Tyhmien kysymysten ketju

  • 1 844 073
  • 11 230

Glove

Jäsen
Tuli joku kehitysapumainos telkkarista, ”anna lapselle vuohi, koulupuku” jne jne. Montako vuotta jonnekin afrikkaan on pukattu kehitysapua? Riittääkö 50 v.? Eikä ne ole vieläkään oppimut itse tekemään kaivoja. Ihan hukkaan heitettyä rahaa.
 

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Tuli joku kehitysapumainos telkkarista, ”anna lapselle vuohi, koulupuku” jne jne. Montako vuotta jonnekin afrikkaan on pukattu kehitysapua? Riittääkö 50 v.? Eikä ne ole vieläkään oppimut itse tekemään kaivoja. Ihan hukkaan heitettyä rahaa.

Mä taas mietin, että miten noi vuohien lahjoitukset käytännössä hoidetaan. Meneekö ne tilaukset johonkin Kurikan vuohitilalle, josta niitä vuohia sitten roudataan lentokentälle ja rahtikoneella Afrikkaan?
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Äkkiseltään sanoisin, että et missään. Paitsi siinä tapauksessa minä pahoitan mieleni.

Hyvä että hillitsin itseni. Maailman nopeimmalla Jaguarilla päästään kyllä huomattavasti paremmille huumorin tasoille.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Mä taas mietin, että miten noi vuohien lahjoitukset käytännössä hoidetaan. Meneekö ne tilaukset johonkin Kurikan vuohitilalle, josta niitä vuohia sitten roudataan lentokentälle ja rahtikoneella Afrikkaan?
Rahalla jonka lahjoitat ostetaan vuohi jostain paikalliselta vuohitilalta tai vastaavalta. Eurooppalaiset vuohet eivät pärjäisi Afrikassa erityisen hyvin, tautien ja loisten takia.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Yleensä ovat lentopallomailojen vieressö urheilukaupoissa.

Ok. Kiitos.

Tästä päästäänkin seuraavaan tyhmään kysymykseen.

Olen lento-, käsi-, kori-, ja jalkapallossa rightin pelaaja. Pesä-, jää- ja kaukalopallossa left. Samoin biljardissa, golfissa ja kadunlakaisussa. Miksi? Vastaan itse.

Minulla on teoria, miksi leftin pelaajat ovat yleisempiä: tämä tulee äitilinjaa pitkin. Kun ns. alhaalla oleva käsi pitelee vauvan piätä, niin vauvan piä on äidin sydämen kohdalla, ja snadit ovat kuulleet ja tunteneet mitä rauhoittavimmat sydämenlyönnit. Tämä on ollut vahvuus evoluutiossa ja vain teoria, joskin hyvä sellainen.
 
K

Kiekkokatsoja

Miksei päihteitä hyödynnetä psykiatriassa?
Ainakin itse, saan usein "hyviä" oivalluksia nousuhumalassa. Nyt jos olisi ammatti-ihminen kirjaamassa nousun aikana oivalluksia talteen, niin niistä voisi ainakin osan hyödyntää myöhemmin. Ja sehän menee niin, että jos ihminen itse oivaltaa ja uskoo asiaan, niin se kyllä edistyy hyvää vauhtia.
Ja tämä saattoi olla tyhmien kysyjien.. eikun kysymysten vuoden "ykkösjuttu". "Hymiö"

Kysymys 2. missä viipyy palstan hymiöt?
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Miksei päihteitä hyödynnetä psykiatriassa?
Ainakin itse, saan usein "hyviä" oivalluksia nousuhumalassa. Nyt jos olisi ammatti-ihminen kirjaamassa nousun aikana oivalluksia talteen, niin niistä voisi ainakin osan hyödyntää myöhemmin. Ja sehän menee niin, että jos ihminen itse oivaltaa ja uskoo asiaan, niin se kyllä edistyy hyvää vauhtia.
Ja tämä saattoi olla tyhmien kysyjien.. eikun kysymysten vuoden "ykkösjuttu". "Hymiö"

Kysymys 2. missä viipyy palstan hymiöt?
No onhan LSD:n havaittu olevan hyvä apu tupakoinnin lopettamiseen. Samoin MDMA:n on havaittu olevan hyödyksi kun hoidetaan PTSD:tä ja myös kannabiksesta on havaittu olevan hyötyä. Alkoholista ei ole oikein löydetty hyötyä kun se aiheuttaa krapulaa ja silloin on mielialat alhaalla. Alkoholiahan monet käyttävät kävelykeppinä, kun oikeastaan pitäisi mennä lonkkaleikkaukseen jos tällainen vertaus sallitaan.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Miksei päihteitä hyödynnetä psykiatriassa?
Ainakin itse, saan usein "hyviä" oivalluksia nousuhumalassa. Nyt jos olisi ammatti-ihminen kirjaamassa nousun aikana oivalluksia talteen, niin niistä voisi ainakin osan hyödyntää myöhemmin. Ja sehän menee niin, että jos ihminen itse oivaltaa ja uskoo asiaan, niin se kyllä edistyy hyvää vauhtia.
Ja tämä saattoi olla tyhmien kysyjien.. eikun kysymysten vuoden "ykkösjuttu". "Hymiö"

Kysymys 2. missä viipyy palstan hymiöt?

Ensin löytyy jokin molekyyli, joka auttaa tehokkaasti esimerkiksi vaikeasti masentuneita tai ahdistuneita. Sitä käytetäänkin jonkin aikaa hyvin tuloksin.

Substanssia ryhdytään käyttämään niin sanotusti viihdekäytössä, sitä ylistetään ja flametetaan, ja sille posahtaa otsaan huumausaineen leima. Tämän jälkeen substanssia aletaan valvomaan tai se kielletään tyyten. Esimerkkeinä historiasta LSD ja kannabis.
 
K

Kiekkokatsoja

Ookei, täällä osataan vastata helppoihin kysymyksiin, kuten ihmisen psykologiaan. Mutta missä vastaus vaikeampaan, eli kysymykseen nro2? Missä viipyy palstan hymiöt?
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ootko @Iisoppi nähnyt aamuhannua?

edit. opin uuden sanan, niin sillä innostuin kyselemään ja kokeilemaan, kuinka sanaa voi käyttää.
 
Viimeksi muokattu:
(1)
  • Tykkää
Reactions: Lert

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Sen verran vielä häiritsen, että oliko sana tuttu?
Vähän arvelin asiaa kun luin aktisaaren viestin mutta piti vielä googlata... Kyseessähän on aamuerektio joka ei tunnu millään laantuvan. Liittyy mielestäni usein edellisen illan rankkaan ryyppäämiseen. En minä ihan eilisen teeren tyttö ole mutta ihan kaikkea sanastoa en tunne (sisältää maan sisäistä vaihtelua) vaikka itse ilmiö on tuttu.

Edit. Sana ei siis ollut tuttu.
 
Viimeksi muokattu:

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Vähän arvelin asiaa kun luin aktisaaren viestin mutta piti vielä googlata... Kyseessähän on aamuerektio joka ei tunnu millään laantuvan. Liittyy mielestäni usein edellisen illan rankkaan ryyppäämiseen. En minä ihan eilisen teeren tyttö ole mutta ihan kaikkea sanastoa en tunne (sisältää maan sisäistä vaihtelua) vaikka itse ilmiö on tuttu.
No joo ilmiö toki minullekin tuttu, mutta sana vieras. Ajattelin jo, että olenko elänyt tynnyrissä, mutta ilmeisesti joo maan sisäistä vaihtelua sanastossa. Kiitos ajastasi ja toivottavasti saat nauttia aamuhannuista jatkossakin.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Lert
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Mulle tuli aamuhannusta mieleen semmonen kun heräät aamulla karmeessa kankkusessa, housut kintussa vessan lattialta. Sitten semmonen Karpon näkönen kaveri jolla on karvahattu päässä ja turpavärkki kun gynekologin tyämaa, tunkee mikkiä suun eteen ja kysyy ivallisella äänellä: "No, onko nyt voittajafiilis?".
 

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Aamuhannu on ihan väärä termi. Hannuhan on jo nimenä ihan veltto ja kuten kaikki tietysti tietää, on Hannu korvannut puhekielessä Speden. Ennen tokaistiin "ei vittu mikä spede", nykyään "ei vittu mikä hannu". Kyllä tuollaisille aamuseisokeille pitäisi miehekkäämpi nimi saada, kuten vaikkapa aamudonald, tai sitten kaikkien alfojen alfan mukaan nimetty aamuevgeni, mutta se olisi jo niin megaluokan seisokki, että sitä ei haluaisi edes kokea.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Aamuhannu on ihan väärä termi. Hannuhan on jo nimenä ihan veltto ja kuten kaikki tietysti tietää, on Hannu korvannut puhekielessä Speden. Ennen tokaistiin "ei vittu mikä spede", nykyään "ei vittu mikä hannu". Kyllä tuollaisille aamuseisokeille pitäisi miehekkäämpi nimi saada, kuten vaikkapa aamudonald, tai sitten kaikkien alfojen alfan mukaan nimetty aamuevgeni, mutta se olisi jo niin megaluokan seisokki, että sitä ei haluaisi edes kokea.

Joo, tai aamusidney.

ymmärrän jos viestini raportoidaan enkä ole vihainen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös