Työnantajasi?

  • 3 930
  • 26

pikkuvaimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Dallas, Puustinen ja NATO
Lukuisissa ketjuissa ympäri palstaa näkee viittauksia palstalaisten työpaikoista, ja työnkuvasta. Kukaan ei siltikään suoraan kerro työnantajaansa, tai työtehtäviään. Minulla ei ainakaan ole mitään syytä salata moista asiaa. Tässä ketjussa siis rohkeat voivat kertoa työnantajansa nimen, ja oman ammattinimikkeensä. Koska aloitan ketjun, aloitan myös pelin. Eli pikkuvaimon työnantaja on Skanska Infra oy ja ammattinimike on rakennusmies.
 

El Lude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kvanttimobikki kolmessa eri ulottuvuudessa
Rikotaan oma kirjoituskieltoa ensimmäisen ja viimeisen kerran: Espoon kaupunki, historin ja yhteiskuntaopin lehtori.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Minulla ei ole työnantajaa. Kovasti olen kyllä etsinyt moista.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
HUS. Mielenterveyshoitaja.
Apua. Tässähän täytyy ruveta teeskentelemään normaalia.

Minä teen sanoja ja kuvia työkseni. Ihan oikeesti semmoisesta maksetaan. Joskus. Tosin ei tästä. Eli en kirjoita Pietarista vaan Suomesta, tosin on Pietarissa muitakin kuin trolleja tai ainakin on ollut.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Maataloustyöntekijä kaiketi on tuleva, ja toivottavasti pidempiaikaisempikin, työ. Työnantaja on yksityinen yrittäjä. Kokonaisuutena kaikkea muuta kuin mitä joskus odotin elämältäni, saati mitä olen ehtinyt elämäni aikana kokeilemaan, mutta myös aikaisemmasta tähän tulevaan työhön suoranaisesti liiittymättömästä kokemuksesta on odotettavissa suoraa hyötyä.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Mikä sen estäisi? Onhan Suomessa ollut paljon psykiatreja, jotka ovat olleet vähintään yhtä "hulluja" kuin potilaansa. Otetaan esimerkiksi vaikka Pentti Saarikosken kaveri Armo Hormia.

Jos tällä kertaa ei heittele vain huumorin varjolla, niin nykyään lie tarkempaa tuo innokkaiden ihmisten, eli halukkaiden, seulominen, tai ainakin kuvittelisin näin. Varsinkin jos on omaisuudesta tai ihmishengistä kyse. Jouduin yksi kerta ihan tavallisen terveydentilaseulonnan kohteeksi suorittaessani erästä osatutkintoa alalta, jossa on sekä ihmishenkiä että omaisuutta uhattuna jatkuvasti normaalityöelämän tiimellyksessä, mutta menin silloin kesken koulutuksen mainitsemaan mielisairaudestani. No, ei siitä seurannut lopulta mitään, eivätkä lääkärit tuumanneet lääkityksenkään vaikeuttavan hommaa vaan ajattelivat asiasta päinvastoin. Olen miettinyt kuitenkin monesti, että aikanaan moneenkin työhön on päässyt ties kuka vain, vaikka varsinkin nykyään työnantajat katsovat tarkemmi miten haluavat valita työntekijänsä. Tekemisestähän sen lopulta näkee, että selviytyykö vai ei, vaikka olisi vähän "kahjo". Tulos ratkaisee.

Mut joo, tää nyt ei liity aiheeseen enempää. Paitsi että psykiatrit kyllä on paljolti kahjoja itsekin, ja varsinkin kaikki "synkät" runoilija-taiteilijat, joiden juttuja ei kukaan lue selvinpäin.
 

kalkkifredi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Trump 2016, IFK, Jerry Springer, Veronica
Kaupunginteatteri, kulttuuripistos(konservatorio), pari lehti(media)taloa ja jokunen musanörtteilevä Artisti Oy. Ihan dorkaa paskaa ja syksystä alkaen se on US of A, jonne pakenen ryssiä ja sotaa.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Joensuun kaupunki. Luokanopettaja.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Nykyistä työpaikkaani ja tehtävääni en voi oikein vihjata, kun perskärpäsiä on muutenkin ihan riittävästi. Tehtävän ja nimen yhdistäminen toisiinsa ei olisi paljoakaan hankalampaa, kuin jos vastaisin esimerkiksi valtioneuvosto ja ulkoministeri.

Mutta jos sallitaan, niin mahdollisella tulevalla tehtävälläni voin kyllä spekuloida. Olen visionäärisimmillä hetkilläni haaveillut oman vähittäiskaupan perustamisesta ja ihan yrittäjä-toimitusjohtajaksi ryhtymisestä. Puodin nimi voisi vaikkapa Vesilahden video ja väline. Tuossa sitä olisi vastavirtaan kulkevalle haastetta, kun sekä videot että välineet on varmaan jo pidemmän aikaa ostettu netistä.

Ja jotta haaste olisi varmasti riittävä, niin myymälä olisi perustettava mieluiten muutaman tuhannen asukkaan kepuvaltaiseen maalaispitäjään. Puodin sijainnin olisi oltava mahdollisimman keskeinen, siis ihan kylänraitilla siinä ossuus-kaupan, kunnantalon ja hautuumaan muodostaman triangelin (suom. pimpparauta) keskiössä. Tällä varmistetaan se, etteivät asiakkaat voi mitenkään vierailla myymälässä huomaamatta. Onneksi Suomen kirkonkylät ovat jo valmiiksi täynnä suuri-ikkunaisia myymälätiloja, joihin on vaikea saada vuokralaisia, mutta joista sekä myyntituotteet että sisällä käyskentelevät asiakkaat näkyvät juhlavasti kylänraitille asti.

Avajaisten kunniaksi myymälään tulee tietysti hulppeita tarjouksia, ja kaikkien avajaisvieraiden kesken arvotaan messeviä tuotepalkintoja. Onnekkaiden nimet ja kohdalle osuneet palkinnot julkaistaan paikallislehdessä, josta varaan käyttööni koko sivun ilmoitustilan. Sen olen jo päättänyt etukäteen, että kirkkoherra voittaa anustapin ja kunnanjohtajaa ilahdutetaan nahkavaljailla. Paikallisen ossuus-pankin hallituksessa pönöttäviä sikaisäntiä ei myöskään unohdeta, rouvista nyt puhumattakaan. Jälkeenpäin sitten pahoittelen, että voi voi, olivat varmaan koululaiset tehneet kepposia. Minä kun en uutena paikkakuntalaisena oikein tunne, kuka täällä on kuka. Mutta ei se mitään, kyllä te nämä palkinnot saatte joka tapauksessa ihan ilman edestä, joten laittakaahan vermeet ahkeraan käyttöön!
 

Noitarumpu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Noo..sen verran aina voi sanoa, että kirjastonhoitaja olen. Tykkään kovasti työstäni, vaikkakin yleistietotaso pitäisi koittaa pitää kovalla tasolla, muuten voi tulla vähän tenkkapoota:) Huonoa palvelua, jos asiakas lähtee yhtä tietämättömänä ulos kuin on ollut tullessaankin. Siinäpä sitä haastetta joka päivälle! Ja palkasta...juu, aivan peräsuolesta, eikä näytä muuttuvan, vaikka alalle on tullut enemmän miehiäkin jo. Eikä me kirjastotädit kaikki olla hiirulaisia;)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös