tv-kortit

• 2 207
  • 6

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Koska asiasta ei ole ollut pahemmin keskustelua ja kysymykseni tuossa näytönohjainkeskustelussa hukkui tulvaan....ajattelin avata sitten upouuden ketjun asiaa varten.

Itse olen tällä hetkellä suunnittelemassa Hauppaugen WinTV PCI Nicam Stereo-kortin ostoa (95€@verkkokauppa.com), onko kellään kokemuksia kyseisestä aparaatista?
Miten hyvin "nauhoittaa" lähetyksiä jne.

Atin TV Wonder oli aluksi suunnitelmissa(pelkkä kortti siis) mutta sitä ei näemmä enää myydä missään.

Tietenkin jos joku tietää hyvän ellei loistavan kortin <100€ hintaluokassa , vaatimuksilla:
- kaukosäädin
- osaa kaapata videota=nauhoittaa
- hyvä kuvanlaatu
- stereoääni

niin saa suositella....

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Olet siis ilmeisesti päättänyt ostaa analogisen TV-kortin. Pienenä bonuksena kortissa voi olla mahdollisuus saada maksulliset kanavat näkymään ilmaiseksi. En itse asiassa ole varma, onko tämä millään tapaa korttiriippuvainen asia. En ole myöskään varma, mille käyttöjärjestelmille tällainen mahdollisuus on olemassa. Asiaa kannattaa kuitenkin tutkia ennen ostoa(ainakin minä niin tekisin).

Mäkelä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Durrels Palace
Itse olen ollut kyseisen aparaatin omistaja muutaman viikon ajan. Videokuvan kaappauksenkin saa ainakin meikäläisen koneella ( 850 Mhz / 416 Mb ) toimimaan kunnolla yritys- ja erehdys-taktiikalla. Tietyt reaaliaikaiset pakkausjärjestelmät tuottavat ongelmia, mutta ainakin DivX4-pakkaukset tuottavat hyvää jälkeä 388x284-resoluutiolla. Max-resoluutio on tuplasti suurempi, mutta siihen ei (ilmeisesti) tämän koneen potku riitä. Mukana tulevan WinTV2000-softan kaappaussysteemit ovat ainakin meikäläisen kokemuksen perusteella aika hanurista ja olenkin suosinut VirtualDub-ohjelmaa, jolla saa kaappausasetuksia rukattua huomattavasti tuota Hauppaugen ohjelmaa enemmän.

TV-korteista on sen verran vähän kokemusta/tietoa, että paha mennä vertailemaan mihinkään muihin, mutta on ainakin meikäläisen käytössä riittänyt ja hinta/laatu-suhde on hyvin kohdallaan.

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
olen tietoinen noista...kröhöm piraattivirityksistä...mutta ei niistä muuta. Sanotaan nyt vain että bonuksena ne ovat ihan jees mutta itse lähinnä lähden siitä ettei tarvitsisi ostaa erikseen tv:tä kun olen huomannut tuon 19 tuumaisen riittävän ihan hyvin tv:n katsomiseen.

Kone, jos se nyt ketään kiinnostaa on siis XP1700, MSI Kt333 emolla ja 256 Kingmax DDR.

Mäkelä, sinulla siis on kyseinen kortti?
Vertailuun ei toki ole tarvetta mutta jos kortti toimii sinulla hyvin niin sehän riittää. TV:tä sillä olisi tarkoitus katsoa.

RaitisAna

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
TV-korttia hankkimassa - Vinkkejä ja ehdotuksia sopivista malleista?

Google löysi näemmä aiheesta "tuoreen" keskustelunkin... Olen jo pidempään ajatellut, että hankkisin pöytäkoneeseeni tv-kortin. Joskus olen katsonut valikoimia ja esimerkiksi Verkkokauppa hukutti minut samantien runsaalla tarjonnallaan ja heiltä löytyi aivan liikaa vaihtoehtoja, joista lähteä mutu-tuntumalla etsimään itselle sopivaa vaihtoehtoa...

Omia toiveita tv-korttia koskien olisivat seuraavat asiat:
- Antennitalouteen sopiva malli
- Mahdollisuus vastaanottaa HD-lähetyksiä
- Mahdollisuus tallennukseen tietokoneen kovalevyille
- Mahdollisuus kytkeä antennirasiaan perinteisellä tv-kaapelilla (onko tällaisia edes olemassa vai onko kaikissa jokin oma irtoantenniviritys)
- Periaatteessa tikkumallikin käy, mutta mielummin ehkä korttimallinen, koneen sisälle asennettava
- Sekin olisi toki plussaa, jos samaan aikaan voisi vastaanottaa kahta lähetystä (esim. tallentaa yhtä ja katsoa toista)

Olisiko kenelläkään ehdottaa suoraan jotain tiettyä mallia, joka täyttäisi ylläolevat kriteerit? Mielelläni kuulisin myös käyttäjien omia kokemuksia eri tv-korteista ja siitä, onko noista ylipäänsä mihinkään? Onko tuollaisissa muuten mahdollisuuksia vastaanottaa maksullisia lähetyksiä? Mietin vain että miten kortinlukija-asiat tällaisissa on toteutettu...

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Tällainenkin ketju löytyi, melkein tilauksesta.

Mulla on seuraavanlainen ongelma. On kaksi telkkaria ja yksi kanavakortti+kortinlukija. Tai nyt on siis kaksi kortinlukijaa, mutta ainakaan Elisan kaapelissa ei saa tehtyä korttilinkitystä kuin yhdelle lukijalle per kanavakortti, joten vaihdettiin se linkitys tuohon uuteen lukijaan. Mulla oli ton kakkostelkkarin kanssa järjettömästi ongelmia vanhan HDThunder-lukijan kanssa, päätin investoida uuteen lukijaan, tällä kertaa LA Digital. Operaattorilinkityksen jälkeen kaikki toimii niin kauan hienosti, kunnes siirtää kombon toiseen telkkariin. Tämän toimenpiteen jälkeen CA-moduli haluaa ihan välttämättä aina tunnistautua pitkän kaavan mukaan, mihin menee tolkuttomasti aikaa. Vanhan kombon kanssa ongelmaa ei ollut siirron suhteen.

Ykköstelkkarina Sony KDL 40EX500 tai jotain, kakkostelkkarina Samsungin joku perusmalli. Toi Samsung ei tunnistanut sitä HDThunderin modulia kuin satunnaisesti ja usein alkoi buuttailemaan, jos kombo oli kytkettynä valmiiksi. Sitten sitä modulia sai renkata eestaas, kunnes kuva pikselöityi ja telkkari hoksasi, että lukijahan on paikallaan. Tuohon vanhan kombon tunnistamiseen meni Sampalta sekunteja, Sony ei edes vaivautunut ilmottamaan asiasta. Jos vanhan kombon irrotti virrat päällä, Sonykin kyllä ilmoitti, kun sen tökkäsi paikalleen. Mutta sitä ensimmäisen kerran verifiointia or whatever ei kumpikaan telkkari tehnyt. Nyt sen tekevät molemmat.

Miten teidän vastaavat yhdistelmät toimivat? Jos irroittaa modulin ja laittaa takaisin, nillittääkö telkkunne siitä? Jos ei nillitä, minkä merkkinen lukija teillä on? Onko Samsungien kanssa ollut tuota ongelmaa, ettei modulia löydy käynnistäessä?

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy