TV-sarja: Salatut elämät

  • 7 871 921
  • 24 705

Brett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Peliitat, kehä-III:n ulkopuolinen Suomi
Esim. Talen pitäisi olla tällä hetkellä 12-13 vuotias kun on vuonna 2007 syntynyt.
Ja Jiri sekä kai jotkin muutkin pitävät Talea pervona pedofiili setämiehenä, kun tämä tapaili Jirin 18-vuotiasta Nella-tytärtä. :) Eli liekö Tale jo yli 30-vuotias sarjassa? Vai onko jo 25-28 vuotiaan ikäero 18-vuotiaaseen jotenkin erikoinen?
 
Suosikkijoukkue
KeuPa HT
Tuo Gunnar on Sabrinan isä oli paljastuksen meikäläiselle pettymys. Mustavaara-yhtiöt kuvataan sarjassa suurena kansainvälisenä pörssiyhtiönä, joten pääomistajien omistusosuudet helpolla satoja miljooniakin. Kuka luovuttaa tuollaisen osuuden ilmaiseksi (huomioiden miljoonaluokan lahjaverotkin) jonkun 40v vanhan isyysjupakan vuoksi, jonka paljastuminen ei nyt niin vahingollista kuitenkaan olisi :D
Vielä enemmän tässä hämmentää se, että miten Camilla Gunnarin edunvalvojana antoi tämän tapahtua.

Vielä hetki sitten Camilla ei suostunut antamaan miljonääri-isälleen paria tonnia rahaa Espanjan reissuun, mutta nyt sitten oli ihan ok antaa tuollainen potti velipojalle tuosta noin vain. Ei taitaisi muutenkaan tuollaisen osakepotin luovuttaminen onnistua ihan noin helposti, muistivatkohan ilmoittaa edes verottajalle?

Tai sitten salkkareiden käsikirjoitustiimi on taas unohtanut pari pikkujuttua, jokseenkin mahdollista sekin.
 

Cloaca Maxima

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Philadelphia Flyers
Eiköhän Lindalla ole luotiliivi ja veripussi, koska eihän salkkareissa noin traagisesti voi kuolla.

Linda, Kari ja poliisit tehneet jekun - vuotaneet tälle liigalle tahallaan tiedon että Linda on poliisi. Kari kutsutaan paikalle hoitamaan moinen myyrä pois pelistä jotta ansaitsee rikollisliigan luottamuksen ja päästään pääjehun jäljille. Lindalla on toki kolminkertainen luotiliivi ja punajuurimehua piilossa takin alla.
 

LPH

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Miten rikollinen ei tuntenut pulssia? Entä miten Linda selvisi hyytävästä vedestä rannalle. Tai miksi eivät ampuneet ns. varmistuslaukausta?

Tosin eihän tämä nyt ihme salatut elämät universumissa ole, kun isosta kaasuräjähdyksestä tulee vähän nokea kasvoille ja lentokoneen putoamisessa kone tuhoutuu täysin, mutta matkustajat selviää suht pienillä vammoilla.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Severin ja Annan hetki sohvalla kosketti jotenkin. Hieno liike näyttää tuota tsemppihenkeä sairauden kanssa. Osui aika hyvään hetkeen näin muutenkin.
 

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
Mikä helvetin Risto Räppääjä täällä oikein on salkkareiden tilalla?! Meiltä viedään NHL ja Formulat ja kaikki. Ainoa ilonpisara päiviin on salkkarit, mutta nyt ei niitäkään tule.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Mikä helvetin Risto Räppääjä täällä oikein on salkkareiden tilalla?! Meiltä viedään NHL ja Formulat ja kaikki. Ainoa ilonpisara päiviin on salkkarit, mutta nyt ei niitäkään tule.

Haluttiinkohan tarjota katsojia Ylen Kaikki kotona livelle. Toisaalta, hidastuuko elämä-kuvaukset parhaillaan. Mutta, samaa kirosin :D
 

LPH

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Täytyy antaa sarjalle tunnustusta. Katsoin tuon osuuden, jossa Heiskanen esitti kiristäjää ja se oli oikeasti hyvin tehty. Aku Laitinen osasi oikeasti näytellä Heiskasta hyvin.

Siperia osuus oli tosin hieman epärealistinen, mutta tunnelma oli siinä kohdillaan.

E: Mystinen musiikki oli kanssa hyvin sävelletty.
 
Viimeksi muokattu:

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Täytyy antaa sarjalle tunnustusta. Katsoin tuon osuuden, jossa Heiskanen esitti kiristäjää ja se oli oikeasti hyvin tehty. Aku Laitinen osasi oikeasti näytellä Heiskasta hyvin.

Siperia osuus oli tosin hieman epärealistinen, mutta tunnelma oli siinä kohdillaan.

E: Mystinen musiikki oli kanssa hyvin sävelletty.
Sarjan paras yksittäinen juoni varmaan 10-15 vuoteen. Muistelin, että ei missään vaiheessa tullut edes mieleen se, että Heiskanen voisi itse olla se kiristäjä.

Laitinen oli myös loistava roolissaan. Toki menivät lopulta tuonkin kuvion pilaamaan tuolla täysin epärealistisella selviytymisellä lentokoneen pudottua maahan: kaikki selvisivät hengissä.

Ja myöskin se, että Heiskanen selvisi sieltä tunnelityömaalta siten, että hakkasi(?) itseltään käden irti. Missä ajassa? Räjäytyshän tapahtui lähes heti sen jälkeen, kun Kuulat selvisivät sieltä pihalle.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Miten rikollinen ei tuntenut pulssia?
Tämän sarjan kohdalla ei pitäisi enää minkään tulla yllätyksenä. Vaan vaikka sellainen "vain Salkkareissa" on minulla(kin?) lähtökohtana tätä sarjaa katsellessa eikä tosiaan minkään sarjassa tapahtuvan pitäisi enää aiheuttaa "mitä vitun vittua"-reaktiota, niin myönnän kämmenen läpsähtäneen otsaa vasten tuon pulssintsekkauksen jälkeen. Kaverin sormet juuri ja juuri käväisivät tsekattavan kaulalla ollen siinä niin vähän aikaa, että jollei pumppu satu lyömään juuri siinä sekunnin puolikkaassa mitä tarkistus kesti, on tarkistuksen lopputulos, että pulssia ei ole, "joo kylmä on" tai mitä se criminal mastermind siinä nyt tokaisikin.

Toki on selvää että juuri noin se piti tehdä, koska muutenhan rosvot olisivat saaneet tietää että Lindassa vielä henki pihisee ja esim. ampuneet varmistusnapin otsaan, jolloin juonikuvio olisi hyytynyt niille sijoilleen. Olisi silti mielestäni ollut parempi toteuttaa kohtaus niin että pulssia ei olisi tarkistettu ollenkaan, kuin että se tarkistettiin, mutta ihan päin vittua. Kai siinä käsikirjoittajat jonkinmoista camp-henkeä olivat kohtaukseen halunneet, koska pulssintarkistus jostain syystä oli ollut pakko siihen kirjoittaa.

Joo joo, kyllä kyllä, tää on Salkkarit, vain Salkkareissa.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Heiskanen kiristäjänä piti otteessaan aina tunneliin saakka. Heiskanen oli ihan hyvin kirjoitettu hahmo ja juuri sopivasti sekaisin, mutta yksikätinen rosvo meni pahasti yli ja lento-onnettomuus olisi ilman muuta pitänyt jättää tekemättä. Eipä se toki ainoa asia siltä ajalta ole, mitä EI olisi pitänyt tehdä.

Jos parasta kuviota OG Salkkarien (1999-04) jälkeiseltä ajalta mietitään, niin minusta se on joko Aaron ensimmäinen paluu tai Ismon peliriippuvuus. Ensimmäinen oli kunnon saippuasarjatrilleriä Lehtilän loistavasti näyttelemänä, ja yksittäisenä jaksona Aaron "kuolema" on kautta aikain parasta menoa. Ipin peliriippuvuus taas oli realistista ja Ismo juuri oikea hahmo käsittelemään sitä aihetta.
 

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Kyllähän noihin 20 vuoteen mahtuu ihan perkeleesti mieleenpainuvia juonikuvioita.
Tässä 5 jotka tulee akana mieleen

Ismon peliriippuvuus (Se hetki, kun Ismo häviää asuntonsa on syöpynyt kyllä verkkokalvoille)
Sepon alkoholismi.
Aaro.
Nikon koulukiusaaminen
Miian aivokasvain.

On ollut ilo kasvaa tämän sarjan kanssa lapsesta lähes kolmekymppiseksi aikuiseksi.
 

Kaukosäädin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves 365
Onko kukaan muu huomioinut Benjaminin naaman vääntelyn sekä silmien pyörittelyn ja ummistamisen? Aivan idiootin näköistä ylinäyttelyä. Kuka on käskenyt tehdä noin ja miksi tuohon ei puututa?
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Onko kukaan muu huomioinut Benjaminin naaman vääntelyn...

En ole tuohon kiinnittänyt sen kummempaa huomiota, mutta kuulostaa kyllä loogiselta jos/kun tuollaista tapahtuu, ylinäyttely on Salkkarien uusi musta. Vaikka onneksi siellä uhriutuja-Ismon ja draama-Ullan vastapainoksi on muutama sellainenkin, joiden jokaista tunnevivahdetta ei pysty kilometrin päästä olemuksesta ja naamasta lukemaan.

Benjaminista puheen ollen. Voi olla että ketjussa joku on jo asiaan huomiota kiinnittänytkin, en ole niin seurannut, mutta mua ärsyttää ihan helvetisti tämän näyttelijän mumina ja epäselvä artikulointi. Toki vika saattaa olla omissa vanhoissa korvissanikin, ei siinä. Useampaan otteeseen olen kuitenkin Benjaminin kohtauksia kelaillut taaksepäin ja lisännyt töllöön volumea saadakseni selvää, että mitä vittua se nyt sanoi ja usein viesti jää arvoitukseksi siltikin.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Benjaminista puheen ollen. Voi olla että ketjussa joku on jo asiaan huomiota kiinnittänytkin, en ole niin seurannut, mutta mua ärsyttää ihan helvetisti tämän näyttelijän mumina ja epäselvä artikulointi.

Voi olla Benjaminkin ongelma mutta on mielestäni myös koko sarjan ongelma. Aika monta kertaa on tullut tuskailtua sarjaa katsellessa että mitäköhän toikin taas sanoi? Mielestäni artikulointi on siis pielessä sarjassa monella muullakin.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mielestäni artikulointi on siis pielessä sarjassa monella muullakin.
Ehkä näinkin, mutta Benkun muminaan verrattuna loput ovat kuin Ylen selkosuomiuutisten lukijoita. Vaikka on se varmasti niinkin, että kun erityisesti Benjaminin muminaan olen kerran huomiota kiinnittänyt, tulee hänen vuorosanojaan tiedostamatta kuunneltua erityisen herkällä korvalla.
 

Kaukosäädin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves 365
Linda: Ja nyt mun pitäis pyytää teiltä yhtä tosi isoo palvelusta. Teidän pitäis esittää että mää oon kadonnu.
Viola: Enhä mä osaa mitään esittää. Varsinkaa mun kavereille. Mä oisin oikeesti ihan paniikissa jos sä oisit kadonnu.
Aaro: Mäkin olen huono valehtelemaan.

Lensi vichyt nenästä.
 

LPH

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Pupu oli ilmeisesti huumeliigan johtaja. Hauskaa oli kun Kari vastasi puhelimeen ja sieltä kuului samanlainen madallettu ääni kuin kiristäjä kuviossa.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Olisipa ollut vedonlyöntiä huumeliigan johtajasta. Kauan sitten vitsinä heitin Pupun jossain arvuuttelussa.

Tuo selkokielisyys. Kyllähän sekin ketuttaisi, jos kaikki kuulostaisi selkosuomiuutisten lukijoilta, koska onhan jokaisen kaveripiirissä yhtä jos toista puhetyyliä.
 
Suosikkijoukkue
KeuPa HT
Linda: Ja nyt mun pitäis pyytää teiltä yhtä tosi isoo palvelusta. Teidän pitäis esittää että mää oon kadonnu.
Viola: Enhä mä osaa mitään esittää. Varsinkaa mun kavereille. Mä oisin oikeesti ihan paniikissa jos sä oisit kadonnu.
Aaro: Mäkin olen huono valehtelemaan.

Lensi vichyt nenästä.
Haluaisin uskoa, että käsikirjoitustiimiltä tietoinen valinta tuo Aaron repliikki, mutta liekö siellä mietitä ihan noin pitkälle.

Pupu! :D Pääsi kyllä spontaanit huutonaurut tälle käänteelle.
 

Darumax

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tovi sitten pidin Pupua vain pienenä kevennyksenä, jolla korostetaan Dahlian luksuselämäntyyliä. Viime aikoina kuitenkin saanut enemmän ruutuaikaa ja samalla turhankin paljon alleviivattiin esim. Ingvarin ja Sabriinan "sopivuutta" pomoksi joten 1+1

Joku joka kehtaa tunnustaa muistavansa yksityiskohtia, niin onkos Pupu koskaan nähnyt Karia? Muutenkin oli outoa Lindan ja kumppaneiden edes spekuloivan pomoksi Gunnaria, Dahliaa ym, jotka Kari hyvin tuntisi ja pomokin tällöin tietäisi tämän.
 

Worrell

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arizona Coyotes, Sympatiat: Seattle Kraken
Joku joka kehtaa tunnustaa muistavansa yksityiskohtia, niin onkos Pupu koskaan nähnyt Karia? Muutenkin oli outoa Lindan ja kumppaneiden edes spekuloivan pomoksi Gunnaria, Dahliaa ym, jotka Kari hyvin tuntisi ja pomokin tällöin tietäisi tämän.

Muistelin itsekin asiaa eilen jakson päätyttyä. Mikäli oikein muistan, niin ei ole Pupu koskaan Karia nähnyt. Ei silleen mitenkään yllättävää, että Pupu gangsteripomoksi osottautui. Kuten sanoit, niin Gunnarit ja Dahliat olisi olleet liian ilmiselviä ja todella typerä veto. Ingmaria veikkasin joskus, mutta sekin osottautui mielestäni aivan liian ilmiselväksi, jos olisikin vain feikannut ton sairautensa. Noelia ja Sabrinaa pidin vahvimpina ehdokkaina. Vaikkei Pupu nyt mulle ainakaan mikään suuri yllätys ollut, niin oli se silti kiva huomata, että käsikirjoittajat olivat tähän päätyneet. Muutenkin hauska yksityiskohta nyt. Elää tavallista siviilielämää Dahlian hovimestarina ja siinä sivussa mitä ilmeisimmin Mustavaarojen tietämättä, pyörittää huumeliigaa näiden firmaa hyväksikäyttäen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös