kainuun Sanomat oli kostunut aika lailla kokonaan, ja aloin pelätä hometta ja toisaalta sitä, että jotkin ötökät alkaisivat pesiä kyseisessä kosteikossa. Pari hyttystä lensikin ulos lehden välistä, jolloin avasin lehden aukeaman varmistaakseni, ettei niitä olisi enempää. Järkytyksekseni lehdestä kuitenkin pöllähti tuhansittain hyttysenpoikasia lentelemään. Hain nopeasti pölynimurin, jolla tällaisista pienötököistä pääsee parhaiten eroon. Ongelmaksi tuli kuitenkin se, että kämpässä lenteli jo useita perhosia, jotka olivat niin isoja, etteivät enää mahtuneet imurin suuttimesta, vaan jäivät aina imurinnokkaan pärisemään.

Sitten heräsin, ja harmittelin ei-vanhalenmaiseksi palannutta penistäni.
 

Ralph

Jäsen
Tuli tuossa nähtyä taas jääkiekkoaiheista unta. Näin unta, että Stephen Dixon siirtyi HPK:hon ja heti ensimmäinen ottelu oli HPK-Ässät, jota olin katsomassa. Dixon teki maalin ja Ässien vaihtoaitiossa Tomas Zaborsky kirosi kovaan ääneen slovakiaksi ja muistelin lukeneeni Jatkoajasta että hän on sitä ennenkin tehnyt.

Dixon oli right, joka pilasi unen täydellisyyden. Eikä Zaborskyllä ollut kultaista kypäräänsä.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Minulla oli joku omituinen agentti/jännäriepisodi käynnissä viime yönä. Olin muutaman vanhan ystäväni (kirjaimellisesti vanhan, en ole yhtäkään tyyppiä nähnyt yli 20 vuoteen) kanssa jollain "keikalla", ja kaikista meistä oli etsintäkuulutus.

Lähdimme sitten ajamaan autolla (uudehko urheiluauto) kohteeseen, ja minä päädyin kuskiksi. Joku oli jostain syystä säätänyt kuskinpenkin asetuksia niin, että en yltänyt kunnolla polkimille, ja risteykseen tullessa en saanut pysäytettyä autoa punaisiin valoihin vaan jatkoin risteyksen yli. Saman tien jostain heilahti taakse poliisin maija pillit huutaen, ja kurvasin auton tien sivuun parkkiin, vaikka kaikista autossa olevista oli se etsintäkuulutus ja tuhansien eurojen palkkio luvassa. Olotila oli jotenkin alistunut, kiinnijääminen tuntui vääjäämättömältä mutta samalla oli kuitenkin tarkoitus päästä jatkamaan keikkaa.

Valitettavasti en saanut tietää, miten toiminta ja draama olisivat jatkuneet, sillä heräsin siihen kun kaksi kissaani mönkivät aamusella viereeni, toinen rintakehääni vasten nukkumaan ja toinen selkäpuolelleni pörisemään. Siinä kahden kehräävän lämpöpatterin välissä ei enää trillereitä nähty.

Outoja vastaavia seikkailuja näen useinkin. Yhtä usein tulee nähtyä unia, joissa tapahtuu tai on tapahtuvinaan jotain arkielämän draamaa ja tärkeää keskustelua, jonka haluaisin muistaa aamulla mutta jota en muista.

Paskimpia ovat riitelyunet ja unet, jossa joku läheiseni vahingoittuu ja kärsii. Riitelyunissa riitelen jonkun rakkaan lähiomaiseni tai ystäväni kanssa todella rajusti ja raivoten, ja kumpikin syytää todella satuttavia solvauksia ja loukkauksia. Nämä unet vieläpä tuntuvat erittäin realistisilta eikä niiden miljöötä voi erottaa selväksi uneksi. Kun näistä sitten herää, niin ne tuntuvat hetken aikaa tuoreilta muistoilta ja hetken aikaa on hyvin ikävä olotila, koska tuntee oikeasti riidelleensä todella pahasti.

Olisi mukava, jos saisi valita itse unensa ja vieläpä muistaa ne. Jonkun pitäisi kehittää jonkinlainen somnometri, joka nauhoittaisi koetut unet värielokuvana hd-laadulla ja stereoäänellä. Voisin valita nykyistä useammin itselleni puhtaan eroottisia unia. Teinivuosien ja varhaisaikuisuuden märät unet olivat kyllä aikanaan poikaa. Teiniaikoina oli hienoa, että sai edes unissaan, kun tosielämä ei moista herkkua oikein tarjonnut.

Nykyään sitä näkee vain unia, jossa on joku entinen exä mukana ja exä päättää jatkaa jo mennyttä suhdetta romanttisissa merkeissä. Sitten herätessä on hetken aikaa haikea olo, koska unessa koki taas hetkellisesti romanttisen rakastumisen aikaansaaman miellyttävän pumpulisen tunnetilan, joka sitten vaihtuu karuun arkirealismiin. Herätessä muistaa vähän aikaa, millaista se oli ja miten asiat joskus olivat, mutta sitten sitä havahtuu taas normaaliin mielentilaan ja tajuaa, että se unen romantiikkaa tarjonnut exä on tosiasiassa itse katkaissut suhteen vajaat kuusi vuotta sitten ja että tosielämässä ei enää edes haluaisi kyseistä naista nähdä.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Olisi mukava, jos saisi valita itse unensa ja vieläpä muistaa ne. Jonkun pitäisi kehittää jonkinlainen somnometri, joka nauhoittaisi koetut unet värielokuvana hd-laadulla ja stereoäänellä.

Ai saatana kun oli hyvä idea. Nyt Jatkiksen asiantuntijat koolle ja pikaisesti tällainen laite kehittelyyn. Illalla ei tarvitsisi miettiä, mitäköhän sieltä telkusta tänään mahtaa tulla. Sanoo vaan, että perkule, viimeöinen kaksintaistelu ihmissuden kanssa olisi nyt mukava nähdä uusintana tai vaihtoehtoisesti Suomen kolmas maailmanmestaruus HD-tasoisena Etelä-Korean maajoukkuetta vastaan vuonna 3072.

Unen valinta olisi kyllä hieno! Aamulla herätessä itse kunkin vaimo/tyttöystävä (jos minullakin olisi sellainen) kyselisi, että noh, "Jorma-Kalle", minkäs unen yöksi valitsit? Siinä kohtaa aika moni mies varmaan kehittäisi tekosyitä sen sijaan, että kertoisi unessa olleen vaikkapa Megan Fox.

Mahdollisia haittavaikutuksia olisivat tietenkin tuon koneen reistailut. Fox vaihtuukin unessa 86-vuotiaaseen naapurin Pirkkoon niin aamulla ilme voi olla näkemisen arvoinen.

Mikäköhän olisi ensimmäinen valitsemani uni? Vaihtoehtoja olisi varmaan useita, mutta luultavasti päätyisin johonkin perus toiveuneen (lue: edellä mainitut vaihtoehdot, poissulje haittavaikutus).

Muita hyviä ideoita, anyone?
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Kenties voit tulevaisuudessa katsoa itseäsi jyystämässä Megan Foxia pelkän aikuisviihteen sijaan. Iltalehti.

Hienoa! En nyt välttämättä noin kirjaimellisesti tätä tarkoittanut, mutta olisihan se mielenkiintoista...

Edit: Ei vittu, huomasin nyt lukeneeni viestisi väärin. "Katsoa itseäsi", en nyt välttämättä itseäni haluaisi katsella. Jokin muu siis kiinnostaa kyseisessä unessa.
 
Viimeksi muokattu:

Kai-Sakari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Panelian Raikas
Problemaattis-somnaatikkona näin viime yönä tehneeni jo koko työpäivän suoritteet, kunnes heräsin närpiöläisessä hotellihuoneessa uudet haasteet edessäni. Ai että kun mua silloin niin...
 

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken
Näin viime yönä unta että Kimmo Timonen siirtyi Tepsiin pelaamaan. Ja mukana oli myös Kimmo Rintanen. Maalivahdiksi oli hommattu joku Adam McJohnson.

On mullaki unet.
 

Ralph

Jäsen
Taas näin lätkäunta. Näin unta, että SaiPan Ville Koho lopetti täysin komposiittimailoilla pelaamisen, kun samassa pelissä oli hajonnut useita eri mailoja. Oli kuulemma suutuspäissään lyönyt Jokereiden Teuvo Teräväistä ja Teemu Selännettä katkenneilla mailoillaan. Koho siirtyi lopulta puumailoihin ja perusti oman mailafirman, joka sai nimensä tämän sukunimestä.
 
Näin unta että nimimerkki HIFK palasi uudella nickillä Naisasiat-ketjuun. Porukka vastaili sille innoissaan ja homman nimi tuli Modeille tietoon jo muutaman viestin jälkeen...
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Näin unta että nimimerkki HIFK palasi uudella nickillä Naisasiat-ketjuun. Porukka vastaili sille innoissaan ja homman nimi tuli Modeille tietoon jo muutaman viestin jälkeen...

Vastaava uni reilu viikko sitten ja se meni sen verran pidemmälle, että tiedän jo uuden nimimerkinkin. Lainaus ehkä vähän väärään ketjuun menneestä viestistä:

Jatkoaika tunkee uniin. Näin viime yönä unta, että tänne ilmestyi nimimerkki "Jicci", joka paljastui nimimerkin HIFK uudeksi inkarnaatioksi. Pitipä tarkistaa, onko täällä nimimerkkiä "Jicci". Ei ole, eli olkaapas modet varuillanne.

Sikäli mielenkiintoista, etten ole pahemmin edes kyseistä ketjua lukenut, mutta väkisin tulee muiden ketjujen kautta tietoon tuon nimimerkin edesottamukset.
 

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
Sikäli mielenkiintoista, etten ole pahemmin edes kyseistä ketjua lukenut, mutta väkisin tulee muiden ketjujen kautta tietoon tuon nimimerkin edesottamukset.

Ettei kyseessä ollut nimimerkki Wicci? Sellainen ainakin ollut/on täällä.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Välillä ovat unet niin outoja, että aivan kuin aivoni tuottaisivat jotain hallusinogeenejä yön pimeydessä.

Viime yönä olin mystisesti "työpaikkahaastattelussa", jossa odotin ja odotin kun haastattelija puhui puhelimeen. Puhelu ei loppunut, mutta minut raahattiin viereiseen huoneeseen, jossa joku valkotakkinen sanoi, että "nyt tehdään työpaikan terveystarkastus", ja esille otettiin kaiken maailman antureita, mittauslaitteita ja instrumenttejä. Yritin jotenkin siinä häthätää selostaa terveydentilaani hymyttömille hoitajille ja lääkäreille ja sanoa, että kyllä minä työkuntoinen olen, nyt pitäisi mennä haastatteluun.

Alkuviikosta olin jostain syystä odottamassa jossain terveyskeskuksen aulassa tms, jossa oli vuoroaan odottamassa pieni ryhmä "erilaisia ihmisiä" (ts. vammaisia, hulluja tai muuten vain poikkeavia säpisijöitä). Näistä erottui yksi kolmikko, joka teki oudon kakkakepposen: Yksi asetettiin lattialle selälleen, toinen piti tämän päästä kiinni ja kolmas paskansi lattialla olevan suuhun. Lattialla ollut sitten purskautti välittömästi paskan sekaiset oksennukset lattialle. Paikalle tullut hoitaja näki tämän ja oksensi myöskin lennossa, jonka jälkeen kaikki paikalla olevat ihmiset alkoivat oksentamaan, ja oksennuksen lemu levisi. Lopulta itsekin oksensin johonkin kukkapurkkiin ja havahduin sitten hereille. Hereillä ollessani en sentään oksentanut, mutta unen kuvottavat mielikuvat olivat niin vahvoja, että muistin/muistan ne vielä pari päivää jälkeenpäinkin.

Miksen minä voisi vain nähdä jännittäviä seikkailu-unia, joiden päätteeksi saisin unissani pillua unelmieni naisilta? Miksi unissani on vajakkien kakkakepposia ja työterveyslääkäreitä kiiltävine mittareineen ja antureineen? I want my money back!

Saa nähdä, mitä ensi yönä. Toivottavasti ei tule uusintanäytöstä vanhasta klassikosta, jonka näen aina muutaman vuoden välein. Siinä olen joutunut takaisin lukion pitkän matikan/fysiikan tunneille, istun kuin naulittuna pulpetissa ja yritän vääntää jotain kaavaa paperille samalla kun tajuan, että en ymmärrä yhtään mitään, en tule koskaan ymmärtämään mitään enkä pääse poiskaan pulpetista, koska tylyn kivikasvoinen opettaja seisoo takanani ja odottaa tuloksia.
 

verikuut

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suonen Veto
Näin alkuviikosta jääkiekkounen, joka palautui mieleeni kun katselin illan kierroksen tuloksia. Unessa olimme edesmenneen kaverini kanssa parinkymmenen metrin päässä liikennevaloista ja heittäydyimme aina vihreän valon vaihtuessa ajoradalle blokkaamaan Nils Bäckströmin lämäämiä autoja. Autot olivat täysikokoisia, mutta kohdalle saapuessa ne olivatkin enää majorette-tyylisiä leikkiautoja. Heittäydyimme molemmat joka kerta asfaltille kyljellemme, koska Kai Nurminen selitti vieressä, että ei hätää, Bäckström ei osaa kohottaa. Pari kertaa piti kyljellä maatessa nostaa susikättä, koska auto saattoikin kohota, mutta ne muutamat menivätkin maalin (mikä lie oli maali, helppo tietää) ohi plekseihin.

Sen jälkeen olikin aika ottaa kisa, että kumpi on ensin mäen alla, minä vai kaverini. Oli kuuma kesäpäivä ja tasainen asfalttipinta, joten valitsin menopelikseni ostoskärryt. Kamppailumme oli tiukkaa ja kaverini sitten mäen loppumatkalla jäi taakse, luulin jo voittoni olevan selvä. Mutta vielä mitä, Kai Nurminen tuli takaa ohi Marko Jantusen reppuselässä, Jantunen oli täysissä lätkäkamppeissa Pelicans-paitaa myöten. Nurmisen ohitettua minut mietin katkerasta tappiosta huolimatta, että kyllä se Jantunen vaan luistelee hyvällä tekniikalla, ihan mitättömällä potkulla liukui helvetin kovaa.
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Olin viime yönä paikallismatsissa, joka pelattiin ilmeisesti Stadikalla, mutta joka muuttui yht´äkkiä luonnonjäällä pelatuksi otteluksi. Yllättäen olinkin kentällä pakkina ja kiekko katosi jonnekin lumihankeen metsän rajalle. Kävin hakemassa sen sieltä ja lähdin luistelemaan eteenpäin. Luonnonjää olikin muuttunut joeksi ja pelaajien sekä katsojien äänet alkoivat hävitä kun skrinnailin kiekkoa kuljetellen jokea eteenpäin. Mukanani oli kännykkä, josta yritin soittaa katsomossa olleelle kaverilleni, mutta känny näytti, että mitään yhteyttä ei ollut mihinkään. Jatkoin luistelua ja saavuin nuoruudesta saakka tuntemani parhaan ystäväni kämpille. Asunto oli jotenkin oudon tuntuinen ja kyselin frendiltäni miksei känny toimi täälläkään. Kaverini katsoi minua ihmetellen ja kyseli mitä meikäläinen oikein oli vetänyt. Otin kännyni esiin ja näytin sitä hänelle, jolloin hän ihmetellen kysyi, että mikä uusi lelu tuo on.

Katselin asuntoa vähän tarkemmin ja huomasin, että kaikki siellä oli jotenkin vanhaa. Telkkari oli vanhaa mallia, videolaite oli VHS-mallia jne. Tajusin, että olin luistellut jokea pitkin menneisyyteen jonnekin -80 luvun alkupuolelle. Aloin selittämään kaverilleni sekä hänen paikalle tulleelle broidilleen mikä kännykkä on, miten Internet tulee reilun kymmenen vuoden päästä muuttamaan maailmaa ja pian myös DVD-levyt sekä CD:t tulevat kuvioihin. Huoneeseen tuli myös kaverini vaimo, joka on nykyjään kirajanpitäjäni sekä alan firman omistaja. Kysyin häneltä, että oliko hän jo perustanut firman, johon sain vastaukseksi vain kummeksuvan katseen. Seuraavaksi huoneeseen tuli heidän pieni tyttärensä, joka oli selvästi kiinnostunut kännykästäni. Mietin miten voisin näyttää hänelle kuinka se toimii ja silloin välähti, että kait sentään kamera toimii tässäkin ajassa. Pahaksi onnekseni känny alkoi muuttuman joksikin transformeriksi ja pomppimaan pitkin pöytiä ja lattioita, jolloin kaikki vain nauroivat sekä minulle että tälle uudelle lelulleni. Yritin vielä selittää jotain tulevaisuudesta, mutta kukaan ei ollut kiinnostunut, kun aurinko alkoi paistamaan ja porukka meni pihalle juomaan kahvia. Minä menin perässä pieni vitutus päällä. Muuten oli kyllä kiva käydä -80 luvulla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös