Samaa mieltä ja kyllähän tossa aika selkeästi viitataan siihen, että maltilla mennään niin kuin aiemminkin Tuukan kanssa.F3 on varmaan vielä kyllä fiksumpi valinta. F2 on jo paljon brutaalimpi maailma, johon kannattaa mennä valmiina.
Hieno uutinen josta voi jo ehkä päätellä sen että Tuukka lienee "turvassa" Ferrari-akademiassa eikä käy "whartoneita" mikäli saman akademian Camara sitten pykälää kokeneempana vie vielä tuon FRECA-sarjan. Itsekin olen sitä mieltä että maltilla nyt vaan ja seuraavaksi sitten F3-sarjaa valloittamaan. Sen verran kypsältä nuorelta mieheltä Taponen kyllä vaikuttaa että siellä on hyvä urapolku suunniteltuna valmiiksi.Tuukka Taposen sopimusneuvotteluista järisyttävä paljastus
Tuukka Taposelle on esitetty vino pino sopimustarjouksia ensi kaudesta.www.iltalehti.fi
Formula 2 paikka myös tarjolla jo Taposelle. Tuukka on markkinoiden halutuin kaveri ja kaikki odottaa mitä hän tekee. Käytännössä saa valita mihin menee
Tässä se ydin lienee, eli olettaisin valinnan F2:n ja F3:n välillä riippuvan hyvin pitkälti siitä, millaisia tarjouksia F2:n puolelta saadaan. Jos sieltä tulee yksi tai kaksi tarjousta heikosta tallista, niin ei ehkä kannata väkisin niihin tarttua, mutta jos tulee lupaava tarjous hyvästä tallista, niin saattaisi olla tyhmää jättää se hyödyntämättä.Formula kolmosissa päässee käytännössä valikoimaan tallin, eli paikka huipputallissa lie varma. Kakkosissa ei varmana niin paljon vielä ole kysyntää, joten paljon riippuu tallistakin siellä. Mutta maltti on myös valttia ja todennäköisesti seuraava steppi on tuo formula kolmonen. Joka tapauksessa askeleen lähemmäs ykkösiä hyppää Taponen ensi kaudella. Kolmosissa jos rookie kaudellaan ajaa top-3 sijoituksen lienee nousu formula kakkosiin saletti.
Luulen että Tuukka tietää jo ensi kauden suunnitelmansa eikä varsinaisesti jo alkupuolella syntyneen piste-eron johdosta ole edes ollut niin kovalla höökillä enää. Näytöt annettiin jo talvella ja pari erinomaista viikonloppua FRECA:ssa F3 -viikonlopun siivittämänä varmisti sen, että tuo luokka on katsottu. Camaralla nyt on Prema alla ja toinen kausi FRECA:ssa, joten näyttöjä on vain pakko antaa, ettei putoa ylempien luokkien tutkalta.Tiedä noista munallisuuksista... Camara varmaan kelailee että urpo kolasi kylkeen kun ei pärjännyt vauhdissa muuten koko viikonloppuna.
Kunnon hidastus tuon ekan mutkan tapahtumista olisi kelvannut, nythän sellaista ei saatu.
Synkähkö viikonloppu kokonaisuutena ekan kisan kakkossijasta huolimatta. Camara oli Imolassa ihan omassa sarjassaan. Mestaruus on aikalailla saavuttamattomissa jo, mutta tympeintä tässä on se, että Taposen kokonaistrendi on kauden toisen neljänneksen jälkeen ollut selvästi vaisumpi, ainakin omaan, harjaantumattomampaan silmään.
Osaako joku aika-ajot katsonut sanoa miksi Tuukalla ei ole ollut ollenkaan vauhtia aika-ajoissa Itävallassa?
Eilinen hieno 2. sija ja Camaran takana pitäminen hitaammalla autolla, oli hyvä veto, mutta nyt se on mestaruuden suhteen siinä.
Barcelonan gp:n ekaan mutkaan kolmantena autona ulkopuolella ja kaksi sisäkaarteessa olevaa törttöilee toisiinsa joista toinen sinkoutuu Taposen autoon.
Noh jospa kohta saatas lukea hyviä uutisia ensi kauden tallipaikasta.
Juu ehottomasti F3. Ei nuo F1 tiimit niin paljoa tuota F2 näytä edes arvostavan, mita voisi ajatella. Youtubessa on useampikin brittitubettaja, jotka tuosta on hyviä videoita tehnyt.F3 saattaisi olla järkevämpi veto ensikauden suhteen kun mestaruutta ei taskussa niin pystyy etenemään rauhassa ja hakemaan sieltäkin hyvää sijoitusta.
Juuri olin kuule kirjoittamassa, että tallipaikat alkaa olla kortilla, kun Trident ja Prema täyttyy. Kai tuo ART on ihan ok valinta. Saapahan olla tallin ykköskuski.Tuukan matka jatkuu ensi kaudeksi odotetusti F3-luokkaan ja ART Grand Prix -talliin, kertoo IS.
Hyvä ja järkevä askel. Tallin aiempia kuskeja kun katsoo niin ei siinä nimilistan tarvitse hävetä. Kuskeina ollut muun muassa Valtteri Bottas, Nico Rosberg, Lewis Hamilton, Nico Hülkenberg, George Russell ja Sebastian Vettel. Ihan rattimiehiä siis.
Mielestäni ART oli tässä tilanteessa paras vaihtoehto. Prema olisi ainoa talli, jonka voisi ajatella olevan parempi, mutta siellä Tuukka tuskin olisi lähtökohtaisesti ykköskuskin asemassa. Trident on tallina ART:n kanssa samaa tasoa.Juuri olin kuule kirjoittamassa, että tallipaikat alkaa olla kortilla, kun Trident ja Prema täyttyy. Kai tuo ART on ihan ok valinta. Saapahan olla tallin ykköskuski.
Trident on kyllä ollut valovuoden ART-tallia edellä F3:sissa viime vuodet. Kahden viime vuoden mestaruudet on otettu Trident autolla eikä Gabriel Bortolettoa tai Leonardo Fornarolia minään isoina lupauksina pidetty ennen mestaruuksia. Trident on ollut viimeiset viisi vuotta tiimipisteissä vähintään toinen, kun taas ART oli esimerkiksi viime vuonna tiimipisteiden kahdeksas.Mielestäni ART oli tässä tilanteessa paras vaihtoehto. Prema olisi ainoa talli, jonka voisi ajatella olevan parempi, mutta siellä Tuukka tuskin olisi lähtökohtaisesti ykköskuskin asemassa. Trident on tallina ART:n kanssa samaa tasoa.
Ihan jo etukäteenkin ajateltuna olisin toivonut, että ART on Tuukan valinta. Erittäin hyvä näin.
Siis ART on ainakin minun käsittääkseni resursseiltaan suunnilleen samalla viivalla Tridentin kanssa. Kausikohtaiset lopputulokset voivat liittyä moniin asioihin, mutta oleellista on, että resurssit ovat kunnossa. Tällä kaudella tulostakin on tullut.Trident on kyllä ollut valovuoden ART-tallia edellä F3:sissa viime vuodet. Kahden viime vuoden mestaruudet on otettu Trident autolla eikä Gabriel Bortolettoa tai Leonardo Fornarolia minään isoina lupauksina pidetty ennen mestaruuksia. Trident on ollut viimeiset viisi vuotta tiimipisteissä vähintään toinen, kun taas ART oli esimerkiksi viime vuonna tiimipisteiden kahdeksas.
ART on kuitenkin mielestäni hyvä tiimivalinta, sillä heillä on kilpailukykyinen auto ja ylemässä F2-luokassa on ART ollut perinteisesti vielä parempi. Toki tälle vuodelle tulee F3:siin uusi auto ja voimasuhteet voivat taas heilahdella arvaamattomasti, mutta kovat ovat tietty aina kovia.