Turkuhallin yleisömäärät

  • 4 870
  • 30

Juha Salminen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kyllähän sinne melko varmasti sen 12 500 työntäisi, taitaa vain turvallisuuskysymys olla tuo 11 820. Kaudella 1991-92 Jokerit-peliin myytiin 12043 lippua ja joku sata jäi vielä uloskin.
Käsittääkseni remontissa eivät katsomopaikat juuri muuttuneet, ehkä juuri seisomapaikkoja lisää. Istumapaikoille ei käsittääkseni tapahtunut mitään?
 

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
Istumapaikkoja taisi tulla lisää ainakin A-katsomon D-päädyn takaisen seisomakatsomon taakse. Nuo vastaavat seisomakatsomot voitaisiin myös muualta poistaa. Sen yhden voisi jättää missä on rullatuoleille varatut paikat.

Olen ainakin saanut käsityksen, että tuo ilmoitettava määrä johtuu siitä, että hallissa ei ole tarpeeksi ovia ulos ja sen takia sinne ei saa ottaa niin paljon porukkaa kun mahtuisi. Koska muuten halli on viimeksi ollut loppuunmyyty?
 
Suosikkijoukkue
TPS
Minä taas muistan asian niin, että alunperin kapasiteetti oli tuo 11 820. Remontin jälkeen tuli lisäksi pääosin aitioista muutama sata lisäpaikkaa. Nykyinen max lienee 12 tuhatta ja muutama sata, noin suurpiirteisesti.
Viimeksi halli taisi olla kiekko-ottelussa loppuunmyyty viime kevään Tsekki-pelissä, ainakin melkein.
Epävirallinen katsojaennätys on varmasti vuodelta -95 finaalien neljäs peli. Yläkatsomoiden rappuset olivat täynnä istujia ja aivan ylhäällä pleksin takana oli sitten jo lievästi sanottuna ahdasta. Myytyjen lippujen määrä olisi kiva tietää. Tapahtumasta on jo melkein kymmenen vuotta, kaipa tiedon voisi jo julkisestikin paljastaa.
 

Erkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset
Viestin lähetti Jaakko
Istumapaikkoja taisi tulla lisää ainakin A-katsomon D-päädyn takaisen seisomakatsomon taakse. Nuo vastaavat seisomakatsomot voitaisiin myös muualta poistaa. Sen yhden voisi jättää missä on rullatuoleille varatut paikat.

- - -

Koska muuten halli on viimeksi ollut loppuunmyyty?

Itse toivon ettei niitä alakatsomon sivujen harvoja seisomapaikkoja tulla ikinä poistamaan (olettaen että niitä tarkoitit - tuo lainauksen ensimmäinen lause ei nimittäin auennut itselleni ihan täydellisesti). Ottaisi meinaan päähän, jos ei seisomapaikkalipulla pääsisi mihinkään muualle kuin päätyyn peliä katsomaan. Harvemmin sinänsä tulee seisomapaikoilla oltua, mutta kuitenkin.

Toiseksi tuohon loppuunmyntikysymykseen: MuTu-pohjalta tilastoja tarkistamatta sanoisin, että kauden 1999-2000 viimeinen kotipeli oli tod.näk loppuunmyyty. Silloinhan piti perjantai-illan kunniaksi juhlia mestaruutta. Ihme on, jos siihen peliin oli vielä lippuja saatavilla. Muistelisin myös niin, että seuraavan kauden Tappara-finaaleissa kolmas peli ei olisi ollut loppuunmyyty, koska varauksia jäi lunastamatta sen jälkeen kun Tepsi sai toisessa pelissä turpiinsa ja selvisi, ettei mestaruus olisi kolmannessa pelissä katkolla.

edit: Peesaanpa sittenkin nimimerkki Mustavalkoista kun muisti virkistyi. Tuo Suomi-Tsekki tosiaan oli loppuunmyyty väkisinkin. Samoin muistelisin noiden yleisökapasiteettijuttujen osalta, että juuri noin ne menevät. Pakko vielä mainita, että se Suomi-Tsekki oli juuri sellainen peli, jossa niistä sivukatsomoiden takaisista pienistä seisomakatsomoista oli helkkarin hyvä katsoa peliä. Terveiset vielä muille samassa tilassa olleille vappuhenkisille ihmisille. En ymmärrä vieläkään, millä jotkut olivat saaneet litran Jägermeister-pullon tuotua katsomoon saakka... ;)
 
Viimeksi muokattu:

foobar

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti Jaakko
Olisin muistelevinani, että nuo kolot ovat olleet jo alusta asti noissa C-katsomon nurkissa.

Tästä olen kyllä itse varma että ne kolot tehtiin sinne vasta joskus 90-luvun puolivälin tienoilla.

Muistan Turun Sanomista artikkelin jossa joku palotarkastaja sanoi ettei halliin saa ottaa kuin noin 9000 katsojaa puuttellisten poistumisteiden vuoksi.

Seuraavassa kotipelissä sitten naureskeltiin kun halli oli tupaten täynnä ja katsojamääräksi ilmoitettiin jotain tosi paljon alakanttiin.

Asiaa sivuten, ei voi käsittää Turkuhallin kioskipolitiikkaa. HIFK-ottelussa ainakin suurinosa yläkatsomon kioskeista oli kiinni ja jonot sen mukaiset. On se nyt jumalauta ettei niitä tajuta pitää otteluissa joihin on odotettavissa suuret yleisöt auki. Saa nähdä miten huomenna (14.2.) käy.
 

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
Viestin lähetti Erkka
Itse toivon ettei niitä alakatsomon sivujen harvoja seisomapaikkoja tulla ikinä poistamaan (olettaen että niitä tarkoitit - tuo lainauksen ensimmäinen lause ei nimittäin auennut itselleni ihan täydellisesti). Ottaisi meinaan päähän, jos ei seisomapaikkalipulla pääsisi mihinkään muualle kuin päätyyn peliä katsomaan. Harvemmin sinänsä tulee seisomapaikoilla oltua, mutta kuitenkin.

Kas meni sanat sekaisin. Ymmärsit oikein todennäköisesti. Koska itse tunnelman kannalta pelejä pitkälle mietin poistaisin kaikki nykyiset seisomakatsomot ja tilalle laittaisin istumapaikkoja. Toisesta päädystä tosin kaikki penkit poistaisin ja tekisin sinne yhtenäisen ison seisomakatsomon tyyliin Kupittaa. Tällä tavalla halli näyttäisi täydemmältä ja käytävistä tulisi vähän leveämpiä. Elyseellä kun on saman hintaiset liput istumaan ja seisomaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös