Tuomi ulos ja äkkiä!

• 7 095
  • 85
Tila
Viestiketju on suljettu.

ZOOM

Jäsen
Suosikkijoukkue
U17 Leijonat
Nyt alkaa taas sappi kehua!
Jaksoin vielä viime kauden uskollisesti luottaa ja odottaa, että TT todistaisi olevansa liiga-tason valmentaja!!!!
Epäilin asiaa jo silloin, mutta nyt viimeistään olisi hetki muutta asioiden kulkua!
Touhussa ei kertakaikkiaan ole enää mitään järkeä!
Espoossa budjetillisesti yksi liigan suurimpia seuroja ja jälki on tämän näköistä!
Epäilen vahvasti, että kukaan haluaisi pitää noita tuloksia tekevää johtajaa omassa firmassaan!!!!
Tuomi ulos ja kurssi nousuun!!! Se on ainoa vaihtoehto!
Menee täysin usko ja kiinnostus tähän vuodesta toiseen jatkuvaan rämpimiseen!
Tsekkien tehoihin en ota kantaa, sillä uskon, että oikein roolitettuina ja kannustettuina he ovat loistavia pelimiehiä!
Eikö Espoossa ymmärretä sitä, että valmentaja on se. joka on vastuussa.... tässä vaiheessa on jo liian myöhäistä vaihtaa joukkuetta....
Vittu, että otta päähän!

Carlos

Jäsen
Olen ihmetellyt pitkään sitä mitä Salonoja näkee Tuomessa. Kaverin ollessa Lukon valmentajana, Lukko pelasi huonoimmat kautensa reiluun vuosikymmeneen. Ennen Tuomea ja jälkeen Tuomen homma on toiminut.

Varsinkin ottaen huomioon Bluesin kovan materiaalin, voi vain ihmetellä. Mutta jos on varaa ottaa tästäkin kaudesta muutama milli takkiin, niin siitä vaan... en vastustele... :D

ZOOM

Jäsen
Suosikkijoukkue
U17 Leijonat
Eikö 66 peliä riitä näytöiksi???!!!! Pitäisi riittää!!!!!!!
Ei ollut viimekaudellakaan touhussa mitään tolkkua!

ELÄKELÄINEN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Keski- Uudenmaan muoviseurat
Vankan mielipteeni mukaan Tuomesta johtuva Bluesin jatkuva hengettömyys on syy miksi ex-Espoolaisena en enää viitsi LA-Areenalla käydä.Kolmen vartin ajomatka on pelailua varten liikaa,varsinkin kun täällä Järvenpään hallissa näkee kunnon taistelua.

1897

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti ZOOM

Epäilen vahvasti, että kukaan haluaisi pitää noita tuloksia tekevää johtajaa omassa firmassaan!!!!

Niin tai jos tehdään kuten Sonerassa yritettiin tehdä tässä hallituksen optioiden uudelleen järjestelyissä. Siten Tuomi palkitaan 5 vuoden jatkopestillä tai hän saa 50% Bluusin osakkeista. :)

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Timo-vaari mersun ratissa

Niin, bluesin joukkue on vähän niinkuin uusi metallinhohtoinen mersu jonka ratissa on juuri kortin saanut 86 vuotias Timo-waari.

Täältä tähän

Viimeksi muokattu:

Jussih

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Onhan se Tuomi

huono ja vaikea luonteeltaan, mutta, löytyisikö Bluesin vaikeuksien todellinen syy seuraavasta "uudesta suomalaisesta sananlaskusta".

"Ei väkiluku tee moottoritien rampista kaupunkia, eikä raha jääkiekkojoukkuetta."

Bluesin ongelmat:

1. Organisaation uskottavuus (nimi Blues kertoo kaiken)
2. Timo Tuomi
3. yleinen profiilittomuus. Ainoa katu-uskottava asia oli Matinkylä Square Garden, ja siitäkin on luovuttu
4. fanien ainainen soitelleen sotaan asenne, joka aiheuttaa ylikuormitettuja odotuksia ja vaikeuttaa joukkueen rakentamista pitkällä linjalla.

Siinä muutama, lisää saa keksiä.

trivekku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, IFK
Re: Timo-vaari mersun ratissa

Viestin lähetti ervatsalo
Niin, bluesin joukkue on vähän niinkuin uusi metallinhohtoinen mersu jonka ratissa on juuri kortin saanut 86 vuotias Timo-waari.

Täältä tähän

Ja kohta lentää Mersun kampiakseli maata kiertävälle radalle, Timo-waari saa uuden Sputkinin:D

Olisikohan Holtari saanut enemmän irti joukkueesta kuin Tuomi. Jos se on tosi juttu, että tsekit hankittiin agentin kautta ja vasta Espoossa huomattiin, etteivät osaa englantia, heh pelaajien taustat on kartoitettu loistavasti. Nuo agenttivälitteiset taitavat olla usein floppeja. Kaipa ne agentit kehuvat pelaajansa maasta taivaaseen dollarinkuvat silmissä.

Jeda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Höpö höpö

Tiedoksi toispaikkakuntalaisille: Espoolla tai espoolaisilla ei ole Espoossa mitään imago-ongelmaa. Kyllä me tiedämme keitä olemme ja millainen meidän kaupunkimme on. Ongelmia Bluesin huonoon peliin lienee turha hakea moottoritieltä tai Nokian pääkonttorista.

ZOOM

Jäsen
Suosikkijoukkue
U17 Leijonat
senverran vielä...

Niille, jotka nyt ajattelevat, että Espoossa tehtäisiin nyt hätiköityjä päätöksiä, jos/kun TT heitettään pois, niin sanon, että sitä kohellusta katsottiin koko viime kausi!
Enää ei ole mitään selityksiä, miksei peli kulkisi. Tuomi on itse saanut valita pelaajiaan, rakentaa joukkuetta koko kesän rauhassa etc. Pikkuhiljaa on koko organisaation myönnettävä, että vika löytyy penkin takaa, eikä pelkästään pelaajista, niinkuin viimekaudella toimittiin!
Rukoilen ja odotan sitä päivää kun buutsi saa kengän kuvan persauksiin...
ps. eräs pelaajista oli jo heti saavuttuaan kesällä Bluesiin sanonut,että Tuomi ei valmenna joukkuetta kuin korkeintaan jouluun... näin paljon häntä siis pelaajien keskuudessa arvostetaan!

OldTimeHockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Bayern München, Deutschland
Re: Onhan se Tuomi

Viestin lähetti Jussih
2. Timo Tuomi
3. yleinen profiilittomuus. Ainoa katu-uskottava asia oli Matinkylä Square Garden, ja siitäkin on luovuttu
4. fanien ainainen soitelleen sotaan asenne, joka aiheuttaa ylikuormitettuja odotuksia ja vaikeuttaa joukkueen rakentamista pitkällä linjalla.
Painottaisin aika pitkälti kohtaa kolme.

Minusta Blues ei oikein edusta mitään tai ketään eikä joukkueella ole omaa pelityyliä. Voidaanko puhua "Bluesin tyylisestä pelaajasta"? Liigaan nousseella Kiekko-Espoolla sentään oli oma tyylinsä, joka perustui kovaan luisteluun ja väkisin tehtyihin räkämaaleihin. Nyt tuokin pieni identiteetin murunen on jo kauan sitten haudattu ja unohdettu.

Oma lukunsa on tämä "pikkuveli-asetelma", jonka mainitsemisesta saanen Blues-kannattajien ryöpytyksen niskaani. Mutta kun tänne päin yksinkertaisesti näyttää siltä, ettei organisaatio tosissaan halua päästä tuosta maineesta eroon. Välillä apinoidaan Jokereita, välillä HIFK:ta, ja lisäksi em. joukkueista käännytetyt pelaajat tuntuvat olevan ilman muuta tervetulleita Bluesin riveihin.

tapio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bleg, Crisu, Pena, fööni, geeli ja Vidal Sasoon!
Re: Onhan se Tuomi

Viestin lähetti Jussih

Bluesin ongelmat:

2. Timo Tuomi

Kahden ensimmäisen mielipiteen taakse
voin jollain tasolla yhtyä, mutta profiilittomuutta
ja fanien asenneongelmaa en liiemmin ole havainnut.

Enkä usko että niillä mitään merkitystä on joukkueen
menestykseen. Tietenkin joukkue pelaisi paremmin jos
halli olisi täynnä hurravia fanaatikkoja, mutta pitää
tosiiaan olla fanaattinen jos jaksaa käydä katsomaassa
otteluita joissa tehdään 1-2 maalia ja/tai pelataan
puuduttavaa kiekkoa.

Kyllä joukkueen (organisaation) menestys lähtee ensin
siitä itsestään, mutta sitä tietenkin ruokkii onnelliset (ja maksavat) asiakkaat.

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mä en ole huolestunut tilanteesta.
Tai olen, mutta en niin hirveästi.

Kyllä maalihanojen on pakko aueta joskus.

Taitaa tulla Zelenkalle ja Turekille nopeasti noutajat, sillä Ruuttu ja Salonoja on ollut Ameriikassa luultavasti Detroit Red Wingsin traning-campilla pelaajia katsomassa.

ribis

Jäsen
Suosikkijoukkue
EspooBlues
Viestin lähetti Tommy
Mä en ole huolestunut tilanteesta.
Tai olen, mutta en niin hirveästi.

Kyllä maalihanojen on pakko aueta joskus.

Taitaa tulla Zelenkalle ja Turekille nopeasti noutajat, sillä Ruuttu ja Salonoja on ollut Ameriikassa luultavasti Detroit Red Wingsin traning-campilla pelaajia katsomassa.

ai parempi ratkaisu on mielestäsi vaihtaa joukkue kuin valmentaja..?

Tuomi, bootsiin jalkaa ja juokse takas Raumalle.

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Detroitista vois joku 43 vuotias pikakiitäjä hyvinkin löytyä mutta tuskin muuta.

tapio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Re: Re: Onhan se Tuomi

Viestin lähetti OldTimeHockey

Painottaisin aika pitkälti kohtaa kolme.

Minusta Blues ei oikein edusta mitään tai ketään eikä joukkueella ole omaa pelityyliä. Voidaanko puhua "Bluesin tyylisestä pelaajasta"? Liigaan nousseella Kiekko-Espoolla sentään oli oma tyylinsä, joka perustui kovaan luisteluun ja väkisin tehtyihin räkämaaleihin. Nyt tuokin pieni identiteetin murunen on jo kauan sitten haudattu ja unohdettu.

Oma lukunsa on tämä "pikkuveli-asetelma", jonka mainitsemisesta saanen Blues-kannattajien ryöpytyksen niskaani. Mutta kun tänne päin yksinkertaisesti näyttää siltä, ettei organisaatio tosissaan halua päästä tuosta maineesta eroon. Välillä apinoidaan Jokereita, välillä HIFK:ta, ja lisäksi em. joukkueista käännytetyt pelaajat tuntuvat olevan ilman muuta tervetulleita Bluesin riveihin.

:) heh ompas kovaa provosointia.. juu eihän me
täällä mitään osata ja puolet Espoosta on peltoa
ja lätkästä ei tajuta mitään.

Ja tosi säälittävää että jotkut jopa vapaaehtoisesti
asuvat täällä Espoon kurjissa lähiöissä.

Kyllä meillä on asiat niin huonosti. Isoveljellä on kaikki
niin hyvin. Voi voi meitä hölmöjä, identiteetin puutteesta
kärsiviä Espoon köyhiä juntteja.

Kunpa edes suuri ja mahtava Helsingin Tuhatvuotinen Suurkaupunki huolisi meidät läntiseksi lähiökseen... voi
kyllä sitten kaikki olisi niin paljon paremmin... ;)

OldTimeHockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Bayern München, Deutschland
Re: Re: Re: Onhan se Tuomi

Viestin lähetti tapio
:) heh ompas kovaa provosointia.. juu eihän me täällä mitään osata ja puolet Espoosta on peltoa ja lätkästä ei tajuta mitään.

Ja tosi säälittävää että jotkut jopa vapaaehtoisesti asuvat täällä Espoon kurjissa lähiöissä.

Kyllä meillä on asiat niin huonosti. Isoveljellä on kaikki niin hyvin. Voi voi meitä hölmöjä, identiteetin puutteesta kärsiviä Espoon köyhiä juntteja.
Viitsisitkö vielä vähän laittaa sanoja suuhuni. Viestini ei käsitellyt espoolaisia tai Espoota mitenkään. Voin paljastaa, että satun itsekin asumaan kyseisessä kaupungissa.

Kyse oli joukkueesta nimeltä Espoo Blues, jolta minun mielestäni puuttuu identiteetti. Ja kuten sanoin, tämä näkyy mm. pelaajapolitiikassa sekä oman pelityylin puutteena. Jos olet eri mieltä näistä tai jostakin muista asioista, joita olen oikeasti itse kirjoittanut, niin olen kyllä halukas keskustelemaan. Mutta silloin kaivattaisiin perusteluitakin. Esitän haasteen: ammu väitteeni alas. Kerro minulle esimerkiksi, mitä yhdistäviä tekijöitä tämän hetken Bluesilla on viiden vuoden takaisen Kiekko-Espoon kanssa?

Bluesilla on selvästi jokin pintaa syvemmällä oleva ongelma, sillä joukkue pelaa kiistatta alle kykyjensä. Eikä ole ensimmäinen kerta. Eivätkö muiden joukkueiden kannattajat saa keskustella tai pohtia aihetta ilman, että se heti tulkitaan vittuiluksi tai provosoinniksi? Ei HIFK:ssakaan toden totta kaikki ole kunnossa, mutta en minä sitä henkilökohtaisesti ota, jos jotain muuta väriä tunnustava sanoo havaitsemiaan asioita ääneen.

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sitä minä ihmettelen että miten helsinkiläiset, anteex, siis stadilaiset yhdistävät Bluesin menestyksen ja Espoon kaupungin?

Aivan kaksi eri asiaa, toinen edustaa kärkipäätä ja toinen taas häntäpäätä, siis Suomessa. Ehkä saamme myös joku vuosi jälkimmäisen kärkipäähän.

Hartza

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Virheet Espoossa

Tällä hetkellä näyttää, että suurin virhe oli luovuttaa Kiekko-Espoo J.Salonojan käsiin. Tuntuu siltä että hieno ja menestyksekäs työ vuodesta 1984 liiganousuineen ja monine hienoine hetkineen on ainakin toistaiseksi saanut tylyn lopun.

Kuznetsov

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Bluesin tshekeistä

Bluesin organisaatiossa ovat viime vuosien aikana pelanneet ja lähinnä "flopanneet" mm. Petr Ton, Otakar Janecky, Jiri Burger, Zdenek Sedlak sekä nyt nämä uudet potkuja pelkäävät Filip Turek ja Jiri Zelenka. Miten tämä voi olla mahdollista? Nämä kaikki pelaajat ovat maajoukkuetasoa tai ainakin hyvin lähellä sitä. He kaikki ovat myös pelanneet tai pelaavat Tshekin maajoukkuueessa. Toisin sanoen he kaikki ovat erinomaisia kiekkoilijoita, jotka ovat epäonnistuneet Bluesissa. Tämä otanta on jo niin suuri, että vian on oltava seuratasolla, ei pelkästään pelaajissa. Ilmeisesti nämä ulkomaalaiset vain tuodaan Espooseen ja oletetaan, että he ilman sen kummallisempaa tutustuttamista ja sisäänajoa selviävät kielimuurista sekä kultturaalisista eroista niin kaukalossa kuin myös siviilissä.

Heti ollaan vaatimassa potkujen uhalla tulosta, vaikka nytkin kyseessä olevat kaverit eivät ole ikinä aikaisemmin asuneet ulkomailla, hyvä jos ovat edes pelanneet yhtä ottelua muualla kuin Tshekinmaalla. Ulkomailla pelaaminen ja asuminen ei ole niin helppoa. Varsinkaan kun ei ymmärrä sanaakaan paikallisesta kielestä, eikä osaa kunnolla edes englantia. Sitten seurajohto alkaa jo muutaman sarjaottelun jälkeen tuoda harjoituksiin uusia ulkomaalaisia. Tätä ennen valmennusjohto on tietenkin ehtinyt haukkua ja uhkailla näitä vieraassa ympäristössä olevia uusia kavereita jo julkisesti potkuilla sekä tehnyt itsensä naurunalaiseksi sanomalla agenttien narranneen seurajohtoa kieliasioissa. Mitä tästä Bluesin toiminnasta sitten pitäisi olla mieltä? Amatöörit amatööriliigaan? Minä luulen, että Turek ja Zelenka ovat, kuten myös kaikki muut Bluesissa "flopanneet" tshekit, hyviä jääkiekkoilijoita, jotka ovat vain tietämättömyyttään valinneet itselleen väärän seuran.

Jollei näiden kavereiden anneta rauhassa asettua ja sopeutua suomalaiseen kulttuuriin ja pelitapaan, niin minkä vitun takia Blues sitten näitä pelaajia vuodesta toiseen itselleen haalii? Huvikseen vai pilatakseen suomalaisseurojen maineen Tshekinmaalla? Tshekin lehdistö ottaa näistä maamiestensä kohteluista kaiken irti joka kerta. Ja juttuja on todellakin riittänyt. Espoon Blues on täysin pelle seura, jonka nimi pitäisi olla Espoon Huumoripunk.

zizou

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Tommy
Sitä minä ihmettelen että miten helsinkiläiset, anteex, siis stadilaiset yhdistävät Bluesin menestyksen ja Espoon kaupungin?

Aivan kaksi eri asiaa, toinen edustaa kärkipäätä ja toinen taas häntäpäätä, siis Suomessa. Ehkä saamme myös joku vuosi jälkimmäisen kärkipäähän.

Meinaatko siis, että Blues olisi sitä kärkipäätä ja Espoon kaupunki häntäpäätä? Ehkä toisinpäin kuitenkin, vaikkei asioita voi edes oikein verrata. Espoon kaupunki hoitaa hommat pääasiassa hienosti, mutta Blues on täysi nolla ja kamala häpeätahra suomalaisella jääkiekkokartalla. Häpeän, että Bluesin kaltaista roskaa tulee niinkin hienosta kaupungista kuin Espoo. Menestyksen kannalta tällä ei ole mitään tekemistä, vaan lähinnä tyylin, jolla toimitaan.

tapio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Re: Re: Re: Re: Onhan se Tuomi

Viestin lähetti OldTimeHockey

Viitsisitkö vielä vähän laittaa sanoja suuhuni. Viestini ei käsitellyt espoolaisia tai Espoota mitenkään. Voin paljastaa, että satun itsekin asumaan kyseisessä kaupungissa.

Kyse oli joukkueesta nimeltä Espoo Blues, jolta minun mielestäni puuttuu identiteetti. Ja kuten sanoin, tämä näkyy mm. pelaajapolitiikassa sekä oman pelityylin puutteena. Jos olet eri mieltä näistä tai jostakin muista asioista, joita olen oikeasti itse kirjoittanut, niin olen kyllä halukas keskustelemaan. Mutta silloin kaivattaisiin perusteluitakin. Esitän haasteen: ammu väitteeni alas. Kerro minulle esimerkiksi, mitä yhdistäviä tekijöitä tämän hetken Bluesilla on viiden vuoden takaisen Kiekko-Espoon kanssa?

Bluesilla on selvästi jokin pintaa syvemmällä oleva ongelma, sillä joukkue pelaa kiistatta alle kykyjensä. Eikä ole ensimmäinen kerta. Eivätkö muiden joukkueiden kannattajat saa keskustella tai pohtia aihetta ilman, että se heti tulkitaan vittuiluksi tai provosoinniksi? Ei HIFK:ssakaan toden totta kaikki ole kunnossa, mutta en minä sitä henkilökohtaisesti ota, jos jotain muuta väriä tunnustava sanoo havaitsemiaan asioita ääneen.

Tappelu Tappelu ! ;)

Ok...

Oikeesti väsyttää ihan käsittämätön pikkuvelittely,
jolla ei ole mitään perusteluja ja on muutenkin todella
kaukaa haettu vertaus.

Toiseksi Blues on yritys, jolla on imago ja vaikka se onkin
nyt Salonojan yritys, monet Kiekko-Espoota kannattaneet
edelleen tuntevat sen omaksi joukkueekseen. Blues on
Espoolainen joukkue joten hyökkäykset sitä kohtaan on
tietenkin hyökkäyksiä jaloa Espoolaisuutta kohtaan.

Pelityylit muuttavat valmentajien ja sen hetkisen
joukkueen mukaan... mikä on Jypin, Saipan tai
Jokereiden pelityyli ?

HIFK :lla ja HPK :lla sellainen ehkä on mutta muilla se
on kyllä ainakin viimeisen 10 vuoden aikana vaihdellut
rankasti. TPS :llä on oli tosin välillä pelityyli nimeltä
"Jortikka" ja Jypin vastaavaa on kutsuttu ainakin
vastustajien puolella "kahvaksi"

Miksi helvetissä pitäisi olla joku pelityyli josta joukkue
tunistetaan. Ok Espoon pelityyli on aina ollut "Hankitaan
paska valmentaja ja pelataan miten sattuu"

Bluesin identiteetti on Espoolainen identiteetti ja
tyyli lienee sen mukainen, eli nuori, kasvava ja vielä
joskus "isoille" närhenmunat näyttävä.

Espoossa on fyrkkaa niin paljon että ei tiedetä mitä
sillä tehtäisiin joten samaa identiteettiä jatketaan
myös jääkiekon puolella....

Ihmeellisesti toi pelityyli / joukkuetyyli / joukkueidentiteetti
tuntuu olevan niiden asia, joilla sitä on ja sitten ihmetellään
että "teillä menee huonosti kun sitä teillä ei ole".

Joo minulle riittäisi jos näkisi hyvää peliä ja joukkue tekisi vähintään 3 maalia. Pelityyli voi sitten olla ihan mikä tahansa.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.