Tyhmien kysymysten ketju

  • 1 847 803
  • 11 232

disco-stu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JK Mylly
Laskin keskiarvon, että 6,99615 päivänä viikossa on tähän ikään käynyt näin. Toki viimeisen kuuden vuoden aikana luku on vain 6,98397.
Viisi kertaa viimeisen kuuden vuoden aikana siis vilmi poikki? Vai meniköhän mentaalipilkku ihan pisin vittuja. Meinasi ainakin aivot nyrjähtää, mutta nyt pitäiskin laskee lampaita eikä tämmösiä.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Viisi kertaa viimeisen kuuden vuoden aikana siis vilmi poikki? Vai meniköhän mentaalipilkku ihan pisin vittuja. Meinasi ainakin aivot nyrjähtää, mutta nyt pitäiskin laskee lampaita eikä tämmösiä.

Sillain arvioisin. Neljä tai viis. Mutta vain pari kertaa näissä on tapahtunut mitään muuta kuin sammuminen filmin katkeamisen jälkeen, ja niistäkin on vähitellen jonkunlaiset muistikuvat rakentuneet. Ja toivottavasti viimeisestä taitaa olla jo hyvästi ainakin kolmatta vuotta aikaa.

Mutta oikein laskit.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Siviilisääty: eronnut. Päteekö tämä, jos on joskus asunut avoliitossa? Muutenkin, mikä painoarvo on tuolla siviilisäädyllä, jos vaikka avioerosta on 10 vuotta?
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Siviilisääty: eronnut. Päteekö tämä, jos on joskus asunut avoliitossa? Muutenkin, mikä painoarvo on tuolla siviilisäädyllä, jos vaikka avioerosta on 10 vuotta?
Painoarvo riippuu siitä kuka kysyy ja miksi kysyy. Finlexin mukaan "Rekisteröidyn parisuhteen purkamisesta on voimassa, mitä avioliittolaissa säädetään avioerosta", joten mahdolliset erot näkyisivät virkatodistuksesta, jos kysyjä sellaisen vaatii. Tuskin ainakaan esim. työhaastattelussa tai tiettyjen maiden viisumihakemuksissa kannattaa antaa väärää tietoa.

 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Kuka on Mad Dog? Google ei auttanut. Olisi hyvä tietää kun kerran kyseisen nimen yhdistäminen nimimerkkiin johtaa pelikieltoon.
 

pepsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukka Seppäsen pelipaikaton fantasia
Ottaisiko rommin vai konjakin?

Vai onko tämä edes tyhmä kysymys?

Nyt kysynkin, oliko tämä tyhmä kysymys? Jos vastaisit myös alkuperäiseen kysymykseen, aina plussaa.
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Ottaisiko rommin vai konjakin?

Vai onko tämä edes tyhmä kysymys?

Nyt kysynkin, oliko tämä tyhmä kysymys? Jos vastaisit myös alkuperäiseen kysymykseen, aina plussaa.

Heitä kolikkoa: Kruuna otat rommia, klaava otat konjakkia.

Riippuu lukijasta, määritteleekö hän kysymyksesi tyhmäksi.
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Heitin. Kolikko jäi pystyyn, otan siis molemmat. Nyt menossa rommi.



Mikä sinun kantasi on, arvon heketsu-lukija?

Minun mielestäni tyhmiä kysymyksiä ei olekaan, vaan on typeriä vastauksia.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Koska olen kova viikonloppurokkari pikkuhiljaa alkavassa keski-iän kriisissä, niin ostin bootsit. Oikein pitkävartiset, täysin iskemättömät kirpputorilta 25€, eli siis todella erinomainen löytö

Mutta mutta.. koska en halua niitä käyttäessäni näyttää oudolta setämieheltä, niin mitenkäs se on. Kun niitä pitää farkkujen kanssa, ei siis pillifarkkujen (sellaisia en edes omista, kymmenen vuotta sitten omistin) vaan ihan regular fit farkkujen, niin tungenko housunpuntit varsien sisään vai laitanko puntit varsien päälle? Regular fit mallin farkuissakaan puntithan eivät ole mitenkään leveät, ja testailin että mahtuvat varsien sisään siististi, eli niin etteivät yhtään pullota idioottimaisen näköisesti. Mutta silti, kumpi tyyli on parempi? Vai onko sillä mitään seksuaalista merkitystä, kirjaimellista tai kuvaannollista..
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Koska olen kova viikonloppurokkari pikkuhiljaa alkavassa keski-iän kriisissä, niin ostin bootsit. Oikein pitkävartiset, täysin iskemättömät kirpputorilta 25€, eli siis todella erinomainen löytö

Mutta mutta.. koska en halua niitä käyttäessäni näyttää oudolta setämieheltä, niin mitenkäs se on. Kun niitä pitää farkkujen kanssa, ei siis pillifarkkujen (sellaisia en edes omista, kymmenen vuotta sitten omistin) vaan ihan regular fit farkkujen, niin tungenko housunpuntit varsien sisään vai laitanko puntit varsien päälle? Regular fit mallin farkuissakaan puntithan eivät ole mitenkään leveät, ja testailin että mahtuvat varsien sisään siististi, eli niin etteivät yhtään pullota idioottimaisen näköisesti. Mutta silti, kumpi tyyli on parempi? Vai onko sillä mitään seksuaalista merkitystä, kirjaimellista tai kuvaannollista..

Tohon on sillai helppo vastaus kun katot peilistä että mikä näyttää vähemmän pahalta niistä vaihtoehdoista mitkä on sopivia niin että mukavat jalassa.
 

penaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toverit, Inter, Pohjoiskaarre
Miksi monet alkoholia paljonkin käyttävät ostavat juomansa alkosta, kun ulkomailta voisi tilata puolta halvemmalla?
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: U2

U2

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara & anyone against russia...
Miksi monet alkoholia paljonkin käyttävät ostavat juomansa alkosta, kun ulkomailta voisi tilata puolta halvemmalla?

Ruoan kanssa "laadukkaammat" viinit tulee haettua Alkosta, "bulkkikamat" sitten Saksasta/Latviasta. Eli en tiedä.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Tohon on sillai helppo vastaus kun katot peilistä että mikä näyttää vähemmän pahalta niistä vaihtoehdoista mitkä on sopivia niin että mukavat jalassa.

Juuri tuolla asenteella olen liikkeellä: koska millään konstilla ei näytä liian hyvältä, niin mennään sillä mikä näyttää vähemmän pahalta :D eli totta kai sitten pitäisi mennä puntit varsien sisällä. Sillä ovathan ne bootsit nyt toki perkeleen hienot ja niiden pitää siis näkyä, koska siitä lähdetään että näin sinkkumiehenä niiden edessä mamma kuin mamma kaatuu..

Noh, hyvä varmistua, että molemmat tyylit ovat sallittuja niin vaihdellaan vaikka tilanteen mukaan..
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Aamupuuroon liittyviä kysymyksiä....

1. Syöttekö kuinka usein aamupalaksi itse keitettyä puuroa?
2. Jos syötte useinkin, vaikka jokaisena viikon päivänä niin löytyykö teiltä kaapista lähes jokaista puurolaatua ja vaihtelette useinkin sitä mitä puuroa keitätte milloinkin?
3. Ainakin kahdessa edellisessä suurkeittiössä jossa olen töissä ollut niin on toimittu just niin että jokaiselle viikonpäivälle on merkitty erilainen puuro tai vapaavalintainen puuro voi olla yhtenä päivänä, tällöin siis keittäjä saa valita mitä puuroa tekee. Kuivavarastoista on löytynyt montaa eri puurolajiketta. Ymmärrättekö tämän? Oletteko te sattuneet törmäämään jossain samanlaiseen toimintamalliin että näin usein vaihdellaan puurolajiketta? Onko tämä tarpeellista ihan tällä tahdilla keitellä erilaisia puuroja?
4. Ymmärtäisittekö jos joku asiakas (esim. jollain tavalla ehkä sairas tai ikäihminen) tilaa kotiinsa ihan tavallisen veteen keitetyn annoksen puuroa?
5. Kysytään vielä teidän tapanne tehdä mahdollisesti se puuro aamulla?
6. Kertokaa nyt vielä se suosikkimakunnekin!
A) veteen keitetyistä puuroista
B) Maitoon keitetyistä puuroista (mutta tämä sisältää siis vain ne puurot jotka yleensä vain ja ainoastaan keitetään maitoon (riisi, manna, helmi ja mitä näitä nyt on... Ei saa nimetä tähän maitoon keitettyä kaurapuuroa.
C) Suosikkinne muista puuroista (eli sis. vispipuurot, omena-riisipuurot sun muut)

Omat vastaukset:

1. Nykyään keitän ihan veteen tehtyä puuroa aamuisin melko usein. Joskus lapsena, teininä en tykännyt näistä veteen keitetyistä puuroista mutta iso muutos tapahtui kun lähdin opiskelemaan ravitsemisalaa Kauhajoelle. Silloin opin muutenkin syömään paljon erilaisia ruokia ja makuja, samalla opin syömään myös puuroa. Nykyään tykkään ihan veteen keitetyistäkin puuroista. Taas olisi tuossa lautasellinen puuroa syötävänä.
2. Minulta ei löydy montaa erilaista puurolajiketta kaapista yhtä aikaa. Yleensä se on vain yksi puurolaji mitä kaapista kerralla löytyy. Ihan vain jo senkin takia että veisi liikaa tilaa pienestä keittiöstäni jos siellä säilyttäisin noin seitsemää eri puurolajiketta. Ja minulle aamupalalla puuron lähinnä tarkoitus on hyvä ravinto ja täyttää mahaa, joten ei niin väliä mitä se puuro on. Yleensä se puuro kyllä on kaurapuuroa, mutta eilen ostin 4-viljanpuuroa vaihtelun vuoksi.
3. Onhan se hyvää palvelua ja ehkä vaikka sairaatkin, jonnetkin ja ikäihmiset riippuen suurkeittiöstä saadaan paremmin syömään puuroa kun puurolajiketta vaihdellaan. Toisaalta olen yhä enenevässä määrin alkanut miettimään että ehkä on vähän liian tiuha tähti vaihdella sitä puuroa joka päivä? Kenties voisi olla vaikka joka puurolla oma viikkonsa?
4. Miten sen nyt ajattelee. Toisaalta ymmärrän koska ikäihmiset voi olla jo siinä kunnossa että ei välttämättä pärjää enää edes yksinkertaisemmistakaan tehtävistä. Mutta toisaalta taas, onhan sen puuron säilyvyys niin ja näin. Etenkin veteen keitetty puuro tuppaa tönkköytyä melko nopeasti ja tse en välttämättä ainakaan suorilta söisi aamulla minulle pakattua puuroannosta enää illallakaan. Kyllä siihen pitäisi sitten vettä edes lisätä. Ja sekin että puuron tekee niin yksinkertaisesti, tarvitse juuri muuta tehdä kuin keittää vesi, kaataa vettä kulhoon ja lisätä sinne hiutaleet. Tadaa, puuro on valmis!
5. Minä keitän veden ensin vedenkeittimellä. Kaadan sitten sitä vettä suoraan kulhooni ja laitan sinne ne hiutaleet. Sekoitan ja annan tarvittaessa puuroannoksen vähän aikaa seistä ja sitten vain lusikoimaan.
6. A) Ruispuuro B) Riisipuuro C) Omena-riisipuuro
 

Glove

Jäsen
Aamupuuroon liittyviä kysymyksiä....
1. Harvakseltaan, ehkä 2-3 kertaa kuukaudessa.
2. Kaapista löytyy kaurahiutaleita ja saattaa siellä olla puuroriisiäkin.
3. Jos nyt olisi pakko syödä puuroa aamulla niin onhan se ihan kiva, ettei se ole aina samaa.
4. En ymmärtäisi. Kotiintuotu on varmasti noin 100 kertaa kalliimpaa kuin itse tehty.
5. Resepti on 123-resepti. 1 dl hiutaleita + 2 dl vetta ja kolmeksi minuutiksi mikroon.
6. a) Kaura b) riisi c) -
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Aamupuuroon liittyviä kysymyksiä

1. Itse keitettyä (siis tilaako joku Woltista puuroa)? No about 1-4 krt viikossa.

2. On noita erilaisia puuroja, mutta säännöllisessä kierrossa on ihan tavallinen kaurahiutale/pikakaura. Kyllä kaapista löytyä pitää puuroriisiä, riisihiutaletta, neljää viljaa ja mannaa. Monasti löytyy myös muita puuron lähteitä. Esim. pari kertaa tehnyt hevosmiesten kaurasta, josta puuron keittäminen on vähän hitaampi prosessi.

3. Ei mulla ole tähän mitään järkevää sanottavaa.

4. Jos on tosi sairas tai vaivainen, niin siellä varmaan voisi joku käydä tekemässä sen puurolautasen. Kestää noin 3 minuuttia alusta loppuun.

5. Alkuun kun aloin säännöllisesti tehdä puuroa, niin mittasin kattilaan aina 2 osaa vettä ja yhden kaurahiutaleita. Jossain vaiheessa aloin mittaamaan suoraan lautaselle ja panin mikroon. Jossain vaiheessa jätin mitan pois ja laitoin puolikkaan lasin hiutaleita ja sitten täyden lasin vettä. Nykyään otan aamulla vettä kannuun, kaadan hiutaleet käsivaralla lautaselle ja vettä päälle siten, että harmaa vesi kutakuinkin peittää hiutaleet. Sitten mikroon, yleensä laitan aikaa 1min 40s, mutta aina jotain välillä 90-120s, riippuen puuron määrästä. Joskus oli pitempään, niin puuro tuli yli lautaselta, tai jos tekee liikaa niin sama ilmiö.

6. Korostan, että kysyttiin suosikkimakua, ei välttämättä suosikkiratkaisua esim. aamupuuroksi.
A) Kaurapuuro, omenahillo ja kaneli
B) Suklaapuuro
C) En nyt ehkä ihan hahmota kysymystä, mutta kun makua kysytään, niin puolukkapohjaisista vispipuuro ehkä kuitenkin peittoaa ruismarjapuuron.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
1. Itse keitettyä (siis tilaako joku Woltista puuroa)? No about 1-4 krt viikossa.

Ei varmaan Woltista kukaan tilaa puuroa mutta saahan sitä nykyään esimerkiksi kaupoista aika montaa erilaista puuroa ostettua valmiina annoksina. Veteen keitettyjä puuroja siellä ei taida kuitenkaan olla myynnissä. En ole koskaan ainakaan nähnyt.

Sitten jostain paikoista kyllä toden totta saa tilattua myös puuroa annoksina kotiin. Esimerkiksi minun työpaikaltani osalle asiakkaista, näitä asiakkaita on jotain 5-6 per päivä niin toimitetaan heille päivittäin sellaiset pienehköt aamupala- ja iltapalakassit joihin kuuluu pari valmiiksi tehtyä leipää, jogurtti, hedelmä, mehukeittoa ja se puuro. Tosin, en ole koskaan kyllä kuullut että joku ainakin suurimmaksi osaksi terve ja alle 70-vuotias tilaisi jostain puuroa annoksina kotiin. Enemmänkin kai vanhusten palveluita, näin ainakin luulen. Ja täällä ei varmaan nimimerkkien takaa kyllä löydy yli 70-vuotiasta ainakaan?

Mutta nämä asiat varmaan vaikuttaneet osaan kysymykseeni ja niiden muotoiluun. Ja aina välillä olen miettinyt kyllä töissä kun on pakannut näitä puuroja muovirasioihin että onko tässä järkeä? Toisaalta ymmärrän ikäihmiset esimerkiksi jossain määrin joille se puuronkaan tekeminen ei ole välttämättä enää niin yksinkertaista vaikka se meille terveille voi kuulostaakin oudoltakin. Sen verran montaa eri tason ikäihmistä tavannut töidenikin takia vuodesta 2007 alkaen että ymmärrän hyvin että joillekin ihan se aamupuuronkin kehittäminen voi olla jo liian vaativaa. Ja vanhukset jaottelen mielessäni eri tasoiseksi nyt sen kunnon ja terveyden kannalta. Samanikäistenkin ikäihmisten terveydentilassa voi olla monenlaisia eroja.

Minulle oli jo yllätys sekin kun olin viettänyt aikaa siellä mielenterveyskuntoutuskeskuksessa parin ihmisen kanssa jotka olivat jo aika heikossa kunnossa. Luulin heitäkin ensin jo ikäihmisiksi mutta oli pieni yllätys kun kuulin heidänkin olevan 70-vuotiaita vasta. He ovat siinä kunnossa ja taas oma vähän yli 70-vuotias isäni huomattavasti paremmin hiffaa asioita ja on muutenkin vetreämpi. Että kyllä meissä ihmisissä eroja on.

No joo, se siitä. Mutta tosiaan olen miettinyt onko sitä puuroannosta järkevää tilata kotiinsa. Koska töidenikin vuoksi justiin olen saanut huomata että etenkin se veteen keitetty puuro tosiaan aika nopeastikin kylmänä varsinkin sitten muuttuu aika tönköksi. Että kyllä siihen ainakin vettä kannattaa lisätä ennen puuron syömistä. Että olisiko parempi että kotihoitaja sen verran hoitaisi asioita että keittäisi asiakkaalleen nopsaan puurot?

Sitten on esimerkiksi mahdollista syödä se aamupuuro jossain muualla kuin kotona ja valmiiksi tehtynä. Minä syön todella usein puuroa itse asiassa nykyään mutta silloin kun olen työelämässä niin syön aamupalan töissä jossa on joka päivä tarjolla aamupalapöytä, tai ei se pöytä niinkään vaan sen sisältö. Heh, heh... Ehkä nämä kaikki vaikutti siihen että tulin maininneeksi tuon itsetehty-sanan.

C) En nyt ehkä ihan hahmota kysymystä, mutta kun makua kysytään, niin puolukkapohjaisista vispipuuro ehkä kuitenkin peittoaa ruismarjapuuron.

Eli tarkoitin tällä jollain muulla puurolla just näitä hyvin usein jälkiruokapuuroiksikin miellettäviä puuroja. En vain keksinyt millä sanalla noita yhteisesti kuvaisi. Näitä puuroja on just vispipuurot, omena-riisipuuro, mustikkagrahampuuro, ruispuolukkapuuro, joku tekee vanhojen tapojensa mukaisesti myös jotain pullavanukaspuuroa jopa vai mikä se oli nimeltään. Tosi vanhanaikainen puuro että en ihmettele jos harvempi täällä on tuollaisesta koskaan kuullutkaan edes. Minä itse olen lähinnä vain kuullut puurosta ja nähnyt kerran töissä miltä kyseinen puuro näyttä.

Hiffasin muuten jälkeenpäin että mielenkiintoisen kysymys olisi ollut että kuinka monelle on tuttu pajalanpuuro? Aiemmassa työpaikassani eräässä vanhainkodissa tähän puuroon vasta tutustuin ja tein sitä muutaman kerran yövuorossa mutta ajattelin silloin että enpä voisi kyllä moista puuroa itse syödä.

No, meni aikaa ja nyt nykyisessä työpaikassa tätä pajalan puuroa on välillä myös tarjolla ja kerran maistoin sitä aamupalalla kun ei muutakaan puuroa silloin tarjolla ollut. Yllätyksekseni tykkäsin aika paljonkin kyseisestä puurosta. Eli tämä puuro on puuroversio tavallaan siitä sekametelisopasta jota vaikka jotkut syövät jouluna riisipuuron kanssa. Puuroa varten ensin liotetaan niitä samoja kuivattuja sekahedelmiä, sitten sinne lisätään vettä ja 4-viljanhiutaleita ja keitellään puuroksi.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Tässä yhteydessä voi kysyä, että miksi puuroa ei valmisteta mikrossa?
Olen tehnyt niin jo 25 vuotta melkein joka päivä eli noin 8000 kertaa. Nesteenä vettä ja jäähdytykseen loraus maitoa tai mehukeittoa. Joskus pakastemarjoja. Oikean muotoinen kulho löytyi 20 v sitten eikä ylivuotoja sen jälkeen ole tullut. Yksi dl hiutaleita, 2,5 dl vettä, 3 minuuttia.
Vaasan Iso täysjyvä kaurahiutale on paras.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tässä yhteydessä voi kysyä, että miksi puuroa ei valmisteta mikrossa?

No minulla syy on siinä että mikroaaltouunini on niin perkeleen huono. Hädin tuskin sillä saa ruokaa lämpimäksi. Ja ei sillä varmaan pystyisi valmistamaan puuroa. Ennen olen kyllä puuron tehnytkin mikrossa mutta se oli tosiaan silloin kun oli tehokas mikro.

Onnekseni tuota vedenkeitntä hyötykäyttäen saa kyllä lähes yhtä nopeasti ja helposti puuron valmistettua.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
3 minuuttia

Täällä on useampi maininnut pitävänsä puuroa mikrossa kolme minuuttia. Meikäläisellä puuro valmistuu puolessatoista minuutissa. Varmaan tyhmä kysymys enempää ihmetellä asiaa?
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Täällä on useampi maininnut pitävänsä puuroa mikrossa kolme minuuttia. Meikäläisellä puuro valmistuu puolessatoista minuutissa. Varmaan tyhmä kysymys enempää ihmetellä asiaa?
Ehkä sinua miellyttää sellainen hiukan al dente -kaurapuuro.
Kulutuskriittiset harrastavat yön yli liottamalla, sähköttömästi, valmistettua kaurapuuroa.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Ehkä sinua miellyttää sellainen hiukan al dente -kaurapuuro.
Kulutuskriittiset harrastavat yön yli liottamalla, sähköttömästi, valmistettua kaurapuuroa.

Oma suutuntuma ei kyllä huomaa mitään eroa enää tuon ajan jälkeen mikrotuksessa vs. kattilassa keitetty. Toisaalta välillä kun käyttää jossain kylässä/toimistossa tai muualla mikroa, niin ruoka jää kylmäksi ja pitää minuuttitolkulla lämmittää. Arvatenkin omassa mikrossa on enemmän tehoa.

Yritin tällain rakentavasti vastata. Perijatkoaikalaisempi tyyli olisi ollut heittää ainoastaan one linerina tyhmä kysymys, että onko teillä paskat mikrot.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös