Twin Peaks

  • 164 770
  • 604

Habby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Les Canadiens de Montréal, John Ferguson Sr
On pitänyt kysyä tätä jo kauan, mutta ole aina unohtanut. Otin 2-3 viimeistä jaksoa nauhalle kyseisestä sarjasta ja nyt olen epävarma olenko nähnyt ihan vihoviimeisen jakson.

Eli päättyikö Twin Peaks niin tyhmästi kuin siihen, että Cooper iski päänsä peiliin ja hänen peilikuvanaan näkyi Bob?
 

The Hawks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, FC Jazz, SBS Masku
Mietein muuten samaa sen viimeisen jakson jälkeen. Jos se siihen loppui niin outo loppu oli. Mun mielestä se viimeinen jakso oli erilainen sillon joskus tai sitten vaan muistan väärin kun olin silloin sen verran nuori.
 

aHab

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Montreal Canadiens
Jep jep...

Tuo tosiaan jäi sarjan viimeiseksi jaksoksi. Alunperin jos nyt en ihan väärin muista sarjan oli tarkoitus jatkua, mutta jostain syystä sopimusta ei jatkettu.

Internetistä löytyy aika paljon tietoa ja haastatteluja, kannattaa katsella jos kiinnostaa. Jossain mm. kerrottiin että jos sarjaa olisi jatkettu majuri Briggs olisi pelastanut "hyvän" Cooperin Black Lodgesta, ja jatkossa olisi mukaan tullut myös White Lodge... Jännää, eikö totta :)

Ikävää että sarja päättyi ikäänkuin kesken, mutta kyllähän tuokin ihan toimiva lopetus on jos tarkemmin miettii...
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä se todellakin oli vihoviimeinen jakso. Silloin kun sitä tehtiin, sarjan jatko oli epävarmaa, joten kaikki avoimet juonet laitettiin vähän juosten kusten kiinni, mutta selkeä mahdollisuus jatkolle jätettiin.

Harmillista. Tulevat jaksot olisivat voineet olla hyvinkin mielenkiintoisia, kun riivattu Cooper olisi tehnyt tuhojaan. Voisivat nyt edes kirjoittaa kirjan, missä juoni laitettaisiin kunnolla päätökseen. Ainakaan samalla näyttelijäporukalla tuskin uusia osia tehdään, vai sopisiko se, että Twin Peaksin teinejä esittäisi nyt pitkälti yli kolmekymppiset näyttelijät?

Niin ja vielä sekin, että Bobia esittänyt Frank Silva kuoli joskus 90-luvun puolivälissä. Mitä Twin Peaks ilman Bobia enää olisi?
 
Viimeksi muokattu:

Sundance

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
http://www.twinpeaks.org/

Kannattaa suunnata kyseiseen osoitteeseen, jos kiinnostaa saada lisää infoa sarjasta & elokuvasta.

Siellä selvitellään myös kaikenlaisia asioita mitä sarjassa esiintyi. Pöllöjen, valkoisen hevosen, kahvin, käsien tärisemisen, mustan/valkoisen killan (tällä suomennuskerralla se oli suomennettu maja), jne jne jne merkityksiä. Olivatko kääpiö, jättiläinen ja Mike, hyviä vai pahoja. Myös kiltojen erilaisesta aikakäsityksestä, ja miten siellä aika voi edetä miten sattuu (tai miten joku haluaa), eri suuntiin.
Ja kaikkea muuta.

Sarjan loppuun liittyen, jos joku ei huomannut:

Laura sanoi Cooperille, verhojen keskellä, "Nähdään 25 vuoden kuluttua."
Cooperin jaksossa 2 näkemässä unessa lukee teksti "25 vuotta myöhemmin", kun kuva siirtyy punaisten verhojen keskelle.

Itse muuten pidän erittäin paljon viimeisestä jaksosta, ja täytyy myöntää, että itse olen iloinen että sarja loppui siihen. Olisi toisaalta oikeastaan ollut parempi, jos se olisi päätetty jo jaksoon 14, jossa Leland/BOB hoitelee Maddyn. Se on niin erinomainen jakso, siis se lopetus siinä. Ja siitä eteenpäin sarja huononi huomattavasti.

Mutta joka tapauksessa TP on mielestäni paras sarja mitä TV:stä on koskaan tullut.

Ja kohtaus, josta BOB ilmestyi kuvioihin mukaan (Frank Silva toimi kyseisellä hetkellä lavastajana, eikä hänen pitänyt koskaan olla sarjassa mukana) : http://koti.mbnet.fi/jani/POP.jpg :D

Copyrightit kuuluu sitten mulle. :)
 
Viimeksi muokattu:

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähettänyt käyttäjä RightWing
http://www.twinpeaks.org/

Itse muuten pidän erittäin paljon viimeisestä jaksosta, ja täytyy myöntää, että itse olen iloinen että sarja loppui siihen. Olisi toisaalta oikeastaan ollut parempi, jos se olisi päätetty jo jaksoon 14, jossa Leland/BOB hoitelee Maddyn. Se on niin erinomainen jakso, siis se lopetus siinä. Ja siitä eteenpäin sarja huononi huomattavasti.

Mutta joka tapauksessa TP on paras sarja mitä TV:stä on koskaan tullut.

Ehkäpä vielä parempi lopetusjakso olisi ollut se, missä Leland kuoli. Muistaakseni jakson viimeinen lause oli Seriffi Trumanin lausuma "where is Bob now?" ja sehän olisi sopinut passelisti koko sarjan lopetukseksi.

Tuon jakson jälkeen sarja sitten lässähtikin tosi pahasti ja vasta viimeinen jakso oli seuraava todella hyvä. Black Lodgen tapahtumat laittoivat kunnolla kylmät värert menemään pitkin selkää.
 

Vteich

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Minusta ainakin tuo päätösjakson loppu oli niin mainio, että siitä olisi ollut suuri sääli jatkaa enää seuraavalle tuotantokaudelle. Katsojaluvut kun määräävät, tyylitaju on monesti täysin hukassa sarjoja jatkettaessa väkisin. Mieleen tulee hyvänä esimerkkinä Oz (Kylmä rinki), jolle olisi ollut niin mainio päätös ensimmäisen kauden viimeinen jakso. Sen jälkeen sitä on jatkettu ainakin kolmella kaudella.

Ja oikeastaan Twin Peaksinkin toinen kausi oli jo sinänsä turha. Kuitenkin kyseessä oli niin pirun hyvä sarja, ettei se harmita yhtään. Varsinkin viimeiset jaksot olivat todella hyviä. Ja se viimeisen jakson lopetus... ah, hieno.

Ei silti, en ole harmissani esim. Ozin jatkamisesta tai jos Twin Peaksia olisi tarjolla enemmänkin, mutta tyylitajuinen lopetus (kuten Twin Peaksissa oli) jättää niin paljon paremman maun jälkeensä.

Peaksista muuten vielä sen verran, että sen pohjaltahan on tehty elokuva Fire Walk with Me. Se perustuu tapahtumiin ennen sarjaa. Olisi ollut mielenkiintoista nähdä se. Edellisellä sarjan esityskerralla (1995) MTV3 näyttikin sen sarjan perään. Tällä kertaa syystä tai toisesta eivät. Harmi. Tosin tuolloin 1995 ymmärtääkseni MTV3 lopetti sarjan siihen, kun Lauran murhaaja saatiin selville ja Bob karkotettua. Aika käsittämätön ratkaisu MTV3:lta jättää puolet sarjasta näyttämättä. Katsojaluvuista tuskin homma kiinni oli. Ensimmäisellä näytäntökerralla (1990) sentään näyttivät kaikki jaksot kuten nytkin.

Viiden vuoden päästä uudestaan.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Loistava sarja juu...

... mutta mielestäni viimeisissä jaksoissa ei ollut enää sitä ovelaa huumoria jota sarjan alkuvaiheissa viljeltiin enempikin. Mieleen on jäänyt esim. lähtemättömästi sinne jonnekin metsän keskelle katettu pitkä pöytä joka oli päästä päähän täynnä erivärisiä donitseja, siis amerikkalaisen poliisin pääruokalajia. Tai kun se hieman "hidasälyinen" apulais-sheriffi sotkeentui teippirullaan...
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Fire Walk With Me

Siis tämähän esityskerta oli kolmas ja sen takia monilla on hieman eri muistikuvat sarjan lopusta.Silloin ekalla uusintakerralla oli MTV:tä tosi kuppanen veto jättää sarja kesken.No, kaikki jaksot nauhalla ja Fire Walk With Mekin löytyy.Lisäksi oon netistä löytänyt kaikkee jännää lisäsälää, kuten Cooperin nauhurille puhutut jutut mp3:na. Niin ja niille ketkä ei vielä sitä elokuvaa ole nähnyt niin jos ette oo kattellu sarjaa ensin kokonaan niin ei ainakaan sillä leffalla kannata alottaa...
 

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
Ozista Vth:lle

Sen verran, että me suomalaiset olemme taas yllättäen kanavien armoilla suosikkisarjojen kanssa. Kakkosen legendaariset Babylon 5 - kesätauot veivät pahimmillaan maun koko lomasta, kun B5 jäi aina niin jännään kohtaan. Ozhan jäi tauolle mennessään jälleen todella jännittävään kohtaan, ja sikäli tauon paikka oli Neloselta hyvin laskelmoitu. Kyseinen jakso "Out of Time" olikin kolmannen tuotantokauden viimeinen.

Ja muuten, kakkoselta tulevassa Kova Laki -erikoisyksikkö - sarjassa Chris Meloni (Keller) ja Dean Winters (Ryan O'Reily) esittävät _poliiseja_, ja ainakin minulla on herrojen uskottavuuden kanssa vähän ongelmia Kovaa Lakia katsoessa...
 

Vteich

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tj ... Oz

Jos joku ei ole nähnyt Ozin (Kylmä rinki) kolmatta tuotantokautta ja aikoo sen katsoa uusintoina, ei kannata lukea tätä viestiä. Sisältää spoilereita.

Juu no, minusta kesätauoissa ei ole mitään vikaa. Ihan ymmärrettävää pitää taukoa kesäkuukausien verran, kun ihmiset eivät oletettavasti katso silloin niin paljoa telkkaria kuin muulloin. Jos en ole ihan pieleen ymmärtänyt, niin kyllä USA:ssakin pidetään (kesä)tauot tuotantokausien välissä aina.

Ja jos nyt et tiennyt, niin Suomen TV-kanavathan harvemmin itse päättävät koska pistävät sarjan tauolle. Tai siis, itse tietysti päättävät, mutta melkein ainahan tauot on sijoitettu nimenomaan tuotantokausien välille.

Tosin Nelosen tauot Ozin kanssa ovat aina vierähtäneet pitkiksi johtuen uusien jaksojen puuttumisesta. Nytkin varmasti jos sarja syksyllä taas palaa ruutuun, ensin näytetään kolmannen kauden jaksot uusintana ja sitten vasta neljäs kausi.

Voisit muuten lyhyesti breafata minulle tuota viimeistä jaksoa, en jaksa oikein muistaa sitä nyt tähän hätään. Vai oliko se se jakso, jossa oli se pienimuotoinen joukkotappelu? Ei se ihan viimeinen jakso muistaakseni kuitenkaan ollut.
 

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
Sisältää Kylmä Rinki - spoilereita!



Kävinpä huvikseni tarkastamassa tietoni tuolta Ozin kotisivuilta www.hbo.com/oz/ ja kyseinen Out of Time - eli siis viimeinen suomessa esitetty uusi jakso - oli kuin olikin kolmannen tuotantokauden viimeinen. Ja tässä pieni yhteenveto jakson tapahtumista.

Jakson pääteemahan oli mustien ja valkoisten välinen jännitys ja sen kasvaminen. Schillinger vetosi jopa Beecheriin ja Kelleriin, että heidän pitäisi liittyä häneen siltä varalta, että mustat ryhtyvät johonkin. Oz jakautui kolmeen ryhmään - valkoisten porukkaan, mustien porukkaan ja Beecheriin ja Saidiin, jotka eivät liittyneet kumpaankaan peläten isompaakin konfliktia. Vankilanjohtaja Glynnin veljenpoika Clayton otti yhteen Glynnin kanssa ja tivasi, miksei tämä kohtele mustia vankeja toisia paremmin. Glynn erotti kaverin, mutta tämä jätti läksiäislahjaksi aseen Adebisin tyynyn alle. Nyrkkeilymatsit päättyvät traagisesti, kun Ryan käyttää hyväkseen Cyrilin traumoja koskien kaverien isää ja usuttaa Cyrilin Hamedin kimppuun sanoen tälle, että vastassa on poikien isä. Hamed saa aivovaurion ja hänestä tulee vihannes. Latinot yrittävät tappaa Alvarezin, mutta hän tappaakin sen sijaan Ricardon. Glynn kysyy vielä kerran Alvarezilta, kuka raiskasi hänen tyttärensä, ja saa tietää että syyllinen oli juuri Ricardo - joka on nyt kuollut, mutta on ollut koko ajan Ozissa Glynnin nenän edessä... ja juu, Hill joutuu vielä eristysselliin.

Tiedän että pyydettiin lyhyttä yhteenvetoa, mutta minkäs teet :) Toivotaan, että saataisiin Oz mahdollisimman pian takaisin telkkariin. Eniten minua sarjassa viehättää ehkäpä juuri yllätyksellisyys ja se, että kukaan ei ole täysin paha eikä hyvä - vaikka vankilassa ollaankin.
 

Plakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Olisikohan jälleen aika kypsä tämän huikean sarjan uusimiselle Suomessa? Taisi olla likimain vuonna 2000 kun sarja viimeksi mtv3:lla alkoi. Toinen, parempi vaihtoehto olisi DVD:t suomenkielisillä tekstityksillä mutta eipä taida olla saatavissa (?)
 

RtSn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Plakki kirjoitti:
Olisikohan jälleen aika kypsä tämän huikean sarjan uusimiselle Suomessa?
Aika olisi tullut. Kyllä.
Plakki kirjoitti:
Toinen, parempi vaihtoehto olisi DVD:t suomenkielisillä tekstityksillä mutta eipä taida olla saatavissa (?)
Ei ole valitettavasti - ainakaan vielä.
 

Johnny Cool

Jäsen
Suosikkijoukkue
New Jersey Devils, Tappara, Suomi.
Uskomaton sarja. Lynch ja Frost ovat luoneet uskomattoman hienon ja kauniin maailman, jonne haluaa aina paeta kolkosta todellisuudesta. Tämä jos mikä pitäisi uusia, sillä hiukan kyllästyttää jo kaiken maailman virtuaalipelit ja Popgurut, jossa katsojia aliarvioidaan. Uusintoja lisää!
 

kaizu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Canucks
Pakkohan tähän ketjuun on kirjoittaa. Twin Peaks oli 15-vuotiaalle kaizulle todella vaikuttava kokemus. Joka jakso on nähty moneen kertaan, kävin teatterissa kattomassa (samuelin kanssa) Fire walk with me-leffan, olen lukenut Laura Palmerin päiväkirjan, ostin soundtrackin ym ym.

Aikoinaan oli valtava pettymys, kun sarja jäi kahteen tuotantokauteen, kyllä sitä vikaa osaa tuli katottua todella tarkasti, etsien toivonkipinää jatkosta. Eipä sitä koskaan tainnut tulla, mutta ehkäpä parempi niin ?

Uusintojen paha puoli on, että nämä klassikot tuppaa näkemään silloin vähän eri valossa. Mä oon tuplasti vanhempi, mitä ekalla katselukerralla, joka ei voi olla vaikuttamatta sarjan katsomiseen. 90-luvun puolivälin tietämillä tulleen uusinnan katsoin, tätä 2000-luvun en.

Edelleen tulee kylmät väreet, kun funtsailee sitä fiilistä kun makaili sängyllä ja sarjan loistava tunnusmusiikki täytti oman huoneen..sunnuntai-iltana, huomenna kouluun..ai ai.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
DVD:ltä löytyy tuosta hyllystä todella torso ykköskausi, mutta kakkonen pitäisi vielä hankkia. Ykköskaudessa on jostain syystä vain 7(!) jaksoa, mutta itse julkaisu on erinomainen. Aivan käsittämättömän kauniit Angelo Badalamentin musat täydentävät niin hyvin Lynchin visioita, ettei sarjasta yksinkertaisesti voi olla pitämättä. Edelleen harmittaa kyseisen tarinan jääminen täysin kesken, mutta aina ei voi voittaa.

Vaikka Twin Peaks on muuten edelleen kaikkien aikojen sarja, on se ensimmäistä kertaa saanut mielestäni kilpailijan. Nimittäin ABC:lla pyörivä Lost, jonka Nelonen aloittaa Suomessa vuoden päästä, on jotain aivan muuta kuin koskaan aiemmin nähdyt tv-sarjat. Huikeaa settiä.
 

Clocks

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No mutta, tämä ketjuhan on mukava löytö. Kyseessähän on tosiaan kaikkien aikojen paras TV-sarja, mitä en tässä ala enempää perustelemaan. Kaikki jotka itseni lailla ovat pienenä pudonneet päälleen yhtä korkealta kuin David Lynch, tietävät kyllä mikä on homman nimi.

DVD:istä - ensimmäinen tuotantokausi (tai osa siitä) on mielestäni ollut jo pitkään saatavilla. Itse en ole siihen vielä ryhtynyt, koska olen kaikki jaksot nauhoittanut TV:stä (vaimo tosin nauhoitti yhden jakson Kauniita ja Rohkeita sen jakson päälle, jossa Jättiläinen ilmestyy ensimmäisen kerran. Annoin anteeksi, hänkin ymmärsi mitä tuli tehtyä). Toisekseen, olen kuluvana syksynä pariin otteeseen kysellyt loppujen perään, ja ainakin Anttilan Top Tenistä löytämäni TP-uskovainen povasi niitä saapuvaksi Suomeen vielä tämän vuoden puolella. Tiedä tuosta sitten.
 

Sundance

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Joo ykköskauttahan on DVD:llä saanut jo vuodesta 2001 lähtien. Suomitekstejä ei missään paketissa ole (ruotsitekstit kyllä on) ja voipi olla ettei tule koskaan olemaankaan. Tosin kakkoskauden julkaisun yhteydessä voisi tietty olla mahdollista saada Suomeen vaikka koko sarjan käsittävä boksi.

Kakkoskauttahan olen esim. itse jo sitten odottanut tuosta vuodesta 2001 lähtien... muistaakseni Artisanin (joka ykköskauden jenkeissä julkaisi, Paramount sitten levitti sitä Artisanin työtä muualle) piti julkaista se jo vuoden 2002 aikana. Ymmärtääkseni Paramount kuitenkin päätti ettei se nyt vaan enää käy (halusivat varmaan itse enemmän rahaa) ja estivät julkaisun. Julkaisuoikeudet kun oli Artisanilla, mutta itse materiaaliin oli oikeudet Paramountilla. Ja siinähän sitä sitten oltiin jumissa vuosia ja ilmeisesti tänä tai viime vuonna vihdoinkin Artisanin julkaisuoikeudet päättyi ja Paramount pääsee tekemään itse koko kakkoskauden paketin. Näillä näkymin julkaisu kai olisi ehkä ensi vuoden alussa, mutta toisaalta sen piti Paramountinkin julkaisemana nettikauppojen mukaan tulla ensimmäisen kerran jo viime vuoden lopulla. Eipä vaan näy ja saa nähdä näkyykö ikinä. ;)

Itse asiassa espanjalainen Magna tms. firmahan julkaisi kylläkin koko sarjan kattavan DVD-paketin jo vuoden 2002 loppupuolella. Kuvanlaatu on VHS tasoa, mutta ei voi väittää etteikö DVD julkaisua kakkoskaudesta missään olisi! :p Englanninkielinen ääniraita löytyy, tekstitys espanjaksi ja ikävä kyllä muutamaan kohtaan, jossa kuvaan on poltettu englanninkielinen teksti (eli taitaa olla lähinnä ne kääpiön ja vastaavien jutut) on sen tekstin päälle laitettu espanjankielinen teksti jota ei saa pois.
Ja pakettihan on ollut loppuunmyyty jo jonkin aikaa, eikä lisää tule (muistaakseni espanjalaisfirmankin oikeudet päättyi).
 

mendieta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlo Grünnin ja Juhani Tammisen FB-päivitykset
Tänään bongasin mtv3:lta, että Twin Peaks pyörähtää taas käyntiin. 1.1 tulee erikoispitkä pilotti (mitenkähän eroaa normi pilotista?) ja sitten 7.1 normijaksoilla.

Ei voi muuta sanoa kuin, että mahtavaa. Sitä tunnetta odottaen, kun saa taas painella pehkuihin Bob-peloissa.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
mendieta kirjoitti:
Tänään bongasin mtv3:lta, että Twin Peaks pyörähtää taas käyntiin. 1.1 tulee erikoispitkä pilotti (mitenkähän eroaa normi pilotista?) ja sitten 7.1 normijaksoilla.

Ei voi muuta sanoa kuin, että mahtavaa. Sitä tunnetta odottaen, kun saa taas painella pehkuihin Bob-peloissa.

On kyllä hienoa, että uusivat sarjan. Mistä bongasit tuon? Haluais vaan varmistaa asian, kun on melkonen juttu :)
 

mendieta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlo Grünnin ja Juhani Tammisen FB-päivitykset
avatar kirjoitti:
On kyllä hienoa, että uusivat sarjan. Mistä bongasit tuon? Haluais vaan varmistaa asian, kun on melkonen juttu :)

Mainos pyöri ite telkkarissa ja maikkarin sivuillakin löytyi haulla. Toki oli vain maininta jossain "kysy, me vastaamme"-palstalla.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Huh, Twin Peaks on ilmiö, eli tapaus. Sarja, jonkalaisia ei TV:sta ole kautta aikain tullut juurikaan. Ts. hyvinkin omalaatuinen ja ainutlaatuinen lajiaan. Uskallan sanoa, että kautta aikain katsottuna TOP5:een kuuluva sarja ja uskon, että iso osa ihmisiä on samaa mieltä. Sarja ehkä tietyllä tapaa lässähti jossain vaiheessa, mutta siitäkin huolimatta piti otteensa, joka kertoo jo jotain. Todella kryptinen ja omaperäisellä hämärällä otteellaan luotu kokonaisuus.

Perusrakenne on vertaansa vailla ja harvassa sarjassa on tuota määrää noin nyrjähtäneitä tyyppejä, mitä Twin Peaksissa. Jotain Kaurismäkimäistäkin tunnelmaa aistin määrätyissä jaksoissa ja niiden tilanteiss ja hahmoissa. =)

Mahtava sarja kerta kaikkiaan.
 

secord

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
Ted Raikkaan sanoihin on helppo yhtyä. Itse hehkuttaisin Twin Peaksia kaikkien aikojen parhaaksi sarjaksi, siis joita itse on tullut tuijoteltua tietenkin. Sarjassa on vain kaikki elementit kohdallaan; miljöö, musiikki, hahmot, juoni. Itse oikeastaan pidin sitä enemmän mitä ufommaksi sarja meni. Ainoa kauneusvirhe oli todellakin tuo sarjan loppu, mutta voihan olla, että sarjan pitkittäminen olisi vienyt siltä sen hohdon mikä sillä on ja pysyy. Muistelisin, että toisen kauden heikohkot katsojaluvut olivat syynä siihen, ettei sarjaa enää jatkettu. Voin olla väärässäkin. Yleensä olen, nyt kahville ja donitsille.
 

bisnesman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Juuri äsken tuli mainos MTV3lta, eli kai se on omia silmiään uskottava :)
Kyse on todellakin huippusarjasta jonka olen nähnyt ainakin kolme kertaa.

Muistanko väärin että suomessa ei ole joka kerta näytetty kaikkia jaksoja?
Edit: ketjua lukemalla selvisi että muistin oikein.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös