Tunnusta pahimmat rikoksesi!

• 3 045
  • 27

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kaikki mitä tästä lähtien sanotaan, voidaan käyttää todisteena teitä vastaan...

Oletko viattomuuden perikuva ja puhdas kuin pulmunen? Tuskinpa! Jos siis omatuntosi kolkuttaa niin ei muuta kuin totuus esiin ja puhutaan suut puhtaaksi.

MINKÄ USKOT OLEVAN PAHIN TEKEMÄSI RIKOS / RIKE, VAIKKA ET OLISI SIITÄ KIINNI JÄÄNYTKÄÄN?

Kuka nyt ei olisi alle 15-vuotiaana ajanut mopolla maantiellä, tai käynyt omenavarkaissa? Tai katselisi TV:tä ilman lupamaksuja. Mutta jos mietit menneisyyttäsi, tuntuuko myös joku seuraavista esimerkeistä tutulta?

-Ajellut satasta viidenkympin alueelle
-Muutaman oluen jälkeen rattiin
-Väärentänyt henkilöllisyystodistuksen
-Syyllistynyt myymälä varkauteen
-Sosiaaliturvan väärinkäytöksiä
-Kuutamourakointia
-Pimeän viinan myyntiä
-ym. ym..

Haluan uskoa että kaikki Jatkoajan kirjoittajat ovat rehellistä ja lainkuuliaista porukkaa, mutta jos jotain luurankoja kaapeista löytyy niin eikun totuus esille vaan..ken uskaltaa:cool:

Eli jos olet tehnyt joskus keikan jalokiviliikkeesseen, puukottanut kaveria selkään muutenkin kuin symbolisessa mielessä, tai kartat viranomaisia samoista syistä kuin Fryckman ja Uotin veljekset, niin eikö olisi jo helpompi tunnustaa..?

Allekirjoittanut aloittaa keskustelun ja myöntää auliisti päästelleensä reilua ylinopeutta autolla moneen otteeseen, mutta ikinä ei tutka ole minua sentään havainnut. Alaikäisille kaljan ja röökin ostaminen Siwasta kuuluu myös karmeaan rikoshistoriaani. Parkkisakkoja isompia korvauksia en ole koskaan joutunut sentään makselemaan.

Jätän sormenjälkeni täältä tähän!
E-M

parkhurst

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pahimmat rikokseni

Liittyvät kaikki autoiluun:

- Ylinopeussakot
- Parkkisakot
- Punasia päin ajaminen
- Ajokortitta ajo

Oon teiden ritari... :D :D :D :D

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Niin, omat rötöstelyni koostuvat räjähdysaine rikoksista, ylinopeuksista, rikoksista tv-lupaa kohtaan, henkkareiden ja parin muun asiakirjan väärentämisestä sekä julkisille- ynnä muille paikoille kusemisista.

Nimittäin. Räjähdysainerikokseni koostuivat ilotulittamisesta toisten osapuolten postilaatikoissa, hajalle kun menivät tykäristä.
Uusivuosi alkoikin sitten maukkaasti mustamaijan kyydissä kun kierreltiin selvittelemässä kuka räjäytti kenenkin laatikon, tosin oli siinä kymmenen muutakin siellä maijan takaloosterissa.

Ylinopeuksiahan on kaikki joskus ajaneet ja kellä muka on teeveelupa?

Nuorempana tuli vaihdettua vuosilukua henkkareihin koska pitihän sitä mellakkaa kaupasta saada, myös opiskelijakortin lukukausileiman peukalointi on tuttua puuhaa ihan viime vuosiltakin.

Kaikenlainen kuseskelu julkisilla paikoilla on tietysti kaikille tuttua mutta kukapa on kussut ravintolassa sisällä pöydän alle? Itse olen ja vieläpä kahdesti. Kieh kieh...

Ja ompa sitä tullut joskus tärveltyä / kestolainattua yhteiskunnan sekä yksityishenkilöidenkin omaisuutta.

Ja jos olen oikein ankara itselleni niin onhan sitä tullut tehtyä paljon muutakin mutta siitä lisää mahdollisessa esitutkinnassa. ;)

Täältä tähän

Viimeksi muokattu:

Lapa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, HIFK, Pelicans, HPK
Ylinopeus, ajoin vielä poliiseja karkuun, enkä jäänyt kiinni, eikä sakkoja ole vieläkään kuulunut.
Myymälävarkauksia nyt on kaikennäköistä.
Muuten olenkin aika kiltti poika.;)
Kaverini aiheutti penskana junan pysähtymisen laitettuaan jotain moskaa radalle. Poliisit kävivät sitten jututtamassa kotona.

EDIT:
Tulee vielä mieleen viritetty mopo sallitun 45 km/h sijasta PV:ni tykitti 85 km/h.

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Eiköhän nuo pahimmat rangaistukset olisi tulleet liikenteen puolelta:

- Raisu kulki yli 45 km/h

- 180 km/h VT kasia pitkin Turkuun

- Väärennetyt henkkarit 16 vuotiaana (vanha paperi henkkari oli tod helppo väärentää 10 v sitten. Aina kelpasi ja joka paikassa)

- Rautatien risteyspuomien ja kellojen päälle laittoa (hui!)

Pizzapassien ja autonpesupassien ym. puumerkkien ja leimojen väärentäminen on tuottavaa tulonsiirtoa omaan lompakkoon.

Lallintalolla pimeällä 80-luvulla sain jopa sakot oluen juonnista...!

Viimeksi muokattu:

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
No tota...

... onhan noita kaikkea pienta. Mitaan isompia varkauksia sun muita ei ihmeempia ole ja poliisin kanssa ei ole tarvinnut olla juurikaan tekemisissa.

Polkupyoralla sain sakot, kun ajoin muutamat punaset perakkain.

Teeveelupatarkastaja kavi pari tuntia sitten ovella, mutta lupaa ei ole, eika tule. Kenellapa nyt ei telkkaria olisi varsinkin kisojen aikana:D

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Ehkä sitä on joskus sattunut jotain pieniä ylilyöntejä maanteillä, joista olen miliisin kanssa neuvotellut ja sakkoni maksanut, mutta mitään en tunnusta!

Jude

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Roosters U15
Viestin lähetti wild wild west
- 180 km/h VT kasia pitkin Turkuun

Kuka hullu ajaa ylinopeutta turkuun päin?! pois sieltä pitää lujaa tulla :D.

Oma rikoslistani on aika mitätön (tietysti). Punasia päin on tullut mentyä joskus, alkoholiakin nautin kerran (jos toisenkin) alaikäisenä, olen myös ostanut siideriä alaikäiselle, ravintolassa olin jonkun kerran alaikäisenä, mutta silloin ei kysytty pahveja, joten asiakirjarikokseen en ole syyllistynyt koskaan.

Joskus kahdeksankymmentäluvulla huijattiin kiskantätiä myymään meille futiskortteja 60 pennillä, vaikka oikeasti ne maksoivat 3,50. Lasketaanko se rikokseksi? ;)

Shane

Jäsen
Olin reilu kymmenvuotiaana koulusta työharjoittelussa silloisen kotipaikkakuntani lähikaupasta. Palautuspulloja yksikseen pakkaillessani tuli mieleen palauttaa pullot toiseenkin kertaan, ja vein muutaman kerran täyden korillisen pulloja varastosta takaisin myymälään ja edelleen siellä laitoin ne automaattiin kenenkään näkemättä, viitisenkymppiä tuli "tienattua", enempää en uskaltanut.

Ylinopeutta tulee joskus harvoin ajettua, sen mitä Nissan Micra 1.2 :lla nyt edes pääsee...

TV-lupatarkastaja on kerran käynyt ovella utelemassa, mutta sisälle en ole päästänyt, enkä lupaa ostanut.

Sakkoja en ole saanut ikinä mistään.

Edit : ai niin, pimeitä hommia on myös tullut tehtyä, ja CD:itä kopioitua älyttömästi, mutta tuskinpa kukaan sitä enää rikoksena pitää.

J.Pursey

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NyR, Chelsea
Pahimmat rikokseni

Tunnustan ne heti kun lakimieheni on saanut varmistettua, että ne ovat vanhentuneita!

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Viestin lähetti Jude

Heh, heh! Olin suorittamassa palvelustani Isänmaalle armeijan muodossa ja oli pikkuinen kiire...

Eli pois päin ajettiin joskus vähintään yhtä kovaa :D

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti wild wild west
Viestin lähetti Jude

Heh, heh! Olin suorittamassa palvelustani Isänmaalle armeijan muodossa ja oli pikkuinen kiire...

Eli pois päin ajettiin joskus vähintään yhtä kovaa :D

Viimeisenä inttipäivänä päivänä Vekaran luonnonkauniit maisemat katosivat horisonttiin niin nopeasti kuin silloinen kultani 1,6 VW-Golf maksimissaan saavutti.

masaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Fc nimetön
tjaa... mitähän niitä nyt sitte o

humalassa ajoa (iha muutama vaa!), punasia päin, "jääneston" myymistä, nuuskan tehomyyntiä, kaikensorttista kupinottoa siellä sun täällä, pari fillarin käyttöönottoa, virtsaamista julkisilla paikoilla, väärennetyillä papereilla sisäänmenoja (nykyään ei ole enää mikään ihme!), mikä on televisiolupa? yhtään kertaa en ole tapellu, kerran haastanu riitaa, mut ei sen enempää. Yleensäkin noi hommat on semmosii, että omaks hyödyks ei pelkästään huviks.....

tommosta kaikkee pikkukivaa:rolleyes:

täällä jossakin....Masaman

jiimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, HJK
-15-vuotiaana "mopolla" poliiseja karkuun. PV80 kulki tod.näk. hieman päälle satasta,
-suunnilleen samoihin aikoihin kavereitten kanssa lätkäkortteja ym. "kestolainaan" lähikaupasta,
-18-19-vuotiaana kännissä ajamista. Viimeisellä kerralla kinusin oman autoni kuskilta loppumatkaksi ajettavaksi. Ajoin omasta risteyksestä ohi ja sammuin eteiseen kotona. Seuraavana päivänä päätin, että oli viimeinen kerta ja hyvin on päätös pitänyt,
-ajan lähes aina ylinopeutta, koskaan en ole tv-luvasta maksanut, tappeluita on useampia, jokunen julkiselle paikalle kuseskelu. Bussilippujen ym. väärentämistä ja kopioimista on tullut harrastettua enemmän jä vähemmän, viimeksi tiistaina sisäänpääsyleimat, tullisäännöksiä on tullut rikottua ja tupakan, viinan ja nuuskan välitystä harrastettua.

Nykyisin en kylläkään viitsi mitään bussilippuja kopsata, "kestolainaamisesta" puhumattakaan. Kai sitä iän (vähäisenkin) kertyessä ja rahatilanteen parantuessa jättää pois kaikenlaisia lapsena harrastamiaan vilppejä. Onneksi.

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Muutaman kerran olen ostanut alkoholia alaikäiselle kaverilleni - en tosin enää muutamaan vuoteen - nykyään kun kaikilla on jo ikää. =).

Kerran olen ajanut autoa siten, etten ollut aivan varma omasta ajokunnostani. Tilanteessa oli kuitenkin lieventäviä asiahaaroja - Itse olin edeltävänä iltana viettänyt erittäin rankat luokkabileet ja krapula oli vielä iltapäivällä varsin kova. Vanhempani olivat juoneet pari lasia viiniä, kun puhelin soi. Serkkuni soitti, ja kertoi, että mummolla on ilmeisesti joku sairaskohtaus, kun se oksentaa koko ajan... johon sairaanhoitaja-äitini sanoi: "No minä tulen sinne pian. Täytyy ottaa tuo poika kuskiksi, kun itse join juuri pari lasia viiniä." Siinä jonkin aikaa yritin selittää äidille, että taitaa sulla olla kuitenkin vähemmän promilleja veressä...mutta ei auttanut - ajamaan lähdettiin. Onneksi ei ollut ratsioita missään. Normaalisti pidän aina päivän taukoa reippaan viihdeillan jälkeen, ennen kuin kajoan rattiin.

Joskus on taidettu kopioida jotain tietokonesoftaa, muttei paljoa.

Iceman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Iceman ajoi muutama vuosi sitten Tampereelle (ja takaisin) F1 -venekisoihin tutkanpaljastimella varustetulla audilla melko kovaa. N. tunti Helsingistä Tampereelle, huiput 240 km/h keskinopeus toki paljon alempi. Takaisin tullessa joku taksi tajusi että mulla skradarinpaljastin ja lähti peesaamaan. Pääsi asiakas etuajassa lentokentälle :D

Nuoruudessa oli päähänlyöntikilpailu jossa kaveri loukkaantui lievästi ja tuomio tuli pahoinpitelystä. :mad: Lainsäädännön mukaan aloittajalla ei ole merkitystä. Pitäisi soveltaa lätkän sääntöjä Suomen lakiin. Aloittajalle isompi tuomio :)

Muuten olen suht lainkuuliainen, joskus ajelen ylinopeutta ja kaikki softat koneessani eivät välttämättä ole ostettuja....

Edit: typeksia

belenos

Jäsen
Suosikkijoukkue
RAUMAN LUKKO
Juu Softat koees ei oo aitoja :) no kenelläpä olis

Black Adder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, The Original Six
Jo vain tuli rikollinen olo

Täs ois vähän listaa:

-Kortitta autolla kaahailu ennen ajokorttiin oikeuttavaa ikää

-Viinan ostoa ennen laillista ikää. Tupakat jäi ostamatta, kun ne pöllittiin fatsilta.

-Kaikenlaista pöllimistä on tullut tilille. Lähinnä olen kunnostautunut baareissa olevan irtaimiston "keräilyyn".

-Ylinopeutta on tullut ajettua lukemattomia kertoja. Enarit kai mummon BMW:llä. Ps. mummo ei ollu kyydissä :)

-Punaiset valot. "Kyllä oransseilla vielä ehtii, paina kaasua vaan! Anna mennä, anna mennä!" Tällaista tekstiä kuuluu aina jos olen pirssissä ratin takana tai muuten vaan.

-Päissään kurvailu. Oon melko varma, että muutamissa tapauksissa en ois ollu aamulla ajokunnossa, mutta töihin on pakko mennä :)

-Silloin, kun kotiviineistä vasta haaveiltiin oli meillä poikien kanssa erinäiset pottu-, riisi- ja rusinakiljut käymässä komeron perukoilla. Ei ehkä rikos sieltä vakavimmasta päästä. Samaan kastiin voisi lukea pirtun "salakuljetuksen" matkatavaroiden mukana maahan, ylimääräisen viinan salakuljetuksen ja pirtun ostamisen Suomessa.

-Päissään on tullut tehtyä muutamia luvattomia polkumasiinan käyttöönottoja ja kyseisellä vehkeell on sitten saatettu ajella 5 päällä pitkin kylää, katastrofaalisin seurauksin kylläkin. Huom! Kyyditettävät eivät olleet alle 12 v. Lisäksi muutama pyörä on ollut ns. tiellä ja jouduttu poistamaan lähimpään joenuomaan (erittäin typerää, myönnettäköön).

-Ampuma-aserikoksia on kai jonkinlaisia tilillä, kun on tullut heiluttua tussareiden kanssa alaikäisenä ja ammuttua 1 tai 2 "rauhotettua" lokkia ja varista :)

-Virtsaaminen ja juominen julkisilla paikoilla ei ole "rikos" vaan kansalaisvelvollisuus.

-Piratismiä on tullut harrastettua jos jonkinmoista.

Flegu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
- Ajan aina ylinopeutta enkä koskaan ole saanut sakkoja.
- Televisiolupamaksuissa on tullut säästettyä useamman etelänmatkan verran.
- Olen juonut alkoholia julkisella paikalla
- Ostan nuuskaa laittomista paikoista
- Olen salakuljettanut alkoholi- ja tupakkatuotteita
- Olen kussut kadulle
- Harrastan piratismia
- Lieviä sosiaaliturvan väärinkäytöksiä

- Jumala huom. Olen myös rikkonut kaikkia Kymmentä Käskyä (ihmistä en oo kuitenkaan tappanu)

Hattivatti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Pahin tekemäni rikos oli ..

rikos ihmiskuntaa vastaan, kun äänestin Paavo Väyrystä runsas 10 vuotta sitten. Tilapäisessä mielenhäiriössä tehty teko aiheutti totuuden paljastuttua unettomuutta ja aikuisiän aknea. Psykoterapia on auttanut enkä usko että minusta tulee rikoksen uusijaa.

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Voehan ryäkäles!

Mitä suurrikollisia jatkoaika pitääkään siipiensä suojassa!

Pitäis oikeastaan avata ketju ja kysyä onko poppoossa yhtään vitivalkoista....

Liityn mukaan:

- Autovarkauksia
- Kortitta ajoa
- Murtoja
- Ylinopeuksia
- Pahoinpitelyjä
- Näpistelyä

acidjam

Jäsen
Suosikkijoukkue
AC Milan
korsi kekoon...

Niinpä. Monenmoista pikkurikollista Jatkoajassa vilistääkin. On näpistelijää, it-rikollista, autovarasta jne. Ocean's 11 jatko-osan voisimme tehdä omalla porukalla pienen harjoittelun jälkeen.

Kuvittelen olevani suhteellisen kiltti, mutta:

- Kestosuosikki, kaikenlaisen irtaimiston kestolainaaminen baareista. Menee nykyään lähinnä harrastuksesta kavereiden kesken. Parhaat saavutukset kai baarijakkara, sekä portsarin "järjestysmies" -hihanauha, vietynä portsarin hihasta... tavallistakin typerämpi tempaus, mutta sokea oli portsarikin.
Tuoppien realisointi katsottaneen jo kansanhuviksi.

harrastuksista rikkeisiin:

- ylinopeutta autolla joskus.
- fillarin luvaton siirtäminen paikasta A paikkaan B.
- "kevyenliikenteenväylä" -liikennemerkin lainaaminen.

Kerrotaan vaikka lisää, kunhan sattuu muistamaan.

Diamond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Phoenix Coyotes, Liverpool, TPV, Haka
Pahimmat rikokseni ovat autolla ajaminen kännissä (kerran) ja paha on myös se kun oon muutaman kerran antanu ajokortittoman kaverini ajaa autoani. En jääny kiinni kummastakaan vaikka toisaalta ois kyllä pitäny.

Ylinopeussakkoja en oo saanu koska en pahemmin kaahaile mut pysäköintisakot sain kerran ja myös sumuvalojen käytöstä päiväsaikaan. Normaalisti siitä selviää huomautuksella mut sattui olemaan niin virkaintosia poliiseja että päättivät sakottaa.

Muutaman kerran oon ostanu alaikäisille viinaa mut sekin on onneksi jääny pois.

Tässä oli mun syntilistani. Noi kaksi ensimmäistä ois ainakin saanu jäädä tapahtumatta mut pitää ottaa opiksi eikä tehdä enää uudestaan.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy