Tyhmien kysymysten ketju

  • 1 843 537
  • 11 230

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Olkun ykkös-yv: Stenkku-Tare-Repo-Janrikki-Morand
Monissa nykyautoissa on toiminto, jossa auton järjetelmä lukee liikennemerkin tienvarresta ja ilmoittaa
sen mittaristossa.

Kysymys: onko olemassa puhelinsovellusta, jolla saa samat toiminnot puhelimen kameran kautta?
On näköjään ainakin Roadly ja acodriver. Google löytänee lisää esim hakusanat traffic sign camera app. Vaan mahtavatkohan toimia luotettavasti, joka kuitenkin olisi näissä sovelluksissa kaiken A ja O. Kunnollinen liikennemerkkien tunnistus on kyllä yksi parhaista lisävarusteista.
 

Frostbite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Оулун Кäрпäт, Фц Барцелона, РоПС, Rive Kanerva
On näköjään ainakin Roadly ja acodriver. Google löytänee lisää esim hakusanat traffic sign camera app. Vaan mahtavatkohan toimia luotettavasti, joka kuitenkin olisi näissä sovelluksissa kaiken A ja O. Kunnollinen liikennemerkkien tunnistus on kyllä yksi parhaista lisävarusteista.
Kiitos, täytyypä tutustua.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Mistä se PV:n tuubimallinen kengänkiilloke on tehty?
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Miksi Jatkoajan liigan sarjataulukko on hieman outo? Elänkö jossakin rinnakkaismaailmassa vai mitä en nyt ymmärrä. Voi myös tosin olla, että olen matkustanut tulevaisuuteen.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Miten tekokynnet haittaavat rullasytkärin käyttöä?
Ei sitä bileissä aina osaa mennä ns. oppikirjan mukaan ja poltin pariin kertaan juhlissa peukalon tekokynnen pään kun käytin rullasytkäriä. No menneet on menneitä ja nykyään selviän omilla kynsilläni.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tämä seuraava on ketjun mukaisesti tyhmä kysymys. Mutta kun näitä ideoita minulla riittää...

Asun tosiaan tällä hetkellä tällaisessa kuntoutuskeskuksessa ja nyt me ollaan järjestämässä tänne keväältä tuttua biljarditurnausta.

Tuli mieleen että saisikohan tuonne kuinka helposti jonkun aktiivisemmin biljardia pelaavan opastamaan hiukan meitä harrastelijoita biljardin peluussa. Vaikka tunnin ajaksi? Tätä tietenkin vaikeuttaa se ettei meillä ole varaa maksaa tästä oikein mitään, korkeintaan joku ruokapalkka tai kovehtirasia kiitokseksi voidaan antaa.

Täällä oli kesällä puhetta niistä palkintojen lahjoittamisista mutta olisikohan tuollainen hyvän tekeminen kuinkakin todennäköistä?
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Tuli mieleen että saisikohan tuonne kuinka helposti jonkun aktiivisemmin biljardia pelaavan opastamaan hiukan meitä harrastelijoita biljardin peluussa. Vaikka tunnin ajaksi? Tätä tietenkin vaikeuttaa se ettei meillä ole varaa maksaa tästä oikein mitään, korkeintaan joku ruokapalkka tai kovehtirasia kiitokseksi voidaan antaa.

Olen ollut mukana yhdistystoiminnassa ja pääsääntöisesti ihmiset kyllä mielellään tulevat, jos omilta kiireiltään ehtivät. Mitä korkeampi profiili, sitä enemmän kiireitä, mutta varmaankin joku pelaaja ruokapalkalla lähtee. Tai ilman palkkaa.

Kannattaa kysyä jostain yhdistyksestä yhteystietoja. Joku tulee sitten opastamaan ja se on hänellekin hieman uusi ja mukava juttu.
 

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ei sitä bileissä aina osaa mennä ns. oppikirjan mukaan ja poltin pariin kertaan juhlissa peukalon tekokynnen pään kun käytin rullasytkäriä. No menneet on menneitä ja nykyään selviän omilla kynsilläni.
Eikö tekokynnet sitten kasva alkuperäisten kynsien tavalla? Elinsiirtojen maksat ja haimat yleensä toimivat, miksi eivät sinun tekokynnet?
Mitenhän kävisi, jos kysyisit samaa terveyskeskuksessa? *wirn*
 

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
En tiedä kun en ehtinyt seurata kun riivin tekokynnet pois parin-kolmen päivän jälkeen. Juurikin perseen pyyhintä ongelmien takia...
Jää kenties lähes ikuiseksi arvoitukseksi. National Geographic todennäköisesti sijoittaa paikalle kamerat. Seuraavat 100 vuotta naiset pubin vieressä käyvätkin "koivunjuurisienipissallailmanpaperia". Sinusta tulisi tähti. Otava saisi uuden tähtikappaleen?
Uuden kaunniin tähden nimi olisi selittämästä syystä: "Kuivauspaperi, joka roikkuu persvaostani aina baaritiskille saakka" Hmm-m, mietitään vielä.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Sinusta tulisi tähti. Otava saisi uuden tähtikappaleen?
Kyllä, minä olen aina tähti... Tai siis iltatähti, ei todellakaan kun olen esikoinen. Tähtioppilas... olen aina ollut keskinkertainen. Tähtiesiintyjä, minä tylsimys? No pikkuinen tuike kuitenkin jollekin....
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Näköjään tv:stä tulee Top Gear ja tuli mieleen, että ovatko nämä jaksot olleet tällä porukalla näin ilmeisen käsikirjoitettuja alusta loppuun? (Clarkson, May, Hammond)
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Olen ollut mukana yhdistystoiminnassa ja pääsääntöisesti ihmiset kyllä mielellään tulevat, jos omilta kiireiltään ehtivät. Mitä korkeampi profiili, sitä enemmän kiireitä, mutta varmaankin joku pelaaja ruokapalkalla lähtee. Tai ilman palkkaa.

Kannattaa kysyä jostain yhdistyksestä yhteystietoja. Joku tulee sitten opastamaan ja se on hänellekin hieman uusi ja mukava juttu.

Ei näemmä ollut ideani tosiaan ihan mahdoton vaan Hämeenlinnan biljardiseura lupautui eilen antamaan opastusta biljardin peluuseen. Vaikka painotin myös sitä että meillä ei oikein ole varaa maksaa siitä mitään ja se tapahtuisi hyväntekeväisyys-hengellä.

Pidän tätä itse hienona ja kiinnostavana juttuna. Toivottavasti en ole ainoa vaan toivon mukaan tämän vuoksi kiinnostus turnaustamme kohtaan asumisyksikössämme kasvaisi ainakin jonkin verran.

Näen, että turnauksesta tuli kyllä kerta heitolla paljon kiinnostavampi kun siellä on mukana paikallinen biljardiyhdistys jonkin aikaa opastamassa lisää biljardin peluuta turnaukseen osallistuville asukkaille ja kotikuntoutujille.

Tosin vielä täysin varmaa tämä ei kai vielä ole, mutta toivottavasti lopullinen vahvistus asiaan saadaan lähiaikoina.
 

JKyykka

Jäsen
Jos todennäköisyys asialle A on 30 % ja asialle B 31 %, niin kuinka todennäköisesti molemmat tapahtumat? Eivät ole riippuvaisia toisistaan.

Kyllä tuntee olonsa taas fiksuksi.
 

Flusher

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Panthers
Jos todennäköisyys asialle A on 30 % ja asialle B 31 %, niin kuinka todennäköisesti molemmat tapahtumat? Eivät ole riippuvaisia toisistaan.

Kyllä tuntee olonsa taas fiksuksi.
Ehdottomasti 0.3 * 0.31 = 0.093. Mieti taphtumaa niin kuinkahden nopan heittoa - todennäköisyys saada yhdellä 2 ja toisella 5 on P(2) * P(5) = 1/6 * 1/6 = 1/36.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös