Ulkomaalaisia ei haluta Suomeen?

  • 1 851
  • 1

Hawk4Life

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blackhawks, Kärpät
Mielenkiintoinen juttu Ilta-Sanomissa, joka oli kysynyt jääkiekkokansan mielipiteitä siitä, mitä he haluavat SM-liigaan lisää. Vastaukset eivät yllättäneet. Ihmiset haluavat lisää taitokiekkoa ja maaleja, mutta myös joukkueiden omia kasvatteja ja taklauksia. Kärpät näyttää molemmissa kategorioissa hyvää esimerkkiä muille ja hyvä niin.

Vastausten miinuspuoli on se, että lisää ulkomaalaisia ei haluta. Itse asiassa kansa ei halua lisää kotimaisiakaan pelaajia juuri tappeluita enempää!! Onko vika meidän suomalaisten yleisessä ulkomaalaisvastaisuudessa (rasismissa?) vai ajatteleeko perusfani yksinkertaisesti "ulkomaalaiset = turhaa rahanhukkaa"?

Vaikka epäonnistumisiakin on sattunut, Kärpät on silti hyvä esimerkki myös ulkomaalaispelaajien oivasta käytöstä. Vai onko?

Toinen mielenkiintoinen kysymys on, että jos NHL ei käynnisty ensi syksynä, ovatko suomalaiset valmiita vastaanottamaan selänteiden tai vaikka kukkosten ohella myös ulkomaalaisia NHL-pelureita? Minä luulen, että on. Eli IS-kyselyn lopputulos onkin itse asiassa harhaanjohtava. Ulkomaalaiset kelpaavat, jos he tekevät yli 20 NHL-maalia vuodessa!
 

travolta

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Mulla jäi vähän semmoinen maku siitä kyseisen iltapäivälehden "suuresta tutkimuksesta", jotta höpö höpö. Ilmeisesti on saanut ilmaista mielipiteensä siitä, mitä haluaa liigaan ja kun kolmen suosituimman vastauksen joukossa ei ollutkaan ulkomaalaiset pelaajat, niin on tehty "kiistaton" ja aino oikea johtopäätös: ulkomaalaispelaajia ei haluta liigaan. Vähän nyt kuulostaa oudolta. Mutta ei hätä ole tämän näköinen, kunhan vaan muistaa, ettei ota kaiken maailman "tutkimuksia" liian tosissaan.

Tämän suuren tutimuksen edessä silti väitän, että katsojat haluavat nähdä ulkomaalaispelaajiakin liigajäillä. Pelaajia kuten Tenkrat, Metropolit, Harkins jne. Tosin nämä kaikenlaiset Ondrej Steinerit ja muut surffailijat voidaan unohtaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös