Tyhmien kysymysten ketju

  • 1 843 545
  • 11 230

SteelGate

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Ilves, Bruins, HC Davos, Tunturi-Kiekko
Nimimerkki HIFK osaisi neuvoa, mutta hän on vissiin täältä jo poistunut. Hänellä oli käsittääkseni tapana sujauttaa 5 euron seteli kirjekuoreen ja käydä sujauttamassa se jonkun kivannäköisen tytön postiluukusta sisään.

Eikö se ollut JomppaKoo? Oli pakko sujauttaa vitonen luukusta sisään, kun ko. hahmo ei omistanut pankkitunnuksia.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Eikö se ollut JomppaKoo? Oli pakko sujauttaa vitonen luukusta sisään, kun ko. hahmo ei omistanut pankkitunnuksia.

No näin se taiskin olla perkele. Mikähän tuo nimimerkki HIFK sitten oli, joku vastaava jännä tapaus kai. Oliko JomppaKoolla sitten sekin Inttikaveri joka oli niin kova naistenmies ja muutenkin hieno ihminen ettei tosikaan? Vai oisko se sit ollu tää Hifk ja meni nuo kaksi itsevarmuuden kauneinta kukkaa sekasin.
 

SteelGate

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Ilves, Bruins, HC Davos, Tunturi-Kiekko
HIFK:lla oli tämä Inttikaveri, joka osasi tehdä viillotkin makkaroihin oikein. HIFK:lla ei onnistunut mikään, varsinkaan Naisasia-ketjussa.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Pystynkö siirtämään rahaa henkilölle A nimettömänä? Siis että tämä vastaanottaja ei tiedä minkä nimiseltä nämä rahat ovat peräisin? Miten?

En pysty lupaamaan, mutta Transferwise luulisi toimivan. Sitä käytän itse sellaisiin siirtoihin missä ei ole väliä onko nimetön.

Hirveästi ne eivät mitään kysele, mutta tietenkin tieto jää jonnekin talteen, jos rikoksia meinaa tehdä. Se on niin hyvä ja toimiva palvelu, että en muista alkuaikoja.

Vaan eiköhän jotkut lait ja säädökset määrää, että ei voi olla nimetön. Ei taida nykymaailmassa onnistua.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Olkun ykkös-yv: Stenkku-Tare-Repo-Janrikki-Morand
Pystynkö siirtämään rahaa henkilölle A nimettömänä? Siis että tämä vastaanottaja ei tiedä minkä nimiseltä nämä rahat ovat peräisin? Miten?
Täällähän on kaikenmaailman palstalaisten vedonlyöntejä. Olen joskus miettinytkin että miten ne velat suoritetaan siten että anonymiteetti säilyy. En tiedä. Kysy sieltä. Olinpa hyödyksi.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Pystynkö siirtämään rahaa henkilölle A nimettömänä? Siis että tämä vastaanottaja ei tiedä minkä nimiseltä nämä rahat ovat peräisin? Miten?

Pankeilla on palvelu nimeltä "maksuosoitus". Valitettavasti en osaa sanoa, eikä nettiohjeista selviä, mitä tietoja maksuosoituksen saaja näkee saamaansa maksua lunastaessaan.
 

Nick Neim

Jäsen
Pystynkö siirtämään rahaa henkilölle A nimettömänä? Siis että tämä vastaanottaja ei tiedä minkä nimiseltä nämä rahat ovat peräisin? Miten?
En ole kokeillut, mutta kombona prepaid-liittymä + molemmilla henkilöillä Mobilepay käytössä, tuo voisi teoriassa kait olla mahdollista. Vastaanottaja ei näe lähettäjän tilinumeroa, pelkästään puhelinnumeron/tallennetun nimen, joten nimettömyys halutessaan säilyy. Siitä huolimatta molemmilla on kuitenkin tieto, että rahat ovat tulossa.

Käsittääkseni Mobilepayssa ei ole mitenkään rajattu liittymätyyppiä. Toinen vaihtoehtohan on toki piilottaa sen oman liittymän omistajatiedot, jos ei halua prepaideilla kikkailla.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Pystynkö siirtämään rahaa henkilölle A nimettömänä? Siis että tämä vastaanottaja ei tiedä minkä nimiseltä nämä rahat ovat peräisin? Miten?
Jukka Kohonen ottaa vastaan vinkkejä jos keksit kuinka lähettäjän tiedot saa tyystin hävitettyä.
 
Suosikkijoukkue
Ässät ja Ärrät
Näin kerran dokkarin universumista. Mehän olemme jo nähneet auringon, lukuisia muita tähtiä, galaksimme reunan, ja tähän lisäksi useita muita galakseja. Maailmankaikkeuden ulkopuolelle emme ole vielä toistaiseksi onnistuneet näkemään. Tästä johtuen me voimme vain arvailla, että mitäköhän siellä universen takana on. Eräs teoria esittää, että me olemme yksi universe äärettömän muun universen joukossa. Tästä on jotkut vetäneet teorian, että me itse asiassa elämme tätä samaa elämäämme, siis sitä mihin olemme syntyneet, äärettömän monta kertaa.

Helpoiten asian voi selittää siten, että kun päätät kääntyä kadulla oikealle, niin toisessa universessa sinä kännyt vasemmalle. Ja kun teemme tuhansia fifty fifty päätöksiä päivittäin niin...

Kuitenkin. Katselin tuossa viime talvena ampumahiihtoa. Siinä kun hiihtäjät tulivat ampumapaikalle, niin juolahti vain mieleeni, että voiko olla sellaista universumia olemassa, missä kaikki on muuten ihan justiinsa niin kuin meillä nyt, mutta ampumahiihdon maailmancupin osakilpailuissa kaikki hiihtäjät ampuu kaikki ammuntansa hudiksi? Sellaisessa universumissa haluaisin elää.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Kuitenkin. Katselin tuossa viime talvena ampumahiihtoa. Siinä kun hiihtäjät tulivat ampumapaikalle, niin juolahti vain mieleeni, että voiko olla sellaista universumia olemassa, missä kaikki on muuten ihan justiinsa niin kuin meillä nyt, mutta ampumahiihdon maailmancupin osakilpailuissa kaikki hiihtäjät ampuu kaikki ammuntansa hudiksi? Sellaisessa universumissa haluaisin elää.

Kävin toissatalvena ampumahiihtokilpailuissa, kun mahdollisuus tarjoutui. Ei harmita, että menin, vaikka se ei oikeastaan kiinnostanutkaan, mutta mitään tuollaista en kyllä ymmärtänyt pohtia.

Millaisessa universumissa sitä haluaisi elää. Toivottavasti kukaan ei ainakaan ampunut tahallaan ohi jonkun aasialaisen maksun takia.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
voiko olla sellaista universumia olemassa, missä kaikki on muuten ihan justiinsa niin kuin meillä nyt, mutta ampumahiihdon maailmancupin osakilpailuissa kaikki hiihtäjät ampuu kaikki ammuntansa hudiksi? Sellaisessa universumissa haluaisin elää.

En tiedä, mutta haluaisin universumin, jossa ampumahiihtäjät ampuisivat kovilla ja ampuisivat toisiaan niin kauan, että jäljelle jäisi vain yksi, joka kruunattaisiin osakilpailun voittajaksi. Tämä sama toteutettaisiin joka osakilpailussa eri osallistujilla ja maailmancupin finaalissa kohtaisivat osakilpailujen voittajat samalla metodilla. Maailman ainoa jäljelle jäänyt ampumahiihtäjä kruunattaisiin lajin absoluuttiseksi valtiaaksi/valtiattareksi ja suljettaisiin lukuisista murhista elinkautiseen vankeustuomioon samalla kun koko helvetin ampumahiihdosta ei enää sen jälkeen kuultaisi lajina mitään.

Tosin tuollaisen formaattiuudistuksen jälkeen lajin suosio varmaan räjähtäisi käsiin ja saataisiin Fortnite-sukupolvesta tuhansittain uusia wannabe-ampujahiihtäjäjulkkiksia.
 

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kuitenkin. Katselin tuossa viime talvena ampumahiihtoa. Siinä kun hiihtäjät tulivat ampumapaikalle, niin juolahti vain mieleeni, että voiko olla sellaista universumia olemassa, missä kaikki on muuten ihan justiinsa niin kuin meillä nyt, mutta ampumahiihdon maailmancupin osakilpailuissa kaikki hiihtäjät ampuu kaikki ammuntansa hudiksi? Sellaisessa universumissa haluaisin elää.
On, minun universiumi. Olen melko hyvä ampuja sekä hiihtäjä. Kokeilin lajia pari kertaa ja tulos oli molemmilla kerroilla kiikarit. En osannut rytmittää hiihtoa, hidastusta ennen ampumapaikkaa ja itse ampumista. Aavistuksen verran hävetti, kun paperikassi päässä hiivin parkkipaikalle.
 

euron kolikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers
Toisessa ketjussa keskusteltiin vintillä rapistelevista hiiristä.
Miten ne pääsee sinne? Meilläkin asusteli edesmenneellä mökillä hiiriä vintillä. Ja sinne ei päässyt muuten kuin erittäin lahoja puisia tikapuita pitkin. Pystyykö hiiret kiipeilemään seinillä?

Pakkohan heidän on jotenkin hankittava ravintoa sinne.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Miten ne pääsee sinne? Meilläkin asusteli edesmenneellä mökillä hiiriä vintillä. Ja sinne ei päässyt muuten kuin erittäin lahoja puisia tikapuita pitkin. Pystyykö hiiret kiipeilemään seinillä?
Kyllä ne hiiret kiipeää seinää pitkin jos se on vähänkin karkea. Kipittää ne muuten tikapuitakin pitkin. Pikkujyrsijät pääsee sisälle suunnilleen lyijykynän paksuisesta reiästä. Sitten ne kiipee seinien sisällä. Vanhoja rakennuksia on vaikea tilkitä niin ettei pikkujyrsijät pääse sisälle. Eikä ne ole pelkästään hiiriä mitkä rakenteissa rapistelee. Jotkut myyrät hakeutuu myös sisätiloihin syksyllä. Olen nähnyt sisällä myös päästäisen.
 

Nick Neim

Jäsen
On, minun universiumi. Olen melko hyvä ampuja sekä hiihtäjä. Kokeilin lajia pari kertaa ja tulos oli molemmilla kerroilla kiikarit. En osannut rytmittää hiihtoa, hidastusta ennen ampumapaikkaa ja itse ampumista. Aavistuksen verran hävetti, kun paperikassi päässä hiivin parkkipaikalle.

Nolla ohilaukausta ja häpesit suoritustasi? Pää pystyyn mies, jopa Kaisalle kiikarit ovat harvinaista herkkua.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Eikä ne ole pelkästään hiiriä mitkä rakenteissa rapistelee. Jotkut myyrät hakeutuu myös sisätiloihin syksyllä. Olen nähnyt sisällä myös päästäisen.
Lepakoita unohtamatta. Pullistelevien seinäpahvien ja tapettien välissä viihtyvät. Puurakenteisissa taloissa.
 

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kiikkustuolissa jalomieinen/jakomielinen papparainen kertoo lapsenlapsenlasille, ettei halunnut edes voittaa kisoja, vaan kohteliaasti antoi voiton muille, jotta heille ei tulisi paha mieli. Tuotahan voisi vaikka kokeilla. Melkein uskottavaa?
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Lepakoita unohtamatta.
Niin eipä pidä unohtaa lepakoita, noita (vanhoissa) rakennuksissa horrostavia pikku nisäkkäitä. Meillä oli kerran lapsena syksyllä lepakko roikkumassa ovessa, eikä siis ulko-ovessa ulkopuolella vaan sisäovessa eteisen sisällä. No en minä sitä nähnyt kun nukuin. Isä oli hoitanut sen matkoihinsa mutsin kirkuessa vieressä. Olisi kyllä ollut ihan kiva nähdä ihka oikea elävä lepakko (kuolleita olen nähnyt) muutakin kuin valon edestä vilahtavana varjona.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Niin eipä pidä unohtaa lepakoita, noita (vanhoissa) rakennuksissa horrostavia pikku nisäkkäitä. Meillä oli kerran lapsena syksyllä lepakko roikkumassa ovessa, eikä siis ulko-ovessa ulkopuolella vaan sisäovessa eteisen sisällä. No en minä sitä nähnyt kun nukuin. Isä oli hoitanut sen matkoihinsa mutsin kirkuessa vieressä. Olisi kyllä ollut ihan kiva nähdä ihka oikea elävä lepakko (kuolleita olen nähnyt) muutakin kuin valon edestä vilahtavana varjona.
Eipä ne kovin kummoisen näköisiä ole. Nukkuvan yksilön olen poistanut talosta joskus.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Eipä ne kovin kummoisen näköisiä ole. Nukkuvan yksilön olen poistanut talosta joskus.
Kyllä ne ulkosaunasta joskus kuolleena löytyneet lepakot näytti vaan mustilta märiltä räteiltä, jos en väärin muista.

Naisten kiekkopiireissä niitä näkee kuulema paljon. Elävänä ja kovassa kunnossa.
Hah hah, eikös niitä ole jalkapallossakin. Ja ihan missä vaan...
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Mitä ihmiset tekee keikoilla jos ei oo varaa kaljaan? Kuuntelevat musiikkia vesilasi kädessään? Tuntuu oudolta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös