tzzadissa kolisee 9.11?

• 1 830
  • 23

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Niin, tzzadiinkin on nyt (9.11) saatu ensilumi mikä tarkoittaa paitsi sitä että uutisisssa rummutetaan että "talvi tuli yllättäin" niin myös sitä että tänään tzzadissa on ne ns. pellinruttauspäivät.

Aamulla kukonlaulun aikaan ajellessani pk-seudulla havaitsin jo 5 erilaista peltilehmää mitä hassummassa paikassa / kuosissa.

Itse veikkailisin että poliisin tietoon tulee ainakin 150 erilaista kohkausta pk-seudulta, samoin veikkailen että käämejä palaa tänään vähän joka tiellä pk-seudulla.

Onneksi me maakuntien henkilöt olemme päässet jo harjoittelemaan talvea ikäänkuin etuajassa..

Täältä tähän

Duvel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Puuhasteluseura
Näinhän se on, ja uutisissa haastatellaan taas jotain autonsa romuttanutta naiskuljettajaa, joka ihmettelee tiellä olevaa valkoista ainetta ja toteaa, "ihan nopeusrajoitusten mukaan minä ajoin".

Eihän helsinkiläiset edes tarvitse lunta!

Viime syksynä Helsingissä sattui huomattava määrä peltikolareita vaahteran lehtien liukastamilla kaduilla - on siinä ollut varmaan poliiseilla naurussa pitelemistä:D

hege

Jäsen
On tässä se hyvä puoli,

Että on töissä hiljaista. Parkkipaikkakin on vielä lähes tyhjä, yleensä tähän aikaan on autoja parkissa tuplasti. Ja oli aamulla liikenteessä hiljaista.
Joskus nuorempana kun olin töissä ison autoliikkeen peltikorjaamossa, tiesi tälläinen keli miljoonan työmyyntiä kyseisen kuukauden (jos sää osui kuunalkupuolelle) aikana ja ylimääräistä bonusta palkaan.

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Palaan taas viettämääni aikaan Skotlannissa. Nastarenkaistahan siellä ei ole kuultukkaan ja kesärenkailla painetaan läpi vuoden.
Joulukuun alussa -99 Edinburghiin iski yön aikana lumimyrsky ja aamulla lunta/loskaa oli noin 10-15cm. Samanlaista kaaosta liikenteessa en ole nähnyt missään, autoja oli 5km työmatkalla ojassa/rytyssä varmaan ainakin sata mukana useita busseja ja rekkoja. Työkaverin tytär pyrki samana aamuna keskustaan töihin, mutta oli luovuttanut jonon liikuttua kahden tunnin aikana muutaman hassun kilometrin. Kyllä muuallakin osataan!

-ipa rules

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
On se vaan kumma kun vuosi toisensa jälkeen ensi lumi saa liikenteen sekaisin ainakin tällä etelä-suomessa. Tunti sitten odottelin puoli tuntia bussia, jonka pitäisi kulkea kymmenen minuutin välein:confused:

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
Huh , huh , kylläpäs pelästytit !

Otsikon perusteella ajattelin , että nyt " kolisee " jo täälläkin. Vertaa 9.11 = 11.9. New York. Mutta eihän ollut kyseessä kuin lumi , tuo valoa tuova mukava materiaali !

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Pernaruttobakteereita lumen seassa?

Viestin lähetti Brewer
Otsikon perusteella ajattelin , että nyt " kolisee " jo täälläkin. Vertaa 9.11 = 11.9. New York. Mutta eihän ollut kyseessä kuin lumi , tuo valoa tuova mukava materiaali !

Niin, eipä kannata vielä huokaista. Taivaalta sataa VALKOISTA JAUHETTA, jonka seassa saattaa olla vaikka kuinka paljon pernaruttobakteereita, tähänhän viittaa jo mm. päivämäärä ja kaippa ilmestyskirjastakin taas joku tilanteeseen sopivat juttu löytyy... ;)

Täältä tähän

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Nostradamus ennusti jo keskiajalla, että neljäsosan vuodesta tulee pohjoisen taivaalta alas valkoista sadetta ja tulivaunut maan päällä törmäävät toisiinsa.

Mies oli guru, myönnetään pois vaan.

Itse kävin aikaisin aamulla Espoosta asti työasioissa Nummelassa. Edes Esa Sievistä ei näkynyt lumisessa maisemassa, Anssi Kelasta puhumattakaan. Kävin tsekkaamassa myös sen kuuluisan hedelmäpelin Essolla.

Ja mitä ne ihmiset oikein ihmettelee Esa Sievisen tuloja? 900 mk vuodessa on peräti 75 mk/kk. Kyllä sillä pärjää.

jta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Re: Pernaruttobakteereita lumen seassa?

Viestin lähetti ervatsalo

...ja kaippa ilmestyskirjastakin taas joku tilanteeseen sopivat juttu löytyy... ;)

Täältä tähän

Kävisikö tämmöinen, vaikka ei ilmestyskirjasta olekaan :

Naahum:
2:4 Sotavaunut karkaavat hurjasti kaduilla, syöksyvät sekaisin toreilla; ne ovat nähdä kuin tulenliekit, ne kiitävät kuin salamat.

tai sitten :

Haggai:
2:22 Ja minä kukistan kuningaskuntien valtaistuimet, hävitän pakanain kuningaskuntien väkevyyden ja kukistan vaunut ajajineen; ...

Sopivasti kun asiayhteydestään irroittelee lauseita tai vaikka kokonaisia jakeita ne saa istumaan melkein tapahtumaan kuin tapahtumaan. Eikös se ole journalistien perinteinen toimintatapa.

Ja ennen kuin kukaan vetää viherkasvin osia sieraimeen totean, että en todellakaan ole tosissani.

Phillyflu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hawks, Rangers
Viestin lähetti JHag
Ja mitä ne ihmiset oikein ihmettelee Esa Sievisen tuloja? 900 mk vuodessa on peräti 75 mk/kk. Kyllä sillä pärjää.

Esan sanoin: "lainallahan tässä elellään". Mistähän se on lainannut rahansa, on meinaan 75 mk:lla kuussa vähän paha lyhennellä niitä. Vai onko kenties uusi vaimo (vai avovaimo) rikas?

Duvel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Puuhasteluseura
Viestin lähetti JHag
Nostradamus ennusti jo keskiajalla, että neljäsosan vuodesta tulee pohjoisen taivaalta alas valkoista sadetta ja tulivaunut maan päällä törmäävät toisiinsa.

Mies oli guru, myönnetään pois vaan.

Viikon työpaikkarepeämiset:D Nyt täytyy kuivata näyttöruutu:(

Kelpie

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
Viestin lähetti t4
Näinhän se on, ja uutisissa haastatellaan taas jotain autonsa romuttanutta naiskuljettajaa, joka ihmettelee tiellä olevaa valkoista ainetta ja toteaa, "ihan nopeusrajoitusten mukaan minä ajoin
Minä muistan tuon myös. Oli ajanut jonkun perään, kun ei ollut ehtinyt jarruttaa. Kas kummaa, ettei ehtinyt, kun lunta oli ilma täynnä ja näkyvyys korkeintaan parikymmentä metriä. Ja ihan vaan sitä suurinta sallittua ajoi. :rolleyes: Ikävän hyvä esimerkki kuljettajasta, jolla asennoituminen liikenteeseen ei ole ihan kohdallaan.

Vai että on rannikolla lunta? Tampereen kadut ovat edelleen kuivat ja sulat, vaikka pakkasta on. Tai kuivat ne ainakin olivat minun työmatkani reitillä.

AnaKonda

Jäsen
Suosikkijoukkue
NFL, Kärpät, NJ Devils, Kraken
Etelän liikenne

Olen itsekin aina ihmetellyt, miten voi tulla talvi aina yllättäen etelässä. Täällä "pohjoisessa" (lapin läänin eteläraja ei ole vielä kovin pohjoista) se ei nyt kovin suuri yllätys se lumen tulo ole.

Ollaan kavereitten kans myös mietitty sitä, että miksi etelässä ajetaan aivan edellä ajavan perseessä kiinni. Siinä ku vedetään rajotusten mukasesti tappoliukkailla keleillä, niin äkkiä ollaan joko ajettu toisen perään tai saatu juuri ja juuri väistettyä ja jouduttu sit ajamaan ojaan. Onko se tosiaan vaikeeta pitää vähän sitä väliä edellä ajavaan?!?

Tuosta tapauksesta muistui mieleeni tässä kerran kun ajelin pimeää kasitietä Limingasta Raaheen. Autoja tuli perässäni, vaikka ajelin ihan rajotusten mukasesti, ja ohittelivatkin minua. No, yksi auto ei päässyt sit ohi ja se jäi ihan perääni kiinni. Talvikelit ja ihan pimeä tie, joten en heti nähnyt mikä auto siellä oli. Noh, kun se meni ohi, niin sitten huomasin sen olevan linja-auto. Tulipa sitten mieleeni, että jos jostain kumman syystä olisin joutunut tekemään paniikkijarrutuksen, niin eipä olis linja-autokuski ehtinyt paljoa reagoimaan, ennen kuin se olisi ajanut jo ylitseni... Onneksi en joutunut tekemään äkkijarrutusta :D

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Erva oli oikeassa, kyllä kolisee. Nimittäin etelä-suomen alueella 150 kolaria saman tien. Kyllä nauratti bussipysäkillä lumisateessa, kun ton kuulin. Oma autoni on edelleen autotallissa, koska en ole kesänakkeja ehtinyt pois vaihtaa.

Tossa joku keskisuomalainen(oulusta siis) kirjoitti miten talvi tulee etelään aina yllättäen. Mutta ei se niin ole, vaikka kyllä ihmiset jotka tuolla ajavat ovat suurelta osalta jo tajunneet vaihtaa talvirenkaat, mutta kukaan ei tajua miten paljon jarrutusmatka kasvaa, kun lunta on noinkin paljon. Se noita eniten aiheuttaa, ei kesärenkaat. Kai.

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Olen kotoisin seudulta, jossa talvet ovat nimenomaan talvia kaikkine lumineen. Tämän vuoksi olin todella iloinen, kun täällä Elcoteq:n synnyinseuduilla tuli lunta oikein suomalaisittain. "Joulu on taas, joulu on taas" alkoi soida mielessäni, kun varustauduin koulupäivääni varten yksiössäni. Lenkkareiden sijasta laitoin jalkaani syvillä urilla varustetut mukamas-talvikengät, koska olen älykäs tradenomiopiskelija, joka minimoi liukastumisvaaran ennakkoon hyvin monialaisesti. Kihlattuni on vaatinut useasti minua ostamaan vaelluskengän tyyliset talvikengät tai vastaavat, mutta miksi? Niin, kai se johtuu siitä etteivät nuo naiset tajua sitä, että mies tulee toimeen vähemmälläkin kuin 13. parilla kenkiä.

No, itseeni tyytyväisenä lähdin tallustamaan kohti koulua samalla ihaillen lumen ja pakkasen valkoiseksi maalaamia koivuja. Kyllä elämä on ihanaa ja naiset liian varovaisia...

Niin. En tiedä vieläkään miten se tarkalleen ottaen pääsi tapahtumaan. Ehkä huomioni kiinnittyi liiaksi noin 30 metrin päässä olleisiin opiskelijatovereihini, joille aioin juuri heilauttaa kättäni tervehdyksenomaisesti. En edes muista kumpi jaloistani minut petti, mutta joka tapauksessa äkillinen kitkan puute toisen jalkani alla sai minut kokemaan laajan kaariliikkeen, ja sekuntia myöhemmin havaitsin makaavani selällään reppuni päällä. Ensimmäiseksi yritin nousta ylös, mutta muiden opiskelijoiden nauru sai minut vaipumaan takaisin maahan. Päätin kuitenkin nousta uudestaan ylös, koska lunta oli liian vähän lumienkeleiden tekoa varten, puhdistaa vaatteeni ja kohdata toverini kuin mitään ei olisi tapahtunut.

Tilanneanalyysi:
Vasenta pakaraani kuumottaa, ja niska on jökissä äkillisestä notkautuksesta johtuen. Mieleni on hyvin virkeä, koska olen lähdössä kultani luo ja tiedän antavani hänelle aihetta nauruun tällä tapauksella.

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
Viestin lähetti sampio
Tilanneanalyysi:
Vasenta pakaraani kuumottaa, ja niska on jökissä äkillisestä notkautuksesta johtuen. Mieleni on hyvin virkeä, koska olen lähdössä kultani luo ja tiedän antavani hänelle aihetta nauruun tällä tapauksella.
Niinhän siinä aina käy. ja ensiimäinen kommentti kotona: "Mitäs minä sanoin".

Pyydä kullaltasi hierontaa kipeään paikaan;)

Castillo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki jotka Sport kaudella 2015-2016 voittaa.
taas on kuulemmat kilahtanut

F

Flonaldo

Olin itse jo aikeissa tuossa yöllä avata samanaiheisen viestiketjun, kun täällä Herttoniemessä rupesi lunta tulemaan. Kun huomasin, että maassa on jo viisi senttiä lunta, niin ei ollut epäselvää mitä perjantain uutislähetyksissä nähdään.

Helsingissä ei ole muuta Suomea typerämpiä autoilijoita, mutta täällä samalla prosenttiosuudella saadaan aikaan suurempi joukko törppöjä. Juuri näitä "suurinta sallittua nopeutta" idiootteja. Näiden ihmisten oppimiskäyrä talviajamisen suhteen on nolla. Nolla. Se talvi tulee tälle porukalle "yllätyksenä" tänä vuonna, ensi vuonna, kymmenen vuoden päästä, aina ja ikuisesti.

Autolla ajaminen on vaikeaa puuhaa, autolla ajaminen Helsingin keskustassa vielä hieman vaikeampaa, autolla ajaminen talvella Helsingin keskustassa lumisateessa ilmeisen mahdotonta. Mutta nämä törpöt eivät sitä tajua.

Muistan viime talven ensilumet, kun Helsinginkadun pikku nyppylässä seisoi viisi autoa hylättynä sikin sokin sekä toiset viisi autoa sudittivat paikoillaan tyhjää. Ei mikään jyrkkä mäki, sellainen pikku nyppylä. Ja jono seisoi pitkälle toiselle puolelle Mannerheimintietä, Runeberginkadulle asti. Siinähän sitten yksi auto vuorollaan puikkelehti esteradan lävitse ja normaalisti 20 minuuttia kestävä matka venähti puoleentoista tuntiin.

Minun puolestani kortti pois näiltä kaikilta, joille talvi tulee "yllätyksenä". Tai sitten heille sellainen kortti, jolla ei saa ajaa välillä marraskuu-maaliskuu.

onni

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minulta sitten kortti pois. Kun aamulla heräsin, niin oli kyllä helvetinmoinen yllätys, että talvi on tullut ;)

pXi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, EPS
Viestin lähetti Flonaldo
Helsingissä ei ole muuta Suomea typerämpiä autoilijoita, mutta täällä samalla prosenttiosuudella saadaan aikaan suurempi joukko törppöjä.
Tuossahan tuo on tiivistettynä.Ilmeisesti tämäkin asia aina talven tullessa yllättää monet ihmiset.

Kiisa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, HPK-Inkkarit, IHN ja FC HML
Ei se pelkkä lumisade sekota PK-seudun liikennettä, siihen riittää syyksi vesisade tai sumu tai se, että jollakin hölmöllä on tajuton kiire aamuruuhkassa ja ajaa pujotellen 120 km/h.

Oon nyt kulkenu 10 kk väliä Hämeenlinna-Espoo ja kaikki kolarit (lukuunottamatta yhtä hirvikolaria) on sattuneet välillä Keimola-Kaivoksela.

Kyllä toissa päivänäkin pikkasen raivostutti ku seisoin liikenneruuhkassa 50 minuuttia. Jonon syinä peräänajo ja ilmeisesti sairaskohtaus.

Tänään ei onneksi tarvinnut ajaa PK-seudulle vaan pääsin työmatkalle Tampereelle, jossa ei satanu yhtään mitään.

P.S. Selvennykseksi, en itse ole ollut mukana noissa mainituissa kolareissa.

Hiili

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Talvi se pääsee yllättämään joka kerta... Vantaalla Havukoski-Tikkurila välillä on erään peltotien kurvin oikeanpuoleisessa ojassa poikkeuksetta auto odottamassa hinausta, kun ensilumi on satanut. Tämä petollinen mutka/oja vetää yleensä puoleensa vain hienompia autoja.

Pate 00

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsingfors
Yllätetty

Itseäni hymyilytti yksi henkilöauto joka oli melko syvällä lepikossa (just takavalot ajoradan puolella)

Auto oli suoraan vastapäätä parkkipaikan risteyksestä, tyyppi ilmeisesti vetänyt ekaan mutkaan "nopeusrajoituksen sallimalla vauhdilla" ja sitten talvi pääsikin yllättämään kaarreajossa. Tosin oli niin junnu kuski että saattoi olla elämän ensilumet auton ratissa.

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Ah, ma nauran...

Tuusulan tiellä kymmmenen kilometrin välillä ojassa KAKSI BEMARIA, KOLME MERSUA ja YKSI ISO AUDI! Eikö nämä saksalaisten ökyautojen omistajat tajua, että talvi koskee heitäkin? Heitähän ei muuten koske vilkun käyttö missään tilanteessa, eikä myöskään taustapeiliin katsominen? Vai olenko vain tyypillinen kateelinen suomalainen paskiainen, kun en kehtaa Mersukuskien tyyliin sikailla oman vaatimattoman (160 000mk) jaappanialaisen riisipussini ratin takana?

PS. Kerrankin jostakin asiasta samaa mieltä Ervatsalon kanssa.

Sieltä tähän..

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy