TV:n voittopelit – näinkö se huijaus toimii?

  • 216 814
  • 353

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Allekirjoittaneella on vähän liian usein tarve leikkiä köyhän miehen Sherlockia ja taas kerran ajauduin tähän. Maanantaina unettoman yön kanavasurffailu pysähtyi Maikkarille missä oli historian ties kuinka mones tuhannes lähetys näitä voittopelejä, soita ja voita ja muuta shittiä. Koskaan aiemmin en ole näihin soittanut, mutta nyt kun sattui olemaan eräästä arvonnasta voitettu liittymän arvoseteli ja kun vielä aiheena oli automerkki ja tonni jaossa niin hitto olihan se kokeiltava. Samalla halusin testata miten tää oikein toimii käytännössä.

Soitin annettuun numeroon, yksi puhelu maksaa noin kaksi euroa. Lyhyt tervetuloa / ohjeet viesti siihen alkuun ja sitten väittämä johon pitää vastata numeronäppäimiä käyttämällä oikein tai väärin. Vastaukseni helppoon kysymykseen meni oikein, mutta pahoittelut perään, että et ole nopein, yritä uudestaan. No ajattelin kokeilla toisen kerran heti perään, mutta kappas, tuntematon numero soittaa minulle saman tien. Vastasin puheluun ja siellä huonosuomi nainen sanoo minulle, että odota linjalla, pääset suoraan lähetykseen. Ihmettelin hieman koska jatkuvasti tossa lähetyksessä mainostetaan sitä, että kierroksen nopeimmin oikean vastauksen antanut pääsee lähetykseen ja minulle tullut viesti kuitenkin kertoi, että en ollut nopein. Kaiken lisäksi sanovat tuolla ohjeissa vielä, että puhelun aikana tulee kaksi kysymystä jos ensimmmäiseen kysymykseen on vastannut tarpeeksi nopeasti. Tämäkään "ehto" ei täyttynyt minun puhelussani joka siis johti yhden kysymyksen jälkeen suoraan lähetykseen. No vastasin ja vastasin väärin. Kaikki varmaan arvaa tässä kohtaa mitä tein seuraavaksi? Kyllä, soitin linjalle uudestaan, koska ajattelin heti, että no perkeles tännehän on helppo päästä läpi, lienee linjoilla yöllä niin vähän soittajia. Väärin ajateltu.

Naputtelin vastauksia sen mitä lahjakortti periksi antoi, mutta kertaakaan ei tullut enää puhelua, että pääsen suoraan lähetykseen. Peli venyi aamuun asti ja oikeaa vastausta ei tullut keneltäkään. Ei tullut, koska se vastaus oli aivan älytön ja peli ei olisi ratkennut vaikka sitä olisi pelattu jouluun asti.

No nyt taas valvon tässä yötä ja vilkaisin, että mikäs peli Maikkarilla menossa. Kappas, taas haetaan automerkkiä. Ja taas on tauluun kirjoitettu ne muutamat yleisimmät vaihtoehdot mitkä ovat vääriä. Eli aivan kuten edellisessäkin seuraamassani lähetyksessä, myös tämä kuoressa oleva oikea vastaus on osastoa aivan älytön, nyt vaan pitää löytää Googlen avulla se sama harvinainen automerkki mikä kilpailuun tällä kertaa on valittu. Mikään perinteinen, iso automerkki se ei ole.

No kaivoin pari vaihtoehtoa ja teinpäs taas puhelun pelilinjalle. Taas sama homma kuin edellisellä kerralla, vastaus yhteen kysymykseen oikein, mutta pahoittelut siihen perään, että et ole nopein, yritä uudestaan. Ja mitäs sitten tapahtuikaan, kun lopetin puhelun? Kyllä, arvasit oikein. Tietenkin tuntematon numero soittaa minulle ja pääsen suoraan lähetykseen, jälleen kerran saman tien heti ensimmäisellä yrityksellä. Vastaus väärin ja taas minä innostuin, että tänä yönä mä saan vielä toisen mahdollisuuden ja mulla on oikea vastaus. Väärin ajateltu, jälleen.

Kun olin viitisen kertaa yrittänyt uudestaan tunnin aikana, kertaakaan en päässyt enää lähetykseen, yhtäkkiä mä tajusin mikä tässä on se katsojien vedätys. Vaihdoinpas puhelimeen toisen sim-kortin, ylimääräinen prepaid liittymä mihin oli jäänyt 10 euroa saldoa. Yksi puhelu, taas eivät sääntöjen ilmoittamat vaatimukset täyttyneet eli en vastannut kahteen kysymykseen ja en ollut nopein, mutta silti minulle tulee taas puhelu, että pääset suoraan lähetykseen. No vastasin väärin, mutta silti hymyilytti, koska olin ratkaissut miten tää vedätys toimii.

Ensinnäkin noi puheet kierroksen nopeimmasta pelaajasta on ihan fuulaa. Siellä on ne samat muutamat vakiovastaukset nauhalla mitkä pelaaja saa kuulla soittaessaan linjalle. En tiedä millaisen tekniikan se vaatisi, että tollainen "kierroksen nopein pelaaja" saataisiin selville, mutta sellaista tekniikkaa ei näillä Unkarista tuotetuilla lähetyksillä ole käytössään. Syön kilon paskaa jos on. Niille näkyy soittajien numerot ja aina kun ne nappaa soittaneista numeroista ns. uuden numeron, sille soitto saman tien ja mukaan lähetykseen. Tällä luodaan kilpailijalle sellainen fiilis (aivan kuten mulla kävi kaksi kertaa ennen ahaa elämystä), että lähetykseen on helppo päästä läpi ja vaikka vastaisit väärin lähetyksessä, tottakai yrität uudestaan, koska olet innoissasi siitä, että tänne on näin helppo päästä mukaan. Yrität ja yrität ja jossain vaiheessa lopetat, kun sitä puhelua ei enää tule.

Nyt siellä on 3300 euroa jaossa parhaillaan oikeasta automerkistä ja aamuun, lähetyksen loppuun asti mennään aivan varmasti niin, että yhtäkään oikeaa vastausta ei tule. Juontaja hehkuttanut useaan otteeseen lähetyksen aikana, että viime maanantainkin autopelissä saatiin oikea vastaus. No kuten aiemmin kirjoitin, tuli tuo lähetys seurattua ja siinä ei saatu oikeaa vastausta. Juontaja siis kusettaa, "myyntipuheita, myyntipuheita". Sitten se kertoo aivan pokkana tarinaa siitä kuinka joku Jorma oli voittanut erään pelin, kun oli seitsemän kertaa yrittänyt oikeaa vastausta. YKSIKÄÄN PELAAJA EI MUN TEORIAN MUKAAN PÄÄSE TONNE LÄHETYKSEEN SEITSEMÄÄ KERTAA SAMAN YÖN AIKANA ELLEI SITTEN TEE NIIN KUIN MINÄ JA VAIHDA PUHELINNUMEROA VÄLISSÄ. YKSIKÄÄN PELAAJA SAMALLA PUHELINNUMEROLLA EI PÄÄSE YHTÄ KERTAA ENEMPÄÄ LÄHETYKSEEN SAMAN YÖN AIKANA. Saattoivat varmaan ihmetellä, kun allekirjoittanut pääsi kahdesti lähetykseen, jos siis joku tunnisti äänen.
 

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Mihin käräjäoikeuteen nuo voidaan haastaa petoksesta? Olisiko jollain palstan lakimiehellä tähän oikeaa vastausta?
 

Beergenheim20

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Jokerit, OJ
Ei saatana. Oon kyllä tietonen siitä, että joku kusetushan noissa on takana mut tää kuulostaa jo aika härskiltä. Luulin vaan et ne lisäkyssärit olis vaan nii vaikeita et sen takia jengi ei pääse vastaamaan lähetykseen.

Ps. Mikset vastannut oikein?
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Heh, katsoin tossa pari tuntia MLB:tä ja kun äsken kurkkasin Maikkarille niin sama autopeli siellä näköjään edelleen käynnissä. Ja kappas, potti pudonnut 3500 eurosta 1100 euroon. Ilmeisesti johtuu siitä, että yksi lisävinkki (kirjain R) annettu jossain vaiheessa. Kahdesta kirjaimesta huolimatta toi on silti täysin mission impossible. Pakko katsoa vielä kasilta oikea vastaus.

Mutta eipä tuosta kilpailun vaikeustasosta sen enempää, sehän tietenkään ei ole huijausta, jokainen soittakoot omalla vastuulla. Tosin hieman sääliksi käy näitä viidenkympin rajapyykin ohittaneita liisoja ja penttejä, jotka yrittävät rikastua helpoilla Volvo ja Honda vastauksilla. Sen sijaan toi karsintajärjestelmä ja selkeä vedätyssysteemi ovat niitä asioita joihin haluaisin jonkun tahon puuttuvan. Kun juontaja kailottaa yön aikana kymmeniä kertoja, että yritä monta kertaa uudestaan, tsemppaa, koskaan ei voi tietää milloin se oikea vastaus löytyy ja samaan aikaan systeemi on selkeästi sellainen, että sama numero ei pääse lähetykseen saman lähetyksen aikana vaikka tekisi mitä ihmeitä puhelimellaan, siinä on selkeä huijaus isolla hoolla.

Selväähän se on, että jos sanottaisiin, että soita linjalle, arvomme joka kolmas minuutti osallistujan lähetykseen, niin soittajia olisi vähemmän. Sana arvonta kun karsii aina osallistujia. "En mä voita kuitenkaan". Mutta kun luodaan ikään kuin haaste, että "ole kierroksen nopein" niin heti moni ajattelee yöllä tv:n ääressä, että no perkele mähän olen nopeampi kuin muut.

Osui muuten korviini juontajan sanomana yöllä, että viime viikolla oli jaettu näissä ohjelmissa palkintorahaa yhteensä 15000 euroa.

Kuka uskoo? Minä en ainakaan.

Ps. Mikset vastannut oikein?

Hyvä kysymys. Yritin Googlen avulla löytää sellaiset eksoottiset automerkit missä toinen kirjain o. Mutta siitä huolimatta kaksi yritystäni kusi. Sen mitä olen jaksanut yöllä tota väijyä niin sellaiset 15 järkevää nimeä (kun lasketaan itsestään selvät vaihtoehdot pois) on kuultu kilpailijoilta. Alkaa vaihtoehdot loppumaan läpi ja todennäköisesti oikea vastaus on taas joku tyyliin intialainen tai brasilialainen pieni autopaja.
 

Iceman88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
No kuten aiemmin kirjoitin, tuli tuo lähetys seurattua ja siinä ei saatu oikeaa vastausta.

En ole ikinä loppuun saakka näitä jaksanut katsoa, mutta avaako ne edes sitä kuorta lopussa todistaakseen, että sitä merkkiä ei tullut? Meinaan useampana kertana siellä on ollut se samainen autopeli eetterissä, jossa haetaan autoa, missä toinen kirjain o.
 
Viimeksi muokattu:

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Hyvä kysymys. Yritin Googlen avulla löytää sellaiset eksoottiset automerkit missä toinen kirjain o. Mutta siitä huolimatta kaksi yritystäni kusi. Sen mitä olen jaksanut yöllä tota väijyä niin sellaiset 15 järkevää nimeä (kun lasketaan itsestään selvät vaihtoehdot pois) on kuultu kilpailijoilta. Alkaa vaihtoehdot loppumaan läpi ja todennäköisesti oikea vastaus on taas joku tyyliin intialainen tai brasilialainen pieni autopaja.
Kai arvasit ensimmäisenä Mosse ja toisena Toiota. Ja toivottavasti kerrot, että mikä oli tuo kuuluisa etsitty oikea vastaus!?!
 

Jänkhä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Anaheim Ducks
Itsekin kerran testasin soittaa tuonne, kun kysyttiin automerkkiä, jossa toinen kirjain tuli olla o. Silloin sai sentään jokaisesta oikeasta vastauksesta 10€, ja 4000€ oli tarjolla kirjekuoressa olevasta automerkistä, jota kukaan ei tietenkään arvannut.

Huvittavaa oli se, että vastasin esikarsintalinjan kysymykseen väärin ja silti pääsin lähetykseen. Eli todellakin on täyttä kusetusta tuo, että kierroksen nopeiten oikein vastannut pääsisi lähetykseen.

Lupasivat ottaa yhteyttä kolmen arkipäivän kuluessa voiton maksamista varten, mutta eivätpä ottaneet. Itse piti soitella perään ja vaatia voittoa. Noin kolme kuukautta kesti heillä maksaa tuo 10€.
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Maanantaina etsitty automerkki oli Mastretta. Kukaan ei tiennyt oikeaa vastausta.

Tänä yönä etsitty automerkki oli Porthos. Kukaan ei tiennyt oikeaa vastusta.

Kirjoittakaapa Porthos Googleen. Montako automerkkiin viittaavaa hakutulosta saatte?

Tässä vielä Googlen kuvahaun tulos sanoille Porthos car.
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Maailmassa on isompiakin murheita, mutta mua vaan vituttaa niin paljon nämä huijarit ja vielä kotimaisella, perinteisellä tv-kanavalla, että pakko tehdä jotain asian eteen. Koska tosiaan täysin selvää on se, että ei noilla ole mitään haluakaan jakaa rahaa voittojen muodossa. Vain ja ainoastaan kerätä sitä mahdollisimman paljon tyhmiltä suomalaisilta. Lähetin tonne infon sähköpostiin viestin missä kerroin nämä havaintoni ja annoin takarajan mihin asti odotan vastausta. Jos ei vastausta tule (kuten tulee tapahtumaankin) tai menee ontuvaksi selittelyksi, niin pistän kaikki mahdolliset pyörät pyörimään joita minulla on mahdollista pyörittää. Katsotaan onko toi toiminta oikeasti sellaista mikä kestää päivänvalon.

Onkohan noi juontajaneitokaiset ylpeitä ammatistaan? Kusettavat ihmisiä yöstä toiseen ja toi blondin ilme, kun se avasi Porthesin sisältävän vastauskuoren lähetyksen päätteeksi. Se ilme oli todellakin priceless : )
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Muuten varmaan Ilta-lehtiäkin tuo kiinnostaisi, mutta taitaa olla molemmat sidoksissa kanaviin jotka tätä kusetusta pyörittää. Muistan joskus aikanani katsoneeni näitä visoja jossa näkyi myös puhelinnumeroita ruudussa tyyliin "nopein pelaaja". Ei siis koko numeroita, mutta osa niistä. Taisi olla niin, että tuolloin vielä, ehkä, oikeasti mitatttiin nopeutta, jne. Ehkä sitten hiipunut tuo, kun jengi huomasi että ei koskaan pääse nopeimmaksi.

Mutta tosiaan iso peukku jos tästä äläkän nostaa. Ihan jo vain sen takia, että saisi nuo visat pois tv:stä ja ehkä oikeaa ohjelmaa tilalle(vaikka sitten niitä ikuisia uusintoja). Joten kannattaa tosiaan J.Hotti pistää homma julkisuuteen.
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Muuten varmaan Ilta-lehtiäkin tuo kiinnostaisi, mutta taitaa olla molemmat sidoksissa kanaviin jotka tätä kusetusta pyörittää.

Alibin päätoimittajan yhteystiedot on jo tsekattu.
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Vielä nopeasti Google avuksi. Voittostudion sivuilta löytyy toimintaa pyörittävän firman nimi, Londur Oy. Ja tämän kun lyö Googleen niin johan alkaa tulemaan melkoista settiä kyseisestä firmasta ja sen pyörittämistä peleistä Maikkarin kanavilla. Londurin liikevaihto ensimmäisenä toimintavuonna 2013 ollut hieman alle 400k. Viime vuonna liikevaihto lähes 1,7 miljoonaa.

Tästä blogista hyvä pointti mitä itsekin olen miettinyt usein.

"Vaikkei MTV Oy, Mtv3 tai Sub olekaan vastuussa pelien järjestämisestä, katsojan näkökulmasta lähettävällä kanavalla on silti moraalinen vastuu ohjelmistostaan".
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hyvä ketju, olisi ansainnut olla tuolla varsinaisen Vapaa keskustelun puolellakin, kierrätyskeskuksen sijaan. Luulisi kuluttajaviranomaisten puuttuvan tällaiseen, vaikkakin taitaa aika lainsäädännön harmaalla alueella toimia kuitenkin.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Muistan ainakin yhden tapauksen, jossa voittopotin tms naisjuontaja hajosi lähetyksessä ja alkoi avautua katsojille että ei tänne oikeesti kannata soittaa kun silkkaa kusetusta. Löytynee youtubesta.

e. Kirjoitusvirheen korjaus ja pohdintaa hieman lisää:
Mitähän muuten on muuttunut kun nykyisin kysytään suht mahdottomia kysymyksiä aiempien "tuotantoeläin, ammuu, *ehmä. Ei ole mehmä" sijaan?
 

Kaiuni Alen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, kaikki menestyksekkäät jalkapallojoukkueet
@J.Hotti Hieno ketju, kiitos avaamisesta.

Itse olen tässä lomalla katsonut pari kertaa aamupäivällä lähetettävää Tiedä ja voita -ohjelmaa Neloselta. Siellä kysymys on paljon helpompi kuin tuossa MTV:n visassa. Esimerkiksi kaksi päivää sitten oli kysymyksenä eläin, joka alkaa k-kirjaimella ja loppuu a-kirjaimeen ja on viisikirjaiminen. Kaikki mahdolliset harvinaiset eläimet oli yritetty, kissa myös, mutta koiraa ei ihme kyllä kukaan ollut yrittänyt.

Eilen kysyttiin historiallista naisen nimeä, joka alkoi k-kirjaimella, loppui a-kirjaimeen ja on 9-kirjaiminen. Kukaan ei tätäkään saanuut ratkaistua kisan loppuun mennessä, vaikka helpotukseksi nimen kirjaimet laitettiin sekaisin ruudulle.

Katsoin pelin nettisivulta (tiedajavoita.com) ohjelman tuottajan, joka on Eso TV Hungary Ltd. Mahtaakohan tässäkin pelissä olla sama systeemi kuin tuossa MTV:n pelissä...
 

JJT

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eikös tämänkaltaisten ohjelmien "buumin" aikanaan aloittanut Ring-a-Ling hoitanut kusetuksen ihan perinteisellä tavalla, eli sanoivat maksavansa voittosummat joskus myöhemmin ja ohjelman loputtua häipyivät maasta vähin äänin? MTV3 joutui sitten itse maksamaan muistaakseni toista sataa tonnia voittosummia pelaajille ja taisivat jäädä juontajienkin palkat maksamatta.

Melkoista kurapaskaa kyllä tällaiset ohjelmat ylipäänsä. Kun kerran Suomessa tykätään kaikista kieltopykälistä, niin kyllä tässä joku sellainen olisi enemmän kuin paikallaan.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Melkoista kurapaskaa kyllä tällaiset ohjelmat ylipäänsä. Kun kerran Suomessa tykätään kaikista kieltopykälistä, niin kyllä tässä joku sellainen olisi enemmän kuin paikallaan.

Kuinkahan moni aikaisemmin otti yöllä 300 euron pikavipin koittaakseen voittaa 3000 euron pääpalkinnon? Siitähän jäisi vielä kivasti käteen tämän ja muiden vippien jälkeen.

Onko se oma syy, jos on niin tyhmä? Tavallaan, mutta vielä tyhmempää on sallia tälläiset pelit. Kuka näitä tarvitsee? Ei yhtään kukaan paitsi se kahden miehen epämääräinen firma mikä näitä pyörittää. Juontajatytöt saisi kyllä muita töitä jostain.
 
Reilut 10v sitten tuli kaverin kanssa tienattua rehellisellä tekstiviestivisalla. Logiikka pelasi niin, että laitoit sinne avausviestin, että haluan pelata, sieltä tuli tekstarina kysymys, ja siihen piti lähettää vastaus "a", "b", tai "c". Kysymyksiä sarjassa taisi olla kolme, ja ne olivat aina samassa järjestyksessä. Yksi viesti maksoi euron, ja viikon nopeimmalle muistaakseni 80 euroa palkinnoksi. No, ei muuta kuin systemaattisesti kaikki vaihtoehdot läpi vastauksia lukematta. Samalla kun edellinen viesti ja pelinjärjestäjän vastausviesti kulki verkossa, niin ehti hyvin näpytellä sen yhden kirjaimen vastausviestin ja painaa lähetä-nappia heti kun kuuli tekstiviestiä ja sen merkkiääntä edeltävää GSM-häiriöääntä. Ensin viestit a, a, a, sitten viestit a, a, b, ja niin edelleen. Muutamia viikkoja pelailimme niin että aina toinen meistä voitti pääpotin, kunnes pelinjärjestäjä kyllästyi ja muutti peliään jotenkin niin ettei meidän tyylimme enää tuottanut automaattista voittoa. Aikalailla omillemme siitä kuitenkin vain jäimme, koska typerästi kilpailimme toisiamme vastaan.
 

kalkkifredi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Trump 2016, IFK, Jerry Springer, Veronica
Tässä nykyisessä voittopelissähän pyörii oikean vastauksen ratkaisutehtävä siinä ruudun alalaidan rullaavassa tekstissä. Ne on ihan parhaita arvoituksia:
''Ratkaise tehtävä näin: jaa luku 6973045560784932001 luvulla 777693020185443 ja kerro se numerolla 7. Käännä vastaus kirjaimiksi ASCII-koodijärjestelmässä ja saat oikean vastauksen.''

Äkkiä luulisi, että joku koodimies tahkoaisi hyvää tiliä näistä jutuista, eikä siihen tarvitsisi muuta kuin kourallisen prepaideja.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Ihmettelin myös tuota kisailua muutama päivä sitten. Joskus pienempi kun olin, niin isoveli soitti kerran ihan kokeillakseen, ja totesi, että kusetustahan tämä on. Siitäkin on jo niin paljon aikaa, että mahtoiko olla lankapuhelin vielä pelivälineenä.

Nauroin vähän sitä eläinvisaa. Taululla olevissa eläimissä luki "kirahti", varmaan se blondi oli senkin sinne kirjoittanut. Tai ehkä joku oli tosimielellä lähtenyt arvaamaan, että perskele jos se ei kirahvi kerran ollut, niin kokeillaan sitten tällä kirahtilla, josko olisi oikea kirjoitusasu!
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Onhan tuo ihan naurettavaa. Suomessa et saa pikavippiä tai pelata Veikkauksen pelejä yöaikaan, tai sunnuntaina viinipulloa Alkosta vain siksi että säännöt luodaan niiden parin prosentin ongelmatapausten takia. Mutta sitten taas suurimmalla televisio-kanavallamme saa harrastaa putipuhdasta kusetusta yöaikaan, eikä sitä saa millään kuriin. On tää kyllä kanssa melkonen valtio. Se että Veikkaus antaisi pelata yöaikaan rahapelejään netissä on väärin, koska siellä voi olla joku uuno päissään pelaamassa viimeisetkin roponsa. Kai se sama uuno sitten laittaa rahansa noihin tv-peleihin.

Itse en ole moneen vuoteen enää jaksanut paria sekuntia kauempaa katsella noita tv-pelejä. Minun viimeiset muistikuvani noista ohjelmista on kun siellä haettiin sanaa jossa viisi kirjainta, eka kirjain K ja viimeinen A. Vinkki oli että tämä sana haukkuu. Sitten kun sinne numeroon joku soitti ja sanoi että koira, niin fanfaarit soi ja onniteltiin oikeasta vastauksesta. Mutta päästäkseen lähetykseen ja voittamaan rahapotti, kilpailijan piti vielä vastailla joihinkin lisäkysymyksiin a) oikein ja b) mahd nopeasti. Näköjään taktiikka on muuttunut niistä ajoista vielä härskimpään suuntaan.

Siitäkään ei muuten ole aikaa kuin noin 10 vuotta kun noita Ring-a-lingejä tuli telkusta siinä klo 13-17 arkipäivänä. Minä tuskin olin ainoa alakoululainen tuohon aikaan joka noita katseli muroja syödessä ja läksyjä tehdessä. Tosin minä ymmärsin jo silloin lapsena että kusetusta tuollaisen on pakko olla.
 

kalkkifredi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Trump 2016, IFK, Jerry Springer, Veronica
Näin pilkkua nussiakseni haluan todeta, että kyllä Veikkauksen pelejä saa nykyisin pelata netissä yöllä, mutta rahaa ei saa tallettaa ennen aamua.
 

Jeepeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Islanders
Männä aamuna jonkun kanavan viritelmä pyöri, kun sohvalla muniani rapsuttelin ja mietin mahdollisuuksia. Tämä versio oli jokin hyväntekeväisyyshärdelli, jossa soitto maksoi 3€. Ilmeisesti mitään karsintoja ei ollut vaan soittajia otettiin melkoisella tahdilla sisään ja sama tyyppi soitti ainakin kahdesti. Mitään ei tarvinnut tietää, sanoi vaan jonkun numeron ruudulta ja sai kuulla ettei voittanut mitään. Pääpalkintona oli jokin summa rahaa, pienempiä palkintoja kymmenkunta, astiasto ainakin näytti olevan. Rahat alatekstin mukaan menivät johonkin eläinkodille tai vastaavalle. Elukoille tilitettävää prosenttia kerätystä potista ei tainnut olla näkyvillä. Olisi kyllä mielenkiintoista, jos nuo kaikki firmat tutkittaisiin läpikotaisin. Onkohan muuten ne suhteellisen kalliit ennustajalinjat, jotka ainakin joskus ruudussa pyörivät samojen puljujen toimia?
 

Aunt Wang

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brommapojkarna, John Eichel
Ei perkele, kyllähän sen nyt tyhmäkin tajuaa että nämä visailut on kusetusta, mutta tämä on jo törkeää. Ehdottomasti asia eteenpäin @J.Hotti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös